نصب و راه اندازی آسانسور چیست؟

حتی اگر نصب آن نسبتاً آسان باشد، قطعات می توانند بزرگ و سنگین باشند و قطعاً نمی خواهید به آسانسور آسیب برسانید یا به خود آسیب بزنید. توجه داشته باشید که کابین ها نمی توانند بزرگ تر از 1.6 متر مربع (18 فوت مربع) باشند. از آنجایی که نصب این گونه آسانسور در کمترین فضا صورت می گیرد و تخریب زیادی را بر ساختمان تحمیل نمی کند از قیمت نصب آسانسور در آپارتمان قدیمی می کاهد. اما آسانسور های هیدرولیکی، دارای قیمت بالاتری نسبت به آسانسور های کششی می باشند و دارای اجزای بسیار زیاد تری هستند. در حال حاضر به واسطه استفاده زیاد از آسانسور چه در ساختمان های مسکونی و چه در ساختمان های تجاری، اهمیت به تعمیر آسانسور در کرج یکی از مهم ترین مشغله های ذهنی کارفرمایان می باشد. این اطلاع باعث می شود که از هزینه ها زیاد احتمالی جلوگیری شود و همچنین ایمنی آسانسور را افزایش دهد.

تعمیر اسانسور

همچنین این امکان وجود دارد که اختلالات جدی باشند و نیاز به تعویض قطعات آسانسور باشد. همچنین برای نصب آسانسور باید مکان نصب را از نظر طول و عرض و عمق گودال روی زمین کنترل کنید که در اندازه های استاندارد قرار داشته باشند. اما برای کمتر شدن نیاز به تعمیر آنساسور باید موارد زیر را انجام داد. تمامی این مسائل در تعیین هزینه نهایی تعمیر و سرویس آسانسور تاثیرگذار خواهد بود. ایجاد سرو صدا در آسانسور ، قطع و وصل برقی ، ایجاد لرزش های شدید در اسانسور کارگاهی که همه این مشکلات نیاز به یک تعمیرات ونگهدار با تجربه را ضروری می کند . اگر سوالات بالا ذهن شما را نیز درگیر کرده است با ما همراه باشید. باید بدانید؛ زمانی که اقدام به خرید آسانسور از یک شرکت می کنید، خدماتی نظیر تعمیر و سرویس آسانسور نیز به همراه آن توسط شرکت ارائه می شود که معمولا به صورت سالیانه قراردادی میان شما و شرکت مذکور به ثبت خواهد رسید.

آسانسور فضای باز، هیچ بار اضافی به سازه داخل ساختمان وارد نمی کند. آسانسورهای زیبا برای ساختمان های نوساز به صورت سفارشی سازی نصب می شوند، چون شرایط هر ساختمان با ساختمان دیگر متفاوت است. اتاق موتورخانه باید دارای پنجره برای تهویه مطبوع باشد. مرحله چهارم: دیوارکشی اطراف چاهک آسانسور: اطراف آسانسور و در سه طرف باید با وسیله ای به نام دیوار های جدا کننده محافظت شود. تعمیر، سرویس و نصب اصولی آسانسور امری مهم است و افراد باید دوره های حرفه ای دیده باشند تا بتوانند این کار را با موفقیت پشت سر بگذارند .تعمیرات غیر اصولی آسانسور میتواند علاوه بر خراب کردن قطعه معیوب، به قطعات دیگر آسیب برساند و همچنین باعث مختل شدن فعالیت آسانسور شود . لذا از کلیه کارگاه داران درخواست می گردد جهت کاهش خطرات جانی ومالی موارد فوق را جدی تلقی نمایند و با اندکی هزینه جلوی هزینه های بسیار سنگین را بگیرند .

سیستم امنیتی ( وظیفه حفظ مسافران را بر عهده دارد.

آسانسور یکی از ابتدایی ترین ماشین های ساخته شده به دست بشر است. در میان تمامی این موارد؛ آموزش ابتدایی و مقدماتی باید به موقع خرابی آسانسور انجام شود که در صورت خرابی و هر گونه اتفاق تصادفی، مسئول تعمیر و نگهداری آسانسور در ساختمان را مطلع کنیم که هر چه زودتر نسبت به تعمیر آسانسور اقدام کند. زیرا در نظر داریم توضیحاتی را خدمت شما شرح دهیم. اما در گروه دوم اختلافات بیار ریشه دار تر و عمیق تر است و به همین علت محل قرار گیری آسانسور باید بخشی از مشاعات یا بخشی از داخل واحد را به آن اختصاص داده شود و در این صورت با مخالفت های جدی از سوی برخی ساکنین روبرو می شوید. اگر آسانسور شما نیاز پیوسته به تعمیرات و نگهداری دارد، باید یک قرارداد طولانی مدت با شرکت سرویس آسانسور امضا کنید تا در هر دوره، تکنسین ها به محل شما اعزام شوند.

قطعات اسانسور

لذا موضوعی که در زمان تعمیر و بازدید دوره ای اهمیت دارد این است که تعمیر کار با نوع آسانسور آشنایی داشته و تجربه کافی در خصوص سرویس و تعمیر آن نوع آسانسور و قطعات آن داشته باشد. پیشنهاد پادرا آسانسور این است که قبل از توجه به کیفیت متریال به کار رفته درباره شرکت نصب آسانسور و نصاب آسانسور تحقیق کنید. پیشنهاد می شود: تعمیر آسانسور در کرج؛ قیمت سرویس ماهیانه آسانسور در کرج چقدر است؟ قیمت خدمات تعمیر و سرویس آسانسور به عوامل مختلفی بستگی دارد.

در واقع یک دستگاه مکانیکی به شمار نمی رود.

اگر فکر می کنید آسانسور نصب شده در ساختمان شما به تعمیر و سرویس دوره ای احتیاج دارد، توصیه داریم در ادامه این مقاله همراه ما باشید. سطح داخلی این جداکنندها نیز باید به صورت مطلوب اندود کاری و صاف شود. پس ریل ها باید به درستی نصب شوند همچنین سطح آنها نیز باید کاملا صاف باشد تا مانع حرکت کابین نشود. با این کار می توانید مانع از خرابی های جدی آسانسور شوید. نصب آسانسور برای ساختمان های بیشتر از سه طبقه، یک الزام است؛ یعنی در استاندارد ساختمانسازی، این گزینه، تعریف شده است. گیر کردن در آسانسور برای بسیاری از افراد خطرناک است و بهتر است پیش از ایجاد مشکل جدی ، به تعمیر اساسی دستگاه اقدام کنید. هر یکی از موارد فوق در صورت عیب یابی آسانسور کششی و در صورت نیاز تعمیر خواهند شد. اگر اشخاص بگیرند که در آسانسور را نگه ندارند یا دست را باز نکنند حتما شاهد عمر طولانی درها خواهند بود اما در هر صورت سرویس آسانسور برای بررسی درها لازم است.

آیین نامه نصب آسانسور به مجموعه قوانین و دستورالعمل هایی گفته می شود که صفر تا صد مراحل ساخت، نصب و راه اندازی، تعمیرات- نگهداری و بازرسی آسانسور را در بر می گیرد. شرکت نوین گستران مکان کلاس نصب و تعمیرات آسانسور خود را در مرکز تجاری تهران انتخاب کرده است تا دسترسی کارآموزان به خوابگاه ، مترو و ترمینال راحت باشد و هزینه رفت و آمد کاراموزان شهرستانی بسیار پایین باشد. این روش نصب دلایل مختلفی دارد از جمله؛ کمبود فضا، نبود چاه آسانسور درون ساختمان و نبود جا برای ایجاد چاه، همچنین این روش نصب یک نوع سبک و روش مدرن محسوب می­شود که باعث زیبایی ساختمان نیز می­شود به همین دلیل در برخی از هتل ها، بیمارستان ها و مراکز تجاری از این روش نصب استفاده می­شود. به عنوان مثال در برخی پروژه هایی که تاور کرین یا جرثقیل موجود است می توان با استفاده از انها نسبت به نصب اسانسور کارگاهی اقدام کرد .

سرویس دائم و به موقع آسانسور یا بالابر این امکان را می دهد تا پیش از وقوع هرگونه خرابی بازیابی عملکرد دستگاه ، تعمیرات جزئی و خرابی های پیش آمده را در همان ابتدای کار از بین ببرید. همچنین باید هشدار های واضحی وجود داشته باشد که به مسافران بگوید هنگام ورود و خروج از کابین آسانسور مراقب باشند که پای شان را کجا می گذارند. هر ساله درهای آسانسور فرسوده خواهند شد و هر بار اگر دری از آسانسور کار نکند باید اپراتور دو مرتبه فعال شود به ویژه که مسافران در را به صورت دستی باز کنند .بالا بردن اپراتورها به راحتی امکان پذیر است و نیازی به توقف سیستم در زمان طولانی ندارد. سرویسکاران باتجربه در چک لیست خود مشکل آسانسور را از نظر استاندارد تشخیص خواهند داد.حتی با رعایت استاندارد باز هم آسانسور نیاز به سرویس شدن خواهد داشت و بیشتر مراکز بیمه برای جبران خسارات حتما قراداد سرویس را خواهند بست.هر چند که نیاز به بستن قرارداد گواهی استاندارد نیست اما اگر سرویس نکردن و تعمیر نکردن آسانسور نشان دهنده عدم استاندارد دستگاه آسانسور است پس قبل از گرفتن استاندارد اطلاعات مربوط به استانداردسازی را کامل کنید.

از آنجایی که نصب انواع آسانسور، فوت و فن های خاص خودش را دارد ،علاقمندان به مباحث فنی و متقاضیان شرکت در دوره آموزش نصب آسانسور قابل توجه هستند. چگونه در دوره آموزش نصب آسانسور شرکت کنیم؟ نصب درب در طبقات باعث بالا رفتن امنیت می­ شود و مانع از سقوط افراد به درون چاه آسانسور می­شود. این آسانسورها دارای ترمز اضطراری میباشند و در هنگامی که سرعت آسانسور از حد تعریف شده بیشتر باشد آسانسور را از حرکت باز میدارد و مانع سقوط آسانسور میشود.

لذا در زمان نصب این دستگاه توصیه می شود که حتما از مونتاز کاران با تجربه استفاده شود . عمدتاً آسانسورهای هیدرولیکی برای نصب در فضای داخلی طراحی شده اند، اما این تجهیزات قابلیت این را دارند که در فضای بیرون خانه هم نصب شوند. سیستم امنیتی ( وظیفه حفظ مسافران را بر عهده دارد. انجام این کار سردرگمی ، تجمع غیر ضروری و ازدحام را از بین می برد و به مسافران اجازه می دهد تا به سرعت و ایمن آسانسور ها را پیدا کنند. برای نصب آسانسور باید اندازه گودال، فضای بالای سطح آسانسور، ارتفاع و عمق گودال، ابعاد چاه آسانسور و موارد دیگر را در نظر بگیرید. در چنین شرایطی همکاری با یک نصاب باتجربه که برای تعمیر و سرویس آسانسور در محل حاضر می شود، الزامی است. این دوره ها حضوری هستند و باید برای شرکت در دوره به محل برگزاری مراجعه کنید.

از آنجایی که مراحل قانونی نصب آسانسور نقش زیادی در ایمنی قطعات تجهیزات و بازدهی عملکرد نهایی دارد، تصمیم داریم در این قسمت به مهمترین استانداردهایی اشاره کنیم که این مراحل را دنبال می کند. در حال حاضر آسانسور هیدرولیکی بهترین گزینه برای نصب آسانسور بیرون ساختمان است، اما مهمترین سوال این است که چه مقدار فضا را باید برای این کار در نظر بگیرید؟ در صورت بروز هرگونه خرابی نیز با توجه به قرار ثبت شده برای سرویس ماهیانه، سرویس کار این وظیفه را برخود میبیند که به طور کامل به رفع و عیب یابی آسانسور بپردازد و آن را تعمیر نماید.

انواع اسانسور

همچنین باید علائم مشخصی برای تعیین مکان پله ها در مواقع اضطراری وجود داشته باشد. هزینه آسانسورها می تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد؛ از جمله شرایط محیطی، ظرفیت آسانسور، تعداد آسانسور ها، مکان مورد نظر و سایر موارد. هر چند اگر هر فردی که به اسانسور ورود می کند، قوانین ایمنی و ظرفیت های آن را رعایت کند، آسانسور کمتر در معرض خرابی قرار خواهد گرفت و نیاز به تعمیرات مداوم و همچنین هزینه های گزاف ندارد. برای جانمایی آسانسور ضروری است،از لحاظ نوع کاربری ساختمان و تعداد واحد ها، ظرفیت آسانسور نیز تعیین می شود. برای آهن کشی آسانسور، نیاز به دقت بسیار بالایی است که با ابزار های دستی قابل انجام نیست. نحوه اجرای آهن کشی و ریل گذاری داخل چاه اسانسور. یکی از مزایای مهم درب اتوماتیک آسانسور، بازشدن کامل آن می باشد؛ درب های قدیمی، تا نصفه بیشتر باز نمی شدند و این امر سبب می شد تا افراد نتوانند وسایل را با آسانسور جابجا نمایند؛ اما درب های اتوماتیک به طور کامل باز می شوند و می توان وسایل را به آسودگی داخل آسانسور قرار داد.به علاوه درهای لولای فضایی از بیرون آسانسور را برای باز شدن نیاز دارند ولی در درب های تمام اتوماتیک درب داخ چاه آسانسور باز میشود و موقع باز شدن فضایی را در بیرون اشغال نمیکند.

سرویس و بازدید دوره ای آسانسور موجب می شود تا کوچکترین ایرادات و اشکالات آسانسور مشاهده ، بررسی و در صورت نیاز تعمیر شود. وقتی صحبت از تعمیر و سرویس دوره ای آسانسور به میان می آید، ذهن افراد به سراغ مسائل مختلفی سوق پیدا می کند. اگر شما سرویس یا تعمیر آسانسور واحد ساختمانی تان را در زمان مناسبی انجام دهید، متوجه بهبود کارکرد آن خواهید شد. ایران دومین کشور بعد از انگلستان است که رشته نصب و تعمیر آسانسور را دارد.

با این کار می توانید مانع از خرابی های جدی آسانسور شوید.

استاندارد مربوط به طراحی ساخت و محاسبات مهندسی و آزمون ها و کنترل کیفیت انواع آسانسور مخصوص برای حمل افراد و کالاها. البته باید در نظر داشت که نرخ نصب آسانسور ها بر اساس هیدرولیک بودن، تعداد نفرات و خانگی بودن آنها نیز محاسبه می شود. برای بالکن، بهتر است از آسانسور هیدرولیکی استفاده شود؛ زیرا در این محصول، سیلندر و پیستون جک هیدرولیک که در زیر کابین تعبیه می شوند دارای امنیت بالایی آسانسور متا هستند. این دو نوع مشابه به نظر می رسند، اما آسانسور هیدرولیکی با استفاده از پیستون رانده شده عمل می کند در حالی که آسانسور کابلی از برق استفاده می کند و برای حرکت به سیستم قرقره تکیه می کند. در بعضی از مواقع برای ایجاد فضای مناسب برای نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی، نیاز است بخشهایی از ساختمان تخریب شود که در این صورت، علاوه بر افزایش هزینه نصب و راه اندازی آسانسور، جلب رضایت تمامی ساکنان ساختمان نیز دشوارتر می شود.

علاوه بر آن، می توانید از نزدیک مراحل ساخت آسانسور را مشاهده نمایید و حتی درمورد قیمت و هزینه نصب نیز، با نصاب های شرکت صحبت نمایید و از خرید آسانسور خود اطمینان حاصل نمایید. نصب آسانسور در ساختمان، ارزش ساختمان را افزایش می دهد. امروزه کسی نیست که با آسانسور آشنایی نداشته باشد و بیشتر ساختمان های چند طبقه مجهز به این اتاقک متحرک هستند. لذا به کلیه کارگاهها توصیه میگردد که در صورت داشتن آسانسور کارگاهی حتما نسبت به استخدام تیم تعمیرات ونگهداری اقدام نمایند و از خطرات احتمالی این دستگاه جلوگیری نمایند . در واقع یک دستگاه مکانیکی به شمار نمی رود. اما به طور کلی آسانسر های کششی از آسانسر های هیدورلیکی گرانتر هستندو برای نصب آسانسور های هیدرولیکی بیش از 3 ایستگاه توصیه نمی شوند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار