دکوراسیون مطب پزشک – جدید ترین طراحی ها + تصاویر

امروزه توجه به طراحی داخلی کلینیک زیبایی بسیار مهم است و پزشکان تمایل دارند تا مطب خود را به فضایی زیبا و در عین حال آرامش بخش تبدیل نمایند تا حس بهتری را به مراجعه کنندگان خود القا کنند. دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین پارامترهایی است که در دنیای مدرن امروز باید به آن توجه شود. مواردی همچون خط های راهنما که بیماران را به اتاق پزشک مد نظر می رسانند را می توان به زیبایی در دکوراسیون کلینیک زیبایی جا داد. با وجود این دو در دکوراسیون باعث اعتماد و اطمینان مراجعه کنندگان به شما خواهد بود، پس از آن غافل نشوید. در ادامه درباره ویژگی های طراحی داخلی مطب زیبایی توضیح خواهیم داد پس تا انتها دکوراسیون داخلی مطب مامایی همراه ما باشید. در طراحی داخلی کلینیک زیبایی، محلی که یونیت و یا تخت مختص معاینه بیمار و ابزار پزشک قرار دارد باید مجزا از محل قرار گیری میز کار وی باشد که به این منظور می توان از انواع پارتیشن ها استفاده کرد.

اما اگر رنگ خاکستری به همراه رنگی استفاده شود که تضاد زیادی با هم دارند باعث افزایش استرس و فشار روحی بیمار می شود. بنابراین، سلامت فیزیکی و روحی کارکنان در محیط کاری نیز باید یکی از اولویت های شما حین تغییر دکوراسیون کلینیک پزشکی باشد. اما برای طراحی مطب به دلیل اینکه فضای کاری می باشد و قرار است روزانه تعداد زیادی بیمار در این فضا حضور داشته باشند که بدون شک دارای وضیعت عمومی خوبی نیستند، می باست نوع طراحی که در فضای مطب انجام می گیرید، به گونه ای باشد که بتوان آرامش و راحتی را به بیماران القا نمود. بدون شک شما پیش از هر چیزی به سلامت و زندگی بهتر بیمارانتان فکر می کنید اما این نباید مانع توجه شما به دکوراسیون کلینیک پزشکی شود چرا که از لحظه ای که فردی وارد مطب شما می شود می تواند احساس بهتری داشته باشد اگر محیطی که وارد آن می شود حس بهتری به او القا کند.

اگر رنگ به درستی انتخاب نشود، استرس و تشویش در بین مراجعه کنندگان را می تواند افزایش دهد. همچنین انتخاب مبل های بزرگ سبب می شود که فضای بیشتری اشغال شود و لذا حرکت کادر درمان و بیماران به سختی انجام شود. به همین دلیل طراح باید دقت نموده و از انواع متریال های قابل شستشو و ضد عفونی برای طراحی اتاق دندانپزشکی استفاده نماید. طراحی داخلی مناسب در مطب دندانپزشکی اهمیت بسیار زیادی دارد. کانتر منشی باید در قسمتی قرار داده شود که مراجعین به محض ورود آن را تشخیص دهند. استفاده از متریال های مرغوب و بادوام برای میز منشی مطب ضروری است چراکه مراجعات مکرری به آن انجام می گیرید . به این منظور می توانید از انواع ضد عفونی کننده ها در گوشه و کنار مطب استفاده نمایید.

چرا که هم تمامی افراد می توانند بنشینند و هم در زمان طولانی انتظار خسته و آسیب دیده نخواهند شد . در صورت تاریک بودن فضای کلینیک، محیط غم انگیز بوده و بیماران این فضا را دوست نخواهند داشت. ایرانادکور با توجه به انواع فضاها رو محیط های اداری ، تجاری ، آموزشی و بهداشتی بهترین ایده ها را به شما ارائه خواهد داد ، برای اجرای بهترین دکوراسیون داخلی مطب های پزشکی با دفاتر ما در شیراز در تماس باشید و از مشاوره کارشناسان با تجربه ما در خصوص دکوراسیون اروپایی بهره مند شوید . فراموش نکنید که برای طراحی و دکوراسیون داخلی باید به فاکتورهای مختلفی توجه نمود که در ادامه به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت. همه ما هرگاه نام مطب و یا کلینیک را می شنویم به طور ناخودآگاه دچار اضطراب و نگرانی می شویم که علت آن فضاهای خاص مطب هایی با ساختارهای قدیمی می باشد.

طراحی داخلی مطب زنان

همچنین مواردی مانند سقف هایی با تصاویر متحرک یا تعبیه نمایشگر در محیط پذیرش می توانند از این دست باشند. یکی از ایدههای جالب و هیجان انگیز در هنگام طراحی و اجرای نورپردازی مطب دندانپزشکی در اصل استفاده از نورپردازی خطی در سقف یا کف مطب میباشد. در این مطلب به نکات مهمی که باید در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی به آن ها دقت کرد، اشاره کردیم. در این مطلب شما را با نکات الزامی در مورد طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی آشنا خواهیم ساخت. نور طبیعی فضای کلینیک را در طول روز روشن کرده و محیطی گرم و صمیمی ایجاد می کند.

طراحی داخلی مطب زیبایی

به طور مثال اگر پزشک علاقه مند به گل و گیاه است ، حضور گیاهان مناسب با محیط و حفظ بهداشت آنها و یا نصب تابلوهای نقاشی از گل و گیاه میتواند نشانگر روحیات پزشک باشد . علاوه بر این اگر بیمارستانی نتواند نیازها و ﺁسایش بیماران خود را فراهم کند به عنوان مثال مرکز درمانی دارای سر و صدای زیاد، نور ورنگ آمیزی نامناسب و نبود حریم شخصی مناسب باشد استرس و فشار روانی بیمار بیشتر می شود. باید تعدادد بیماران خود را درنظر داشته باشید؛ به طور مثال باید بدانید در هر ساعت، ممکن است چندین بیمار به طور هم زمان در سالن انتظار نشسته و منتظر بمانند.

استفاده از رنگ های گرم تر و ایجاد یک کنتراست جذاب زیبایی محیط را تا حد قابل توجهی بالا می برد. مبلمان مورد استفاده نیز در عین راحتی باید با فضا هماهنگی داشته باشد. 3. بهتر است برای چیدمان این وسایل یک نظم خاص در نظر بگیرید. چرا که طراحی اینگونه فضاها در هر اندازه و مقیاسی دارای اصول خاص و برنامه فیزیکی بزرگ است. چرا که اصول معماری که در طراحی داخلی آن باید رعایت شود با هر مکان دیگری فرق دارد.

گیاهان یک مکمل بسیار عالی برای دکوراسیون هر فضایی هستند؛گیاهان میتوانند در طراحی مطب دندانپزشکی و سایر فضاهای درمانی مثل دکوراسیون مطب روانشناسی و اتاقهای انتظاری که احساس سرد و خشک دارند، احساس شور و نشاط و هیجان به وجود آورند.از گیاهان و گلهایتان در مطب به خوبی مراقبت کنید.ظاهر و سلامتی آنها، جایگاه مهمی از عملکرد شما را نمایان میسازد.گیاهان سالم و پررونق این پیام را انتقال میدهند که دکتر و تیم پزشکی او،افراد مراقبی هستند و به سلامت و شادابی بیماران خود نیز اهمیت میدهند.همچنین از گلها و گیاهان مصنوعی که تمایل به جذب گرد و خاک دارند پرهیز کنید. ممکن است بتوانید خیلی راحت رنگ مورد علاقه خود یا رنگ هایی که ترکیب خوبی دارند را انتخاب کنید. بیماری که احساس کند در اتاقی خفه و دلگیر نشسته خود به خود عصبی می شود و تحملش تمام می شود . به کمک این سازه، چالش تقسیم بندی فضا را حل کردیم و آن را به یک ویژگی غالب که بر سقف و دیگر عناصر تاثیر می گذارد تبدیل کردیم.

اصول طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

رنگ های خاص می توانند احساس گرما ، آرامش و یا خشم را در ما ایجاد کنند. در دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی به منظور حفظ آرامش بیمار در ضمن معاینه و یا انجام کار های مرتبط با پوست و مو توصیه می شود تا از طرح هایی زیبا برای دیزاین سقف اتاق معاینه استفاده شود تا نقطه دید بیمار خالی از طرح و رنگ نباشد. همه ی ما دیده ایم که در بیشتر مراکز درمانی از رنگ سفید در طراحی داخلی آن استفاده شده است. از رنگ هایی که القا کننده آرامش باشند. کاربردی مطب و نوع مخاطبین مطب و اینکه در آن مطب چه جایگاه ها و کاربری هایی می خواهد طراحی شود. بعضی از طرحها با وجود اینکه خاص و زیبا هستند اما قابلاجرا نبوده و نمیتوان با متریال موجود آنها را اجرا کرد.

دکوراسیون داخلی مطب دکتر

این موارد باید در طراحی دکوراسیون داخلی مربوط به تمامی بخش های یک کیلینیک ائم از اتاق پزشک، بخش های درمانی، سالن انتظار، پذیرش، مبلمان انتخابی، رنگ دیوار پوش و کف پوش ها، میزان برخورداری از نور و نور پردازی محیطی و … بهتر است در مطب دندانپزشکی از رنگ های ملایم و آرامش بخش و یا رنگ های انرژی بخش برای دیوار و یونیت استفاده کنید. به هر میزان که میتوانید (البته با در نظر گرفتن استانداردهای طراحی مطب دندانپزشکی) از ایدههای دکوراسیون معمول فاصله بگیرید و دکور جذاب و مخصوص به خود را خلق کنید. مراجعین به کلینیک باید وسایلشان را با خیال آسوده، در محل مناسب قرار دهند و بعد از آن کارهای مربوط به زیبایی خود را انجام دهند. سازمان های بهداشتی و درمانی مجبور بودند به تمیزی و دوام کفپوش و امکانات خود دقت کنند ، در حالی که هنوز سعی در ایجاد احساس آرامش دارند.

در این محتوا سعی کردهایم تا نکاتی را که برای طراحی داخلی و تزئینات ساختمان لازم است که در مطب شکل بگیرد را مورد بررسی قرار دهیم. فرآیند شکل یابی فضا، با حذف دیوارها و جداکننده های موجود و افزودن لفافی سپید گون بر جداره های موجود و شکل بخشیدن به آن آغاز می شود. پس حتما باید به رنگ اهمیت بدهیم . هم چنین در نظر داشته باشید که ممکن است هر بیمار، دوستان و اعضای خانواده خود را به همراه داشته باشند؛ پس میبایست صندلی و مبلمان به اندازۀ کافی وجود داشته باشد تا تمامی بیماران و همراهانشان، برای نشستن و انتظار جای مناسبی داشته باشند. اما در پروسه طراحی داخلی مطب پزشکی ما با اکسسوری طرف نیستیم و بستر متناسب با وسایل تزئینی را فراهم می کنیم از طرفی طراحی داخلی بسته به شرایط بنا ممکن است بخشی از پروسه اجرایی را نیز در خود جای دهد مثلا تخریب بخشی از دیوار یا کف و سقف به منظور تعبیه فضاهای مناسب برای دیزاین کردن واحد همچنین در این پروسه به جای خرید وسایل و اکسسوری ها بستر آن برای نصب و جانمایی وسایل دکوراسیون داخلی در مرحله بعدی آماده می شود مثلا با اجرای باکس های نور مخفی کناف در سقف این بستر برای مرحله دکوراسیون داخلی مطب پزشکی و تعبیه انواع نور های رنگی یا آفتابی و مهتابی با شدت نور کم و زیاد فراهم می شود یا با ایجاد قاب بر روی دیوار این بستر برای نصب یک قاب کلاسیک یا مدرن و یا آیینه کاری و کاغذ دیواری در بخش طراحی دکوراسیون فراهم می گردد از این رو بسیار مهم است که بدانیم طراحی داخلی مقدم بر طراحی دکوراسیون بوده و چه در صورتی که هر دوی این مراحل توسط یک تیم انجام شود یا توسط دو تیم مختلف تقدم و تاخر انها بایستی رعایت شود تا نتیجه پایانی کار بر اساس اصول طراحی معماری صورت پذیرد.

طراحی داخلی مطب دکتر

قطعا شنیده اید که روانشناسان برای هر رنگی مفهومی در نظر می گیرند ، دانستن این موضوع کمک مهمی به طراحان داخلی کرده است تا فضا داخلی هر مکانی را به محیطی متناسب بخش برای ساکنانش مبدل سازند. اما این موضوع را به خاطر داشته باشید که قرار است استرس و ترس و تشویش را از بیماران دور کنیم . رنگ های استفاده شده در مطب پزشک با آن که باید آرامش و شادابی را به پزشک و بیمار هدیه دهد اما نباید بیش از حد غیرطبیعی باشد چرا که برای پزشک خسته کننده می شود.

دکوراسیون داخلی مطب زنان

توجه لازم به مواردی که در بالا به آنها اشاره شد می تواند در جلوه بخشیدن به اتاق پزشک بسیار تاثیرگذار باشد. این مساله سبب شد که امروزه دکوراسیون و مبلمان بیمارستانی برای این مراکز بسیار حائز اهمیت باشد چرا که برخلاف باور بسیاری از افراد توجه به دکوراسیون و انتخاب مواد و مصالح همچون رنگ و پنجره های بیمارستانی و کفپوش بیمارستانی بر بهبود عملکرد کار مطب و روحیه بیماران بسیار تاثیرگذار است. شاید در نگاه اول توجه به این نکته یک امر پیش پا افتاده باشد اما توجه به همین نکته می تواند بر فضای بیمارستان بسیار تاثیرگذار باشد. برای اجرای یک دیزاین موفق باید به نیازمندیهای اساسی همان مکان توجه شود. یک تلویزیون هوشمند در سالن انتظار قرار داده و محتوای مرتبط با زیبایی را به تماشا بگذارید. طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی میبایست مطابق با هدف آن بوده و به صورتی باشد که مراجعین از حضورشان در آنجا حس خوبی را تجربه کنند.

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

نورپردازی مناسب یکی از موارد مهم در طراحی کلینیک پوست و مو است، چرا که پزشک برای انجام دقیق تر کارهای خود نیاز به نور کافی دارد که باید در زاویه مناسب و مقدار کافی تامین گردد. اقلام و وسایل بسیاری مورد نیاز پزشک است که باید هر یک در جایگاه صحیحی قرار گیرند. در برخی مدل های طراحی برای نظم بخشیدن به محیط اتاق کار یک پزشک از پارتیشن های شیشه ای برای جدا کردن بخش های مختلف ذکر شده استفاده می کنند. از آن جا که رنگ آمیزی مطب و رنگ های مختلف به کار برده شده تاثیرات متمایز و متفاوتی روی افراد و مراجعه کننده ها می گذارد، بنابراین این مهم باید با دقت و کارشناسی انجام شود، چرا که از مهم ترین عواملی که می تواند در بحث طراحی مطب ارائه شود، استفاده از رنگ ها می باشد. قهوه ای اگر با رنگ روشن تری ترکیب شود، می تواند ظاهری مدرن ایجاد کند، که این روزها برای خیلی ها جذاب است.

طراحی داخلی مطب

اما در کل روشی نسبتا ارزان قیمت برای آراستن فضای داخلی هستند. اما آنقدر هم نباید میز منشی را باز در نظر بگیریم که منشی یا پرستار هم احساس امنیت نداشته باشد و تمام اسناد و مدارک وی توسط بیماران دیده شود . حال که قرار است یک مراجعه کننده وقت قابل توجهی را در یک کلینیک سپری کند چندان اشتباه هم نیست که بگوییم بهتر است دکوراسیون کلینیک زیبایی در خدمت ایجاد آرامش برای او باشد. طراحان داخلی پول زیادي را براي طراحی فضاهاي داخلی که اغلب دلپذیر به نظر می­آیند و مشکلات فیزیولوژیکی خاصی را ایجاد نمی­کنند، دریافت می­کنند. طراحی دکوراسیون داخلی مطب باید به گونه ایی باشد که به بیماران نشان دهد که پزشک متخصص قرار است در آنجا چه خدماتی را به آنها ارائه دهد، خدمات درمانی باید در محیطی امن، زیبا و مطمئن انجام شود در صورتی که پزشک دارای تخصص خاصی مانند اطفال، جراحی و …

طراحی داخلی کلینیک پوست و مو

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار