قابلیت جاسازی بسیار زیادی دارند

این نوع از دوربین ها در محیط های معمولی و همچنین کم نور، کارکرد بهتری دارند. این دوربین ها می توانند فضایی گسترده را تحت پوشش قرار دهند و حتی در نور کم نیز کار می کنند. موجود هستند. در این بخش به معرفی انواع دوربین مداربسته می پردازیم. دوربین های مداربسته با تکنولوژی های آنالوگ، اچ دی و آی پی در بازار موجود هستند که با توجه به نیاز پروژه خود می توانید یکی از انواع دوربین مداربسته را انتخاب کنید. دوربین های مداربسته ویژگی ها، انواع و تنظیمات متفاوتی دارند. 3. استفاده از تنظیمات روتر یا مسیریاب DVR، راهی برای دسترسی راحتتر به تصاویر شما می باشد. احتمالا به منظور تامین امنیت منزل یا محل کار خود مبلغ زیادی هزینه کرده اید و توقع دارید در صورت بروز حادثه، به سرعت قادر باشید به فیلم های دوربین مداربسته دسترسی داشته باشید. وقتی می توان با هزینه کم در این مورد امنیت خانواده و وسایل خود را تامین کرد چرا که نه؟ از دیگر فاکتورهایی که بر هزینه خرید دوربین مدار بسته تاثیرگذار است نوع متریالی است که در ساخت بدنه و کیس دوربین مورد استفاده قرار می گیرد. نوع اینترنتی آن ها تصاویر را از طریق اینترنت و پهنای باند منتقل می کنند.

دوربین های مداربسته C-Mount امکان استفاده از لنزهای خاص را دارند که امکان پوشش دهی مسافت های بیشتر از ۴۰ فوت را نیز فراهم می سایت xiaomi-cctv کند. دوربین های مداربسته دام امکان حرکت دوربین را برای اپراتور فراهم می کنند. این دستگاه وظیفه دارند پس از دریافت تصاویر از دوربین های مداربسته، آن را فشرده نموده و بر روی هارددیسک داخلی دستگاه یا حافظه جانبی ذخیره می نماید. میتوانید کابل را مستقیماً با تسمه، منگنه، بست کابل یا اتصالات مشابه به سطح متصل کنید، اما باید به نحوی آن را محکم کنید که آسیبی به کابل نرسد. برای راه اندازی دوربین های مداربسته تحت شبکه از طریق دستگاه NVR لازم است که ابتدا دوربین را به سوییچ متصل کرده و سپس از طریق کابل LAN را که همان پورت شبکه است ، دوربین را به دستگاه متصل کرد . دوربینهای مداربسته برای بررسی تصاویر و نقضهای احتمالی امنیتی، به مانیتورها یا صفحههای تلویزیون متصل میشوند که بتوان حرکتهای یک نفر مزاحم را در آن محیط دید. برخی از محیط هایی که جان افراد را به خطر خواهد انداخت فضاهایی هستند که تجهیزات هسته ای و یا شیمیایی در آن قرار داد. بهترین راه برای آگاهی از تجهیزات مورد نیاز، مشاوره گرفتن از کارشناسان حرفه ای در این زمینه بسته به نوع محل نصب دوربین است.

هنگامی که نور از منبع نوری به لنز می رسد، وظیفه سنسور تبدیل این نور به سیگنال الکتریکی می باشد. وارد اپلیکیشن شوید و این اطلاعات را وارد کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره انواع دوربین های مداربسته AHD ویژگی ها و قیمت این محصولات دسته بندی دوربین های AHD وبسایت آیس پلاس مراجعه کنید. به این ترتیب پلیس نیز می تواند با مشاهده اطلاعات راننده متخلف به سرعت اقدامات مربوطه را انجام دهد. چنانچه در بخشی از خیابان تصادفی رخ داده باشد این رویداد از طریق دوربین های مداربسته قابل تشخیص می باشد به این ترتیب می اوان به سرعت اقدامات لازم را انجام داد. سرعت اشغال فضای هارد در دستگاه به عواملی چون تعداد دوربینها، کیفیت و فریم آنها، نحوه فشردهسازی توسط دستگاه و شرایط محیط تحت نظارت وابسته است.

در چنین محیط هایی امکان حضور مستقیم افراد وجود ندارد بنابراین وجود دوربین مداربسته می تواند به سادگی امکان مدیریت و کنترل رویدادها را امکان پذیر سازد. براساس نوآوری های فناوری ، فناوری Dahua راه حل های امنیتی ، سیستم ها و خدمات نهایی را برای ایجاد ارزش هایی برای عملیات شهری ، مدیریت شرکت و مصرف کنندگان ارائه می دهد. وجود یک دوربین مداربسته در معابر و خیابان ها می تواند کمک بزرگی به روند کنترل و مدیریت ترافیک نماید. برای ضبط تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ باید از سیستم های دیجیتال کمک گرفت. کدام مکان ها در خانه به دوربین مدار بسته نیاز دارد؟ زمانی که میخواهیم هزینهای بابت خرید دوربین مداربسته انجام دهیم یک سوال اصلی این است که کدام مارک و برند دوربین مداربسته را انتخاب کنیم که بعدا از خرید پشیمان نشویم، دوربین مداربسته در گروه محصولاتی قرار میگیرد که عمر محصول و خدمات پس از فروش و عملکرد صحیح آن برای ما بسیار با اهمیت است و در انتخاب برند به دو گروه اصلی میرسیم که از برندهای ایرانی دوربین مداربسته انتخاب کنم و یا برندهای خارجی؟ این سیستم نیز یک سیستم دوربین مداربسته آنالوگ است که امکان انتقال تصویر را بر اساس کابل میتواند تا 500 متر داشته باشد و زیرساخت آن دقیقاً مشابه سیستم آنالوگ قدیمی است در برخی از پروژهها می توان از کابل CAT5 نیز استفاده نمود.

یافتن یک دوربین مدار بسته خوب برای دید در شب میتواند بسیار دشوار باشد. با به کارگیری دوربین های دید در شب می توان در تاریکی شب، یک شخص را از فاصله ۱۸۳ متری مشاهده کرد. اکثر این دوربین ها لنزهایی wide با فاصله کانونی کوچک (۳،۶ یا ۴ میلیمتر) دارند. لنز فوق عریض با فاصله کانونی کم در این دوربین های مداربسته سبب شده تا میدان دید بسیار وسیعی در اختیار کاربران قرار گیرد. لنزهای استاندارد دوربین مداربسته می توانند فاصله ۳۵ تا ۴۰ فوتی را پوشش دهند. قابلیت های ضد خرابکاری یا استاندارد IK10 در برخی از این مدل ها سبب شما تا دوربین مداربسته مقاومت بسیار بالایی در برابر آسیب ها و ضربات احتمالی داشته باشد. این مورد یکی از تفاوت های این دو دستگاه می باشد.

رقابت بین برندها در بازار وجود دارد. دوربین های آنالوگ ساختار ساده تری داشته و در آنها از کابل کواکسیال که ارزش پایین تری دارد استفاده شده است و همچنین دستگاه ضبط در این نوع از دوربین ها DVR است. پس از انتخاب نوع سیستم نوبت به انتخاب نوع و مدل تک تک دوربین ها بر اساس موقعیت فیزیکی نصب و نوع کاربری آنها میرسد. این برند درحال حاضر توسط شرکت ایمن تصویرامرتات ، صاحب امتیاز گارانتی امرتات ( معتبرترین گارانتی دوربین مداربسته درایران ) وارد کشورشده وعرضه می گردد. حسن دیگر این دوربین ها قیمت ارزان آنها می باشد. با توجه به همه گیر شدن نصب دوربین های مداربسته، یادگیری نصب این تجهیزات نیز میتواند بسیار درآمدزا و آیندهدار باشد.

CP PLUS طیف گستردهای از بهترین تجهیزات تصویربرداری جامع، تجهیزات نظارت تصویری آنالوگ هوشمند و IP را ارائه میدهد، که شامل دوربینهای مدار بسته، دوربینهای نظارت تصویری HD IP، ضبط کنندههای ویدئویی دیجیتال قابلحمل، NAS، رمزگذارها، راه حلهای حضوروغیاب، تلفنهای درب تصویری و دیجیتال میشود. حتی قیمت دوربین IP برند پلاس (PLUS) قیمتش از دوربین HDCVI کورتک پایین تر می باشد. اما بعضی از فروشگاه ها و سایت های دیگر به رغم عدم موجودی دوربین های مداربسته اکسوم نسبت به درج قیمت های پایین و غیر واقعی اقدام مینمایند و باعث ایجاد اخلال در بازار میشوند که این نکته نشان میدهد کاربران عزیز باید فقط از منابع معتبر برای خرید و استعلام قیمت دوربین های مداربسته اکسوم استفاده نمایند. با توجه به توضیحات فوق ، کیفیت دوربین های مدار بسته HDtvi از دیگر انواع ذکر شده بالاتر است و سپس دوربین های HDcvi و سپس دوربین مدار بسته AHD در رتبه های بعدی از لحاظ کیفیت تصویر می باشند و پر واضح است که در انواع دوربین مذکور، طبعا دوربین آنالوگ دارای کیفیت تصویر پایین تری می باشد. حال که با انواع دوربین مداربسته و تقسیم بندی بر اساس شکل ظاهری و کاربرد آن ها آشنا شدید می توانید محصول مورد نیاز خود را به سادگی انتخاب نمایید.

همه دوربین های بی سیم از تکنولوژی IP استفاده نمی کنند. این دوربین ها از نور مادون قرمز استفاده نمی کنند ولی در شرایط مختلف نور و تاریکی تصاویر با کیفیتی ضبط می کنند. این دوربین ها نسبت به دوربین های AHD از لحاظ قیمت گران تر هستند ولی این دسته از دوربین های HD CVI و برند داهوا در گروه بهترین برند های دوربین مداربسته قرار دارد. صرف نظر از نوع انتقال تصاویر، مزیت اصلی این دوربین ها انعطاف پذیری در نصب است. دوربین اسپید دام یا دوربین PTZ، نوع دیگری از دوربین های مداربسته هستند که امکان تغییر زاویه در جهات عمودی، افقی، تغییر فاصله کانونی و زوم را در اختیار شما قرار می دهند. دوربین کیوب، دوربین مکعبی و یا دوربین رومیزی نوع دیگری از دوربین های مداربسته هستند که به ندرت در ارتفاع نصب می شود. این نوع از دوربین های مداربسته که از قیمت بالایی نیز برخوردار هستند را می توانید از طریق دستگاه و یا جوی استیک کنترل کنید. قابلیت صدای دو طرفه در این دوربین ها سبب شده تا از این دوربین های مداربسته در کنفرانس ها و ارتباطات راه دور استفاده کنید.

قابلیت جدیدی در دوربین های مدار بسته Max Power رونمایی شده که Starlight نامیده می شود. یکی از قابلیت های مهم دوربین های مداربسته گردان امکان تعریف کردن تعداد مشخصی preset برای دوربین است. مهمترین ویژگی یک دستگاه ضبط کننده تعداد کانال آن است. یکی از محیط هایی که وجود دوربین مداربسته در آن بسیار اهمیت دارد، بیمارستان ها و مراکز درمانی می باشند. این دستگاه نیز همانند دستگاه دی وی آر به منظور ضبط تصاویر دوربین های مداربسته تحت شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. شبکه های دوربین مدار بسته می توانند ، و باید ، خود نظارت داشته باشند. همانگونه که از نام این دوربین های مداربسته مشخص است این محصولات همانند لامپ سرپیجی بوده که توان مورد نیاز خود را از طریق این سرپیچ تامین می کند. چنانچه دستگاه ان وی آر شما از قابلیت PoE پشتیبانی کند می توانید از این دستگاه برای تغذیه دوربین های مداربسته خود استفاده کنید. برای استفاده در سیستم های آنالوگ و آی پی می بایست از دستگاه ایکس وی آر و برای سیستم های مداربسته تحت شبکه می بایست از دستگاه ان وی آر استفاده کنید. دستگاه های ذخیره ساز بر اساس نوع سیستم مداربسته در 2 دسته دستگاه ایکس وی ار و دستگاه ان وی ار قرار دارند.

لازم به ذکر است قابلیت فشردهسازی بالا در دستگاهها اگرچه مزیتی بزرگ محسوب میشود اما بر روی کیفیت تصاویر ضبط شده اندکی تاثیر منفی خواهد داشت. مخالفان دوربین مدار بسته بر عقیدهاند که حریم خصوصی زیر سؤال میرود تا ثیر منفی بر آزادی معنوی میباشد و آنها هم چنین عقیده دارند؛ که دور بین مدار بسته جرم جنایت را کاهش نمیدهد بعضی منتقدان ان را برادر بزرگ نظارت میدانند اشاره به رمان هزار و نهصد و هشتاد و چهار نوشتهٔ جورج اورول دارد. انتخاب بهترین مارک دوربین مداربسته در بین انواع دوربین های مداربسته موجود در بازار برای افراد کمی سخت می باشد.

در یک سیستم مدار بسته آنالوگ و HD برای هر دوربین باید دو کابل مجزا از محل DVR تا پای دوربین کشیده شود ، کابل اول به عنوان کابل تصویر ، وظیفه انتقال تصویر دوربین به DVR را دارد ، این کابل از نوع RG59 می باشد. این نوع از دوربین ها می توانند از تکنولوژی های بی سیم و جایگزین دیگر نیز استفاده کنند. چنانچه به علت صنعتی بودن و وجود مخاطرات در محیط امکان حضور انسان در آن محدوده وجود نداشته باشید به سادگی می توانید دوربین مداربسته را جایگزین افراد نموده و محدوده مورد نظر خود را تحت نظارت قرار دهید. این تکنولوژی که نسل جایگزین دوربین های انالوگ می باشد توانسته است خیلی از محدودیت های دوربین های مداربسته آنالوگ را حذف کند و تصاویر مگاپیکسلی را بر روی بستر کواکسال منتقل کند. از جمله محاسن HDCVI ، ارائه تصاویر بسیار با کیفیت رو بستر آنالوگ یا کابل های کواکسال می باشد.

یکی از عوامل مهمیکه در هنگام خریداری دستگاه باید به آن دقت شود حداکثر مگاپیکسل قابل پشتیبانی توسط دستگاه در حالت پخش مستقیم تصاویر است. همچنین در هنگام ضبط تصویر در روز که نور خورشید می تابد و نور طبیعی مادون قرمز وجود دارد برای جلوگیری از خرابی تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته ویژگی ICR به دوربین اضافه می شود. این دوربین را کار کنید . نام این دوربین ها از شکل نیم دایره ی پایه ای که دوربین روی آن قرار می گیرد، گرفته شده است. در قسمت پایینی طیف نوری مادون قرمز نور کمی وجود دارد که جمع شده و طوری تقویت می شود که ما بتوانیم آن را مشاهده کنیم. این نوع از دوربین ها قابلیت دید در شب (بااستفاده از مادون قرمز) دارند و میتوانند در شرایط نوری بسیار تاریک به راحتی تصویربرداری کنند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار