انواع روش های حمل و نقل دریایی شرکت حمل و نقل جاده ای پروازبام | transemartlogistics

این کار به‌وسیله‌ی کامیون‌های نسبتاً کوچک، اتوبوس، ون، موتور و غیره انجام می‌شود. در حمل و نقل شهری شاهد جابجایی کالاها در سراسر شهر و از نقطه ای به نقطه ای دیگر هستیم. این کار به وسیله ی کامیون های نسبتاً کوچک، اتوبوس، ون، موتور و غیره انجام می شود. همانطور که اشاره شد در انواع حمل و نقل هوایی سه نوع پرواز داریم که یکی از این انوع، پرواز چارتر می‌باشد. اصطلاحا پرواز چارتر پروازی است که تمام صندلی‌های یک پرواز در اختیار یک شرکت هواپیمایی قرار می‌گیرد. به طور کلی هر چه مسافت بین مبدا و مقصد در حمل و نقل کمتر باشد، حمل و نقل زمینی گزینه مناسب‌تر و در دسترس‌تری خواهد بود.

بسته به نوع، حجم و وزن کالا، درجه اهمیت آن، زمان مورد انتظار برای جابه جایی، بودجه، مبدا و مقصد یکی از روش های فوق برای انتقال کالا انتخاب مورد استفاده قرار می گیرد. محصولات و کالاهای فسادپذیر و حساس در حین حمل و نقل نیاز به مراقبت و رسیدگی های خاص دارند. حمل و نقل ریلی نقش زیادی در تجارت بین‌الملل ندارد ولی بااین‌حال می‌توان برخی کالاها را از این طریق به سایر کشورها ارسال کرد.

مزایای حمل و نقل جاده ای:

در این روش برای کالاهایی که حجیم و یا بدون بسته بندی هستند کشتی هایی به‌صورت دربست اجاره و یا رزرو می‌شوند. در روش چارترینگ انتقال بار تحت قرارداد چارتر صورت می گیرد که این قرارداد در اعتبار سندی مورد قبول بانکها نمی باشد. ترابری دریایی عمدتا برای کالاهایی با حجم زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو کالاها باید به گونه ای باشند که این زمان بر روی کیفیت آنها تاثیری نداشته باشد.

تاریخچه حمل و نقل در ایران

انواع روش های حمل و نقل دریایی شرکت حمل و نقل جاده ای پروازبام | transemartlogistics روش کراس استافینگ تنها در واردات کالا صورت نمی گیرد بلکه همین عمل بصورت عکس در صادرات هم صورت شرکت حمل و نقل بین المللی ترنس مارت لجستیک می پذیرد. نکته مهم این است که در روش کراس استافینگ حتما یکی از کشتی ها باید دارای جرثقیل جهت تخلیه کالا های مورد نظر باشند و گاها خطراتی هم در حین این جابجایی کالاها را تهدید می کند. اما کشورهایی مثل ایران که درگیر تحریم های شدید بین المللی می باشند بر اساس شرایط خاص از این روش بخصوص برای واردات کالای خود استفاده می کنند. در صنعت حمل و نقل روش حمل هوایی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا که این روش حمل به بازارها و زنجیره های عرضه که به سرعت در حمل کالای خود نیاز دارند خدمت‌رسانی می‌کند. حمل و نقل هوایی یکی از سریع ترین روش های جابجایی کالا ومسافر است که برای مسافت های طولانی و صرفه جویی در زمان انتخاب مناسبی است . حمل و نقل زمینی یکی پرکاربردارین انواع حمل و نقل بین المللی است که در این روش از حمل بین المللی ماشین های بزرگ همانند کامیون‌، تریلی و ..

  • IATA نیز یک سازمان فرامرزی متشکل از چندین شرکت هواپیمایی است که در کوبا راه اندازی شد و در حال حاضر دفتر مرکزی این سازمان در کانادا قرار دارد .
  • این درحالی است که محدودیت این حمل و نقل به ایستگاه‌ها جزو معایب آن می‌باشد.
  • این شیوه متاسفانه در کشور ما از جایگاه کم‌رنگی برخوردار است و نتواسته نقش چشم‌گیری در صنعت حمل و نقل داشته باشد.
  • ایجاد و امکان همکاری بین شرکت های هوایی که بخ صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش حمل و نقل هوایی بین المللی دست دارند .
  • حمل و نقل محصولات در دریا همواره با چالش هایی از جمله زمان طولانی حمل، سرقت دریایی، خرابی محصولات فسادپذیر، شرایط آب و هوایی نامساعد و… روبرو بوده است.
کلیه کالاها به وسیله حمل‌ونقل جاده‌ای قابل‌جابه‌جایی است اما نکته ی قابل‌توجه برای انتخاب این روش حمل، ظرفیت جاده‌های مسیر برای عبور ماشین سنگین می‌باشد. چراکه برخی از جاده‌ها به دلایل مختلف ازجمله باریک بودن عرض جاده، کوتاه بودن سقف تونل‌ها و بلند بودن ارتفاع محموله برای عبور مناسب نیستند. حمل‌ونقل جاده‌ای روشی امن محسوب می‌شود اما با خطراتی ازجمله راهزنی، تصادف و شرایط بد آب و هوایی نیز قابل روبه‌رویی است. حمل و نقل هوایی از سریع ترین و جدیدترین انواع روش های حمل و نقل است. این نوع از حمل و نقل در سال 1903 معرفی شد و در دهه 1930 تبدیل به روشی کامل برای حمل و نقل افراد و کالاهای مختلف شد. بزرگترین حمل و نقل هوایی بعد از جنگ جهانی دوم آغاز شد و این روش کاملا برای پروازهای داخلی و خارجی مناسب است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار