آشنایی با انواع دوربین مداربسته + راهنمای خرید

برای ثبت سفارش در زمینه نصب دوربین مداربسته و یا تعمیرات اونها میتونید به سراغ اپلیکیشن آچاره و یا وبسایت برید و در بخش برقکاری، دوربین مداربسته رو انتخاب سایت xiaomi-cctv کنید. ما در این مقاله می خواهیم انواع دوربین مداربسته گردان معرفی کنیم که قبلیت های فوق العاده ای دارند. و ما در مشاوره هایی که به شما خواهیم داد تمامی تفاوت های دستگاه را به شما خواهیم گفت . برای پیدا کردن بهترین دوربین مداربسته مناسب با نیاز شما، کارشناسان هایپر صنعت فامکو آماده ارائه مشاوره و کارشناسی رایگان به شما همراهان گرامی می باشند. از نکات مهم در خرید دوربین مدار بسته آنالوگ میتوان به موارد ی از قبیل فضای مورد نظر، نیاز شما و هدف شما از خرید، نوع سنسور تصویر دوربین، سطح نور محیط مورد نظر، مقدار کیفیت مد نظر شما، مکان مشاهده تصاویر ضبط شده توسط دوربین، مدت زمان ذخیره کردن تصویرو استاندارد کاری دوربین اشاره کرد. انتخاب لنز به متغیر های فاصله، FOV، اندازه، سنسور تصویر دوربین و میزان روشنایی بستگی دارد.

این دوربینها دارای تکنولوژی سنسورهای آشکارساز و تصویربرداری به وسیله سنسور حرارتی هستند. این دوربین ها بخاطر ظاهری شبیه به گلوله تفنگ است دارند به این نام شناختدده میشوند این نوع دوربین مداربسته، بخاطر پوششی که بر روی لنز آن قرار گرفته ضدآب هستند؛ ولیاین دوربینها زوم و چرخش ندارند اما خصوصیت مهم آنها داشتن اشعه مادون قرمز است، که قابلیت فیلمبرداری حتی در شب را فراهم میکند. مواردی وجود دارد که نسخه سیاهوسفید بسیار بهتر از دید در شب رنگی است و بالعکس. ما در این مقاله سعی کردیم دید شما را نسبت به دوربین های بیسیم گردان و انواع آن عوض کنیم.

مدل بیسیم آن نیازی به کابل ندارد و به وسیله wifi کار میکند و تصاویر را سریعتر ارسال میکند. دوربین مدار بسته دید در شب یا فروسرخ که به وسیله LED مادون قرمز کار میکند و قابلیت تشخیص تا 183 متر را در شب فراهم میکند. دوربین مدار بسته بولت، توانایی تصویر برداری در شب و مکان های تاریک مانند پارکینگ ها را دارند و از فواصل دور هم ثبت تصویر می کنند. فعالیتهای این شرکت را میتوان در زمینه واردات دوربینهای مداربسته با برند مکسل، داهوا و هایک ویژن و تجهیزات جانبی و همچنین دزدگیرهای اماکن مانند جی ام کا، فایروال، کلاسیک و سایلکس، سوئیچ های شبکه و انواع هاردهای دوربین های مداربسته به حساب آورد. در حال حاضر برند های مانند هایک ویژن و داهوا با توجه به کیفیت و کاارایی بالایی که در ساخت محصولاتشان استفاده می کنندنسبت به برند های دیگر بازار از قیمت بالاتری برخوردار می باشند. از کیفیت بالایی برخوردار است . این است که بسیاری از افراد نمی خواهند کابل اضافه بکشند .

در بسیاری از اماکن که نیاز به نصب چندین دوربین است، میتوان به جای آنها فقط یک دوربین مداربسته اسپیدام نصب کرد. برای مثال اگر از یک کمپانی معتبر خرید نکنید، در نهایت ممکن است محصولی معیوب تحویل بگیرید. به دو دلیل اینکه می دونیم این محصول کیفیت مناسب ندارد و به شما فروختیم و دوم اینکه شما بعد از تهیه محصول روزانه می خواهید با ما تماس بگیرید و از مشکلات محصول بگید . و در نهایت انتخاب با خود شماست و بودجه ای که می خواهید هزینه کنید. در نهایت میتوانید متراژ کابل و همچنین دیگر تجهیزات مصرفی در این زمینه را محاسبه کنید و هزینه نصب دوربین مداربسته را برآورد کنید. تجهیزات خانه هوشمند، دستگیره خروج اضطراری و همچنین انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی همانند بخاری برقی، هیتر، بخاری صنعتی تابشی، بخاری صنعتی فن دار را در این دسته بندی دکاشاپ فراهم کرده است.

یعنی امکان ارسال و دریافت صدا همزمان با تصویر بدون نیاز به تجهیزات اضافی از طریق کابل شبکه و یا به طور بی سیم امکان پذیر است. دوربین سیم کارتی خودرو: قابلیت اتصال به اینترنت دارد. دوربین مداربسته گردان به دوربین PTZ شهرت دارد. دوربین مدار بسته چرخشی یا گردان PTZ یا اسپید دام (Speed dome) : دوربین هایی هستند که قابلیت چرخش به اطراف داشته و از راه دور نیز کنترل می شوند و قطعا در بزرگراهها و اتوبان ها این نوع دوربین مدار بسته را مشاهده نموده اید. ما در این قسمت به 3 نوع از دوربین مداربسته گردان میپردازیم و قابلیت ها ، مشخصات فنی و از لحاظ قیمت آنها را بررسی خواهیم کرد.گفتنی است که تمامی این دوربین ها قابلیت PTZ را دارد. جالبه تمام سایت هایی که بالا آمدند ، ادعای بهترین، با کیفیت ترین، ارزون ترین، بهترین گارانتی، فنی ترین و … تمام ویژگی های دوربین اسپید دام در این دوربین گنجانده شده با این تفاوت که برق دستگاه از سرپیچ تامین می شود . خب در این قسمت از مقاله شما را با ویژگی های خاص و برتر انواع لنز دوربین مداربسته آشنا خواهیم کرد.

دوربین مداربسته گردان لامپی بهترین ویژگی که دارد این است که شما هیچگونه کابل کشی برای این دوربین انجام نخواهید داد. داکت کشی و کابل کشیسیم کشی دوربین مدار بسته به دو صورت احام می شود سیم کشی روکار و سیم کشی توکار در حالتی که سیم کشی روکار باشد نیاز است تا از داکت برای مخفی کردن سیم ها از مسیر دوربین تا دستگاه ضبط تصویر DVR و NVR استفاده شود این مرحله نیاز به سلیقه دارد تا کار شکیل باشد همچنین در این مرحله باید کوتاه ترین و بهترین مسیر انتخاب شود و کابل ها با فاصله 25 سانتیمتر از سیم برق کشیده شوند تا نویز حاصل از میدان مغناطیسی سیم های برق روی تصاویر دوربین مدار بسته شما نیافتد.برای کابل کشی تا 50 متر از کابل های ترکیبی استفاده کنید و مسیر های بیشتر از 50 متر می بایست سیم تصویر تنها کشیده شده و برای تغذیه برق دوربین ها از نزدیکترین انشعاب برق استفاده نمود. قیمت خرید دوربین مداربسته بیسیم با برد بالا با توجه به تکنولوژی به کار رفته در آن به طور قطع بالاتر از دوربین های دارای سیم است. با توضیحاتی که دادیم، متوجه شدید که هر کدام از انواع دوربین مداربسته آنالوگ، تحت شبکه یا به عنوان مثال نوع دوربین مداربسته دید در شب برای اهداف و مکان های خاصی (منازل یا ادارات و در فضای باز یا بسته) به کار می روند.

ساده ترین کارایی این آپشن برای جستجوی تصاویر ضبط شده از یک فرد مورد نظر در فضای هارد دیسک دستگاه NVR می باشد . هارد: مسئولیت ذخیره و نگهداری تمام تصاویر، فیلمها و اطلاعات دوربین مدار بسته بر عهده هارد است. تمام نقاط محل را بررسی کنید یا نیاز به تصاویر بیشتری داشته باشید بسیار مفید است. مزیت استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه دام پوشش گسترده تر محیط است درحالی که در دوربین مداربسته باکس شما قادر به پوشش تمام زوایا نیستید و همین مورد سبب می شود از این نقاط کور در جهت اهداف خراب کارانه استفاده شود. که برای معرفی برند snc را در نظر گرفته ایم که هم گارانتی دارد و هم از قطعات با کیفیتی تشکیل شده است.این اسپید دام گردان قابلیت گردش بصورت 360 درجه در محیط های باز را دارد و تعقیب سوژه این محصول را متمایز می کند. تمامی محصولات برند snc دارای گارانتی می باشد . که با رشد چشم گیر تکنولوژی در سال های اخیر این نوع دوربین مداربسته بیسیم در انواع برند و از لحاظ اتصال در دسته بیسیم و کابلی تعداد زیادی افزایش پیدا کرده است. و نکته بعدی اینکه چرا تفاوت قیمت در انواع دوربین مداربسته گردان به چشم می آید .

سوله ها و مکان های ورزشی و به جای استفاده از چند دوربین از دوربین چشم ماهی استفاده کرد. البته می شود در فضای باز که زیز سقف باشد استفاده کرد. اگر چه تا چند سال قبل کاربرد دوربین های مداربسته به طور انحصاری برای شرکت ها و محیط های کاری حرفه ای بود اما حال در فضای باز و منازل مسکونی نیز استقبال بسیاری شده است. بدون تعارف باید گفت ساختمان های مسکونی یکی از اصلی ترین اهداف افراد سارق هستند و عقل حکم می کند تا برای جلوگیری از وقوع اتفاقات ناخوشایند این چنینی که هیچ یک از ما قادر به پیش بینی آن ها نیستیم، اقدامی جدی کنیم. 30 روز یک عرف متداول شده است، در سیستم های ذخیره ساز مبتنی بر کاست در آن زمان از 31 نوار کاست بهره میگرفتند و این نوار ها بر مبنای شماره روز بود. تکنولوژی Dark Fighter به لطف تواناییهای بسیاری که دارد میتواند هم در روز و هم در شب مورد استفاده قرار گیرد. کیفیت دوره، آموزش عملی نصب دوربین مدار بسته، جامع و کامل بودن سرفصل های آموزشی، اعتبار آموزشگاه برخی از مهم ترین موضوعاتی است که پیش از ثبت نام دوره آموزش دوربین مدار بسته بایستی مورد توجه قرار گیرد.

بهجای نصب ۴ دوربین مداربسته معمولی مجزا، میتوان همان محیط را با نصب یک دوربین فیش آی در مرکزیت، بهطور کامل پوشش داد. دقت داشته باشید که هر یک از این مراحل نصب مستلزم رعایت نکات و استانداردهای بسیاری است. یکی از نکات منفی دوربینهای مادونقرمز، این است که در طول زمان بهطور مداوم میدرخشند. همچنین جهتی که دوربین در آن فوکوس میکند، پنهان است. بسیاری از کاربران این دوربین ها را در درهای ورودی ، گیت ها یا مکان های دیگر نصب می کنند که در آن افراد وجود دوربین های نظارتی را پیش بینی نمی کنند. قابلیت های ذکر شده در تستر های دوربین مدار بسته به طور کامل وجود دارد و ممکن در آینده نزدیک برخی قابلیت های دیگر نیز به آن اضافه شود تا کارایی آن به میزان قابل توجهی افزایش یابد . محصولات این شرکت شامل طیف کامل و وسیعی از انواع دوربینهای آنالوگ و تحت شبکه، دستگاههای ضبط تصاویر آنالوگ، ذخیرهسازهای تحت شبکه و…

این دوربین ها نسل ابتدایی دوربین مداربسته می باشند که برای دریافت و ارسال اطلاعات صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده می کنند. این نوع دوربین ها امواج آنالوگ را دریافت و اطلاعات صدا و تصویر مورد استفاده قرار می دهند. دوربین های مداربسته که فقط ویدئو را ضبط می کنند و صدا را ضبط نمی کنند. امروزه میکروفن داخلی و قابلیت ضبط صدا بر روی بسیاری از دوربینها وجود دارد. از آن جایی که در کشور ما همیشه نوسان ارزی وجود دارد در نتیجه تقریبا هیچ چیزی ثبات قیمت ندارد. به همین علت تنها چیزی که این دوربین ها می خواهند برق هست . همچنسن می توانید یکی از بیسیم های خفن که آنباکس دوربین مداربسته لامپی هست مشاهده کنید. پس اولین نکته در خرید این باشه که بیشترین کاربرد های این نوع دوربین ها برای نظارت هست.

چرا که بیشترین استفاده برای نظارت از کودکان و سالمندان است. و بیشترین فروش برای همین بوده . تمامی توضیحات برای این سه دوربین در بالا داده شد. اگر قصدتان خرید دوربین مداربسته است، پیشنهاد میکنیم که حتما از تمامی اطلاعات آن با خبر شوید تا در روند خریدتان مشکلی بوجود نیاید. که اگر بخواهید با انواع دوربین مداربسته گردان آشنا شوید . اما اگر از ما سوال کنید می گیم که این دوربین ها قابلیت های فوق العاده ای دارند . تنها نکته ای که باید توجه کنیم این است که تمامی دوربین مداربسته بیسیم و یا حتی کابلی برای اینکه بتوانیم تصاویر از راه دور ببینیم . این دوربین در چند مدل ضد ضربه و ضد آب هم طراحی شده است. چون سیستم این دوربین ضد آب نیست و این قابلیت را ندارد که در فضای باز استفاده شود . این دوربین در فضای باز کاملا قابل استفاده می باشد بشرط اینکه سرپیچی که استفاده می کنید هم کامل از آب دور باشد که اتصال ایجاد نکند در مواقع بارندگی. باید ضد آب باشد تا از نفوذ آب باران جلوگیری کند.

که شما را با کمترین قیمت رضایت شما را جلب می کند . اما میرسیم به بحث قیمت که عمدتا مشکل بیشتر مشتریان عزیز در شرایط حال حاضر کشور می باشد.اما باید در نظر داشته باشید که شما میخواین فقط پول ارزان بدهید و کالایی تهیه کنید یا میخواهید کالای با کیفیت با قیمت بالاتری بخرید اما اون کالا برای شما سال ها کار کند . خیلی از مشتریان براشون سوال پیش میاد که چرا ما جنس متفرقه کار نمی کنیم.و یا حتی همکاران . برنامه آن داخل ایران بدرستی کار کند و مهم تر از همه جنس دوربین و برد آن از کیفیت مطلوبی ساخته شده باشد. برای مثال در گذشته برای حفظ و تامین امنیت و جلوگیری از سرقت از محل کار و یا خانه از نگهبان ها استفاده میشد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی از دوربین های مداربسته یا دزدگیر های اماکن استفاده میشود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار