نصب دوربین مداربسته

گفتنی است که بازه داینامیک، توان کیفی یک دوربین را معلوم می کند. حال آن که در بسیاری از مواقع در دوربین های مداربسته شبکه می توان از ارتباط کاملا بی سیم استفاده کرد. با تستر دوربین مدار بسته می توان تصاویر و ویدئو های دوربین مدار بسته را ثبت و ضبط نمود . آیا امکان دارد فردی را شناسایی کند، یا می توان موقعیت مکانی دقیق یا اقداماتی را که در یک محل مشخص شده است شناسایی کند . ضبط کننده ها سیستم هایی هستند که می توان دوربین مدار بسته مطب ها را به هم وصل کرد و تصاویر از طریق آنها ضبط و ذخیره می شود. به وسیله تنظیمات به صورت خودکار برای کم وزیاد کردن نور ،می توانید تصویر را بیش از حد تاریک یا بیش از حد نورانی کنید. در حالی که برای ضبط تصاویر دیجیتال به چنین وسیله ای نیاز نیست. ما به شما دوربین های مداربسته ای را معرفی می کنیم که در حال حاضر در دنیا از هوشمند ترین و به روزترین ابزارهای محافظت به شمار می روند.در دنیا برای اینکه هیچ خطری وسایل باارزش شما را تهدید نکند هرروز قابلیت های جدید و به روز تری به دوربین های مداربسته اضافه می شود .دوربین های مداربسته انواع مختلف دارند که در ادامه درباره هرکدام توضیحی مختصر خواهیم داد.

HD CVI : تکنولوژی اختصاصی منحصر به شرکت داهوا می باشد که در حقیقت زیر شاخه ای از دوربین های HD در آن با کیفیت های 1.3 MP تا 4K ساخته می شود. دوربین ثابت همانطور که از نام آن پیداست، ساکن بوده و هیچ گونه حالت چرخشی ندارد. بالت دوربین ثابت است که میتواند از فواصل بسیار دور تصویر تهیه کند. به طور کلی این لنزها کوچکتر، بزرگترف ،بلندتر و بزرگتر تصویر را از همان فاصله نشان می دهد، که اینها به لنز های ثابت معروف هستند. گفته می شود که قیمت دوربین مدار بسته آنالوگ، نیز نسبت به قیمت دوربین مدار بسته دیجیتال به مراتب کمتر است و همین عاملی است که در نهایت سبب می شود بسیاری از شرکت ها، خانه ها، انبارها و… بهتر است از دوربینهای مدار بسته در کنار دزدگیرهایی مانند دزدگیر دودزا طلافروشی استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

تجهیزات و قطعات مختلفی در ساخت این دوربین ها به کار رفته است. دوربین مدار بسته یا Closed Circuit Television با نام اختصاری CCTV، نوعی شبکه ضبط و پخش تصویر است که معمولا برای امنیت بیشتر و جلوگیری از فعالیت های مجرمانه و ضبط و ثبت تخلفات رانندگی به کار برده می شوند. وقتی صحبت از امنیت کسب و کار شما مطرح می شود ، تفاوت انواع دوربین مدار بسته را باید در نظر بگیرید. یکی از الزامات مراقبت از فرزندان خردسال، سالمندان و همچنین حیوانات خانگی به خصوص برای شاغلین و به دلیل مخاطرات اجتماعی فراگیر در جامعه کنونی، بکارگیری تجهیزات نظارتی همچون دوربین های مدار بسته در فضای داخلی منزل می باشد که ترجیحا استفاده از دوربین های هوشمند به جهت دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد از جمله مکالمه دو طرفه، پیشنهاد می گردد. برای ذخیره تصاویر می توان از مموری کارت استفاده کرد.

در این بخش دوربین هایی با بدنه فلزی، رزولوشن 2 مگاپیکسل، دی وی آر HD با تکنولوژی H264، منبع تغذیه و فیش مشاهده می سایت xiaomi-cctv کنید. برخی شرکت های تولید کننده دوربین های مداربسته مانند داهوا و یا هایک ویژن ویژگی های اضافی را برای خریدار ارائه می دهند. یکی از مهمترین ویژگی های دوربین دیجیتال، علاوه بر کیفیت بالای تصویر، امکان ارتباط بی سیم با امنیت بالا می باشد. دوربین های مخروطی تفنگ شکل، شکل قالب دوربین مدار بسته بالت می باشد. از مزیت های آموزش نصب دوربین مدار بسته در منزل، میتوان به کنترل و مدیریت خانه در هنگام سفر اشاره کرد. برای مثال، یک دوربین PTZ میتواند طوری تنظیم شود که هر سی ثانیه، گردش یا زوم داشته باشد تا از مناطق مختلفی بتواند فیلمبرداری کند. وجود دوربین هوشمند در این مراکز و انتقال تصویر آن بر روی تلفن همراه میتواند اطمینان خاطر را افزایش دهد. این در حالی است که برای ضبط تصاویر دیجیتال از دستگاه ضبط تصاویر NVR استفاده می شود.

گفتنی است که باکس از قابلیت نصب لنز خارجی نیز برخوردار می باشد. بنابراین توصیه می کنیم پیش از نصب حتما در یک دوره آموزش دوربین مدار بسته شرکت کرده و از این طریق تمام آنچه برای نصب دوربین مدار بسته مورد نیز است را یاد بگیرید. ولی برای آشنایی با آن می توانید از مقاله نحوه راهاندازی و تنظیمات DVR و همینطور آموزش تصویری تنظیمات دستگاه NVR کمک بگیرید. Smart PSS یکی از کاملترین و پر امکانات ترین برنامه های رایگان جهت مدیریت و کنترل دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی است . اما از کجا می توان متوجه شد که آیا مبلغ برچسب زده شده متناسب با امکانات و کیفیت دوربین هست یا خیر؟ این افزایش امکانات منجر می شود تا استفاده از این دستگاه بسیار مهم و کاربردی شود .

NVR ها سنگین هستند و شما باید مطمئن شوید که دیوار شما می تواند وزن را تحمل کند. EIS نوعی چیپ تثبیت کننده الکترونیکی است که میتواند در زمان لرزش و ارتعاش کیفیت تصاویر را تا حد زیادی حفظ کند. یکی از راههای جلوگیری از این امر دور نگه داشتن دوربین از مناطقی است که سطح گرما میتواند بهسرعت تغییر کند مانند پنجرهها یا دریچههای گرمایش. Wide Dynamic Range از سخت افزار دوربین برای تنظیم میزان نور زمینه دید که خیلی تاریک یا خیلی روشن است استفاده کرده و کیفیت تصویر را در هنگام فیلمبرداری بهبود می بخشد. همچنین شما می توانید با یک منبع تغذیه مرکزی نیز کل سیستم دوربین مدار بسته خود را تغذیه کنید ولی ما بنا بر تجربه این کار را توصیه نمیکنیم. اگرچه هزینه این کار بیشتر از زمانی است که خودتان تصمیم به نصب دوربین در منزل داشته باشید. که هر کدام از آنها کیفیت متفاوتی را ارائه می کند. IR به معنای طیف مادون قرمز می باشد. این دوربین ها تصاویر را تجزیه وتحلیل کرده و یا بوسیله حسگر فوتوالکتریکی مشخص می کند که باید از نور مادون قرمز استفاده یا آن را حذف کند.

البته اگر شما نیاز به تعداد زیادی دوربین مداربسته در محل خودتان ندارید، میتوانید از دوربین مداربسته اسفیورد استفاده کنید، دوربینهای بیسیم اسفیورد نیاز به دستگاه ذخیره ساز و سیمکشی ندارند و به راحتی توسط خودتان نصب میشوند و به راحتی میتوانید تصاویر دوربین را روی گوشی موبایل خودتان از هر کجای دنیا به همراه صدا مشاهده کنید و یا تصاویر ضبط شده قبلی را در گوشی موبایل خودتان مشاهده کنید. یکی از آنها فیلم ویدیویی با کیفیت بالا برای ضبط و دیگری فیلم با رزولوشن پایین برای نمایش زنده تصاویر ارائه می نماید. چون تصاویر را با افت کیفیت کمتر نمایش می دهد. اکسیس ( AXIS ) برای اولین بار دوربین های تحت شبکه را با بیس لینوکس روانه بازار کرد. به این دوربین ها، دوربین مدار بسته تحت شبکه نیز می گویند. دوربین مدار بسته انواع مختلفی داشته و شما می توانید بر اساس نیاز و کاربری فضای مورد نظر آن را انتخاب کنید. لنزهای مختلف این اجازه را میدهند که تصاویر مختلفی را مشاهده کنیم.

ICR از ورود نور مادون قرمز جلوگیری می کند. این دوربین ها برای سازمان ها و نهادهای حساس به کار گرفته می شود. این دوربین ها عمدتا در جاده های شهری و بین شهری، پارکینگ ها و اماکن امنیتی به کار می روند. تاریخچه استفاده از اولین دوربین های مدار بسته با سال 1942 باز می گردد که ارتش آلمان برای نظارت بر روند پرتاب موشک های خود از دوربین مداربسته استفاده نمود و اولین دوربین های تجاری با نام Vericon در سال 1949 در آمریکا به بازار عرضه شدند. یکی از انواع خوب دریل ها که می توانید استفاده کنید، دریل چکشی است. برای ضبط تصاویر آنالوگ باید از DVR یا دستگاه تبدیل آنالوگ به دیجیتال استفاده میکردیم. با اتصال به اینترنت و نصب نرم افزار V380 می توانید تصاویر منزل و فروشگاه خود را دریافت کنید.

در نتیجه با استفاده از بانک اطلاعاتی از پیش تعریف شده رصد کاملی از حرکات و رفت و آمدهای کارکنان آن سازمان دارد. نصب میکروفن بر روی هر کدام از دوربینها روشهای مخصوص دارد. دوربین دیجیتال (IP) ساختاری کلی مانند دوربین آنالوگ دارد و تنها تفاوت در بخش پردازنده است، در این نوع دوربینها پردازنده به جای تولید سیگنال ویدئویی، تصاویر با فرمتها دیجیتالی استاندارد همچون MJPEG یا ۲۶۴ و یا MPEG4 تولید میکند. انتقال ویدیو در هر دو این دوربین ها به شیوه بی سیم قابل انجام است. و وظیفه دارد تا نورهایی که از پشت به جسم تابیده می شوند را مدیریت کرده و اجازه ندهد تا از سوژه تنها یک جسم سیاه و غیر قابل تشخیص ایجاد گردد. حداکثر کیفیت دوربین های آنالوگ ۹۶۰H است اما دوربین AHD در بدترین حالت قادر است با کیفیت ۷۲۰P تصویر برداری نماید؛ این مقدار حداقل یک سوم بیشتر از بهترین دوربین آنالوگ می باشد.

با پیشرفت سیستم های هشدار دهنده و نظارتی ، امروزه محصولاتی بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند که کار کردن با آنها برای کاربر ساده و راحت باشد. دوربین های مداربسته از لحاظ ظاهری با همدیگر متفاوت هستند که نسبت به شرایط و نیاز کاربر مورد استفاده قرار می گیرند. و اگر در خارج از محیط نصب شوند باید در نوع خاصی از پوشش محافظ قرار گیرند. حسن بزرگی که این نوع دوربین های مداربسته داشتند قیمت ارزان و اقتصادی آنها بود ولی از از لحاظ کیفیت، از کیفیت مطلوبی برخوردار نبودند و بیشتر برای محیط هایی کاربرد داشتند که از حساسیت بالایی برخوردار نبودند. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که حتی با نصب دوربین کوچک در ارتفاع بالاتر میتواند دید بیشتری را برای آن ایجاد کند. دوربین متحرک در ارتفاع بالاتری، نسبت به دوربین ثابت، قرار گرفته و به دلیل چرخان بودن، فضای وسیع تری را نمایش میدهد. نصب این دوربین ها آسان است .و به دلیل سهولت در دسترسی در جامعه بسیار فراگیر شده است. کاربرد این نوع دوربین ها بیشتر برای مواقعی است که میخواهیم در زاویه خیلی بسته ( کمتر از 25 درجه) آن را قرار دهیم. امواج مادون قرمز، از جمله امواجی هستند که با چشم انسان از قابلیت رویت برخوردار نیستند.

این دوربین برای دریافت و ضبط تصاویر تنها از سیگنال های آنالوگ استفاده می کند. تصاویر بر روی یک درایور سخت معمولا بر اساس FIFO ذخیره می شوند تا همیشه یک آرشیو ویدیوی متحرک در طی چند روز تعریف شده توسط کاربر وجود داشته باشد. True WDR یا REAL WDR که داینامیک رنج سخت افزاری است و DWDR که داینامیک رنج دیجیتالی محسوب می شود. دوربین های بیسیم کوچک بسیار ریز هستند و برای شرایط سخت ساخته نشده اند. شبکه ارغوان دوربین مداربسته بیسیم را با توجه به نوع نیاز و بودجه شما معرفی می کند. افت تصویر در این نوع مدل ها کم می باشد ولی رزولوشن تصویر بر حسب نوع چیپی که انتخاب می شود مهم است. تصویر را ضبط می کند.مزیت این سیستم نسبت به سیستم اکتیو این است که در سیستم پسیو هیچ اشعه یا نوری از دوربین ساتع نمی شود که ای نور ساتع شده باعث جلب توجه کسی یا ایجاد اختلال در چیزی شود. HLC نورهای اضافی را حذف می کند. قطعا وجود این دوربین ها جهت شناسایی متخلفین کمک شایانی می کند.

داهوا اولین شرکتی است که در چین دستگاه ذخیرهساز تصویری دیجیتال ۸ کاناله با پخش در زمان واقعی را در سال ۲۰۰۱ راهاندازی کرد. در سال 2008 تمرکز تولیدی این شرکت در حوزه دوربین مداربسته بر روی نوع شبکه آن معطوف شد. با توجه به تنوع کم محصولات یونی آرک می توان دریافت در طراحی و تولید یونی آرک تمرکز بیشتر روی کیفیت است تا تنوع محصول. بستر انتقال این دوربین ها کواکسیال می باشد که با نام RG59 بیشترین استفاده را دارد که در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد. همچنین میتوانید تنظیمات و کنترل دوربین خود بر روی این برنامهها انجام دهید و یا فیلمهایی را که میخواهید به طور بلند مدت ذخیره کنید، دانلود کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار