بررسی انواع پی ال سیPLC زیمنس مزایا و کاربرد ها بهزیمنس

مصرف انرژی در پی ال سی بسیار کمتر از مدارهای رله ای است و نویزهای الکتریکی و صوتی توسط آنها ایجاد نمی گردد. پی ال سی دارای محبوبیت های زیادی در سراسر جهان می باشد و بسیاری از صنایع بدون وجود آن پیشرفت نخواهند کرد. اما دلیل محبوبیت پی ال سی چیست؟ مزایای بی شماری که برای این کامپیوترهای صنعتی وجود دارد باعث شده تا استقبال بسیاری از آن شده و صنعت های مختلف دنیا از قابلیت های آن استفاده نمایند.

در بحث انتخاب، بررسی قیمت ها، خرید و آشنایی بیشتر با انواع پی ال سی، مطالبی به شرح زیر درج شده تا شما بازدیدکنندگان گرامی از سایت تخصص… هزینه خرید پی ال سی زیمنس plc siemens در مقایسه با رله کنتاکتوری مقرون به صرفه تر است. تعداد ورودی و خروجی دیجیتال و آنالوگ، تعداد تایمر، تعداد شمارنده، تعداد رله های کمکی، حجم حافظه قابل برنامه ریزی و سرعت اجرای دستورات همگی از مشخصه های پی ال سی می باشند. در صنعت پی ال سی بیش از یکصد کارخانه با تنوع زیاد در طراحی و ساخت انواع مختلف PLC فعالیت می کنند. پی ال سی ها را می توان از نظر اندازه حافظه یا تعداد ورودی / خروجی دسته بندی نمود. چندین کلاس از پردازنده‌های با عملکرد درجه‌بندی شده همراه با طیف گسترده‌ای از ماژول‌ها با عملکردهایی کاربرپسند در دسترس هستند.

بررسی انواع پی ال سیPLC زیمنس مزایا و کاربرد ها بهزیمنس

زیمنس یک شرکت آلمانی با سابقه طولانی در توسعه و تولید محصولات اتوماسیون به‌شمار می‌رود. این شرکت، پی ال سی‌های متفاوتی را در کلاس‌ها و دسته‌های فراوانی برای برآورده‌سازی نیازهای متفاوت فرایندهای اتوماسیون طراحی و تولید کرده است. علاوه بر مقایس‌پذیری، هر PLC ساخت زیمنس از ویژگی‌هایی مانند عملکرد بالا،‌ طراحی نوآورانه،‌ خطایابی آسان،‌ ایمنی و امنیت یک‌پارچه نیز بهره‌مند است. مراجعه به نمایندگی پی ال سی زیمنس بهترین راه برای تهیه محصولات اصلی این شرکت است. از ویژگی های قابل ذکر در مورد آن می توان به کامپکت بودن، به معنی یکپارچه بودن ماژول های ورودی و خروجی و سی پی یو و منبع تغذیه که همه در یک بدنه قرار دارند، آن اشاره کرد.

  • در فرآیندهایی که یک برنامه ثابت دارند استفاده از PLC از نظر هزینه ممکن است مقرون به صرفه نباشد.
  • آنها تنها می‌توانند اجازه عبور جریان را در جهتی که سوویچ‌زنی انجام شده به بیرون بدهند.
  • بنابراین استفاده از کنترل سیم بندی شده کمتر می شود، اگرچه آن ها هنوز برای اتصال دستگاه های میدانی مورد نیاز هستند.
  • از جمله این معایب، می توانیم وابستگی عملکرد آن ها را به رله های مغناطیسی، مثال بزنیم.

استفاده از رله هم برای دستگاه‌های با نوع تغذیه AC و هم برای دستگاه‌های DC مناسب است. در خروجی این مدل پی ال سی‌ها، از رله استفاده می‌شود تا plc بتواند با اعمال جریان به سیم‌پیچی آن رله، و در نتیجه با کلیدزنی آن خروجی را کنترل کند. به دلیل ماهیت ماژولار بودن این مدل‌ها، تعداد دستگاه‌های ورودی که قرار هست توسط پی ال سی اسکن شوند، می‌تواند بیشتر از تعداد مشابه آن در مدل ورودی-خروجی ثابت باشد.

پی ال سی در واقع یک کنترل کننده نرم افزاری می باشد که در قسمت ورودی خود، قادر به دریافت اطلاعات به صورت باینری و دریافت کردن آنها با استفاده از برنامه ای است که از پیش در حافظه اش ذخیره شده است. این اطلاعات در پی ال سی پردازش شده و نتیجه آن از طریق خروجی های دستگاه به صورت فرمان هایی به گیرنده ها انتقال می یابد. از سوی دیگر و علی رغم برخورداری پی ال سی ها از مزایای فراوان، از کنار معایب و نقاط ضعف این تجهیزات نیز نمیتوان به سادگی عبور کرد. از دیگر انواع PLC میتوان به پی ال سی کامپکت یا مجتمع، اشاره نمود. در این نوع از PLC تمامی بخش ها از قبیل خروجی و ورودی ها، پردازنده و قسمت تغذیه در یک باکس یا ماژول الکتریکی ساده طراحی و ادغام می شوند.

از پرکاربردترین برندهای پی ال سی، plc زیمنس است که دارای مدل های گوناگونی می باشد. مطالب شرح داده‌شده در این مقاله را می‌توانید به‌صورت ویدئو در دوره تصویری لوگو زیمنس مشاهده plc زیمنس کنید. در این دوره‌ی آموزشی با انواع پی ال سی، زبان‌های برنامه‌نویسی و مینی پی ال سی لوگو زیمنس آشنا می‌شویم. آموزش لوگو از ابتدا صورت گرفته و شامل بررسی ماژول اصلی، کارت‌های توسعه، نصب، سیم بندی، برنامه‌نویسی و کنترل توسط اپلیکیشن و وب سرور می‌شود.

در حال حاضر درصد بسیار بالایی از سهم PLC کشور در اختیار این برند می‌باشد، علت حضور و بی‌رقیب بودن آن‌هم به دلیل کیفیت جهانی این برند می‌باشد که سبب شده صنایع کوچک و سنگین بدون هیچ دغدغه‌ای آن را انتخاب نمایند. در CPU های 1212حداکثر دو ماژول و در CPU های 1214، 1215 و 1217 حداکثر تا هشت ماژول ورودی و خروجی میتوان در کنار CPU اضافه نمود. در مقایسه با روش های حل سنتی و PLC می توان نتیجه گرفت که روش کار PLC آسانتر و توانایی و قابلیت بیشتری نسبت به روش سنتی می باشد. در PLC می توان به راحتی در برنامه و اجرای آن تغییرات اعمال نمود.

این مدل از PLCها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بخش‌های ورودی و خروجی آن با بخش پردازنده پی ال سی به صورت یکپارچه تجمیع شده‌اند. به عبارت دیگر، تعداد و نوع ورودی و خروجی‌های این مدل پی ال سی‌ها ثابت بوده و توسط سازنده آن مشخص می‌شوند. در این نوع PLCها شما قادر به توسعه دادن و تغییر ورودی و خروجی‌ها نمی‌باشید. سری جدید cpu های زیمنس تحت عنوان s به بازار و صنعتیان ارائه شده است.

PLC زیمنس CPU 1211C AC/DC/RELAY

در این نوع از پی ال سی اجزایی مانند CPUها، ماژول های I/O، ماژول های power به کار رفته است که این اجزا به یک رک متصل می باشند. بخش های اصلی به کار رفته در این نوع از پی ال سی از هم جدا شده و تغذیه، ورودی و خروجی ها و cpu قابلیت قرارگیری در کنار یکدیگر را دارند. پی ال سی ماژولار از کارت های سخت افزاری مختلفی پشتیبانی نموده و امکان افزودن تعدادی ورودی و خروجی به آن وجود دارد. این نوع از پی ال سی ها دارای حداکثر تعداد 2000 ورودی و خروجی در ساختار خود بوده و توسط شرکت های مختلف تولید می گردند. این نوع از پی ال سی بسیار کوچک تر از پی ال سی معمولی بوده و در واقع مینیاتوری می باشد. استفاده از این نوع پی ال سی در صنایع کوچک کاربرد دارد و یک plc کوچک بوده که در خطوط مونتاژ کارخانه های نه چندان بزرگ و تامین روشنایی ساختمان های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین دارای حجم کم و ارزان تری می باشد و نگهداری آن نیز آسان تر است. ورودی و خروجی های تجهیزات فیلد، نظیر سنسورها و سوئیچ ها را دریافت و ارسال می کند. زیمنس یکی از شناخته شده ترین برندهای تولیدکننده PLC در دنیاست و به نوعی در ایران نیز جزء پرطرفدارترین برندهای صنعتی این حوزه است. ترانزیستورها قطعات نیمه‌هادی هستند که برای عملیات سوئیچینگ استفاده می‌شوند و کاربرد وسیعی در ریزپردازنده‌ها و در ابعاد میکرو و نانو دارند.

پی ال سی مجتمع Compact plc