لیست کامل تجهیزات دوربین مداربسته

این چیپ تصویر وظیفه تبدیل رشته های نوری به اطلاعات دیجیتال را برعهده دارد. این چیپ های تصویر از هزینه پایینتری نسبت به چیپ های سونی و اپتینا برخوردارند. رقبای شما همواره حاضرند هزینه های بالایی را برای اشراف و آگاهی از اسرار شرکت شما بپردازند . دوربین مدار بسته برای خانه، ویلا، شرکت ها، کارخانه های بزرگ و کوچک و… توصیه ما این است که نصب دوربین مدار بسته بهتر است توسط افراد متخصص انجام شود اما در ادامه مراحل آن را بصورت گام به گام توضیح خواهیم داد تا آموزش نصب دوربین مداربسته را بصورت تئوری آشنا شوید ضمن آن که برخی از آموزشگاه ها بصورت آموزش آنلاین نصب دوربین مداربسته را به کاربران آموزش می دهند. همچنین برای نصب دوربین مداربسته هم می توانید با ما تماس بگیرید.

در مقالهای دیگر به صورت مفصل به پیدا کردن ip دوربین مدار بسته پرداختهایم. از طرف دیگر مزیتهای این تکنولوژی به مراتب بیشتر از معایب آن است. طی سالهای اخیر بهخاطر مزیتهای زیاد، دوربین مداربسته بهعنوان یک ابزار امنیتی محبوبیت زیادی یافته است. در گذشته سیستمهای آنالوگ کیفیت مناسبی نداشتند و کیفیتی در حدود ۰٫۰۳ مگاپیکسل خروجی میدادند اما در سالهای اخیر شرکتهای مختلفی تکنولوژی های جدیدی عرضه نموده اند که در همان بستر آنالوگ کیفیت بالای مگاپیکسلی رد و بدل شود. اما میدانستم سرقت از مغازههای میوهفروشی سخت است و ناگهان فکر سرقت از باغها به سرم زد. شکل و ظاهر این دوربین به گونه ای است که به لحاظ روانی ، افراد خطرناک را از محل نصب دوربین دور می کند . این دوربین بخاطر مقاومت و سختی که دارد امکان نصب در فضاهای صنعتی و بیرونی را دارد .

دوربین مداربسته دام(Dome):اصطلاح دام(Dome) به معنای گنبد است. نحوه کار این سیستمها به این صورت است که تصاویر ضبط شده توسط دوربین به صورت آنالوگ به دستگاه DVR ارسال میشوند و سپس در آنجا مورد پردازش قرار گرفته و به فرمتی دیجیتالی تبدیل میشوند. این دوربین ها از جهت نحوه تولید، ساختار فیزیکی، شکل و شمایل ظاهری، نوع کاربرد، محل کاربرد، انتقال تصویر، مشخصات فنی و … بعد از آنکه دوربین خود را انتخاب کردید، مهمترین قدمی که پیش رو دارید، نحوه نصب و راهاندازی آن است. مهمترین بخش یک دوربین مداربسته چیپ تصویر آن است. این نوع لنز پس از دریافت نور در زاویه ثابت آن را به چیپ تصویر منتقل می کند. به طور معمول قابلیت تعویض لنز برای این دوربینها در نظر گرفته شده است و از آنها بیشتر در جاهایی استفاده می شود که زوم یا فکوس خاصی مدنظر باشد.

در دوربین داهوا این اتفاق نمی افتد، زیرا دوربین نور مرئی را با نور مادون قرمز به تعادل می رساند. ساختار آنها به دوربین اجازه می دهد تا حتی در تنظیمات کم نور یا بدون نور به دلیل LED های مادون قرمز داخلی کار کند. این دوربین ها به دلیل سادگی و ارزان قیمت بودن هنوز هم با استقبال زیادی روبه رو هستند. از دوربین مکعبی می توان در فضاهایی مانند ساختمان های مسکونی ، محیط کار ، فروشگاه ها و … یکی از دوربین هایی که در فضای داخلی نصب می شود دوربین مکعبی یا کیوب است این نوع از دوربین ها امکاناتی مانند میکروفن و بلند گو و سنسور تشخیص حرکت هستند. دوربین های مداربسته دام ظاهری شبیه به گنبد یا نیم کره دارند و تشخیص آن ها بسیار راحت است.

برای گوشیهای اندروید و ios برنامههای مختلفی وجود دارد که بیشتر آنها به صورت رایگان در دسترس هستند. اپلیکیشن Icsee به گوشی های اندروید و ios سازگاری دارد. از بهترین دوربین های لامپی میتوان به مدل ICsee اشاره کرد. است. از جمله برندهای معروف با اسپیددام عای قدرتمند می توان به برند هایک ویژن اشاره کرد. جدای از این، جهت به حداقل رساندن تأثیر عوامل خارجی و دریافت بهترین کیفیت تصویر در روز و شب، در نصب این نوع دوربینها باید موارد خاصی که در مقاله زیر اشاره شده را رعایت کرد. الرت ایران با در دست داشتن تیمی از متخصصان در سراسر ایران امکان عقد قرارداد با تمامی اشخاص وشرکتها و دفترها به صورت ماهیانه یا سالیانه میباشد.برخی از موارد مورد پشتیبانی توسط تیم الرت ایران شامل موارد زیر میباشد: همچنین نمونه قرارداد را میتوانید از اینجا مشاهده فرمایید. دوربین های گردان یا PTZ نیز نمونه ای از دوربین های مداربسته هستند که مانند دوربین های دام قابلیت چرخش و زوم کردن در یک نقطه خاص دارند. دوربینهای مدار بسته اسپید دام یا PTZ قابلیت زوم بالا، چرخش افقی ۳۶۰ درجه و چرخش عمودی ۱۸۰ درجه هستند.

دوربین های باکس قابیلت دید در شب ندارند، دلیل آن هم در این است که معمولا بانک ها و طلافروشی ها و فروشگاه ها به هنگام شب و تاریکی خالی از افراد میباشند و عبور و مروری در این محیط ها وجود ندارد. دوربین های مدار بسته به دلیل تاثیر آن ها در به حداقل رساندن جرائم، رصد مکان های نظامی و امنیتی و محافظت از مناطق مسکونی و آموزشی از اهمیت بالایی برخوردارند. در ارتباط با کیفیت تصویر خروجی یک دوربین مداربسته، ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که سنسور تصویر بکار گرفته شده در آن، به تنهایی تاثیر گذار نبوده و حتی کیفیت لنز بکار رفته در دوربین، IR CUT FLTER و همچنین آی سی پردازنده ی میکس شده با آن نیز مهم است.

دوربینهای فیش آی معمولاً روی سقف نصب شده و تصویری پانورامیک با زاویه دید ۳۶۰ سایت xiaomi-cctv درجه ارائه میدهند. اکثر دوربینهای مداربسته Bullet دارای بدنهای از جنس فلز بوده، روی دیوار نصب شده و به دلیل شکل خاص کاور (به طور مثال داشتن سایبان) نسبت به دوربینهای دام در مقابل بارش باران و برف نسبتا مقاومتر هستند. شرکت فناوران آتیه گئومات با داشتن تجربه قابل قبول در ارائه خدمات نظارتی، مانیتورینگ، نصب و راه اندازی سیستم نظارت تصویری و مانیتورینگ آمادگی کامل را برای مشاوره، راهنمایی، ارائه پیشنهادهای متنوع، ارائه مناسبترین و بهترین راهحلها داراست. دوربین بولت شامل دوربین باکس بهمراه پایه و کاور و لنز پک شده در کارخانه شرکت ای وی تک می باشد. دوربینهای باکس دوربینهایی با بدنه معمولاً مستطیلی شکل و پلاستیکی هستند که لنز آنها به صورت جدا بر روی دوربین نصب میشود. دوربینهای بولت دوربینهایی با یدنه معمولاً استوانهای شکل و عموماً فلزی هستند. دوربینهایی که باید در فضای باز استفاده شوند و یا به اصطلاح دوربین های out door می بایست از قاب های ضد آب استفاده کنند. برخی از دوربین مداربسته تحت شبکه به منظور رسیدگی بر ذخیره سازی دادهها، تصاویر ویدیوئی و مدیریت هشدارها به یک ضبطکنندهی مرکزی در شبکه (NVR) نیاز دارند و برخی دیگر قادرند دادههای خود را به صورت غیرمتمرکز، از راه دور و در هر محلی ذخیره کنند.

دوربینهای مداربسته صنعتی به طور معمول فاقد قابلیت دید در شب IR هستند. دوربینهای مداربسته بر اساس شکل ظاهری و نوع کاربرد نامگذاری میشوند. متداول ترین کاربرد این دوربین ها برای مکان هایی است که نیاز به گرفتن تصویر در زاویه خیلی بسته با کیفیت بالا باشد. کاربرد دوربین مداربسته خورشیدی برای مکان هایی است که دسترسی به برق و یا امکان سیم کشی در آن ها وجود ندارد . البته هنگامی که از عبارت “عدم نیاز به کابل کشی” استفاده می کنیم، منظور این است که این دوربین ها برای ارسال داده هایی همانند تصویر و صدا نیازی به کابل ندارند اما در هر صورت باید از طریق کابل، برق رسانی شوند. اما این دوربین مدار بسته با استفاده از سنسورهای قدرتمند و توانایی دریافت نور در لوکس نوری بسیار پایین، می تواند تصویر خیلی مناسبی از محیط کم نور ارائه دهد که با این قابلیت تصویر برداری در نور کم، عدم پشتیبانی این دوربین از دید در شب دلیلی برای استفاده نکردن از این نوع دوربین مداربسته در محیط های کم نور، باقی نمی گذارد.

با توجه به قابلیت نصب لنز Varifocal برای دوربین های مداربسته صنعتی، کیفیت تصویر نسبت به لنز ثابت بسیار مناسب تر است و این ویژگی عموماً در کاربردهای تخصصی تر از دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد. هزینه نصب دوربین مدار بسته مخفی در منزل به بودجه ما بستگی دارد. اما درست مثل هر نوآوری دیگر دوربین مداربسته نقاط ضعف مختص خود را دارد. و در آخر اگر نرم افزار مورد نظر خود را در بین لیست بالا پیدا نکردید به بخش نرم افزار های دیاکالا مراجعه کنید. همانطور که دیدید فواید استفاده از دوربینهای مدار بسته نسبت به معایب آن بیشتر است اما باز هم استفاده از آن بستگی به شرایط شما و هزینههایی که در نظر گرفتهاید خواهد داشت. عبارت اوتدور یا outdoor نیز به دوربینهای مدار بسته ای اطلاق میشود که در فضاهای خارجی و باز نصب میشوند. همانطور که از معنای این دوربینها واضح است اصطلاح دام به شکل بدنه این نوع از دوربینهای مداربسته دلالت دارد.

چون دوربین ها برای جبران کمبود نور حس گر ها حساسیت خود را افزایش می دهند. لنزهای ویژهای را میتوان به دوربین متصل کرد، تا برد آن را به بیش از 40 فوت افزایش دهد. فیلم دیوارفیلم دیوانه ای از قفس پریدفیلم راپسودی بوهمیفیلم رحمان ۱۴۰۰فیلم رخ دیوانهفیلم رستاخیزفیلم رقص در غبارفیلم رگ خوابفیلم رمافیلم رنگ خدافیلم روز ششمفیلم روز صفرفیلم روزی روزگاری در هالیوودفیلم زادگانفیلم زالاوافیلم زمانی برای مستی اسب هافیلم زن زیادیفیلم زن ها فرشته اندفیلم زن ها فرشته اند ۲فیلم زنان کوچکفیلم زندگی پیفیلم زندگی خصوصیفیلم زیبایی بزرگفیلم زیر درخت هلوفیلم زیر نظرفیلم ژن خوکفیلم سال دوم دانشکده منفیلم ستاره ای متولد شده استفیلم ستیغ اره ایفیلم ستیغ هک سافیلم ستیغ هکسافیلم سخنرانی پادشاهفیلم سرآغازفیلم سربازهای جمعهفیلم سرخپوستفیلم سعادت آبادفیلم سگ بندفیلم سلطانفیلم سن پطرزبورگفیلم سوته دلانفیلم سوگلیفیلم شادروانفیلم شام آخرفیلم شان مردگانفیلم شب یلدافیلم شبکه اجتماعیفیلم شبی که ماه کامل شدفیلم شکارچی روباهفیلم شکل آبفیلم شمعی در بادفیلم شنای پروانهفیلم شهر زیبافیلم شوکرانفیلم شیار 143فیلم صحنه زنیفیلم ضیافتفیلم طعم گیلاسفیلم طلافیلم طلا و مسفیلم طلاخونفیلم طلسمفیلم ظهور سیاره میمون هافیلم عرق سردفیلم عروسفیلم عروس آتشفیلم عروسکیفیلم عشقفیلم علفزارفیلم عنکبوتفیلم عینک دودیفیلم غلامرضا تختیفیلم غیر انگلیسی زبانفیلم فرش بادفیلم فروشندهفیلم فهرست شیندلرفیلم فیلومنافیلم قارچ سمیفیلم قدغنفیلم قرمزفیلم قصر شیرینفیلم قصیده گاو سفیدفیلم قهرمانفیلم کارگران مشغول کارندفیلم کافه ترانزیتفیلم کتاب سبزفیلم کروکودیلفیلم کشتارگاهفیلم کلاه قرمزی و پسرخالهفیلم کلاه قرمزی و سرونازفیلم کلبه ای در جنگلفیلم کلوزآپفیلم کمال الملکفیلم کمدیفیلم کوتاهفیلم کوچه بی نامفیلم کیمیافیلم کینگ کونگفیلم گالفیلم گاوفیلم گربه سیاهفیلم گرگ وال استریتفیلم گشت ارشادفیلم لئونفیلم لئون: حرفه ایفیلم لا لا لندفیلم لازانیافیلم لاک پشت ها هم پرواز می کنندفیلم لامینورفیلم لتیانفیلم لیدی بردفیلم لیلی با من استفیلم لینکلنفیلم ماجرای نیمروزفیلم مادرفیلم مارمولکفیلم مانیبالفیلم متری شش و نیمفیلم متولد ماه مهرفیلم مجبوریمفیلم محمد رسول اللهفیلم مرا با نامت صدا کنفیلم مرد ایرلندیفیلم مرد بازندهفیلم مرهمفیلم مریخیفیلم مزاحمفیلم مسخره بازفیلم مصائب شیرینفیلم مطربفیلم مغز استخوانفیلم مغزهای کوچک زنگ زدهفیلم مکس دیوانه: جاده خشمفیلم من سالوادور نیستمفیلم منچستر بای د سیفیلم منصورفیلم مهتابفیلم مهمان مامانفیلم موقعیت مهدیفیلم میانستارهایفیلم میم مثل مادرفیلم مینیمالیستیفیلم ناخدا خورشیدفیلم ناصر الدین شاه آکتور سینمافیلم نان، عشق و موتور ۱۰۰۰فیلم نبراسکافیلم نفسفیلم نقابفیلم نهنگ عنبرفیلم نوجوانانفیلم نیمه پنهانفیلم نیمه شب در پاریسفیلم نیوه مانگفیلم هامونفیلم هتل بزرگ بوداپستفیلم هزارپافیلم هزارتوفیلم هفت دقیقه تا پاییزفیلم هفته ای یک بار آدم باشفیلم همسر نگهبان باغ وحشفیلم همیشه پای یک زن در میان استفیلم هناسفیلم هنریفیلم هوگوفیلم هیس!

لنز باز، کمک میکند که هر دوربین مداربسته فضای بیشتری را تحت پوشش قرار بدهد. در اماکنی خاص نصب دوربینهای مداربسته حرارتی کمک شایانی به شناسایی نفوذ غیر مجاز و افراد خرابکار و سارقین میکند. دوربین دام متحرک یا دوربین اسپید دام می تواند به طور همزمان در سطح افقی و عمودی بچرخد و روی اهداف خود زوم کند ، چرخش 360 درجه دوربین در کسری از ثانیه به کاربر کمک کی کند تا تمام زوایا را به خوبی مشاهده کرده و در صورت مشاهده مورد مشکوک روی آن ناحیه زوم کند . همچنین باید ظرفیت هارد دی وی ار را متناسب با نیاز خود و همچنین ظرفیتی که دستگاه ذخیرهساز پشتیبانی میکند، تهیه کنید. از دوربین بولت ای وی تک می توان برای پوشش فضاهای بیرونی ( Outdoor ) ، حیاط ها ، انبار ها ، کارخانه ها و محیط های صنعتی ، پارکینگ های روباز و مکان هایی شبیه به آن استفاده کرد . دوربینهای مدار بسته ای که در فضاهای داخلی نصب میشوند با نام ایندور یا indoor شناخته میشوند. معمولاً در فضاهای خارجی و باز باتوجه به نوع استفاده از دوربینهای مداربسته بولت و اسپیددام یا PTZ استفاده میشود. این دوربین مداربسته به صورت دائم کار می باشند و برای کنترل محیط های صنعتی ، کارخانجات ، پارکینگ ها و محیط های باز مورد استفاده قرار می گیرند .

این دوربین ها با وجود گران قیمت بودن به علت قابلیت های بسیار خوب، کیفیت و تکنولوژی تصویری بالاتر در حال جایگزینی به جای دوربین های انالوگ هستند. با توجه به سیستم حفاظتی و ضد آب بودن بدنه (IP66) این دوربینها و شکل خاصشان این نوع دوربین مداربسته برای محیطهای بیرونی یا شرایط سخت آب و هوایی نیز مناسب هستند. بدنه این دوربینها معمولا مقاومت زیادی در برابر شرایط بد آب و هوایی ندارد بنابراین بهتر است از این نوع از دوربینها در محیطهای داخلی اداری، تجاری یا مسکونی استفاده شود. این سیستم ها به کارت ضبط ویدئو احتیاج ندارند ، زیرا تصاویر مستقیما در رایانه ذخیره می شوند اما به فضای نسبتا زیادی برای ذخیره ضبط نیاز دارند ، بنابراین معمولا به شدت فشرده می شوند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار