گوگل ادوردز یا گوگل ادز چیست و چطور کار میکند؟

حال شما فرض کنید به این تعداد که با هدفی در حال جستجو هستند لغت کلیدی که شما مشخص کردهاید در صفحه اول نمایش داده میشود و از آن جایی که تعداد افرادی که به صفحه دوم نتایج گوگل میروند پس شانس شما خیلی بالاتر میرود، آن هم فقط با تبلیغات کلیکی گوگل (تبلیغات گوگل ادوردز). گوگل ادز سیستم تبلیغاتی گوگل میباشد که در آن تبلیغ کنندگان با استفاده از این روش میتوانند مفهوم و منظور خود را به مشتریان برسانند به صورت دقیق تر ، ما به گوگل مبلغی را پرداخت می کنیم و در ازای آن گوگل سایت ما را در نتایج اول خود قرار می دهد .گوگل ادز در سال 2000 به موتور جست و جو های گوگل معرفی شد تا کاربران بتوانند با استفاده از این طریق سایت خود را تبلیغ کنند این نمونه تبلیغ توسط گوگل تعیین شده و همه ی کاربران چه ایرانی و چه غیر ایرانی با پرداخت هزینه ی ثابت میتوانند سایت خود را تبلیغ کرده و همچنین صفحه ی مورد نظر را که تبلیغ روی آن انجام شده در نتایج اول گوگل ببینند خیلی از کاربران هستند که بدون بحث سئو سایت خود را به این طریق به نتایج اول می آورند در ادامه در مورد این که گوگل ادز چیست و چه مزایای میتواند داشته باشد بیشتر آشنا خواهیم شد.

با سئو پروسه رسیدن به بهینه بالا و حضور سایت در صفحه اولیه سرچ گوگل ممکن است ماهها طول بکشد. پس بهتر است کمپینهای اولیه را به دو یا سه بازار اصلی محدود کنید. با تمرکز بر مناطق و شهرهای خاص بر بازار هدف خود تمرکز کنید. شرکت های مختلف تلاش میکنند که در تمامی کمپین های دیجیتال مارکتینگ خود یا همان بازاریابی دیجیتال، از تبلیغات گوگل ادز استفاده میکنند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار را داشته باشند. درواقع میتوانید دامنه هدف خود را در انواع تبلیغات گوگل مشخص کنید. در صورتی که در سایر تکنیکهای مارکتینگ مثل سئو یا بازاریابی چاپی شما با امضای قراردادی متعهد میشوید، این یعنی شما حتی زمانی که کمپینی که برای تبلیغات خود در نظر گرفتید ضرر داد باز هم مجبور به پرداخت هزینه هستید برخلاف گوگل ادوردز.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز دراینبین تعداد زیادی از سرچها مواردی هستند که کسبوکار شما توانایی کمک کردن به آنها را دارد. همچنین آژانسها تجربه چند سالهای در مدیریت اکانت PPC دارند که این آنها را تبدیل به شرکای قابل اطمینانی میکند که میتوانند نظرات و راهنماییهای تخصصی خود را در اختیار شما بگذارند. محتواهای تبلیغاتی در سیستمعاملهای Google Partner نظیر یوتیوب پخش میشوند و تجربه جذابی از تولیدات افراد را در اختیار کاربران قرار میدهد. لایه سوم یعنی گروههای تبلیغاتی مجموعهای از تبلیغات مشابه همراه با کلمات کلیدی متنوع است که بازدیدکنندگان را به سمت تبلیغ شما هدایت می کند. در این جا هر شرکتی که هزینه ی بیشتری را برای هر کلمه کلیدی پیشنهاد می دهد، می تواند در مزایده شرکت کند. تبلیغات فقط تماس از انواع تبلیغات گوگل است که در تلفنهای همراه نمایش داده میشود. در روش تبلیغاتی گوگل ادز، متن تبلیغات در نتایج گوگل برای درخواست های مرتبط نمایش داده میشود.

درامد از گوگل ادز

انجام دهید. علاوه بر این، تبلیغات در جیمیل کاربران نیز نمایش داده میشود. جستجوی کلمه کلیدی خود را انجام دهید و روی عبارت و کلمات کلیدی دقیق با قیمتهای بالاتر پیشنهاد دهید تا کلیکهای مرتبط بیشتری دریافت کنید. با این تفاوت که گوگل تمامی مراحل را برای شما انجام میدهد. با استفاده از انواع تبلیغات گوگل امکان رسیدن شما به هدفتان (افزایش بازدید محصولات برند و افزایش فروش محصولات خود) به شکل چشمگیری افزایش مییابد. به همین دلیل، گوگل تبلیغ شما را بر اساس کلمات کلیدی تعریف شده با پرسش کاربران مورد تطابق و بررسی قرار می دهد. تبلیغکنندگان برای کمپین خود بودجه تعیین میکنند و کلمات کلیدی را تعیین میکنند. کلمات کلیدی با تطابق گسترده، هر جستجویی است که شامل کلمه کلیدی موردنظر شما باشد. جنیست: بر اساس کسب و کارتان می دانید که خانم ها بیشتر به دنبال خدمات شما هستند یا آقایان یا هر دو. برای آشنایی بیشتر با گوگل ادز توصیه می شود مقاله صفر تا صد گوگل ادز آغازینو را به دقت مطالعه کنید.

ثبت نام در گوگل ادز

گوگل ادز قابلیتی در گوگل است که به کمک آن می توانید تبلیغات برای سایت خود سفارش دهید و با انتخاب کلمه کلیدی مناسب و کیفیت بالای سایت با کمک گوگل ادز به چهار سایت اول سرچ گوگل تبدیل شوید. برای مثال اگر توجه کرده باشید، در هنگام سرچ در گوگل تعدادی از نتایج اولیه که در بالای صفحه نمایش داده می شوند، با نشانگر Ad (یا تبلیغ) در کنار آدرس سایت متمایز شده اند. پس درصورتیکه تبلیغ شما بهاندازه کافی جذاب باشد و بازدید بگیرد امکان حضور شما در آینده در این صفحه وجود دارد. در ایران امکان استفاده از کدام تبلیغات گوگل وجود دارد؟

سایت گوگل ادز

انواع تبلیغات گوگل از بهترین راهها برای رسیدن به میلیونها مشتری بالقوه است. این نوع به کاربران خود این امکان را میدهد که از دامنه بیشتری برخوردار باشند؛ زیرا مخاطبان این محصولات عموماً صاحبان تلفن همراه هستند که موارد کلیتری را جستجو میکنند. علاوه بر این، تبلیغات گوگل قابلیت دستهبندی مخاطبان را از روی نوع مرورگر، موقعیت جغرافیایی، علاقهها، سن، جنسیت و … و در نتیجه شما باید هزینه ای بیشتر از آنچه در نظر داشتید برای تبلیغات در گوگل پرداخت کنید و احتمالا باز هم نمی توانید بازخورد مناسبی از این نوع تبلیغات دریافت کنید. در ادامه به مزایا و کاربرد تبلیغات گوگل ادز خواهیم پرداخت. ما اکانت گوگل ادز شما را با استفاده از کردیت کارت حقیقی و واقعی و با کمترین کارمزد و در کمترین زمان شارژ خواهیم کرد. کلماتی که برای ما به عنوان صاحبان کســب و کــار اینتـــرنتــــی بسیار ارزشمند هستند. بنابراین احتمال موفقیت آمیز بودن تبلیغات و بازدهی فوق العاده بسیار بالاست.

اگر نمیخواهید برای هر بار که کاربران بر روی لینک وبسایت شما کلیک میکنند، هزینهای از حساب شما کم شود، میتوانید در عوض برای تبلیغ خود CPA تعیین کرده و تنها در هنگام تبدیل کاربر به مشتری، هزینه پرداخت کنید. با این حال چون این نوع عبارت کلیدی از هدفمندی کمی برخوردار است، هزینه زیاد و نرخ تبدیل پایینتری دارد. 3- درنهایت گوگل با توجه به کیفیت کلمه کلیدی و مبلغ پیشنهادی شرکت، جایگاه تبلیغ هر یک را مشخص میکند. 2- از هر یک از حسابهای کاربری شرکت فقط یکی از کلمات کلید میتواند وارد مزایده شود. برای آنکه تبلیغات شما موثر واقع شوند و در معرض دید کاربران بیشتری قرار گیرند باید سعی کنید از کلمات کلیدی و عبارات محبوب و پرتکرار استفاده کنید تا نرخ بازدهی و فروشتان افزایش پیدا کند. یکی از عوامل مهم در تبلیغات گوگل برای نتیجه گیری بهتر ایجاد بالانس بین مقدار بودجه روزانه و هزینه کلمات کلیدی می باشد.

سایت اصلی گوگل ادز

از آنجایی که در ابتدای ساخت اکانت گوگل، واحد ارز را دلار انتخاب کرده بودیم، در این قسمت نیز فقط می توانیم بر اساس واحد دلار، هزینه هر کلیک را تخمین بزنیم. با اینکه سئو و ادوردز هر دو یک هدف را دنبال میکنند، اما تفاوت بسیار زیادی در نوع کارکرد آنها وجود دارد، ممکن است بپرسید کدام یک از این روشها برای بازاریابی وبسایت بهتر است و تاثیر بیشتری دارد؟ هر چه این هزینه ی پیشنهادی بالاتر باشد در جایگاه بهتری قرار می گیرد. خب در روش تبلیغات گوگل ادوردز، این گونه است.

همان طور که گفتیم قیمت شارژ اکانت گوگل ادز از طریق روش غیر مستقیم (وبسایتهای داخلی) متغیر است. تبلیغات در گوگل علاوه بر نمایش در موتور جستجو در تعداد زیادی از وبسایتهای جهان نیز بارگذاری میشوند. منتشرکنندگان تبلیغ، وبسایتهای خود را به شبکه تبلیغات گوگل متصل میکنند و از این طریق به تبلیغکنندگان این امکان را میدهند تا جهت انتشار تبلیغ به آنها درخواست دهند. هرچند سایتهای همکار گوگل معتبر و پر بازدید هستند، اما نمایش تبلیغ در این آنها چندان مناسب ما ایرانیها نیست. برای راه اندازی کمیپن تبلیغات در گوگل سئو سایت چه تاثیری روی تبلیغ ما داره؟ Call-only Ad به دلیل تحریمها در ایران کارایی ندارند. درنتیجه شما برای معرفی برند خود، به میلیونها مشتری بالقوه دسترسی دارید.

تبلیغات گوگل ادز چیست

سئو شامل بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجویی مانند گوگل است که بهواسطه آن آدرس سایت شما به مرور در صفحه نتایج گوگل رشد کرده و در رتبههای بالاتر قرار میگیرد. انواع تبلیغات گوگل میانبری برای رسیدن به صفحه اول سرچ گوگل هستند. اما در روش تبلیغات ادز جایگاه شما در صفحه اول گوگل تضمینی است و تا زمانی که بودجه داشته باشید در آن جایگاه باقی می مانید. هر چقدر که این ارتباط بین کلمات کلیدی و محتوا صفحه و متن تبلیغ بیشتر باشد امتیاز کیفیت بالاتر (Quality Score) و در نتیجه میزان کلیک و رتبه بالاتری نصیب تبلیغ شما بشود. هزینه بهازای هر کلیک (CPC) یک نوع مدل قیمتگذاری برای تبلیغات پولی است که در آن تبلیغکننده بهازای هر کلیک روی تبلیغ، هزینهای را به سایت اصلی گوگل ادز گوگل میپردازد. پلتفرم تبلیغاتی شرکت گوگل در ماه اکتبر سال 2000 میلادی عرضه شد که با نام Google AdWords شناخته میشد.

با انتخاب کلمه کلیدی دقیقتر میتوانید کمپینهای تبلیغاتی را بر اساس تولیدات و محتوای خود شخصیسازی کنید. با استفاده از این ابزار میتوانید کلمه کلیدی انتخاب کنید که بیشترین ورودی را برای شما داشته باشد. تبلیغات متنی با نشانه آگهی در حالت بولد در بالا و پایین نتایج سرچ گوگل نمایش داده میشوند. این تبلیغات را در سایر اپها، سایتها (مانند یوتیوب)، گوگل پلی استور و … برای استفاده از این روش تبلیغاتی، قبل از هر کاری باید اپلیکیشن خود را در پلی استور گوگل بارگذاری کنید. در درجه اول کلیک به ازای نمایش یا CTR که فاکتور بسیار مهمی است و نشان میدهد که کاربر از چند بار نمایش تبلیغ شما ترغیب به کلیک روی آن شده است. این برای کسبوکارهای نوپا بسیار سختتر است؛ زیرا بر سر صفحه اول گوگل رقابت بزرگی وجود دارد که رسیدن به آن برای تازهکارها نسبت به باتجربهها سختتر است. حال اگر میپرسید که کاربرد گوگل ادوردز چیست، باید گفت که در عباراتی که رقابت بسیار زیاد است، میتواند باعث افزایش بازدید و در نتیجه افزایش CTR شود.

گوگل ادز یک اکوسیستم است که تشکیل می شود از کاربران سطح اینترنت، کسب و کارهایی که می خواهند خودشان را به مشتریان معرفی کنند و رسانه های اینترنتی که می خواهند از طریق نمایش تبلیغات دیگران در آمد کسب کنند. در این مدل از انواع تبلیغات گوگل، آگهی شما با عباراتی که کاربران سرچ میکنند منطبق میشود. همزمان با شما برند دیگری از این کلمه برای معرفی محصول خود استفاده کرده است. احتمالا در وهله اول مشتریان شما محدود به اقوام و افرادی باشند که اتفاقی از محل کسب و کار شما عبور می کنند و از قضا به محصول یا خدمات شما نیاز دارند! عموماً سایتهای تجارت الکترونیکی که صدها محصول را ارائه میکنند و دستهبندی مشخصی از محصولات خود دارند از این نوع تبلیغ در گوگل استفاده میکنند.

گوگل چند نوع تبلیغات پولی ارائه میدهد که در نتایج جستجو گوگل و با استفاده از سرویس گوگل ادز یا تبلیغاتی که در وب سایتهای دیگر از طریق شبکه نمایش (Display Network) و برنامه (Google AdSense) به مخاطبان نمایش داده میشوند. زمانی که تصمیم می گیرید در گوگل ادز یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنید می توانید مخاطبان هدف خودتان را با کمک معیار های مختلف تفکیک کنید. اگر میخواهید جهت دستیابی به مخاطبان هدف خود مقداری پول برای تبلیغات خرج کنید، بهتر است این کار را در جای مناسبی انجام دهید؛ یعنی جایی با بیش از ۲۵۹ میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد و ۴/۸ میلیارد تعامل روزانه. Call-only Ads همانطور که از اسمش پیداست فقط برای انجام تماسهای تلفنی انجام میشوند. توجه داشته باشید که سئو میتواند یکی از بهترین و سودآورترین روشها برای وبسایت و کسب و کار اینترنتی شما باشد. در ادامه با توجه به اهداف مورد نظرمان بهترین کمپین ممکن را انتخاب میکنیم.

در این مقاله می خواهیم بدانیم تبلیغات گوگل ادز چیست و چه کاری انجام می دهد؟ ممکن است در مقایسه قیمت های تبلیغات این سایت با برخی گزینه های غیر ایمن جا بخورید. با این روش تبلیغ برنامهها را جدای از تبلیغ معمول آن انجام دهید. تنها کاری که شما انجام میدهید نوشتن توضیحات تبلیغ است. هزینه انواع تبلیغات در گوگل متفاوت است و بهتر است شما با تهیه اکانت گوگل ادوردز از امکانات آن استفاده کنید. برای مثال شما در حساب گوگل ادز خود 48 دلار دارید که گوگل در هر یک ساعت 2 دلار را مصرف می کند. همه اطلاعات کالاها از حساب Google Merchant Center شما دریافت میشود.

برای برخی، این امر ممکن است آنقدر ناامید کننده باشد که تبلیغات در گوگل ادز را به طور کامل متوقف کند. گوگل قبل از شروع مزایدات ابتدا کلیه پیشنهادها را به یک ارز مرجع که همان دلار آمریکاست تبدیل می کند و سپس بر اساس این مبلغ و کوالیتی اسکور تبلیغات را رتبه بندی می کند. صبر و تامل و تحلیل: نکته مهم دیگر در ارتباط با یک کمپین گوگل ادز این است که شما قرار نیست از همان شروع استفاده از اکانت گوگل ادز، نتایج صد درصدی را حاصل کنید. لازم به ذکر است، تنها پیشنهاد قیمت بالا شما را در رتبه های اول برای تبلیغ قرار نمی دهد بلکه یک ویژگی دیگر به نام امتیاز کیفیت یا Quality Score است که برای برنده شدن در مزایده ها از اهمیت برخوردار است.

نحوه کار با گوگل ادز

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار