سامانه اظهارنامه مالیاتی ورود به سایت با نام کاربری ثبت نام ارسال | تکس مپ

کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامونسامانه اظهارنامه مالیاتیپاسخ دهند . بر اساس ماده 105 قانون مالیاتجمع درآمد شرکت ها و درآمد ناشی از فعالیت‌ های‌ انتفاعی سایر اشخاص حقوقی که از منابع مختلف تحصیل می ‌شود، پس از وضع زیان ‌های حاصل از منابع ‌غیر معاف و کسر معافیت های مقرر، مشمول مالیات ‌به نرخ بیست و پنج درصد ( 25% ) خواهند بود. این نرخ در مورد شرکت های بورسی بر اساس ماده 143، 22/5% نسبت به سود مشمول مالیات و در خصوص شرکت های فرابورس ، 23/75% نسبت به سود مشمول مالیات می باشد. کارشناسان مجرب شرکت حسابداری ملک متعهد به دفاع از اظهارنامه مالیاتی تنظیم شده در حوزه های مالیاتی و همچنین حوزه های مالیات بر ارزش افزوده و سایر دستگاههای نظارتی می باشند. توجه کنید که پس از تایید نهایی اطلاعات الکترونیکی وارد شده به منظور صدور اظهارنامه الکترونیکی 1400 بایستی کد رهگیری از سیستم دریافت کنید که ملاک دریافت اظهارنامه شما است.

اجحاف به کارگر در بازنشستگی

دفتری که کلیه عملیات مالی به ترتیب تاریخ وقوع، مبلغ، طرف معامله و جزئیات دیگر در آن ثبت می‌شود. موسسه مالی بازرگانی پارسیان ، شریک طلایی انجمن حسابداران خبره انگلستان با همکاری کالج فینیکس خاورمیانه دوره های بین المللی ACCA ، CIMA ، IFRS و همچنین امتحانات کامپیوتری ACCA را در ایران برگزار می کند . ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد. آپدیت این دوره آموزشی تا یک سال به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد که می توانید همزمان هم با موبایل هم با سیستم کامپیوترتان در هر زمان و هر مکان وارد اپلیکیشن اسپات پلیر شده و آموزش رو مشاهده کنید. به مدت یک سال اگر در حین و بعد آموزش سئوال یا مشکلی برای شما پیش آمد، متخصص و کارشناسان ما در کنار شما هستند و فقط کافیه که سئوالات خود را با کارشناس دوره در میان بگذارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ آنرا دریافت کنید.

آموزش ویدئویی نحوه پر کردن و ارسال اظهارنامه مالیاتی 1402

مودیانی که سه سال متوالی اظهارنامه خود را به طور کامل و بی‌نقص در زمان مقرر ارسال کنند، می‌توانند از 5% پاداش خوش‌حسابی پرداخت مالیات بهره‌مند شوند؛ درصدی که حداقل برای اشخاص حقوقی می‌تواند به مبلغی چشمگیر تبدیل شود. پس از طی مراحل قبل، اکنون شما به عنوان مودی مالیاتی شناخته می‌شوید و با در اختیار داشتن کد کاربری و رمز عبور می‌توانید برای استعلام اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی اقدام کنید. حالا با استفاده از اطلاعات کاربری‌تان می‌توانید از تمام خدمات الکترونیک این سامانه استفاده کنید و جهت تنظیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنید. متقاضی ثبت اظهارنامه مالیاتی باید پس از ثبت نام در سامانه اظهارنامه مالیاتی به آدرس tax.gov.ir از قسمت خدمات اصلی مالیاتی نوع اظهارنامه خود را انتخاب کرده و با طی کردن مراحل اقدام به ثبت اظهارنامه نمایند که توضیحات آن در متن مقاله ارایه شده است. برای این منظور اظهارنامه مالیاتی تکمیل کرده که شامل کل درآمدها و کل هزینه و استهلاک و حقوق کارمندان و …می باشد و پس از کسر معافیت مالیاتی ، مبلغ مالیات سالیانه نیز محاسبه می گردد . سازمان امور مالیاتی کشور موظف است حداکثر ظرف مدت سه سال از ابلاغ این قانون ، بانک اطلاعاتی مربوط به نظام جامع مالیاتی را در سراسر کشور مستقر و فعال نماید.

تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و نیز تمدید مهلت های رسیدگی سنوات قبل

سامانه اظهارنامه مالیاتی ورود به سایت با نام کاربری ثبت نام ارسال | تکس مپ

اگر تراز مالی در پایان دوره وارد نشود و مبالغ مربوطه درج نشود امکان ارسال اطلاعات به سازمان امور مالیاتی وجود نخواهد داشت. اشخاص حقیقی و حقوقی که در ایران اقامت دارند و داخل یا خارج از کشور دارای فعالیت هستند. در آخر، بهتر است برای تنظیم قانونی و صحیح این اظهارنامه، طوری که با اصول حسابداری هم مطابقت داشته باشد از کارشناسان حرفه‌ای این حوزه کمک بگیرید؛ یا حداقل از تجربه‌های شرکت‌های همکار بهره ببرید. اگر تراز مالی در پایان دوره وارد نشده و مبالغ مربوطه درج نشود، ارسال اطلاعات به سازمان امور مالیاتی ممکن نیست. کارشناسان شرکت توسعه سیستم های کاربردی و حسابداری ملک با بیش از سی و پنج سال سابقه در ارائه ی خدمات حسابداری و حسابرسی، به صورت رایگان به تمامی شرکت ها و اشخاص مشاوره ی مالی و مالیاتی میدهند . بدیهی است سپردن این موارد به خبرگان متعهد در این حرفه استرس ناشی از بی نظمی در امور حسابداری و عدم آگاهی در امور مالیاتی را از بین برده و باعث می شود که مدیران و یا صاحبان مشاغل با خاطری آسوده به انجام امور و فعالیت های اقتصادی و کسب و کار خود بپردازند.

  • مودی مالیاتی بایستی در برنامه مبلغ پرداخت نقدی را در مکان مربوطه وارد و پس از آن تعداد اقساط را تکمیل نماید.
  • در سال 1401، مهلت ارسال اظهارنامه اشخاص حقوقی تا 31 مرداد تمدید شد.
  • اشخاص حقوقی تا 4 ماه پس از اتمام سال مالی که در اساسنامه شرکت مشخص شده فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را ثبت نام کنند که جزئیات این امر در متن مقاله بررسی شده است .
  • از این رو، در این مقاله قصد داریم، به معرفی سامانه اظهارنامه مالیاتی بپردازیم ؛ سپس، نحوه ورود به سایت ثبت نامو ارسال اظهارنامه مالیاتی را توضیح دهیم.
  • همه اشخاص حقیقی و حقوقی که شرایط معافیت اظهارنامه مالیاتی را ندارند، حتی در صورت نداشتن فعالیت مالی، ملزم به تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر هستند.

لطفا آدرس سامانه اظهارنامه مالیاتی جهت صدور قبوض مالیاتی رو بدین. لازم است که چه در هنگام ثبت نام و چه در هنگام ثبت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۲​،دقت کافی به عمل آید؛ اما اگر اطلاعاتی اشتباه وارد شود و یا به هر علتی، نیاز به ویرایش اطلاعات وجود داشته باشد، تا 30 روز پس از آن، فرصت ویرایش این اطلاعات وجود دارد. تسلیم اظهارنامه مالیات بردرآمد اتفاقی تا پایان ماه بعد از تاریخ تحصیل درآمد یا تعلق منافع. اما به هر دلیلی فعالیت تجاری یا اقتصادی ندارند نیز موظف می باشند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار