فروشگاه اینترنتی دوربین مداربسته

High Definition Composite Video Interface یا به اختصار دوربین مداربسته HDCVI یکی از محصولات بسیار محبوب و پرطرفدار در میان کاربران سایت xiaomi-cctv است. دوربین مدار بسته اِچ دی تی وی آی HD-TVI ( مخفف High Definition Transport Video Interface و به معنی رابط گرافیکی انتقال با کیفیت بالا.) توسط کمپانی تک پوینت آمریکا (TechPoint) ابداع شد و به صورت گسترده در محصولات هایک ویژن (HikVision) استفاده میشود. دوربین مدار بسته اِچ دی سی وی آی HD-CVI (مخفف High Definition Composite Video Interface و به معنی رابط گرافیکی کاموزیت با کیفیت بالا) برای اولین بار توسط کمپانی داهوا (Dahua) معرفی شد و توانست در بستر آنالوگ (کابل کواکسیال) کیفیت به مراتب بالاتر و مسافت طولانی تری (حدود ۵۰۰ متر بر بستر کابل) را ارائه دهد.

انواع دوربین مداربسته TVI در طیف مختلفی از رزولوشنها ( ۱ مگاپیکسل اچ دی تا ۸ مگاپیکسل ۴K ) تولید میشوند. انواع دوربین مداربسته CVI در رزولوشنهای ۱ مگاپیکسل HD و ۲ مگاپیکسل FullHD و ۴ مگاپیکسل ۲K و ۶ مگاپیکسل و ۸ مگاپیکسل ۴K تولید میشوند. مثلا دستگاه های سری U می توانند دوربین هایی با کیفیت تصاویر 5 مگاپیکسل را پشتیبانی کنند و یا در سری T دستگاه DVR هایک ویژن دوربین های 8 مگاپیکسلی قابلیت نصب دارند. حداکثر رزولوشن این دوربین ها نیز 4 مگاپیکسل است. برای اینکه بتوان محیط را با دوربین مداربسته پوشش داد، علاوه بر دوربین به تجهیزات دیگری نیز نیاز است که باید تهیه شود. برای نصب و راه اندازی سیستم دوربین مدار بسته در مکان مورد نظر خود ، به تعدادی تجهیزات و وسایل نیاز داریم که در موارد زیر پرداخته شده است.

ابتدا این نکته را یادآور می شویم که دوربین مداربسته به دو صورت آنالوگ HD و تحت شبکه و یا IP تولید می شوند. دو نوع کیس دوربین موجود است. اگر یک سری به فروشگاه های دوربین مداربسته زده باشید، مشاهده نموده اید که انواع برندهای مختلف در بازار ایران موجود است که قیمت های متفاوتی دارند. تصاویر به صورت مگاپیکسلی ارائه می شود و تا کنون کیفیت 4 مگاپیکسلی هم ارائه شده است. که تصاویر گرفته شده توسط دستگاه ضبط تصاویر بر روی یک هارد دیسک ذخیره می شود . اما ارتباط شبکه با دوربین های آی پی هر پیشرفت مرتبط با شبکه را نیر بر دوربین ها لحاظ می کند. دوربین های برند videopark ازبهترین و نوآورانه ترین محصولات موجود در حوزه دوربین های مداربسته می باشند. اکثر برندهای موجود به دلیل اینکه وابسته به یک سرور خارجی هستند، مشکلات زیادی از جمله قطعی انتقال تصویر و کند بودن دریافت تصاویر و همچنین هزینه زیاد برای دریافت تصاویر دوربین مداربسته را برای کاربران فراهم نمودهاند و به همین دلیل از بازار فعلی حذف شدهاند.

همچنین فروش تجهیزات و متعلقات دوربین مداربسته (اعم از سیم و کابل دوربین مداربسته، منبع تغذیه دوربین و هارد اینترنال و…) نیز در فروشگاه دی سی ای کالا ممکن شده است. این پکیج ها شامل دوربین مداربسته 2 مگاپیکسلی بولت، NVR HD با تکنولوژی H264 و منبع تغذیه می گردند. سبد محصولات برایتون شامل یک لیست کامل از انواع دوربین مداربسته میباشد. در اینجا چند برند محبوب و با کیفیت دوربین مداربسته که هم از کیفیت بالایی برخوردار است و هم شامل گارانتی میباشد را معرفی میکنیم. در این تکنولوژی، دوربینها و دستگاه های ضبط کننده دارای قیمت بالاتری نسبت به تکنولوژی اچ دی و آنالوگ میباشد اما از طرفی کیفیت بهتری نیز ارائه میدهند.

اگر در کنار قیمت، کیفیت نیز برای شما اهمیت دارد، با اطمینان میتوانید دوربین مدار بسته برایتون را انتخاب نمایید. هر کدام از پکیج های ارائه شده به شما هر کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. به طور کلی در پکیج دوربین مداربسته از دوربین های ضد آب استفاده می شود و همه دوربین ها از قابلیت دید در شب بهره می برند. همه دوربین های مدار بسته در بسته بندی خود دارای آداپتور و سیم برق هستند. همه چیز را به هم وصل کرده، محفظه را محکم کنید تا واشر دور کابل اترنت محکم شود. همچنین برای نصب دوربین بولت بهتر است یک محفظه فلزی بر روی آن نصب کنید تا در برابر باد و باران مقاوم شود. بدنه فلزی مقاوم دراین دوربین­ها در انواع مختلف دام و بولت از دیگر ویژگی­های برند پارس بین است . دوربین های مداربسته استفاده شده در این پک ها از نوع دام و بولت می باشد که می توان از آنها در داخل و خارج ساختمان استفاده نمود. دوربین های مدار بسته مینیاتوری یا همان mini camera، دوربین های کوچکی هستند که بیشتر بصورت مخفی استفاده می شوند و در فضاهایی که نیاز به کنترل نامحسوس است، کاربرد دارند. کاربرد دوربین های مداربسته ip در پروژه های بزرگ بهینه سازی سیستم یک امتیاز محسوب می شود.

پس از این موضوع می توانید نرم افزار مخصوص هر برند برای انتقال تصویر را نصب کرده و پس از انجام تنظیمات آن انتقال تصویر را انجام دهید. در واقع شما به جای خرید مجزای هر کدام از اقلام و محصولات دوربین مداربسته می توانید آن ها را به صورت یکجا و به صورت خرید پکیج دوربین مداربسته انجام دهید. که این یک مزیت برای سیستم های تحت شبکه بشمار می رود. اگر سوئیچ های شبکه استفاده شده در یک سیستم مدار بسته IP دارای قابلیت POE باشد ، از همان یک کابل شبکه متصل شده بین دوربین و سوئیچ می توان برای تغذیه دوربین ها استفاده نمود اما در صورتی که سوئیچ شبکه استفاده شده از نوع معمولی باشد باید برای هر دوربین یک کابل برق مجزا مانند آنچه در سیستم آنالوگ به آن اشاره شد کشیده شود. در سیستم های AHD به مانند سیستمهای آنالوگ از کابل RG استفاده می شود و سهولت نصب وجود دارد.

شرکت داتیس برای اولین بار سیستم انتقال تصویر دوربین مداربسته خود را از طریق ایجاد یک سرور داخلی راهاندازی نمود تا بتواند از بروز خیلی از مشکلات جلوگیری نماید. در صورتی که شرکت داتیس با ایجاد یک سرور داخلی از این محدودیت عبور نموده است و در زمینه انتقال تصویر داخلی دوربین مداربسته یا P2P بهترین راهحل را با هزینه بسیار پایین و بدون هیچگونه قطعی و با کیفیت بالا به کاربران خود ارائه داده است. در صورتی که مایل به ثبت تصاویر در شب دارید از دوربین های دید در شب خریداری کنید. از نظر قیمتی متفاوت می باشند.قیمت دوربین های مداربسته در انواع مختلفی می باشد که در بعضی از دسته های دوربین با توجه به وارداتی بودن محصول و نوسانات نرخ ارز قیمت دوربین مداربسته هم تغییر پیدا می کند.در صورتی که بودجه مشخصی دارید و نمی توانید دوربین مداربسته مشخصی انتخاب کنید با کارپیما تماس حاصل فرمایید تا بهترین دوربین مداربسته در حد بودجه شما معرفی کنیم. این دوربین ها به دوربین مداربسته ip نیز معروف می باشند اگر چه برخی افراد بر این تفکر هستند که دوربین مداربسته دیجیتال همان دوربین مداربسته wifi می باشد اما این گونه نمی باشد دقت داشته باشید یک دوربین دیجیتال یک دوربین مداربسته ip نیز می باشد اما یک دوربین wifi نمی باشد به عبارت دیگر می توان گفت دوربین مداربسته وای فای یک نوع دوربین مداربسته دیجیتال می باشد.

از تولید کنندگان مطرح این دوربینها میتوان برند سایوتک (Sayo-Tech) و های واچ (High Watch) را نام برد که در ایران توسط شرکت نظارت گستر ایمن، گارانتی میشود. در دیاکالا انواع نرم افزار های سیستم های نظارت تصویری که در این لیست پیدا نکردید مثل نرم افزار های محبوب برند ها مانند نرم افزار داهوا Smart Pss، نرم افزار برایتون یا Briton VMS، نرم افزار مایل سایت یا Milesight CMS قابل نصب بر روی موبایل اندروید ، ویندوز و . دوربین مداربسته برایتون ساخت ایران تحت نظارت و گارانتی شرکت پویش رایان داتیس در خط تولید این شرکت واقع در تویسرکان تولید میشود. در شرکت پویش رایان داتیس این شرایط برای شما فراهم است که به عنوان همکار و نماینده داتیس در سراسر ایران مشغول به فعالیت و فروش دوربین مداربسته شوید. همانگونه که اشاره گردید هنوز دوربین های آنالوگ در بازار ایران به عنوان دوربین های مداربسته متداول بکار می روند. دوربین مدار بسته داهوا در سال 2014 به عنوان یکی از فینالیست های جایزه بزرگ GTI آلمان که هر سال به محصولی با بالاترین فناوری اعطا می شود، برگزیده شده بود.

کاربرد آنها در محیط های بزرگ و دارای سقفی بلند است. داهوا دارای 54 شرکت تابعه و نمایندگی در سراسر جهان است که آسیا، آمریکا، اروپا، خاورمیانه، اقیانوسیه، آفریقا و غیره را پوشش میدهد. این دوربین نظارتی به صورت 24 ساعته در فرودگاهها، بنادر دریایی و غیره است. بطور کلی دوربین های مداربسته بر مبنای نوع تکنولوژی کاربردی، به انواع مختلفی نظیر دوربین های مداربسته AHD، دوربین های مداربسته HDTVI، دوربین های مداربسته HDCVI، دوربین های مداربسته وایرلس، دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP تقسیم بندی می شوند. این مساله باعث می شد که تا حدود ۳۰ درصد از کارائی دوربین مداربسته پاناسونیک از بین برود و از طرفی روشن کردن محیط در بعضی از مکان ها به دلایل حفاظتی همیشه مقدور نیست و یا بسیار هزینه بر است .

این پکیج ها با قابلیت های مختلفی در تعداد کانال های متفاوت، دستگاه ضبط و همچنین در تعداد دوربین ها به شما ارائه می شوند. این دستگاه ها در تعداد ورودی 4، 8 و 16 تایی عرضه شده و تعداد ورودی صدا از یک تا 16 ورودی قابل تغییر می باشد. دستگاه های DVR هایک ویژن در انواع 4، 8، 16 و 32 کاناله تولید و عرضه می شوند. پکیج 2، 4، 6، 8، 12 و 16 کانال می تواند یک اتاق یا یک مغازه کوچک را پوشش دهد و یا برای یک آپارتمان و یا یک انبار به کار آید. بسیاری از امکان داخلی مانند اتاق های یک دفتر کار و یا محدوده داخلی یک مغازه یا فروشگاه که اطراف آن را پنجره ها و درب های شیشه ای احاطه نموده است و نور آفتاب به داخل محیط به صورت مستقیم می تابد و خود محیط از نور کمتری نسبت به محیط خارجی برخوردار است؛ دوربین های دام معمولی پلاستیکی یا فلزی پیشنهاد نمیگردد. علاوه بر این شما می توانید دوربین مداربسته را از جهات مختلف مانند تعداد، کارایی و مدل و همچنین بر اساس بهترین و مناسب ترین فروشنده دسته بندی نمایید. اگر شما هم قصد دارید تا از دوربین مداربسته در مکان هایی با حساسیت کمتر استفاده کنید، می توانید خرید این دوربین را در اولویت های خود قرار دهید.

در حال حاضر شرکت هایی مانند داهوا , هایک ویژن , یونی ویو دارای نرم افزار های قدرتمند و رایگان برای محصولات خود هستند. همه کسانی که به امنیت دوربین اعتماد می کنند از طریق یا Wi-Fi اتصال سیمی می توانند روی یک فضای قدرتمند ذخیره ای حساب کنند. اگر در بین اعضای خانواده کودک یا سالمندی حضور داشته باشد، با نصب دوربین مدار بسته در منزل میتوان در همه حال از سلامتی آنها اطمینان حاصل کرد. هارد دیسکِ DVR ها مقداری با دیگر هارد دیسک ها متفاوت است و مقدار ذخیره سازی اطلاعات در آنها بین چند روز تا چند ماه است و پس از آن به صورت اتوماتیک، قدیمی ترین اطلاعات حذف میشود. دستگاه DVR در نمایندگی هایک ویژن دارای سری های مختلفی بوده که هر سری می تواند از دوربین ها با کیفیت مشخصی پشتیبانی کند.

در غیر این صورت ضبط انجام نمی شود و از حجم هارد دیسک استفاده نخواهد شد. دوربین های مدار بسته تحت شبکه در دو مدل پی او ای و غیر پی او ای تولید می شوند که مدل های پی او ای قابلیت انتقال برق از طریق کابل شبکه را دارند. در واقع دوربین های مداربسته ip با قابلیت poe تصویر ، صدا و برق را تنها از طریق همان کابل شبکه منتقل می کنند. پکیج AHD در فروشگاه دی سی ای کالا شامل دوربین های 2 مگاپیکسلی دام و بولت، دی وی آر HD، منبع تغذیه و فیش BNC می باشد. خانواده دوربین های اچ دی شامل AHD, HD-CVI, HD-TVI, HD-SDI میشود که در این مقاله به صورت مختصر توضیحی در رابطه با آنها خواهیم داد و در آینده به صورت تخصصی در مورد هر کدام صحبت خواهیم کرد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار