گل شب بو، نمادی از زندگی توأم با شادی و رضایت

این بستر را با اسپری مرطوب کنید و سپس برگ ها را همان گونه که از گیاه جداکرید به سمت بالا روی خاک قرار دهید. سپس برگ ها را در جای گرم و سایه قرار دهید. این آفت نیز همانند شپشک سپردار شیره گیاه را می مکد و در پشت برگ ها، محل اتصال برگ به ساقه و در ساقه قرار می گیرند. این آفت شیره گیاه را می مکد و در سطح زیرین برگ ها و ساقه چسبیده است. این محصول اولین بار توسط یک پزشک جراح انگلیسی به نام ناتانیل وارد Nathaniel Ward در سال 1827به شکلی کاملاً تصادفی ساخته شد. همان طور که گفته شد این گیاه زینتی یکی از مقاوم ترین گیاهان و ساکولنت ها بوده که نگهداری و مراقبت از آن راحت می باشد. اگر گیاه به اندازه کافی نور نداشته باشد رنگ آن سبز خیلی کم رنگ خواهد شد. 4. آزالیا: ارتفاع و گسترش آن به حدود ۵/۱ متر می رسد، برگچه های این گونه سبز تیره، نیزه ای یا و تخم مرغی باریک می باشد.

گیاهان زینتی صورتی

این حشره همچنین باعث ریزش برگ های ساکولنت می شود. روش مبارزه این آفت نیز همانند شپشک سپردار استفاده از حشره کش های سیستمیک می باشد. بعد از قرار دادن برگ ها بر روی بستر کاشت با اسپری آن سایت نارگیل گیاهان زینتی را مرطوب کنید. رنگ این برگ ها بسیار متنوع بوده و به رنگ سبز، زرد، سفید، قرمز و بنفش می باشد. این ساکولنت ها شکل و اندازه بسیار متنوع و زیبایی دارند. گل لاله دارای رنگبندی متنوع صورتی، قرمز، زرد، نارنجی و بنفش است و در دسته گل هم قابل استفاده می باشد. گام دوم: بعد از این که انتهای ساقه پینه بست آن را در بستر کاشت قرار دهید. برای مبارزه و درمان این آفت اگر در مراحل اولیه آلودگی متوجه شدید می توانید گیاه را با آب پر فشار شستشو دهید. این گیاه در صورت مساعد بودن شرایط ممکن است گل های سفید یا صورتی تولید کند.

این گیاه در شرایط خاص ممکن است گل بدهد ولی گل آن جذابیت خاصی نداشته و بیشتر جنبه معطربودن دارد. بیشتر این گیاهان هیچ گونه سمیتی برای انسان و حیوانات خانگی ایجاد نمی کنند اما بعضی از گونه هایی که در این گروه قرار می گیرند ممکن است برای کودکان و بعضی از حیوانات خانگی سمی باشند و در اثر مصرف زیاد موجب بروز مشکلات معده و روده شود. این گیاه نسبت به شرایط نامساعد محیطی مقاوم بوده و در نقاط مختلف آپارتمان و ادارات می توان آن ها نگهداری کرد. ساکولنت ها به ندرت پیش می آید که توسط حشرات و آفات آلوده شوند.

گیاه پتوس دارای برگ هایی پهن است که این برگ های پهن برگ برنده پتوس در انواع رونده های باغچه ای قرار می گیرد زیرا می تواند به راحتی همراه با ساقه هایی کمتر، پهنه بیشتری از دیوار را خواهد پوشاند. یک پژوهشگر طب سنتی در مورد بکارگیری نوعی گیاه برای قطع خونریزی و دفع سموم توضیح داد.به گزارش بلاغ،مجید نجفی پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه گیاه خرفه بیشتر در شهرهای جنوبی یافت می شود، گفت: به دلیل اینکه محل رشد این گیاه بیشتر در لب جوی ها و باغچه است افراد از ارزش و فواید آن بی اطلاع هستند.

گیاه زینتی زامیفولیا

این گیاه بومی آفریقا و مناطق مدیترانه ای می باشد. این گیاه زینتی دارای ارقام متنوعی بوده که همه آن ها بومی مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر می باشند که برای زیباسازی فضا از آن ها استفاده می شود. در ژاپن عادت براين دارند که اين نوع قلمه ها را در خاکي که با براده آهن مخلوط شده قرار دهند و به اين طريق است که به گونه سيکاس رولوتا C.revoluta نام ژاپني سوتتيسو Soteetsoe يعني سبزي خارج شده از آهن داده اند . در صورت آلودگی گیاه شما به این آفت تار های سفید رنگی بر روی گیاه تنیده می شود. این گل که به دلیل برگ رنگی و گل های زیبا شهرت دارد می تواند فضای خانه تان را زیباتر کند. گاهی اوقات افراد به بذر گشنیز پاکان، به دلیل پوست مستحکمی که دارد بذرگشنیز ضد گلوله می گویند.

این دو گیاه همیشه در اکثر فضاهای سبز هستند چون واقعا طرح رو شیک میکنن مخصوصا لوله ای و ازهمه مهم تر اینکه اینها همیشه سبز وسایه دوست هستند نوع باکاتا بیشتر به سایه مقاوم تر هستش بافت این دو گیاه بافت خشن محسوب میشه و در ترکیب با افرا ی ظریف باغچه را معرکه میکند. برخلاف سایر ساکولنت ها که خاک خشک را ترجیح می دهند، این گیاهان خاک مرطوب را بیشتر می پسندند. این گیاه همانند سایر ساکولنت ها از نور شدید، رطوبت کافی در تابستان و شرایط نسبتا خشک در زمستان استقبال می کنند. برگ های این گل گوشتی هستند و در زمان گل دهی ، گل های بسیار زیبایی در آن رشد می کند. بسیاری از ساکولنت ها می توانند از طریق برگی که از آن ها افتاده است گیاهان جدیدی ایجاد کنند و این گیاه جدید به خوبی شروع به رشد می کند.

سایت نارگیل گیاهان زینتی

با گسترش آلودگی می توانید از حشره کش های سیستمیک، روغن ولک و صابون های روغنی استفاده کنید. در اثر گسترش آلودگی می توانید از سموم کنه کش استفاده کنید. بزرگترین باغ گردوی جهان با وسعت ۷۰۰ هکتار نیز در این شهر واقع شده است. به گزارش ایمنا، سلیمانی پور با اشاره به فعالیت ایستگاه تحقیقاتی این سازمان در منطقه محمود آباد، افزود: این ایستگاه که در مجموع 12 هکتار وسعت دارد، در اواخر دهه 70 شروع به کار کرد و 10.5 هکتار آن به گونه های گیاهی مناطق مختلف اختصاص یافت تا بتوانیم گونه های مختلف گل و گیاهان زینتی مختلف را که در مقابل شرایط کم آبی و شوری مقاوم باشند را شناسایی کنیم. برای این که گیاهان حیاط ویلا را در زمستان از سرما محافظت کنیم، ایده پوشاندن گیاهان و درختان با نایلون است! برای ایجاد فضای گلخانه ای می توانید روی بستر را نایلون کشیده و چند سوراخ روی آن ایجاد کنید.

چگونه می توان گیاهان ساکولنت را تکثیر کرد؟ اگر شرایط رشد برای این گیاهان مناسب باشد به مراقبت زیادی احتیاج ندارند. دمای مناسب برای گل شب بو چند درجه سانتی گراد است؟ خاک مناسب گیاهان آپارتمانی یکی از بهترین خاک ها با زهکشی بالا است که میتوانید برای انواع گل های آپارتمانی نیز استفاده کنید. بهترین راهکار در همه این موارد (بجز انتقال گیاه)، قطع کردن شاخ و برگ ناخواسته از روی گیاه می باشد که در این حالت باید شاخه یا ساقه حامل برگ های ناخواسته را حذف کرد. در این فصل می توانید از کود NPK برای ساکولنت ها استفاده کرد.

برای نگهداری از این گیاه حتما از ظرفی استفاده کنید که سیستم تخلیه و زهکشی خوبی داشته باشد. همچنین گیاهی را بخرید که مقاوم بوده و نگهداری از آن آسان باشد. این گیاه به علت زیبایی زیادی که به فضا می دهد و همچنین شرایط نگهداری آن راحت و آسان است بسیار مورد توجه می باشد. چیدانه در این مطلب گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان را به شما معرفی میکند تا نگران نگهداری گیاهان آپارتمانی خود نباشید. این گیاهان در مکان هایی با آفتاب مستقیم و یا حتی نیم سایه رشد خوبی دارند. لاوسون به گیاهی که عاشق خورشید است اطلاق میگردد و این گیاه باید در جاهایی که نور خورشید مستقیم میتابد کاشته شود، در مناطق سایه و بدون آفتاب دچار بیماری و قارچ زدگی شده و از ادامه زندگی و رشد باز میماند و از بین میرود.

برگ های آن ضخیم و گوشتی، نیزه ای و پشت سر هم به صورت طوقه ای قرار دارند و رنگ آن ها سبز تا سبز مایل به خاکستری است که در برخی از آن ها ممکن است گل نیز تشکیل شود. برگ های این گیاه کشیده، گوشتی، سبز کم رنگ که اغلب با برجستگی های زگیل مانند پوشیده شده است. گیاه یشم یا کراسولا نقرهای همیشه سبز به صورت درختچههای مینیاتوری با برگ هایی که به رنگ سبز یشمی می باشد و همیشه گوشتی و به صورت آبدار است. کاج مطبق نوعی کاج سوزنی است که به درخت همیشه سبز معروف است. برگ های این گیاه مستقیم، شمشیری شکل و به رنگ سبز می باشد. از نظر شکل ظاهری هم مشابه با کلم های خوراکی است و تنها تفاوتی که با آنها دارد از نظر کاشت آنهاست. بعضی از انواع آئونیوم ها وقتی به صورت بوته ای رشد می کنند، می توانند مانند بونسای به نظر برسند.

گیاهان زینتی مناطق سردسیر این گیاه آپارتمانی یکی از انواع ساکولنت ها بوده که بسیار پر طرفدار و محبوب است. آبیاری بیش از اندازه گیاهان گوشتی از جمله ساکولنت ها باعث افزایش ابتلا به بیماری های قارچی و پوسیدگی می شود. در ابتدا گلدان ساکولنت خود را آبیاری کرده و دو روز صبر کنید تا برگ گیاه کاملا آبدار باشد. این گیاه در صورت گلدهی گل های کوچک، لوله ای یا قیفی شکل ایجاد می کند. اگر این گیاه را در داخل خانه نگهداری می کند می توانید به آن ها نور غیر مستقیم روشن بدهید. این گیاه با برگهای کنگرهای خود جلوه بسیار زیبایی دارد و در برابر شرایط محیطی به سرعت واکنش نشان میدهد. گیاه یشم یا کراسولا یک آبدار با برگهای کوچک همیشه سبز است. پاپیتال گیاهی پوششی و تقریبا همیشه سبز است . میزان نوري که هر باغ شیشه ای احتیاج دارد بستگی به نوع گیاهی دارد که درون ظرف کاشته می شود.

بعد از این که انتهای برگ های جدا شده به طور کامل پینه بست بستر مناسب برای کشت این گیاهان را فراهم کنید. البته باید توجه داشت که آفتاب مستقیم ظهر برای این گیاه مناسب نیست. باید توجه داشته باشید که فقط برگ های گیاه باید از خاک بیرون باقی بمانند. همچنین باید خاک گلدان را مرطوب نگهدارید اما نه خیلی مرطوب . باید توجه داشته باشید تا زمان ریشه زنی باید بستر مرطوب باشد. • درجه مهارت خود را در پرورش گیاهان مختلف ارزیابی کنید، شرایط نور و درجه حرارت و رطوبت محل زندگی خود را به خاطر بسپارید، فضای آپارتمان خود را مد نظر داشته باشید و با مطالعه مطالب فهرست شده زیر و خرید گلدان مناسب شادابی و خرمی آن زینت بخش محیط زندگی شما خواهد بود.

گیاه زینتی شفلرا

ارتفاع آن در حدود 45 سانتی متر بوده و با مناسب بودن شرایط تا 1 متر هم می تواند رشد کند. آنها را می توان به عنوان یک افزودنی غیر معمول در قسمت جلویی مرز یا برای پوشاندن یک شیب استفاده کرد. اما رشد آن ها به عنوان گلدان در پاسیو هم معمول است. علاوه بر آبیاری وجود زخم در گیاه و خاک آلوده نیز باعث ابتلای گیاه به بیماری های قارچی می شود. قارچ های گونه سرکوسپورا یکی دیگر از عوامل بیماری های لوبیا محسوب می شوند.

زیستگاه این گیاهان نگهدارنده آب بیشتر در مناطقی با دمای بالا و بارندگی کم، مانند بیابانها است. بهترین زمان مصرف کود برای این گیاهان در فصل رشد می باشد. دمای اتاق بهترین دما برای عملکرد این گیاه می باشد. این ساکولنت زیبا را در همه جا می توان نگهداری کرد از جمله در آپارتمان، اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق مطالعه و حتی در ادارات و دفاتر هم می توان از آن نگهداری کرد. نمونههایی هم وجود دارد که پیچکوار به داربست میپیچند یا آنهایی که از سبدهایی که از سقف اتاق آویخته شده، آویزان میشوند. انواع مختلفی از سلوی و سج که دارای برگهایی نقرهای هستند میتوانند بهخوبی در زیر نور خورشید آنهم مستقیم رشد کنند! سبزیکاری در فضای آزاد برخلاف پرورش سبزیها در گلخانه و پرورش گل است. برگ های این گیاه به شکل گل رز در کنار هم قرار گرفته اند و شکل خاصی را ایجاد می کنند.

نکته: این گیاه سمی است و اگر کودکتان یا حیوانات خانگی خوراکی یا جویدن شود، سمی شیرین می تواند سبب بیماری یا سوزش پوست شود. این گیاه زینتی فوق العاده مقاوم بوده و به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار می گیرد و جنبه دارویی نیز دارد و برای زیباسازی پوست استفاده می شود. قطعا زیبایی مهمترین دلیل برای گرانقیمت شدن گیاهان آپارتمانی است. برای زیباتر شدن می توانید این گیاهان کوچک و زیبا را در ظروف کوچک و جالب مانند لیوان و یا یا کفش های کوچک بچه پرورش دهید. علت سفید یا زرد شدن برگ های هاورتیا چیست؟ از طرفی این گیاه جنبه دارویی و درمانی دارد و به همین علت بیشتر مردم نسبت به نگهداری از آن در داخل خانه اقدام می کنند. جذابیت گیاه بنفشه بیشتر به تنوع زیاد رنگ گلها مربوط است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار