دیجیتال مارکتینگ چیست

اینکه شما اطلاعاتی در مورد کلیت سئو داشته باشید به هیچ وجه برایتان کافی نیست! شما می­توانید با مخاطبان خود در سایر شبکههای اجتماعی از طریق ایمیل در ارتباط باشید و مواردی مانند فروش­های ویژه، مطالب قابل توجه (اغلب بخشی از بازاریابی محتوا)، یا اطلاع رسانی یک رویداد خاص را از طریق ایمیل به آنها اعلام نمایید. بدین ترتیب که شما به جای در نظر گرفتن منبعی مختص آن پست، چیزی را مختص آن عنوان در نظر می گیرید. برای نتیجه گرفتن از بازاریابی محتوایی باید به فروشندهای با حوصله تبدیل شوید. بازاریابی در شبکه­ های اجتماعی، مشارکت فعال مخاطبان را میطلبد، از این رو به روشی محبوب برای جلب توجه مشتریان به کالا و خدمات شرکت­ها تبدیل شده است. به کارگیری شبکههای اجتماعی برای تبلیغات، یکی از بهترین و موثرترین راههای آگاهی دادن و جلب اعتماد در مخاطبانی است که در مورد فعالیت اقتصادی، محصولات و خدمات شما اطلاعی ندارند.

رسانه­های دیجیتال، با تبادل یا انتشار محتوا، فرآیند جذب مخاطب را برای شما انجام میدهد. آکادمی نووا میتواند گزینهٔ خوبی برای شما باشد تا 0 تا 100 این حرفه را یاد بگیرید. این آموزش در یک جلسه 70 دقیقه ای همه اصول و مبانی اصلی دیجیتال مارکتینگ را به شما آموزش می دهد و اگر آموزش بالا را دوست نداشتید یا در کنار آموزش بالا از این آموزش هم استفاده کنید. اگر با ضرورت دیجیتال مارکتینگ در آینده­ نزدیک آشنا باشید، متوجه می­شوید که تعامل با مشتریان تا چه حد میتواند در مدیریت بازاریابی دیجیتال ارزشمند باشد.

در حقیقت هدف از این تکنیک، جذب مشتریان بالقوه از طریق استفاده از محتوا است. شناخت حوزه کاری اهمیت بسیاری در به نتیجه رسیدن فرایند تحقیق کلمات کلیدی دارد. دیجیتال مارکتینگ مجموعهای از فعالیتهای هدفمند بازاریابی است که هر کسب و کاری از طریق ابزارها و رسانههای آنلاین شامل سایتها و اپلیکیشنها، شبکههای اجتماعی، ایمیل و موتورهای جستجو برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و فعلی خود اجرا میکند. معیارهای گوگل شامل سرعت سایت، لینک های ورودی وخروجی، متون استفاده شده و رعایت عدم کپی کاری متون، قالب و ظاهر سایت و … امروز بازاریابی به روشهای مختلف ارتباط با مشتریان مانند بازدید از وب سایت، چک کردن ایمیل و … اطلاعات پروفایل، تحلیل آمار بازدید سایت، فعالیتهایی که هر فرد در سایت انجام داده و … در کنار اینها باید کمی خلاقیت را چاشنی کار خود کنید تا بتوانید با ایجاد عناوین جذاب مخاطب خود را برای بازدید از سایت جذب کنید.

در دیجیتال مارکتینگ استفاده از ابزارهای دیجیتال مطرح است بنابراین دیجیتال مارکتینگ می تواند همزمان آنلاین باشد یا آفلاین. در همین ابتدا مقاله قصد دارم یک مورد را مطرح کنم و آن تفاوت دو عنوان «بازاریابی محتوا» و «استراتژی محتوا» است. برای مثال، اگر شما از طریق جستجو در گوگل این مقاله را میخوانید، به لطف هنر سئو است. برای مثال، یک بازاریاب دیجیتال که مسئول سئو می باشد، “ترافیک ارگانیک” وب سایت خود را اندازه می گیرد – ترافیکی که از سمت بازدید کنندگان وب سایت بدست می آید که از طریق جستجوی گوگل یکی از صفحات وب سایت شرکت را پیدا کرده اند.

سئو داخلی، خارجی و تبلیغات هدفمند اینترنتی همگی روشهای دیجیتال مارکتینگ برای هدایت ترافیک طبیعی به سمت شانار گروپ وبسایت هستند. بازاریابی درونگرا، گفتگوی مخاطب با کسب و کار یا برند است که از سمت مخاطب آغاز میشود از طریق شبکه های اجتماعی، سایت، کتاب و غیره. اما در بازاریابی برونگرا، شکل گیری ارتباط، از سمت برند با مخاطبان آغاز میشود. جالب است بدانید که بیش از 2 میلیارد نفر در فضای اینترنت آنلاین هستند و 93 درصد از فعالیتهای آنها از موتورهای جستجو آغاز میشود.

توضیح این که چطور افراد پیام بازاریابی شما را میبینند کمی پیچیده است. اگر محتوایی وجود نداشته باشد، سئوکاران چیزی ندارند که آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنند. نکته بسیار مهم در یادگیری این علم این است که مطمئنا در صورتی میتوان نام متخصص را بر روی یک نیروی دیجیتال مارکتینگ گذاشت که بیش از چیزی که از او انتظار میرود را بلد باشد و با دیگر موضوعات پیرامون تخصص خود نیز آشنایی داشته باشد. شما در این وبسایت به مطالب مفیدی پیرامون بازاریابی، برندسازی و کسب و کار دسترسی دارید. در ادامه نیز مشاهدهی وبسایت، اپلیکشن یا تبلیغات مربوط به کسب و کار شما محقق میشود. از این نظر باید گفت که در چند سال گذشته سئو تکامل بسیار زیادی پیدا کرده است و کار به جایی رسیده است که این علم تبدیل به یکی از بزرگترین و مهمترین زمینه های دیجیتال مارکتینگ شده و سهم بسیار بزرگی از فعالیت های این حوزه را به خود اختصاص داده است.

در واقع سئو به منزله یک فعالیت بازاریابی ضروری به حساب می آید. به همین جهت این ویژگی موجب جذابیت Content Marketing در فضایی می شود که روزانه هزاران پیام به مخاطب فرستاده می شود. این نوع بازاریابی یکی از قدیمی­ترین اشکال بازاریابی است. این مبحث به اشکال متفاوتی از بازاریابی در بستر دیجیتال تقسیم میشود که به صورت کلی میتوانیم آن را به 1- بازاریابی درونگرا و 2- بازاریابی برونگرا دسته بندی کنیم. لازم به ذکر است برای پیشرفت در این مسیر شما باید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. این شرکتها شما را در دستیابی به­ اهداف بازاریابی، همراهی میکنند. اگه زمینهای که شما داخلش کار میکنین خیلی رقابتیه، مهمه که تلاشهای وب سایت در زمینه رقابت با بقیه سایت ها رو در نظر بگیریم و ببینیم چطوری میشه از اون در بهبود وضعیت در SERP یا نتیجه جستجو حمایت کنیم. هر شغلی با توجه به ماهیت انجام کار مربوطه دارای ویژگیهایی است که هر فرد باید آن را داشته باشد.

گوگل ربات های باهوش و قدرتمندی دارد و به سئو تصاویر اهمیت زیادی می دهد. اقداماتی که نسبت به اقدامات بازاریابی سنتی، هزینه کمتری دارند اما مزایای زیادی را برای هر کسبوکاری به ارمغان خواهند آورد و در درازمدت باعث رشد آن میشوند. محتوای شما باید مخاطب را جذب کند و باعث مشارکت او به عنوان دنبالکننده یا مشتری کسبوکارتان شود. در این حالت یکی دیگر از سرویسهای دیجیتال مارکتینگ میتواند با بهینه سازی نرخ تبدیل به شما کمک کند. در آن از اتصال دستگاه­های دیجیتال مانند تلفن همراه، کامپیوتر و… احساس ناخوشایند مخاطبان نیز نسبت به اینکه سازندهی آگهی به دلیل پولی که بابت تبلیغ دریافت کرده است، آن را توصیه میکند، کمتر میشود. در این تکنیک شما به ازای هر کاربری که تبلیغ شما را کلیک کند، مبلغی را پرداخت میکنید. اکثر پلتفرم ­های شبکه­ های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، پینترست و اسنپ چت به شما اجازه میدهند که در فضای سایت آنها به تبلیغ کسب و کار خود بپردازید.

دیجیتال مارکتینگ

اکنون توجه خواننده خود را جلب کرده اید. چگونه با محتوای خود کاربران و موتورهای جستجو را جذب کنید؟ به اینترنت، برای ارتباط آنلاین با مشتریان فعلی، و جذب مشتریان بالقوه شما استفاده شود. 6. گوگل ادز: برای اینکه بتوانید افراد بیشتری را به سایت خود بکشانید و با محصولات یا خدمات خود آشنا کرده و فروش را افزایش دهید، می آموزید که چطور از قویترین سیستم تبلیغات آنلاین جهان یعنی گوگل ادز استفاده کنید. اما حداکثر پس از 3 ماه، توسط الگوریتم های گوگل شناسایی شده و در نهایت موجب جریمه شدن سایت شما می شوند. نویسندگان متخصص: بیشتر محتوا توسط افرادی نوشته میشود که هرگز در راستای نوشتههای خود کاری انجام ندادهاند. برای آشنایی بیشتر با روش اجرای صحیح این فرآیند، به مقاله بازاریابی اجازه ای مراجعه کنید. تصور کنید صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، با این که تعداد کاربران بازدید کننده از وب سایت شما قابل توجه هستند اما حتی یک درخواست فروش نیز در وب سایت شما ثبت نمیشود.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

پس تا جایی که میتوانید هم ساختار محتوا را ساده نگه دارید، هم ادبیات متناسب با مخاطب خود انتخاب کنید. برای آن که صفحه اصلی سایت خود را سئو کنید، باید لوگوی متناسب با جایگاه مورد استفاده را قرار دهید. اگر نمی خواهید هزینه­ای برای تبلیغات کلیکی پرداخت کنید، بازاریابی از طریق محتوا، می­تواند انتخاب مناسبی برای بیشتر دیده شدنتان باشد. برای اینکه بتوانید از این شیوه قدرتمند برای جذب مشتری استفاده کنید، باید ابتدا از مخاطبین خود بخواهید که آن را فعال کنند.

از این دسته میتوان به انجام تبلیغات، ارسال ایمیل و پیامک، انجام تبلیغات در موتورهای جستجو و شبکههای اجتماعی اشاره کرد. اما اینجا کمپین فعال سازی هوشمند با ردیابی موردعلاقهها و رفتارها و انتخابهای مشتریهای مختلف، ایمیلی را برای آنها ارسال میکند که احتمال باز کردن آن بیشتر باشد. برای مطالعه بیشتر پیرامون این موضوع میتوانید به مقاله اهمیت بازاریابی مراجعه کنید. برای مطالعه بیشتر پیرامون این موضوع، روی مقاله مدیریت بازاریابی کلیک نمایید. بیشتر تعامل مشتری با شما از طریق پلتفرمهای دیجیتال مانند موتورهای جستجو، فیس بوک، اینستاگرام، گوگل، یوتیوب، توییتر، لینکدین و …

کارشناسان بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ را اقدامی اثربخش برای نزدیک شدن به مشتریان و درک رفتارها و علاقه­ آن­ها در مقایسه با بازاریابی سنتی می­دانند. هنگامی که به واسطهی این تبلیغ، فروش انجام شود، شما مبلغی را به عنوان کارمزد به آن­ها پرداخت خواهید کرد. موضوعی که اینجا مطرح میشود این است که طبیعی است، هر کسب و کاری هدفهای خودش را داشته باشد اما یک هدف مشترک هست که به نظر من همه کسب و کارها باید این را داشته باشند، اگر نداشته باشند دیگر اصلاً این استراتژی محتوای کار نمیکند و آن هم این است که این محتوایی که ما روی آن کار میکنیم باید نیاز مخاطبمان را برطرف کند.

دیجیتال مارکتینگ چیست

این مقوله به عنوان “هنر و دانش جذاب ساختن صفحات وب، برای موتورهای جستجو” تعریف می­شود. گوگل، بینگ و یاهو به شما امکان می­دهند، تبلیغات متنی را، در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) اجرا کنید. امروزه نیز موتور جستجوی گوگل از سایتهای سازگار با موبایل که برای آن بهینه سازی شدهاند، حمایت میکند. همانطور که می دانید کاربران فعلی اینترنتی بیشتر از موبایل های خود برای رفع نیاز یا گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنند. وبسایت کسبوکار باید سریع بارگذاری شود، برای استفاده در موبایل و دستگاههای دیگر بهینهسازی شده باشد و استفاده از آن تا حد ممکن برای کاربران ساده باشد. آیا فقط انتشار و بهبود محتوا برای کسب رتبه در نتایج برتر گوگل کافی است؟

تنها پس از آگاهی از میزان تاثیرگذاری هر یک از فعالیت هایی که در یک استراتژی بازاریابی در بستر دیجیتال به دست می آید می توانیم به اصلاح آن استراتژی برای کسب نتایج بهتر و پیشبرد اهداف آن دست یافت. برای ارتقا فعالیت خود در شبکه های اجتماعی مقاله ساخت لینکدین را مطالعه کنید. زیرا در حال حاضر شبکه های اجتماعی یک پلتفرم بسیار مناسب برای عرضه و فروش محصولات محسوب میشود و از آن جایی که شغل هر فردی به گونهای به شبکه های اجتماعی مرتبط است، افزایش آگاهی در این زمینه الزامی است. 2. به روشنی مشخص کند که هر فردی چه نوع ایمیلهایی را دریافت میکند. در حقیقت در این روش، شما به فردی که باعث افزایش فروش محصول یا خدمات شما میشود کمیسیون پرداخت میکنید. در حقیقت شبکه های اجتماعی باعث شدند که تبلیغات جنس دیجیتالی به خود بگیرند، از حالت سنتی خارج شوند و مبحث دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی پیدا کند.

بازاریابی محتوا

اگر به دنبال این هستید که در حوزه دیجیتال مارکتینگ به صورت قدرتمند عمل کنید تا بتوانید از رقبا خود پیشی بگیرید، آپدیت بودن، یکی از کارهایی است که شما باید انجام دهید. البته این اطلاعات به صورت محرمانه در اختیار صاحب کسب و کار قرار دارد. در این حالت اطلاعات و محتوای مناسبی به مخاطب ارایه می­شود. در این روش از بازاریابی، اطلاعاتی مانند معرفی محصولات، خدمات و تغییرات اخیر هر یک از آنها در بازه زمانی مشخص، به وسیله ایمیل برای مخاطبین ارسال میشود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار