دوربین های مداربسته هوشمند دقیقا چه کارهایی انجام می دهند ؟

محل نصب دوربین مداربسته می تواند برای ساختمان­ های مختلف با توجه به متراژ و طراحی آنها متفاوت باشد. تهیه این نقشه دو مزیت بزرگ را برای شما به همراه دارد. ۱۷۶ پیکسل دارد. این رزولوشن یک چهارم رزولوشن CIF است و برای کنترل از راه دور از طریق تلفنهای همراه استفاده میشود. شما به عنوان یک کاربر می توانید تمام محیط حساس و نیمه حساس را با یک یا چند دوربین نظارتی پایش و کنترل نمایید که علاوه بر کاهش هزینه ها باعث دقت بسیار بالا در حفاظت و تامین امنیت محیط های حساس می شود. نوع لنز به کار رفته در این دوربین 3.6 میلیمتری، FIX HD است و استاندارد مقاومتی آن از نوع ضد آب IP66 می باشد.

جنس مواد سازنده این محفظه ها از موادی است که ضد شلیک گلوله و ضد انفجار است. دارای 4 IR LED است و درجه حفاظتی آن IP40 می باشد و جنس بدنه هم پلاستیکی است. وظیفه لنز: اندازه چیپ تصویر دوربینها محدود و کوچک است. اندازه این دوربینها بسیار کوچک است. دوربین مداربسته Videopark فوق به شکل پک کامل دوربین مداربسته عرضه می گردد شامل دوربین های 2 مگاپیکسل با 25 فریم تحت شبکه WiFi، دستگاه ضبط NVR و منبع تغذیه است ولی اگر محل نصب به گونه ای باشد که برد WiFi به اندازه فاصله دوربین تا NVR نباشد، می توان به شکل سیمی هم وصل کرد. این سیم های برق را میتوانید به پریز برق معمولی وصل کنید و سر دیگر این سیم را به دوربین مدار بسته متصل کنید تا انرژی مورد نیاز خود را دریافت کند.

شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی شرکت فیدار پردازش خاورمیانه از قیمت انواع دوربین مداربسته و یا تجهیزات مورد نظر خود مطلع شوید. فروشگاه ری کم، انواع این دوربین ها را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار گذاشته است. از دوربین های بولت اکسوم معمولا در فضاهای بیرونی استفاده میکنند. این مدل دوربین مداربسته در واقع دوربین های آنالوگی هستند که پرت خروجی شبکه نیز در آن ها تعبیه شده است. دوربین مدار بسته بیسیم ۳۶۰ درجه در دو نوع دید از بالا ( سقفی ) یا دید بصورت عمودی ( دیواری ) ساخته شده است . این دوربین بیسیم برای مشتریانی که قصد نصب دوربین مداربسته برای منزل خود دارند از نظر قیمت و کیفیت بسیار مقرون به صرفه است. دوربینهای بی سیم آنالوگ در کنار سادگی و ارزان قیمت بودن اشکالات زیادی دارند که کاربرد آنها را محدود میکند. محیط­ های بسته: مانند راه پله ­ها که بهتر است برای آنها از دوربین ­های مداربسته 360 درجه دام که مجهز به دید در شب هستند استفاده شود.

مردم معمولاً نمی توانند تشخیص دهند که لنز دوربین به کدام سو اشاره می کند، بنابراین به سبک محرمانه از تشخیص وقایع حساس پشتیبانی می گردد. آنچه باید بدان توجه داشته باشید آن است که اگر دوربین مداربسته ای که خریداری می کنید مجهز به ویژگی های هوشمند بهبود کیفیت تصاویر باشد طبیعتا تصاویر را با کیفیت بهتری دریافت خواهید کرد. بدنه این دوربین ها از فلز یا پلاستیک ساخته می شود که طبیعتا نوع فلزی آن مقاومت بیشتری دارد و ممکن است برای فضاهای باز بیرونی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این مدل دوربین مداربسته برای پوشش تصویر ۱۸۰ درجه و ۳۶۰ درجه محیط به کار میرود. دوربین های مداربسته بیسیم دارای زوایای دید ۱۸۰ درجه و در بهترین حالت ۳۶۰ درجه است. برای ضبط تصاویر در این دوربین ها نیازی به دستگاه های DVR یا NVR نیست و با نصب کارت حافظه تا 128 گیگابایت امکان پذیر می شود. امکان تشخیص حرکت وجود داشته و حتی می توان طوری سیستم ضبط را برنامه ریزی کرد که با شروع حرکت در محدوده آن ضبط کند. دوربین مداربسته دید در شب یا مادون قرمز (فروسرخ) یکی از پر کاربردترین انواع دوربین مدار بسته است.

برای شرکتها با بودجههای مختلف پکهای آماده گردآوری شده است که نسبت به بودجهای که برای امنیت محل کار خود درنظر دارند بسته مورد نظر را خریداری کنند. البته برای اجرای دوربین های مدار بسته در راهروها باید نکاتی را در نظر داشت, مانند نور راهروها, که نباید کم باشد. دو مورد از مشکلاتی که ممکن است برای دوربین مداربسته به وجود بیایند عبارتند از: نویز در تصویر دوربین مداربسته و سفید شدن تصویر. به کلیه دوربینهایی که از نور مادون قرمز برای تشخیص تصاویر استفاده میکنند دوربینهای دید در شب یا اینفرارد (IR) گفته میشود. در زیر به طور خلاصه این دو مورد را بررسی میکنیم. از طرفی در دو دوربین با لنزهای با فاصله کانونی ثابت دوربینی که چیپ تصویر بزرگتری داشته باشد تصویر را با زاویه بیشتری نشان میدهد. در حالی که در دومی نور در قسمت بالایی است به همین دلیل طیف نوری منعکس نخواهد شد و انتشار آن به صورت گرما است.دلیل استفاده از نوع دوربین ها برای روشنایی و دید در شب می باشد به طوری که این دوربین با دارا بودن نور مادون قرمز محیط اطراف را روشن می کند و کاربر میتواند فیلم موجود در دوربین را در شب به راحتی مشاهده کند.

پشتیبانی از رزولوشن اچ دی (1080p and 720p): برخورداری از این فرمت رضایت کاربران را در پی داشته است طوریکه امکان ضبط تصاویر باکیفیت اچ دی را میسر میسازد و قبلا فناوری پیشرفته تنها محدود به دوربین HD-SDI یا دوربین تحت شبکه میشد. فناوری مانیتورینگ مبتنی بر IP D-Link، به کاربران اجازه میدهد تا مشخص کنندههای صدا و حرکت را بدون نیاز به سختافزار و کابل اضافی در دوربینها ادغام کنند. برای تامین برق مورد نیاز دوربین های مدار بسته، از کابل شبکه اینترنت استفاده می شود. اگر میخواهید اموال و خانه های خود را ایمن نگه دارید میتوانید از متخصصان حرفه ای ما در زمینه انواع دوربین های مدار بسته مشاوره بگیرید تا مناسب ترین دوربین مداربسته دید در شب را برای شما نصب و راه اندازی نمایند. که در بالا به معرفی آنها پرداختیم.

در این مطلب با این نوع از لنزها بیشتر آشنا خواهید شد. میزان برد دوربین در شب 30 متر است که دارای 30 قطعه LED از نوع IR است. نام دیگر دوربین های بیسیم ۳۶۰ درجه در صنعت دوربین مداربسته, دوربین مداربسته بیسیم فیشای (WiFi Camera fisheye) است. هم زیاد در دید نباشند (درمکانهای اداری) هم ظاهر زیبایی دارند. در واقع در صورتی که موانع موجود در راه زیاد باشند یا شرایط جوی مرطوبی در محل وجود داشته باشد سیگنال دوربین به شدت افت خواهد کرد. معمولا افراد شاغل در هر دو حوزه فعالیت دارند، زیرا مشتریان ابتدا درخواست خرید و سپس نصب تجهیزات را دارند.

شرکت فیدار پردازش خاورمیانه با دارا بودن نمایندگی برترین برندهای دوربین مداربسته مانند داهوا، های لوک، هایک ویژن، تیاندی و همچنین برند ترو ویژن (True vision) که برند تولیدی این مجموعه می­باشد و ارائه انواع پکیج دوربین مداربسته، از معتبرترین شرکت­های فعال در این زمینه در کشور است و در اکثر شهرهای دارای نمایندگی فروش دوربین مداربسته سایت xiaomi-cctv است. در مرحله دوم برندهای معتبر دوربینهای مداربسته امروزه کمتر تمایلی برای تولید این دسته از دوربینهای نشان میدهند و تنها دوربینهای بی سیم قابل دسترسی در بازار ایران دوربینهای با برندهای ناشناخته است که معمولاً عمر مفید بالایی نیز ندارند. در بازار داخلی با انبوهی از برندهای مختلف روبرو هستید که انتخاب بهترین آنها کار سختی است. شکل ظاهری آنها نیز مانند دوربینهای دام معمولی به صورت نیم دایره ای بوده اما باید به این نکته نیز توجه نمود که تمام دوربینهایی که قابلیت چرخشی دارند از نوع اسپید دام نیستند. خروجی فرکانسی این دوربینها با توجه به برد آنها متفاوت است اما امروز استفاده از آنها تا حد زیادی محدود شدهاست. برای رفع این مشکل باید نور محیط نصب دوربین را افزایش داد و یا از دوربین­ هایی استفاده کرد که حداقل نور مورد نیاز آنها کمتر باشد. یکی دیگر از ویژگی هایی که بر اساس آن می توان دوربین های مدار بسته را تقسیم بندی کرد، شکل ظاهری آن ها است.

نیاز است، این دوربین ها توانسته اند کنترل مکان های مختلف را ساده تر کنند و حتی پلیس های انتظامی هم از این دوربین ها برای کنترل آزاد راه ها استفاده میکنند، یکی از اصلی ترین عامل محبوبیت دوربین های مدار بسته قابل برنامه ریزی بودن آنهاست که شما میتوانید آنها را برنامه ریزی کنید که به اجزای مختلف و… پردازش تصویر: گرچه دوربینهای آنالوگ قابلیتهای اولیهای در این زمینه دارند اما قابلیتهای اصلی پردازش تصویر (تشخیص صورت، پلاک خودرو و …) تنها در دوربینهای تحت شبکه قابل دسترسی هستند. دوربینهای مداربسته بی سیم به واسطه هزینهها و زمان نصب پایینتر، در بین کاربران امروزی بسیار محبوب هستند.

توصیه می کنیم با توجه به ویژگی محیط بهترین دوربین را انتخاب و خریداری کنید. بین 10 تا 100 پورت شبکه پشتیبانی می شود و فرکانس وای فای نیز 2.4 گیگاهرتز است. دوربین مداربسته ahd مخفف شده analog high definition و به معنی نوعی دوربین که به صورت آنالوگ بوده ولی دارای کیفیت بالایی می باشد اشاره کرده است به عبارت دیگر تصاویر آنالوگی که این دوربین ها در اختیار دستگاه dvr قرار می دهند بسیار بهتر از دوربین مداربسته آنالوگ می باشد و یک انقلاب جدید در صنعت دوربین آنالوگ به حساب آورده می شود AHD از قطعنامه های ویدئویی HD 720p و ۱۰۸۰p پشتیبانی می کند. البته همه ساختمانها برای نصب دوربین تحت شبکه مناسب نیست چون یا خیلی وسیع هستند یا دارای اشیائی هستند که در سیگنالهای دوربین مداخله کرده یا آن را مسدود میکند. برند هایلوک با داشتن راه حل های IP، آنالوگ و انتقال، گزینه ایده آلی برای طیف وسیعی از نیازهای اساسی امنیتی ارائه میدهد. اصلی ترین نقطه قوت این سیستم ها امکان انتقال تصویر با کیفیت های به مراتب بالاتر نسبت به سیستم های آنالوگ است.

ابعاد و مساحت منطقههایی که می خواهیم دوربین در آن نصب کنیم، تعداد دوربین های مدنظر، تکنولوژی مورد استفاده در دوربین مدنظر، قیمت تمام شده و… برخورداری از قابلیت فوکوس اتوماتیک و قیمت زیاد، سایر ویژگی های این نوع از لنزها را در بر می گیرد. تکنولوژی به کار رفته در این دوربین ها دو نوع است؛ آشکارسازی تصویر و تصویربرداری حرارتی. تلویزیون مدار بسته یا سیستم نظارت تصویری مجموعهایست که به تصویربرداری توسط دوربینهای ویدئویی و انتقال تصاویر برای نمایش محدود میپردازد. دوربین های مدار بسته (به انگلیسی Closet Circuit TeleVision) که مخفف آن را cctv می نامند در زندگی امروزه انسان ها توانسته جایگاه خوبی بگیرد، دوربین های مدار بسته به دوربین های ثابتی گفته میشوند که میتوانند از یک مکان داخلی و یا خارجی را به صورت مداوم تصویربرداری کنند، این تصاویر میتوانند به چند سیستم دیگر همزمان ارسال شوند و چندین نفر از وضعیت مکان مورد نظر خبر داشته باشند. قیمت: از نظر قیمت، هزینه دوربینهای آنالوگ به مراتب پایینتر از دوربینهای تحت شبکه است. تنوع دوربین های مدار بسته اکسیس، به حدی زیاد است که می توانید به راحتی مدل دلخواه خود را انتخاب کنید.

پکیج دوربین مداربسته کابلی یا ahd .دوربین هایی هستند که توسط کابل اتصال پیدا می کنند. دوربین های بیسم را میتوان بدون حفاری و کابل کشی براحتی راه اندازی کرد این دوربین ها هر چه از گیرنده ها دورتر شوند کیفیت تصویرشان نیز کاهش پیدا می کند. به عنوان مثال میتوان آنها را طوری تنظیم کرد که در صورت تشخیص حرکت اقدام به ضبط کنند. امابه طور فنی میتوان از آنها برای ویدیو تلفن و کنفرانسها نیز استفاده کرد. سادگی در نصب و نگهداری: دوربینهای آنالوگ از نظر ساختار نصب و نگهداری بسیار سادهتر هستند و پیچیدگی فنی کمتری دارند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار