انواع ولو شیرآلات صنعتی و پایپینگ ولو چیست؟ قیمت | kasrasaran

این ویژگی باعث می شود شیرهای پینچ برای جابجایی دوغاب، مواد غذایی و داروها ایده آل باشند. در پینچ ولوها جریان آب از طریق یک دیسک مدور که به وسیله فلکه و میله شیر به سمت یک جایگاه مدور دیگر رانده می شود یا از آن دور می شود ، کنترل می گردد . از این شیرها در تمام شبکه های آب سرد و گرم و لوله کشی مواد شیمیایی استفاده می شود.

انواع مختلف شیرهای صنعتی چیست؟

این حرکت، امکان توقف، راه‌اندازی یا تنظیم جریان سیال را فراهم می‌کند. با توجه به نحوه جابجایی دیسک می‌توان انواع ولو را به دو گروه کلی ولو با حرکت خطی و ولو با حرکت دورانی تقسیم‌بندی کرد. پینچ ولو ، شیری است با حرکت خطی که در موارد بازکردن مسیر، تنظیم میزان جریان و همچنین بستن مسیر سیال مورد استفاده قرار می -گیرد. فشار دهنده (کمپرسور) بوسیله ساقه‌ی شیر به بالا و پایین حرکت می کند.

پدیده های انتقال چیست؟ – به زبان ساده + انواع و معرفی کتاب

انواع ولو شیرآلات صنعتی و پایپینگ ولو چیست؟ قیمت | kasrasaran

فشار سیالی که از خط لوله عبور می کند، شیر را باز می کند و هر جریان معکوسی، شیر را می بندد. در مقاله چک ولو چیست و آشنایی با انواع شیر یک طرفه تمام موارد مربوطه به چک ولو را توضیح داده ایم. دسته اول از انواع ولو های قطع و وصل، ولوهای توپی (Ball valves) هستند که خود به 3 گروه تقسیم بندی می شوند.

کاربرد :

کلاس های فشار مطابق با استاندارد ASMEB16.34 و در کلاس های 150، 300، 600، 900، 1500 و 2500 مورد استفاده قرار می گیرند. این کلاس‌ ها برای ولوهای رزوه‌ای NPT، فلنجی، جوش ساکتی و جوش لب به لب کاربرد دارند. شیر پروانه ای فلنج دار بیشترین عرض را در بین مدل های شیر پروانه ای دارد و ضخامت آن رابطه مستقیم با فشار کاری دارد و در کلاس های بالاتر ضخامت آن بیشتر می باشد. بال شیر توپی سایدن تری از بغل مونتاژ می شود و بعد فلنج با پیچ به بدنه بسته می شود. این مدل شیر توپی تاپن تری بال یا همان توپی از قسمت بالا مونتاژ می شود.

این شیر از یک لایه پوششی ساخته شده از لاستیک یا مواد مصنوعی دیگر با مکانیسم گسترش تشکیل شده است. بدنه شیر پینچ از مواد طبیعی و مصنوعی ساخته شده است که خواص مقاومتی خوبی دارند. این خواص کمترین آسیب را به دریچه وارد می کند و ازاین رو مانعی برای جریان وجود ندارد. در شیرهای پروانه ای جریان سیال توسط یک دیسک که در داخل بدنه شیر نصب می شود، کنترل می گردد. این ولوها شبیه گیوتین یا چاقو بوده که با بالا و پایین رفتن، مسیر عبور سیال را باز یا بسته می من در مورد این فکر کردم کنند.

  • اتصال دهنده بدنه شیر که شامل نوع ساکت ، لب جوش ، دنده ، فلنجدار می باشند جهت اتصال به خطوط لوله طراحی می شوند .
  • اسلیو لاستیکی در یک شیر پینچ قابلیت به دام انداختن ذرات در اطراف خود را دارد و قابلیت توقف کامل جریان را فراهم می کند.
  • سرعت تغییر وضعیت ولو با حرکت دورانی بسیار بیشتر از ولو با حرکت خطی است.
  • پینچ ولو به عنوان یک وسیله کنترل جریان، برای فشار دادن لوله ها و خطوط لوله که به هر دلیلی مسدود شده اند استفاده می شود.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار