معرفی دوربین های مدار بسته برند هایک ویژن

با شرکت در دوره آموزش برق ساختمان و آموزش هوشمند سازی ساختمان می توانید به این مهارت ها در مدت زمانی کوتاه دست یابید. با شرکت در دوره نصب دوربین مداربسته صفر تا صد مهارت های مورد نیاز این شغل را یاد گرفته و می توانید انواع دوربین آنالوگ، دیجیتال و تحت شبکه را نصب و راه اندازی کنید. این دوربین مداربسته با وضوح 540TVL در سال 2011 توسط شرکت TelView در جاکارتا اندونزی رونمایی شد. این خود یک مساله اصلی برای خرید دوربین مداربسته ارزان می باشد . این یک دوربین امنیتی است که تنها زمانی ضبط میکند که حرکت در میدان دید خود را تشخیص دهد. بعد از آن چندین جعبه و کارتن تهیه کردم و بعد جزئیات نقشه را با همسرم در میان گذاشتم. در واقع، این دوربینهای مداربسته عموماً با استفاده از یک محیط آنالوگ، نصب و راه اندازی میشوند. در فضای خارج محیطی و در مکانی روباز استفاده میشوند. در حالی که دوربینهای آنالوگ قدیمیتر نمیتوانند از قابلیت PoE استفاده کنند.

همانطور که از نام این دوربین ها مشخص است دوربین های آنالوگ اطلاعات ضبط شده را به صورت آنالوگ انتقال می دهد و دوربین های تحت شبکه اطلاعات را به صرت صفر و یک یا همان دیجیتال ارسال می کنند و این موضوع سبب نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر و محدودیت در پهنای باند شده است. اما محافظ ضدآب این دوربین و قابلیت اضافه کردن محفظه محافظ در برابر سرما، آن را برای فضای باز یا صنایع خاص نیز ایدهآل میکند. نحوه ذخیر کردن دادهها نیز ابتدا به این صورت بود که مستقیما در یک ضبط کننده فیلم که قادر به ضبط سیگنالهای آنالوگ بود، تصاویر را ضبط میکردند. روش دیگر برای ذخیره ویدئو در دوربینهای مداربسته آنالوگ استفاده از دستگاه DVR محفف (Digital Video Recorder) یا ضبط کننده فیلم دیجیتال است. بهتر است بدانید که دوربین مدار بسته آنالوگ کیفیت تصویر پایینتری نسبت به دوربین مداربسته IP و دیجیتال دارد. در دنیای امروز، همه ادارات، سازمانها، مغازهها، منازل مسکونی و شرکتها برای امنیت بیشتر خود از انواع دوربین مدار بسته استفاده میکنند.

دوربینهای مداربستهی دید در شب یا همون دوربین IR به شما این امکان رو میده تا بتونید در تاریکی و با کیفیت مطلوب تصاویر رو ضبط کنید. این دوربین­ها معمولاً قابلیت دید در شب نیز دارند و در محیط­های تاریک تصاویر مطلوب و واضحی ثبت می­کنند. این مدل دوربین مداربسته ابعاد بسیار کوچکی دارد. نصب مدل بیسیم آن بسیار آسان است که تصویر آن را در ادامه میبینید. وجود یک دوربین مداربسته می تواند در محیط های مختلف میزان امنیت را به میزان چشمگیری افزایش دهد. انوع دوربین مداربسته بولت قابل استفاده در صنایع تولیدی، محیط بیرونی خانههای ویلایی، کارخانجات و …

بر اساس برآورد ها پیش بینی می شود که بیش از ۵۰۰ هزار دوربین مدار بسته در سطح شهر لندن نصب و در حال فعالیت هستند. در این دوربینها ارسال دادهها بر اساس امواج آنالوگ صورت میگیرد. دوربینهای ویدئویی بر اساس سیگنالهای خروجی یا آنالوگ هستند یا دیجیتال، به این معنی که هر دوربین تصاویر ضبط شده را بر اساس سیگنال آنالوگ یا دیجیتالی به دستگاه ذخیرهساز ارسال میکند. هر چهقدر عدد تعیینکننده زاویه لنز کمتر باشد، دوربین میتواند زاویه بهتری را پوشش دهد. هرچه تجهیزات، حرفه ای تر باشد، قیمت دوربین مداربسته بالاتر است. دوربین های مدار بسته ای که در محل های کم نور نصب می شوند باید حساسیت بالایی داشته باشند و یا از اشعه مادون قرمز بهره ببرند. در واقع، این دوربینها به اشعهی مادون قرمز مجهز هستند که برای فضاهای کم نور مناسب میباشند. در واقع، این دوربینها مجهز به نور مادون قرمز نیستند؛ ولی با توجه به تکنولوژی به کار رفته در این دوربین ها ، میتوان تصاویر و فیلمهایی با کیفیت بالا در نور شب را تولید کرد. فیلتر برشِ مادون قرمز در روز و شرایط نور مناسب فعال میشود.

