فارکس چیست؟ صفر تا صد بازار فارکس و بروکر های معتبر-بروکر آمارکتس

در فارکس برنج، گندم و … و طلا، نقره و … نفت، گاز و … به‌عنوان کامودیتی معامله می‌شوند. مثل هر بازار دیگه ای، قیمت ارز بر اساس عرضه و تقاضای فروشنده ها و خریدار ها تعیین می شه. با این حال، نیروهای کلان دیگه ای هم در این بازار نقش دارن. تقاضا برای ارزهای خاص هم می تونه تحت تأثیر نرخ بهره، سیاست بانک مرکزی، سرعت رشد اقتصادی و محیط سیاسی توی کشورها هم مورد نظر قرار بگیره. به همه ی ارزها یه کد سه حرفی که بسیار شبیه به نماد های سهام هستن اختصاص داده می شه.

در مثال فرضی قبل، برای جلوگیری از ضررهای احتمالی، کشاورز و نانوا می توانستند با هم معامله کنند. به عبارتی، کشاورز می توانست تمام گندم خودرا به نانوا پیش فروش کند. این خرید را می توانستند به قیمت امروز یا هر زمانی که دلشان خواست انجام دهند. امروزه این بازار با قدمتی چند صد ساله، در تمام دنیا وجود دارد. مردم امروز در این بازار سهام های شرکت های مختلف را با یکدیگر خریدو فروش می کنند.

نرخ تبادل در بازار فارکس (Exchange Rate)

نسبت به نوع صادرات و واردات برای هر کشور نیز این فاکتورها متفاوت می باشد. هر زمان که بالانس این ارزها نسبت به نوع صادرات و واردات تغییر پیدا می کرد کشورهای مختلف ملزم به تبدیل ارز بودند. در 1000 سال پیش ، درست در دوران قرون وسطی ، مس متداول ترین فلز برای ضرب سکه و تجارت به شمار می رفت. با استفاده از مس به جای طلا، سکه هایی با ارزش کمتر تولید می شد. همچنین Monte dei Paschi ، قدیمی ترین بانک جهان ، در آن زمان ساخته شد و تنها هدف آن تسهیل معاملات ارزی بود. با نیم نگاهی به تاریخچه فارکس درخواهید یافت که اولین جرقه ها ی پیدایش آن به 2500 سال پیش باز می گردد.

  • برای درک بیشتر معاملات فیوچر، این نوع معاملات را با ذکر یک مثال توضیح داده ایم.
  • ارز پایه اولین ارزی است که در عبارت جفت ارز فارکس ظاهر می شود.
  • با ورود افراد و شرکت های مختلف و وسعت بازار، معاملاتCFD شکل گرفت.
  • ولی مشکل من موقع معامله گری اینه که بین این همه روش گیج میشم و آخر سر نمیدونم باید از کدومشون استفاده کنم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.
  • محدوده های زیر ۳۰ نشانگر مناطق اشباع فروش و نوید دهنده حرکت صعودی قیمت در آینده هستند.
فارکس چیست؟ صفر تا صد بازار فارکس و بروکر های معتبر-بروکر آمارکتس

ایتسکا به شما اطلاعات کاملی از نحوه حضور در بازار های مالی را ارائه میکند. وبسایت ایتسکا، یکی از منابع آموزش فارکس و معرفی بروکر های فارکس است. حتی این بازار برای افرادی که تا به حال در سایر بازار های مالی فعالیت نکرده اند گزینه آمارکتس بروکر مناسبی نیست . بازار فارکس در روز های یکشنبه تا جمعه و به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کند .

جفت ارزهای کالایی یا کومودیتی

پس فروشنده در تاریخ سررسید باید ۱۰ عدد سکه به قیمت ۶ میلیون تومان خریداری و به خریدار تحویل بدهد و یا این‌که بابت هر سکه ۲ میلیون تومان ضرر و زیان به خریدار پرداخت نماید. توجه داشته باشید که در اینجا فروشنده ضرر کرده اما خریدار سود. زیرا خریدار، قرداداد داشته که در تاریخ سررسید، هر سکه را ۴ میلیون تومان تحویل بگیرد. در قدیم معاملات به‌صورت سنتی صورت می‌پذیرفت، به‌این‌صورت که توافق بین دوطرف انجام می‌شد، و بعد مبلغ به نرخ لحظه‌ای پرداخت و در مقابل کالا نیز به خریدار تحویل داده می‌شد.