معرفی انواع دوربین مداربسته ، مزایا و کاربرد هر یک

دوربین های دیجیتال مداربسته در ابتدای ورود به بازار مزایای کمی نسبت به دوربین های انالوگ داشتند. برخی از انواع دوربین مداربسته سیم کارت خور نیز جزو دوربین های کوچک محسوب می شوند. رزولوشن و کیفیت تصاویر: وضوح تصاویر، از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت دوربین مداربسته، محسوب می شود. در ابتدا این دوربینها با کیفیت 720p ساخته شدند. نصاب های دوربین مدار بسته، به گونه ای دوربین ها را نصب می کنند تا شما با استفاده از گوشی همراه خود، دید کاملی نسبت به کل محیط مورد نظر داشته باشید و نقطه کور کمتری داشته باشید. در صورتی که در نصب دوربین های مداربسته از این کابل ها استفاده کنید، سیم کشی شما به حداقل ممکن میرسد و با یک بار سیم کشی، کار به اتمام میرسد. برای خرید دوربین مداربسته باید به چهار گروه اصلی دوربینها توجه کنید. برای نگهداری و ذخیره کردن تصاویر در دوربینهای مدار بسته آنالوگ، از دستگاههای DVR استفاده میشود. اما به مرور زمان این دوربینهای آنالوگ، پیشرفتهتر شده و به 1080p نیز ارتقاء یافتهاند. در مجموع یکی از مزیتهای دوربین مدار بسته آنالوگ، هزینه کمتر نسبت به دوربین مدار بسته IP است. باید بدانید که خرید دوربین مدار بسته معتبر از شرکت های با سابقه هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری محسوب می شود تا با اطمینان خاطر زندگی شخصی و کاری را پیش برد.

در یک اجرای صحیح علاوه بر موارد ذکر شده در استاندارد باید مواردی مانند جلوگیری از ورود نویز محیط به سیستم و یا عبور کابل از محل هایی که کمترین آسیب ممکن در اثر عوامل محیطی به کابل سایت xiaomi-cctv برسد و … با انجام این کار علاوه بر زیبایی و ظرافت کار، کابل ها از آسیب بیرونی در امان می مانند. بعضی از دوربین ها برای روشن ماندن نیاز به برق دارند که به راحتی می تان آن ها را به فندک ماشین متصل کرد . همچنین برای استفاده از این دوربین ها و ضبط تصاویر نیاز به خرید یک دستگاه DVR نیز خواهید داشت. باتری ها بر روی عملکرد دوربین مداربسته بی سیم تاثیر مستقیم دارند. افرادی که پس از گذراندن فرآیند تعریف شده در پایان کلاس های دوره آموزش نصب دوربین مداربسته از طریق سازمان فنی و حرفهای موفق به اخذ گواهینامه شوند با توجه به بین المللی بودن این مدرک میتوانند در تمامی کشورهایی که عضو سازمان جهانی کار (ILO) هستند(186 کشور)، مشغول به کار شوند و این گواهینامه بینالمللی در همه این کشورها اعتبار دارد. دوربین های مداربسته مکعبی یا همه کاره قابلیت های بسیاری را در قالب یک سیستم جمع و جور فراهم می کنند. جل الخالق – پیش خودم میگم که چه خبره و همه دارن تخفیف میدن – چقدر همه خوبن – همه نوشتن داهوا با گارانتی فراگستر با بیشترین تخفیف ، هایک ویژن با گارانتی پارس ارتباط با بالاترین تخفیف ، AHD با بهترین تصویر و پایین ترین قیمت را از ما بخواهید با ۱۲ ماه گارانتی …

قبل از خرید دوربین مداربسته بی سیم و یا وایرلس بهتر است در مورد دوربین مداربسته بیسیم اطلاعاتی کسب کرده و جوانب مثبت ومنفی خرید دوربین مداربسته بی سیم را مورد بررسی قرار دهید. دوربین مدار بسته سیمدار بخریم یا بیسیم؟ از دیگر انواع دوربینهای مدار بسته آنالوگ نیز میتوان به HDTVI، HDSDI و HDCVI اشاره کرد. ناگفته نماند که کاربرد انواع دوربینهای مداربسته، فقط به سیستمهای حفاظتی محدود نمیشود، بلکه در مواردی که به آن اشاره کردیم هم، کاربرد دارد. که به اینترنت متصل است ، اشاره داشت ، با بهره گیری از این دوربین می توانید ، در هر جای این کره خاکی که هستید به راحتی تصاویر را دریافت نمایید ، در صورتی که دوربین های آنالوگ بدون دستگاه DVR یا مبدل ،نمی تواند تصاویر را به راحتی انتقال دهد . اداپتور : در مدل های غیر پی او ای دوربین های مدار بسته شما برای تامین برق این دوربین ها باید از اداپتور های جداگانه برای هر دوربین استفاده نمایید. برای مشاهده لیست تمامی دوره ها به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.

همچنین میتوانید با مراجعه به وبسایت ایده آل گستر از انواع دوربین مدار بسته پاناسونیک دیدن فرمایید. این فروشگاه در زمینه فروش دوربین مداربسته دارای اعتبار زیاد میباشد که شما کاربران گرامی با توجه به نماد اعتماد الکترونیکی اعطا شده به سایت کیانام ارتباط کیانام ارتباط با اطمینان میتوانید اقدام به خرید دوربین مدار بسته کنید همچینن امکان خرید حضوری در تهران مهیا میباشد. با توجه به برند و نوع دوربین، کیفیت تصویر، جنس بدنه و سنسورهای مختلف آن، دارای قیمتهای مختلفی میباشد. در این بخش چند دوربین تحت شبکه با کیفیت بالا را به شما عزیزان معرفی میکنیم. ضمنا شما عزیزان میتوانید با مراجعه به لینک محصول که در جدول روبهروی هر دوربین قرار گرفته مراجعه کنید. شما عزیزان میتوانید درخواست تعمیرات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس گرفته و دوربین شما را برای تعمیر دریافت کنند. دوربین دام به معنای گنبدی می باشد که اصولا برای نصب در زیر سقف و در فضای داخلی Indoor استفاده می شود. اما اکثر مردم معمولاً متوجه نمیشوند که دوربینهای مداربسته دید در شب میتوانند فیلمهای رنگی نیز تولید کنند. برای خرید دوربین مداربسته در ابتدا باید نوع آن را انتخاب کنید، و سپس قیمت آن مشخص خواهد شد.

بنابراین اگر قصد خرید دوربین مدار بسته را دارید، باید با توجه به نیازهای مکانی، شرایط محل مورد نظر و همچنین بودجهای که در اختیار دارید، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در دوربین های تحت شبکه قابلیتی به نام (Power Over Ethernet) POE وجود دارد که همانطور که از نامش پیداست برق تغذیه دوربین ها را بر بستر کابل شبکه انتقال می دهد، در این صورت اگر سوئیچ شبکه ای که دوربین ها به آن متصل اند دارای قابلیت POE باشد دیگر نیازی به استفاده از منابع تغذیه مجزا برای تامین تغذیه دوربین ها جهت روشن شدن وجود ندارد و این کار را سوئیچ POE با استفاده از کابل شبکه ارتباطی انجام می دهد. این دوربینها برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مختلف استفاده میشود.

در واقع در نقشه کشی میتوان فهمید که به چند دوربین نیاز دارید و مسیر کابل کشی شما به چه صورت است. اما نکته مهم این هست که سیگنال دیجیتالی مجددا باید در فرآیندی به سیگنال آنالوگ جهت ارسال تبدیل شود. اگر دوربین مداربسته را برای محیطهای خارجی ساختمان میخواهید تهیه کنید، باید مکان مورد نظر نصب آن در معرض باد و باران نبوده، و دوربین نیز دارای پوشش باشد. از گذشته تا امروزه عموم مردم برای محافظت از جان و مال خود، از حفاظهای فلزی بر روی دیوارها، به کاربردن آژیر و دزدگیر، استفاده از دربهای ضدسرقت، قفلهای قدرتمند در ورودی ساختمانها و برخی موارد دیگر استفاده میکردند. برند یونی آرک تازه وارد قدرتمند بازار دوربین مدار بسته محسوب می شود. از دوربین های مداربسته در بازار و صنعت ایران با نام های دوربین مدار بسته تلویزیونی، دوربین حفاظتی، دوربین امنیتی و دوربین نظارتی یاد میشود.

رایجترین کابل تصویر برای دوربینهای آنالوگ، کابل کواکسیال rg59 است. دوربین مداربسته دام میتواند تحت شبکه و آنالوگ، ثابت و یا متحرک باشد. امروزه یکی از کاربردهای دوربین مداربسته استفاده نامحسوس از دوربینهای مخفی میباشد، که بسیار رواج پیدا کرده است. ولی با این تفاوت که این دادهها و تصاویر به صورت دیجیتالی ذخیره میشوند. ولی حداقل از کابلکشیهای اضافی که دوربین آنالوگ استفاده میشود، کاملا بینیاز خواهید شد. ولی با گذشت زمان، کیفیت Full HD توانست محبوبیت بیشتری کسب کند. به همین دلیل توصیه میشود تا از کابلهای با کیفیت در نصب دوربین مدار بسته استفاده کنید. امروزه به دلیل پایین بودن امنیت در سطح جامعه، تمامی افراد ترجیح می دهند تا در نبودشان، فردی از ملک شخصی و دارایی هایشان محافظت کند. به عمل حفاظت و حراست از داراییها یا افراد که بهوسیله گماشتن فردی ویژه برای این امر صورت بگیرد نِگَهبانی یا حِراسَت گفته میشود.روز حراست و نگهبانی در تقویم شمسی ۲۲ تیر ماه مصادف با روز گرامیداشت شورای نگهبان تعریف گردیده است. برای راهاندازی دوربین تحت شبکه نیاز به یک سوئیچ شبکه دارید. اگر دوربین مداربسته تان را در ارتفاع بالا تر از 3 متر نصب کنید دوربین شما بازه دید وسیع تری را پوشش خواهد داد و در صورتی که دارای لنز وریفوکال باشد می توانید با کمک یک اپراتور بر روی هر نقطه ایی که نیاز دارید زوم کنید و جزئیات را با وضوحی باور نکردنی رویت کنید.

دوربین LPR یا همان پلاک خوان مایلسایت در دو نوع بولت و باکس طراحی و تولید می شود که هر کدام بسته به نوع کاربرد و فضای کاری مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این نوع دوربین ها در موارد جاسوسی و فضاهایی مانند داخل ویترین یک مغازه کاربرد دارد. چرا که کارمندان و افراد مشغول به کار در یک شرکت یا اداره نیز با علم به آن که عملکرد آن ها تحت نظر مدیر قرار دارد، قطعاً با دقت و کیفیت بهتری فعالیت می کنند. همچنین کیفیت تصاویر، تحت تاثیر امواج تداخل یافته با فرکانس دوربین قرار میگیرد. بنابراین در زمانیکه دوربین نیاز به سرویس یا تعمیرات خاصی داشته باشد، باید آن را به یک مرکز مجاز با تعمیرکاران حرفهای بسپارید. همچنین باید یک روتر مناسب نیز برای راهاندازی سیستم خود تهیه کنید. برای انتقال تصاویر و همچنین صدای آن، از کابلهای 2 رشتهای استفاده میشود.

حال برخی از مردم برای امنیت محیط مسکونی و کسب و کار خود، یکی از انواع دوربینها را خریداری کرده و نصب میکنند. دوربین مداربسته دام: معمولاً این دوربینها را به صورت سقفی نصب میکنند. کاربردهای نظارتی و امنیتی از مهمترین و اصلیترین کاربرد دوربینهای مداربسته است و موجب جلوگیری از سرقت میشود. معمولاً برای افزایش حفاظت امنیتی در محیطهای مختلف از دوربین مداربسته استفاده میشود. معمولا برای مکان هایی که نیاز به یک سیستم کوچک و ارزان دارند که امکانات بالا هم در اختیارشان قرار دهد، مناسب است. دید در شب رنگی و یا ارائه تصاویر مناسب در شب: دوربین های مختلف دارای برد IR متفاوتی هستند و برخی نیز از تکنولوژی های دید در شب رنگی ( استارلایت و سوپراستارلایت ) بهره می برند که قطعا قیمت بالاتری خواهند داشت. دوربین مداربسته اسپید دام: این دوربینها دارای قابلیت چرخش به اطراف میباشند. در دوربین های مداربسته شبکه با به کارگیری استاندارد IEEE 802.3af که HiPoE نیز نامیده می شود، این قابلیت ایجاد شده است که دیگر نیازی به کابل کشی مجزا برای تغذیه دوربین مداربسته نیست و کابل شبکه تامین برق دوربین مداربسته را نیز به عهده دارد.

همچنین، این دوربینها باید به ویژگیهای بهبود تصویر مانند WDR، در شرایطی که محیط نور نامناسبی دارد، مجهز باشند. این دوربینها دارای قابلیت دید در شب بوده و به جای استفاده از طیف مرئی از طریق دریافت نور مادون قرمز از اجسام امکان تصویر برداری در شب را فراهم میکنند. ولی دوربینهایی نیز وجود دارند که از قابلیت HD نیز استفاده میکنند. ولی از طریق فناوری BLC یا کاهش دهنده نور پسزمینه که در دوربین IP وجود دارد این مشکل، کاملا برطرف میشود. این دوربین ها بیشتر از مادون قرمز IR و مادون قرمز از نمای نزدیک (NIR) استفاده کرده و اشیاء را در شب شناسایی می کنند.نوع لنز و نور ساطع شده ا ز شی یا فرد بر میزان نور مادون قرمز اثر دارد. برخی از دوربین های کیوب دارای میکروفون داخلی و اسپیکر هستند و عموما برای نظارت اتاق ها و محیط های داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. در یکسری از دوربین های مداربسته صفحه چسبناکی تعبیه شده است تا بتوان آن را به دیوار متصل کرد؛ اما این روش مناسبی برای نگه داری از دوربین نیست! اگر نصب دوربین مداربسته مورد علاقه شماست و باروحیات شما سازگارست ما به شما قول میدهیم لیمو بهترین انتخاب برای شروع یادگیری این مهارت است.

از آنجا که نمیتوان هیچوقت جلوی پیشرفت تکنولوژی را گرفت، یکی از بهترین کیفیت تصویرهای موجود در جهان یعنی 4K نیز، پا به این عرصه گذاشت. کیفیت تصاویر در دوربینهای مدار بسته آنالوگ، به طور معمول به 540p پیکسل میرسد. کابل کشی صحیح مستلزم رعایت نکات بسیاری است و هر گونه اشتباه در کابل کشی می تواند در ضبط و ارسال تصاویر اختلال ایجاد کند در دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته به طور کامل این موضوع آموزش داده می شود. از دیگر نکاتی که باید رعایت کنید کیفیت کار است تلاش کنید تا کاری با کیفیت به مشتری ارائه بدهید و حتماً در موعد مقرری که قول داده اید آن را تحویل دهید.

اولین قدم برای نصب دوربین مداربسته، شناسایی دوربین امنیتی مناسب است. آنها مجهز به سنسورهای اسکن پیشرفته ½ ”CMOS هستند که به دستگاه اجازه می دهد تصاویر با کیفیت بالا را انتخاب کند و به منبع نور اضافی نیازی ندارد – که این یک دوربین نظارت بر امنیت شبانه مناسب است. در مورد کیفیت تصویر دوربینهای مدار بسته باید گفت که مانند دوربین آنالوگ دارای کیفیتهای متفاوتی هستند. این دوربینها که از نظر تکنولوژی دارای 2 نوع دوربین مدار بسته آنالوگ و دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP) هستند، معمولاً جهت نظارت در محیطهای داخلی و خارجی استفاده میشوند. در این بخش قصد داریم تا با این 2 نوع دوربین آشنا شویم و ویژگیهای هر یک را به طور مختصر و مفید مورد بررسی قرار دهیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد دوربین AHD به لینک مورد نظر مراجعه کنید، که به طور کامل و جامع در مورد این نوع دوربین آنالوگ صحبت شده است. بهتر است برای محیطهای خارجی یک دوربین ضد آب تهیه کنید. دوربین های ضد انفجار: دسته ای از دوربین های مداربسته که از مقاومت نسبی بسیار بالا نسبت به حرارت و فشارهای ناگهانی ناشی از انفجار یا آتش سوزی دارند. امروزه انواع دوربین مداربسته در اماکن مختلفی بکار میروند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار