بهترین لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی ارزان قیمت

بهترین لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی ارزان قیمت

مهمترین نیاز تفریحی دانشجو بازی‌های کامپیوتری است و اگر به فکر گیم‌هایی مانند فیفا یا COD و با کیفیت بالا هستید، بهتر است حداقل بودجه را روی 25 میلیون تومان نگه دارید. رابط‌های کاربری و پورت‌ها هم از تنوع خوبی برخوردارند و پورت‌های معمولی مثل HDMI, لطفا با کلیک بر روی مقاله بالا USB 3.0 و USB 2.0‌ دارد که در حال حاضر روی لپ‌تاپ‌های میان‌رده دیده می‌شود. این محصولات معمولاً با مشخصات سخت‌افزاری مختلف و در طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های متنوعی عرضه می‌شوند تا پاسخ‌گوی نیاز کاربران مختلف باشند. این لپ‌تاپ به‌واسطه‌ی قابلیت‌ها و امکاناتی که دارد، علاوه ‌بر کاربری معمول روزمره، برای کاربری مالتی‌مدیا هم مناسب است. بدنه‌ی شیک R565MA به‌گونه‌ای طراحی شده که لپ‌تاپی رده‌بالا را نوید می‌دهد. با وجود این قطعات کم مصرف و استفاده از باتری دو سلولی 35 واتی ، این لپ تاپ در زمان شارژ معمولی و در هنگام تماشای یک فایل ویدیویی حدود شش ساعت روشن و روشن خواهد ماند.

صفحه‌نمایش این مدل یک نمونه‌ی کاملا معمولی و پایه است که البته در این رده قیمتی انتظار بیشتر از این را هم نباید داشت. اندازه‌ی 15.6‌اینچی و کیفیت‌ HD ازجمله مشخصات کلی این صفحه‌نمایش هستند. لپ تاپ 15.6 اینچی IdeaPad S145-NA از شرکت لنوو یکی از لپ تاپ های اقتصادی و متوسط ​​لنوو است که در حال حاضر یکی از جدیدترین لپ تاپ های 15.6 اینچی از سری Ideapad در کشور محسوب می شود و در سال 2020 معرفی شد. این دستگاه عملکرد نسبتاً ضعیفی دارد اما برای نویسندگان و روزنامه نگاران گزینه اقتصادی است. این لپ تاپ از دو پورت USB Type-A نسل 3.2 و یک پورت USB Type-C نسل 3.2 استفاده می کند که سرعت بسیار بالایی دارند.

لپ تاپ دانشجویی | دانش آموزی

البته مدلهای بسیار خوبی هم بین آنها پیدا می‌شود که سعی می‌کنیم این لپ تاپ ها را معرفی کنیم. مهمترین مشکل دل و اچ پی نبود گارانتی و پشتیبانی توسط شرکت مادر است. اندازه مرسوم بعدی 14.1 اینچ است که کمی کوچک حساب می‌شود و به همین دلیل وزن لپ تاپ 14.1 اینچی نسبتا پایین است (حدود 1.4 کیلوگرم).

  • نمایشگر این مدل 15.6 اینچی است اما از رزولوشن HD بهره می‌برد که خیلی جالب توجه نیست.
  • در نهایت، اگر به دنبال خرید بهترین لپ تاپ دانشجویی یا دانش‌آموزی مناسب برای کارهای روزمره هستید، Asus R521JB می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد.
  • آخرین لپ تاپ لیست ما با قیمت بالای ۱۲ میلیون تومان، یک سر و گردن از چیزهایی که یک دانشجو می‌خواهد بالاتر است.
  • چرا که مدل 14 اینچی به دلیل سایز کوچک‌تر برای حمل و نقل راحت‌تر است.
نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی IPS‌ با وضوح FHD، پردازنده‌ی اینتل Core i3-1115G4، فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی SSD و ۸ گیگابایت رم DDR4 از دیگر امکانات لپ‌تاپ MSI هستند. علاوه‌بر WIFi 6 و بلوتوث 5.1 و انبوهی از درگاه‌های مختلفUSB 3.0 و USB-C، این لپ‌تاپ از درگاه کارت حافظه نیز بهره می‌برد. همچنین، پیشنهاد می‌شود حتماً «راهنمای خرید لپ‌تاپ دست‌دوم و استوک» را مطالعه کنید. بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی ذکر شده این لیست برای کاربری‌های مختلف معرفی شده‌اند. می‌توانید بر اساس بودجه و نیازی که دارید، یکی از این لپ‌تاپ‌ها را انتخاب کنید.

برای خرید بهترین لپ تاپ تا ۲۰ میلیون تومان، دستگاهی با پردازنده‌ی نسل‌یازدهمی Core i5 و حسگر تشخیص اثرانگشت و بهره‌مندی از تاندربولت ۴، لپ‌تاپ ThinkBook 15 G2 لنوو را تهیه کنید. یکی از زیباترین و خوش‌ساخت‌ترین لپ‌تاپ‌های ایسوس VivoBook Pro 15 است که با وجود CPU اینتل Core i H و GPU قدرتمند انویدیا GeForce GTX 1650 Max-Q یکی از انتخاب‌های برتر برای انجام امور گرافیک‌محور و حتی بازی است. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی OLED با وضوح FHD، رم ۸ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت SSD از دیگر امکانات ویووبوک پرو به‌حساب می‌آیند. همچنین، وجود یک درگاه USB Type-C با پشتیبانی از تاندربولت 4 و طراحی مناسب، ارزش خرید این لپ‌تاپ ایسوس را بیشتر خواهند کرد. VivoBook Flip 14 ایسوس یکی از لپ‌تاپ‌های خوش‌ساخت و سبک‌وزن بازار است که از نمایشگر لمسی ۱۴ اینچی IPS با دقت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، پردازنده‌ی Ryzen U، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی SSD و ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد. این لپ‌تاپ ایسوس که همراه قلم لمسی عرضه می‌شود، از درگاه‌ها متنوعی نیز برخوردار است.

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا ۷ میلیون تومان

در کنار همه این مزایا، حاشیه‌های نمایشگر برای لپ‌تاپی به این ارزانی به‌طور شگفت‌آوری باریک است. در حال حاضر ایسوس ویووبوک پرو K3500PH با پردازنده اینتل Core i H و 8 گیگابایت رم، برترین لپ تاپ در حد دانشجویی از ایسوس به حساب می‌آید. لپ‌تاپ «اچ‌پی مدل EF2126WM-A» یکی از لپ‌تاپ‌های قدرتمند و زیبای اقتصادی بازار است که می‌توان در پردازش‌های نسبتاً سنگین نیز روی آن حساب کرد.

کلیدهای روی صفحه کلید بزرگ و با فاصله‌ی خوبی از کنار هم قرار گرفته‌اند و بازخورد خوبی هم حین تایپ کردن به کاربر می‌دهند. در نتیجه تایپ کردن حتی بعد از ساعت‌ها هم کاربران را دچار مشکلاتی نظیر غلط املایی، لمس ناخواسته‌ی چند کلید به صورت همزمان و… نخواهد کرد. وقتی فردی وارد مقطع دانشجویی می‌شود، قلم و کاغذ تنها ابزاری نیستند که برای پیشبرد اهداف آموزشی به آن نیاز خواهد داشت. این روزها همین موضوع برخی بخش بزرگی از دانش‌آموزان هم صدق می‌کند. ما در دنیایی مدرن زندگی می‌کنیم که لازمه‌ی زندگی در آن، در اختیار داشتن ابزاری متناسب با کارها و فعالیت‌های امروزی است. ابزار امروزی هم گوشی، لپ‌تاپ،‌تبلت و مواردی از این دست هستند که دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند با استفاده از آن، محدودیت‌های قلم و کاغذ را از بین ببرند.

V15-QA لنوو

در سایر مشخصات IdeaPad 3 و لپ‌تاپ ایسوس، مانند پردازنده و میزان و نوع رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی مشابه یکدیگر هستند. به طور کلی این لپ‌تاپ با صفحه کلید روان و تقریباً بی‌صدا، عملکرد فوق‌العاده و عمر باتری طولانی، یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی است. برخلاف لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک که معمولاً کیفیت ساخت و سرعت پایینی دارند، در این سری از لپ‌تاپ‌های لنوو از جنس بدنه آلومینیومی بسیار محکم استفاده شده است. یکی از مزایای اصلی لنوو آیدیاپد 5-A این است که تا 11 ساعت بدون اتصال به برق می‌توان از آن استفاده کرد.

این مدل شاید به درد کارهای گرافیکی نخورد اما برای استفاده روزمره و سبک و همچنین استفاده همزمان از چندین برنامه مختلف یک انتخاب بسیار خوب است و می‌تواند شما را راضی نگه‌دارد. همانطور که ملاحظه کردید عوامل زیادی می تواند در خرید یک لپ تاپ مناسب دانشجویان موثر باشد. ما مواردی همچون ظرافت و زیبایی و رنگ لپ تاپ را از ویژگی های این رده ی کاربری نمی دانیم. بنابراین توصیه می کنیم جدا از رنگ و لعاب و زیبایی ، یک برند معتبر را برای خرید لپ تاپ دانشجویی انتخاب کنید.

نکات مثبت دستگاه پیش رو به همین موارد ختم نمی‌شود؛ پردازنده دو هسته‌ای Core i3 1115G4 با 6 گیگابایت حافظه کش که کلاک آن در حالت توربو به 4.1 گیگاهرتز می‌رسد، به عنوان مغز پردازشگر در خدمت خریداران خواهد بود. این سی پی یو همانند تمام پردازنده‌هایی که تا اینجای راهنمای خرید بهترین لپ تاپ دانشجویی در سال ۱۴۰۱ به آنها اشاره کردیم، قدرتی بالا دارد و می‌تواند کارها را با سرعتی بالا انجام دهد. خوشبختانه این دستگاه به 8 گیگابایت حافظه رم نیز مجهز شده تا در کنار هارد 1 ترابایتی و 256 گیگابایت حافظه حالت جامد، هرآنچه کاربران نیاز دارند را در لپ تاپ دانشجویی لنوو پیدا کنند. برای افرادی که قصد خرید بهترین لپ تاپ تا ١٠ میلیون ۱۴۰۱ دانش آموزی از برندی معتبر را دارند، گزینه‌ای بهتر از لپ تاپ ایسوس R465FA را در بازار پیدا نخواهید کرد.