دوربین مدار بسته با نام انگلیسی Closet Curcuit Television یا به اختصار CCTV شناخته می شود. اولین مرحله از مراحل آموزش دوربین مدار بسته تهیه نقشه است. انواع دوربین مدار بسته کوچک، دوربین مداربسته مخفی نیز نامیده می شوند. البته لازم به ذکر است که باتری این نوع دوربین مخفی برای زمان طولانی مناسب نیست و حداکثر چهل دقیقه برای شما کار خواهد کرد. آنچه که اکثر افراد احتمالا نمیدانند این است که انوع دوربین مداربسته وجود دارد که هر کدام برای موقعیت یا شرایط مختلف مناسب هستند. هر شرکت تولیدکننده سیستمهای مداربسته شبکه پروتکلی مختص به خود را برای دوربینهای تولید شده استفاده میکند. High Definition Composite Video Interface نوع جدیدی از دوربین های مداربسته می باشد که تنها توسط شرکت داهوا تولید می گردد. یکی از نکات مهمی که باید در نظر گرفت این است که دوربینهای تحت شبکه تصاویر و فیلمهای شفافتر و با کیفیتتری را تولید میکنند. حال که به طور کلی با مزایا نصب دوربین مداربسته آشنا شدید می خواهیم شما را با برندهایی که در تولید دوربین مداربسته فعالیت دارند، آشنا کنیم. این امکانات به واسطه بستر اینترنتی بوده و امکان انواع اتصالات را ایجاد نموده است . انواع دوربین مدار بسته آنالوگ، دریافت و انتقال تصویر دوربین را در بستر کابل کواکسیال به DVR انجام میدهند.

این نوع از دوربین ها اندازه نسبتاً کوچکی دارند (2 تا 2.5 اینچ) و به خاطر لنز ثابت شان، میدان دید محدودی سایت xiaomi-cctv دارند. این نوع از دوربین ها از کیفیت 2 مگاپیکسل تا 12 مگاپیکسل ساخته می شوند که بر حسب نیاز می توان کیفیت دوربین را انتخاب کرد. و لیست قیمت آنها را در جدول، از دوربین مدار بسته ارزان تا گران بررسی میکنیم. با این حال ، هنوز هم می توانید برخی از آنها را با دوام تر از دیگران پیدا کنید. در این مطلب شما را با تفاوت انواع دوربین مدار بسته و همچنین کاربرد انواع دوربین مدار بسته؛ اینکه هر کدام برای چه مکان متفاوتی مناسب هستند، آشنا میکنیم. که هر کدام مزایا و معایبی دارند. کوچک بودن این دوربین ها چندید دلیل دارد که در بخش مربوط به هر کدام از این انواع دوربین مدار بسته به دلایل آن خواهیم پرداخت. برای هر دوربین مدار بسته پروتکلی تعریف شده است که تحت آن قانون در شبکه دوربین مدار بسته را تشکیل می دهد و پشتیبانی از آن ها تنها در چارچوب آن پروتکل انجام می شود . اگر قرار باشد تصاویر به همان صورت آنالوگ انتقال یابند باید از محدوده فرکانس امواج آنالوگ استفاده شود و این مسئله کیفیت تصویر را بیش از پیش تحت تاثیر امواج نویز و تداخلی قرار میدهد.

نصب و راه اندازی دوربین مداربسته در قسمت ورودی پارکینگ منازل و یا محیط های اداری سبب می شود تا به طورر مستمر بر ورود و خروج خودروها نظارت داشت. دوربین مداربسته اوتدور متناسب با تغییرات نور محیط و مقاومت در برابر شرایط آب و هواییِ متفاوت ساخته شدهاند. برای محیط های اوتدور وسیع که مسطح و بدون مانع باشند اگر بخواهید از دوربین های معمولی استفاده کنید نیاز به تعداد زیادی دوربین مداربسته و همچنین حجم زیادی از کابل و تجهیزات می باشد. دوربین مداربسته بولت، دوربین اسپید دام یا PTZ از انواع دوربین مداربسته اوتدور به شمار میروند.

و بیشتر برای محیطهای کوچک و دارای نور کافی استفاده میشوند. و برای محلهایی که فضای زیادی برای نصب دوربین مداربسته وجود ندارد استفاده میشوند. برای مشاهده فضاهای سرپوشیده و داخل ساختمانها استفاده میشوند، مانند نصب دوربین در منزل. می توان در میدان دید دوربین منطقه ای را تعریف نمود که به محض ورود انسان ، حیوان و یا خودرو به داخل این محدوده اطلاع رسانی صورت گیرد. به این معنی که ویدیوهای ضبط شده را از طریق یک شبکه کامپیوتری و اینترنت انتقال میدهد. اینکه بدانید دوربین امنیت خانگیتان را در کجا نصب کنید نشان میدهد که آیا میتوانید بهترین استفاده از دوربینتان را ببرید یا نه. با تستر دوربین مدار بسته می توان منبع تغذیه دوربین مدار بسته نوع آنالوگ را تولید نمود . امروزه این شرکت برای کمپانیهای معروفی مانند Honeywell تعدادی از انواع دوربین مدار بسته طراحی و تولید کرده است.

در ادامه مقاله بررسی مهم ترین فاکتور های خرید دوربین مداربسته با ما همراه باشید تا دریابید کدام بستر انتقال تصویر برای پروژه شما مناسب تر است. دوربین های مدار بسته آنالوگ جهت ضبط تصاویر خود نیازمند تکنولوژی دیجیتال بوده و از دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال dvr استفاده می کنند. اما امروزه پیشرفتی که در تکنولوژی حاصل شده است باعث شده تا امکان کنترل کردن و مدیریت این دوربین ها از راه دور وجود داشته باشد و در واقع دوربین ها بی سیم باشند. این تستر انواع دوربین هایی که تا ۵MP را پشتیبانی می کنند به خوبی کنترل و تنظیم می کند . دوربین مداربسته ایندور بیشتر برای حفظ امنیت و کنترل فضای داخلی و ورود و خروج افراد مورد استفاده قرار میگیرد. یک سیستم دوربین مداربسته برای منزل دارای اجزای مختلفی است که با در کنار هم قرار گرفتن این قطعات یک سیستم دوربین مدار بسته کامل شکل میگیرد . یکی از معروفترین و محبوبترین برندهای انواع دوربین مدار بسته، دوربین Video park میباشد که دارای قابلیتهای هوشمند است. دوربینهای با کیفیت و هوشمند این شرکت باعث شده این برند یکی از برترین برندها در سراسر جهان شناخته شود.

دوربین های مدار بسته نسبت به ویژگی ها و کاربرد هایی که دارند به دسته های گوناگونی تقسیم می شوند که در ادامه مطلب ” مشاوره خرید دوربین مدار بسته ” به شرح آن ها می پردازیم. میتوانید در مقاله تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه، به طور کامل ویژگیها و تفاوت این دو دسته دوربین را مطالعه کنید. دوربین های بولت از نظر نوع لنز به دو دسته لنز ثابت (Fixed lens) و لنز وریفوکال (Varifocal Lens) تقسیم می شوند . دوربین مداربسته بیسیم به دو نوع با دستگاه مرکزی و بدون دستگاه مرکزی تقسیم میشود. این دوربینها تصاویر ضبط شده را توسط سیگنالهای دیجیتال به دستگاه ذخیرهساز و یا مستقیما به کامپیوتر ارسال میکنند. سپس درب آن را ببندید. روش دیگر در ذخیرهکردن دادههای دوربین آنالوگ، تبدیل سگنالهای آنالوگ به سیگنالهای دیجیتال و سپس ذخیرهسازی آن بود.

در واقع، دوربینهای مدار بسته از وقوع سرقت و جرم تا حد زیادی پیشگیری کرده و احساس امنیت را به وجود میآورد. اما پیشنهاد ما به شما این است که در موقع انتخاب به افت کیفیت چیپ های Aptina و OV توجه کرده تا در صورت افت کیفیت آنها و نیاز به تعویض آنها دچار خسارت نشوید. این دوربینها طوری طراحی شدهاند که هم میتوان آنها را در محیطهای بسته مورد استفاده قرار داد و هم در محیطهای باز. معمولاً افرادی دوربین IR یا دید در شب را انتخاب میکنند که ضبط ویدئو در شب برای امنیت تجارتشان ضروری است. دوربین های دید در شب از LED مادون قرمز که در اطراف لنز این دوربینها نصب شده استفاده میکنند. دوربین IR یا مادون قرمز بهترین دوربین مدار بسته دید در شب است. معمولا به دوربین هایی که چنین ویژگی دارند، دوربین مدار بسته دید در شب میگویند.

دوربین های C-mount با لنزهای قابل جدا شدن امکان تغییر ساده لنز را فراهم کرده و میتوانند برای کنترل مسافتهای مختلف در اطراف چرخانده شوند. علاوه بر آن، در کارخانهها و بخشهای تولیدی از دوربین مداربسته برای مانیتور کردن خطوط تولید، رفت و آمد کارکنان و مشتریها استفاده میشود و این تکنولوژی، مدیریت و کنترل کارکنان را راحتتر کرده است. علاوه بر آن، نرخ فروش محصولات این مجموعه بسیار بالا میباشد؛ به طوریکه در سالهای اخیر در رتبهی دوم قرار گرفته است. در برخی مواقع به دلیل مشخص نبودن زاویه دید این دوربین ها، بار روانی آن در محیط بسیار بیشتر از دوربین بالت می باشد. مهمترین مزیت استفاده از دوربین مداربسته بیسیم، عدم نیاز به کابلکشی و حفظ زیبایی منزل یا محیط کار می باشد. و همین عدم اطمینان، یک نقطه قوت بزرگ در طراحی این نوع دوربین است. همچنین این مدل از دوربین مداربسته چون بیشتر در معرض خرابکاری یا سرقت قرار دارند باید محفوظتر باشند که به وسیله کاورهای مناسب، پایههای مخصوص و نصب در مکانهای کارشناسی شده میتوان از آنها محافظت کرد. 1-هنگامی که میخواهیم دوربینهای مداربسته را در داخل مکان موردنظر نصب کنیم، عموما در گوشه قرار میگیرند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار