نصب و پشتیبانی دوربین مدار بسته

در محیط های خرده فروشی بسیار محبوب بوده و به عنوان بهترین دوربین مدار بسته برای مکان های تجاری که دارای یک شیء با ارزش خاصی هستند ، برای محافظت در نظر گرفته می شوند. البته این نوع نصابان در حوزه کاری نصب دوربین مداربسته به تعداد انگشتشمار هستند. برندهای مختلف سراسر دنیا مانند CP Plus، Hik Vision، MX، VibeX، Godrej، و 360 به خوبی در این حوزه جا افتاده اند و محصولات مناسبی ارائه کرده اند که علاوه بر کیفیت از قیمت اقتصادی نیز برخوردارند. در این مقاله سعی کردیم تا رایجترین و پرکاربردترین اصطلاحاتی که در حوزه دوربینهای مداربسته وجود دارد را برایتان توضیح دهیم. در این مقاله سعی کرده ایم انواع دوربین ها را به همراه مزایایشان برایتان شرح دهیم. زمانی که دیوار را برای عبور کابل ها سوراخ می کنید در واقع ریسک نفوذ جریان هوا به داخل خانه را افزایش می دهید. با الرت ایران یک نصب خاطر جمع در منزل و یا محل کار خود داشته باشید.ما در الرت ایران قصد داریم با ارائهی گارانتی مناسب، خدمات نصب دوربین مداربسته و پاسخگویی و ارسال سریع کالا به مشتریان آنان را در دوربین مداربسته، دزدگیر اماکن، کابل شبکه، رک و تجهیزات رک، میکروفون، خانه هوشمند و سانترال و به صورت کلی تهیه کالای اصل و باکیفیت یاری رسانیم.

پس شرکت های تولید کننده دوربین به فکر تولید استانداردهای جدید آنالوگ با کیفیت بالاتر افتادند. پس از مدتی و با معرفی روزولوشن های HD و بالاتر استفاده از استانداردهای آنالوگ قدیمی محدود شد و تطابق دوربین با این استانداردها دیگر مزیت بالایی نداشت. در این روش، اطلاعات تصویر به صورت کامل حفظ می شود، نمایش نور در تصویر نیز بی نقص است و در نهایت تصویر را با وضوح و شفافیت بالا و بدون نویز و اعوجاج نشان می دهد. کسب و کارهایی مانند بانک ها باید از دوربین های HD استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که تصاویر بازدیدکنندگان در محل با وضوح کامل ضبط می گردد. قابلیت هایی چون دید در شب به کمک نورهای مادون قرمز و فناوری هایی مانند قابلیت عکس برداری لحظه ای و زوم کردن تصاویر بدون افت کیفیت، برخی از ویژگی های ارائه شده با این نوع دوربین ها می باشد. با وجود انواع مختلف دوربین های مدار بسته در بازار ، اکنون راه حل های متنوعی برای هر صنعت وجود دارد. دلایل بسیاری زیاد دیگر درباره مزایای نصب دوربین مدار بسته وجود دارد ، بنابراین چرا نباید نصب انواع دوربین مدار بسته حرفه ای را در محیط کاری و یا منزل نادیده بگیرید ؟

بسیاری نیز این گزینه را بهترین دوربین مدار بسته مدار برای محیط های داخلی می دانند ، زیرا می توان آن را در یک نقطه استراتژیک بر روی سقف نصب کرد تا تمام زوایای اتاق را پوشش دهد. در نتیجه این دامنه عظیم ، انتخاب یک دوربین مدار بسته حرفه ای متناسب با شغل و نیاز شما کار دشواری خواهد بود. بسته به بودجه شما ، کیفیت تصاویر آن ها از 720p تا 4k خواهد بود. دوربین های مدار بسته HD کیفیت تصویر بی نظیری ( تصاویر با وضوح بسیار بالا ) را ارائه می دهند. این استانداردها یک نقطه قوت بزرگ برای این دوربین ها بود چراکه به خاطر همخوانی دوربین با این استاندارد شما می توانستید دوربین مداربسته آنالوگ را مستقیما به تلویزیون وصل کنید و تصویر آن را ببینید (بدون نیاز به DVR).

پارامتر های بعدی که در موفقیت فروشگاه های اینترنتی بسیار قابل توجه است تعهد ، تلاش ، تخصص ، کیفیت و قیمت ارزان محصول است که از شاخصه های بسیار مهم آن به شمار می رود . کسانی که در صنایع غذایی و تولیدی فعالیت می کنند نیز ممکن است با توجه به قابلیت عملکرد دوربین در دماهای شدید ، این گزینه را انتخاب کنند. و در سایت آیس پلاس انواع دوربین های مداربسته انالوگ بصورت پک های اقتصادی توزیع می شوند. بر قیمت آن ها تاثیر مستقیم دارند و قیمت دوربین مداربسته بر دارا بودن میزان موارد مذکور و بهره وری آن ها تاثیر دارند.

همینطور برند های دوربین مداربسته متفاوت است و قیمت دوربین مدار بسته بر حسب آن متغیر خواهد بود. اگر نگهبانی دارید که ویدئوی محیط را به صورت زنده مشاهده می کند ، این دوربین بهترین گزینه خواهد بود! دید دوربین مداربسته هر کسی را که قصد انجام جرم را از این کار داشته باشد منع می کند. برای نظارت بر اموال خود در منزل و محل کار یا شناسایی افراد خرابکار و دزدی که قصد آسیب زدن به داراییهای شما را دارند، استفاده از دوربینهای مداربسته (CCTV) توصیه میشود. 10.تنظیم در DVR یا NVR اخرین گام از آموزش نصب دوربین مدار بسته میباشد که برای تشخیص حرکت، آلارم، ضبط و … اگر به اتصال تعداد بیشتری از دوربین نیاز باشد، باید دستگاه DVR بیشتری خریداری و به کار گرفته شود. از این جهت که باید دوربینهای مدار بسته آنالوگ به DVR متصل شوند، نیاز است تا مکانی مناسب را در نظر گرفت تا اتصال بین این دو دستگاه برقرار باقی بماند. برخی از دوربین ها فقط باید به پریز برق وصل شوند ، در حالی که دوربین های سیم کشی شده به سیستم برق خانه شما متصل می شوند. ظاهر این دسته از دوربین ها بسیار جمع و جور بوده ، که این موضوع ممکن است عامل مهمی برای مکان هایی مانند کلیساها ، موزه ها یا خانه های باشکوه باشد.

ضمانت نامه نشان دهنده اصالت کالا است و تنها شرکتهای معتبر، گارانتی و خدمات پس از فروش بلندمدت را در اختیار مشتریان خود قرار خواهند داد. امروزه با پیشرفت هایی که در دنیای علم و تکنولوژی رخ داده است، هر روزه انواع دوربین مداربسته با سیستم ها و ویژگی های مختلف در حال تولید هستند و شرکت ها و کمپانی های مختلفی در دنیا در حال تولید سیستم های نظارتی و تجهیزات آن ها می باشند. توصیه می شود از هارد دیسک های 300 و 500 گیگا بایتی استفاده نکنید چونکه تولید این نوع هارد دیسک ها سال ها است که متوقف شده است و هارد دیسک های 300 و 500 گیگابایتی موجود در بازار تعمیر شده هستند و بازدهی بلند مدت نخواهند داشت.

در واقع قیمت این سیستم ها انقدر مناسب است که استفاده از سیستم های آنالوگ نسل جدید را کاملا غیر منطقی کرده. این امر هم برای محیط های داخلی و هم در مورد تجارت صدق می کند. با نظارت بر فعالیت کارگران و بازدید کنندگان در محل کار خود ، شما و نیروهای کار می توانید آرامش کاملی در مورد آنچه اتفاق می افتد داشته باشید. در طول روز و شب ، آنها تصاویر ویدئویی شفافی ضبط می کنند که با تفاوت شرایط نور مبهم نمی شوند و این از طریق تراشه های تصویربرداری فوق العاده حساس حاصل می شود. همانطور که از نام این محصول پیداست ، این دوربین ها به گونه ای طراحی شده اند که در شرایط سیاه به صورت بهینه عمل می کنند.

همچنین با نظارت بر نوع تردد خودرو ها در پارکینگ چشم ناظری بسیار دقیق برای خودرو ساکنین محسوب می شود. از جمله سایر پورتهای یک دستگاه XVR میتوان به پورت اسپید دام (پورت RS485)، پورت usb جهت اتصال موس به دستگاه، پورت پاور جهت تغذیه دستگاه و همچنین پورت RJ45 جهت اتصال دستگاه به مودم برای انجام فرآیند انتقال تصویر و یا اتصال دوربین تحت شبکه به آن اشاره نمود. علت امنیت کمتر این نوع دوربینها این است که فیدها به صورت فیزیکی قابلیت رهگیری دارند و با سرقت دستگاهها یا نوارهای ضبط میتوان به اطلاعات آن دست یافت. فیدهای مربوط به دوربین مدار بسته آنالوگ کدگذاری نمیشوند؛ در نتیجه دوربینهای آنالوگ در برابر هک و دسترسی پیدا کردن به اطلاعات و تصاویر آن، آسیب پذیرتر هستند. این دوربین مداربسته بولت فانتوم مجهز به چیپست سونی IMX323 و دید در شب فوق العاده ای دارد سی و پنج متری را به راحتی در شب به شما نمایش میدهد و قابلیت های فنی بسیار زیادی از جمله: DWDR -UTC و… دوربین مدار بسته DS-2CE76D0T-ITPFS دارای بدنهای از جنس پلاستیک بوده و مجهز به لنز ثابت با کیفیت 2.8، 3.6 و 6 میلیمتر است.

تکنولوژی TVI قادر است سیگنال های دیجیتال را به آنالوگ تبدیل کند و این امر باعث افزایش مسافت ارسال و کاهش هزینه ها می شود. این نوع دوربین بر اساس سیگنال شبکه اینترنت کار می کند. دوربین های مداربسته اپتینا از نظر نوع حسگر تصویری، تکنولوژی، نحوه اتصال (کابل یا اینترنت) و … ین دوربین ها فیلم های زنده ای را از طریق اینترنت به اشتراک می گذارند تا تصاویر به راحتی از هر جای گوگل قابل دسترسی باشند. این بهترین نوع دوربین مدار بسته برای مغازه ها ، رستوران ها و هتل ها است ، زیرا طراحی آن به شما امکان می دهد تا زاویه وسیع تری از محل خود را داشته باشید.

از دیگر ویژگی های مهم این محصول میتوان به این نکته مهم اشاره کرد که این محصول از امنیت بالایی برخوردار است و بدلیل داشتن مک آدرس اختصاصی که برای هر دستگاه به صورت مجزا درنظر گرفته شده است امکان هک شدن در این برند نزدیک به صفر می باشد. تامین برق نیز از طریق کابل POE امکان پذیر است. بهتر است دوربین مدار بسته در گوشه های ساختمان نصب شود، در این صورت کابل های متصل به آن از دید افراد مخفی می شود. سوالی که در مورد دستگاهها مطرح میشود این است که آیا دستگاه تصاویر را با همان کیفیتی که به صورت مستقیم در نمایشگر نشان میدهد بر روی هارد دیسک ذخیره میکند؟ انواع دوربین مدار بسته خانگی سیم دار : دوربین های امنیتی داخلی سیمی توسط یک کابل کواکسیال یا کابل اترنت به یک دستگاه ضبط مرکزی متصل می شوند.

دوربین های مدار بسته بیرون از خانه سیم دار : دوربین های خارجی سیمی به یک دستگاه ضبط مرکزی متصل می شوند و معمولا دوربین های گلوله ای هستند که به دلیل شکل بلند و استوانه ای آنها سایت xiaomi-cctv نامگذاری شده اند. مدت زمان بایگانی تصاویر بر روی دستگاه مرکزی سیستم دوربین مداربسته بستگی به ظرفیت هارد نصب شده روی دستگاه دارد. بنابراین برای انتخاب مناسب یک دوربین برای کاربردی خاص، باید از انواع دوربین مداربسته آگاهی کامل داشته باشید. هنگامی که یک مدیر چند روز به یک سفر کاری میرود و در شرکت حضور ندارد و نمیتواند به طور مستقیم بر روی عملکرد کارکنان خود نظارت داشته باشد، میتواند با نصب دوربین مداربسته رفت و آمد کارکنان را کنترل و بررسی کند. سیستم های دوربین مدار بسته قادر به پیگیری آنچه که در محوطه اتفاق می افتد ، است. این دسته از دوربین های مدار بسته ظاهری استوانه ای دارند و قادر به مشاهده مسافت های طولانی هستند.

از طرف دیگر این استانداردها محدودیت های خاص خود را داشتند که اجازه افزایش کیفیت از حدی مشخص را نمی داد. پس اگر توجه کافی نداشته باشید، حتی اگر بهترین دوربین را خریداری کنید؛ به بازدهی مناسبی دست نخواهید یافت.مثلا اگر این دوربین ها و تجهیزات در مکان مناسب و طبق روش اصولی نصب نشوند؛ راه را برای سارقین هموار خواهید کرد. در زمینه قانونی نیز دوربینهایی که حتی اگر یک اینچ از یک ملک شخصی را ضبط کنند، میتوانند نصاب و صاحب دوربین را با مشکلات مختلفی روبرو کنند. نصب دوربین مداربسته در منزل شاید بیشترین درخواست در زمینه نصب سیستمهای امنیتی را داشته باشد. این دسته از دوربین ها گزینه ای ایده آل برای کسانی است که ممکن است بخواهند زمینه دید را تطبیق دهند. این دسته از دوربین های مدار بسته برای صاحبان مشاغلی ایده آل است که اغلب در محیط کارشان حضور ندارند. برای اتصال بین DVR و دوربین آنالوگ باید این نکته را مدنظر داشته باشید که پورتهای DVR زیاد هستند و در صورت استفاده از دوربین مداربسته آنالوگ فقط قابلیت نصب تعداد محدودی دوربین به آن وجود دارد. میتوانید مشکل به وجود آمده توسط دوربین مداربسته خود را خودتان سریعاً حل کنید. نصب دوربین های مداربسته تحت شبکه با توجه به تفاوت کلی سیستم مداربسته شبکه با سیستم آنالوگ تا حد زیادی با سیستم های آنالوگ متفاوت است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار