دوربین مداربسته سقفی – دوربین مداربسته دید در شب بدون نیاز به DVR

نصب دوربین مداربسته یکی از اجزای اصلی سیستم های حفاظتی و امنیتی جهت افزایش امنیت در کل جهان می باشد. در ادامه این مطلب انواع مدلها و مارکهای دوربین مداربسته و طریقه نصب دوربین مداربسته را مرور میکنیم. انواع دوربین تحت شبکه میتوانند به صورت بیسیم یا باسیم باشند. دوربینهای بی سیم میتوانند از طریق برق متناوب (مانند پریز برق خانگی) یا باتری تغذیه شوند. 1. دوربینهای مدرابسته بیسیم که با باتری کار میکنند و کاملا بدون سیم هستند. ویژگی دید در شب: دوربینهای معمولی با کاهش نور تصویر دارای نویز ارسال و ضبط میکنند و اگر صحنه تاریک شود دوربینها این امکان را نخواهند داشت که تصویری ضبط کنند. این یک انتخاب است که در زمان خرید انواع دوربین مداربسته شما چه کیفیت تصویری نیاز دارید.

تصویر برداری این دوربین ها از یک الگوریتم ریاضی پشتیبانی میکند تا قابلیت نمایش ۳۶۰ درجه ای را ارائه دهد. بدنه ای استوانه ای شکل دارند و بیشتر در محیط های خارجی و فضای باز نصب میشوند و در نوع امروزی آنها پایه های ۳AXIS قابلیت تنظیم این دوربین ها ر هر جهت را دارند. این دوربینها روز به روز بیشتر مورد استقبال قرار میگیرند و جایگزین شیوههای سنتی تامین امنیت شدهاند. این دوربینها مزایای بسیار زیادی دارند و با توجه به کاربردی که دارند گزینه ایدهآلی برای خرید هستند. مکان و کارکردی که شما از دوربین انتظار دارید مهمترین عامل در خرید دوربین مداربسته است. بنابراین هنگامی که یک جسم گرم از منطقه عبور میکند، سطح انرژی مادونقرمز اطراف بهسرعت تغییر میکند و هشدارهای حرکتی را ایجاد میکند و باعث میشود آنها ضبط کنند و احتمالاً برای شما زنگ هشدار ارسال کنند.

این دوربین ها به FISHEYE یا چشم ماهی مشهور هستند و تصویری با زاویه ۱۸۰ درجه را ارائه میدهند و روی سقف نصب میشوند و بدلیل زاویه دید وسیع استفاده از آنها امروزه با استقبال فراوانی روبرو شده است. هرچه زاویه دید دوربین مداربسته بیشتر است، یعنی لنز قویتر بوده و قیمت دوربین بیشتر میشود. کاملا واضح است که اگر نیاز به نمایش تصاویر به صورت آنلاین بر روی گوشی های موبایل با اینترنت همراه موبایلان را دارید باید کمی به هزینه های بیشتر نیز فکر کنید. شما با داشتن یک مودم اینترنت و گوشی موبایل به راحتی میتوانید به تصاویر انلاین دسترسی داشته باشید.همچنین برای استفاده در لپ تاپ میتوانید با نصب نرم افزار های شبیه ساز اندروید، اپلیکیشن دوربین بیسیم WIFI را در سیستم نصب کرده و به آسانی اطلاعات را دریافت نمایید. بنابراین هرچه سطح نور محیطی که شما نیاز به نصب دوربین مداربسته درآن را دارید کمتر باشد هزینه های شما برای استفاده از تکنولوژی های تصویر برداری دید در شب نیز بیشتر می شود. این فیلم ها که به طور دقیق از تمام جزئیات فیلم برداری نموده اند، و از نظر قضائی بهترین مدرک جهت پیدا نمودن منشا حادثه و ارائه آن به کارشناسان بیمه می باشد.

بر اساس نحوه اتصال : دوربین ها با توجه به روش اتصال به دستگاه ضبط تصاویر دوربین به دو دسته تقسیم می شوند که در دسته اول دوربین ها توسط کابل به دستگاه متصل شده و به آن ها دوربین آنالوگ می گویند و در نوع دوم دوربین ها توسط اینترنت و از طریق WIFI به دستگاه متصل می شوند که به آن ها دوربین IP یا دوربین تحت شبکه می گویند. 2. حالت دوم دوربینهای بیسیمی هستند که به برق متصل میشوند. با اینکه دوربینهای بدون سیم (دوربین بیسیمی که با باتری کار میکند) از نظر محل قرارگیری بسیار انعطافپذیر هستند، اما باید همیشه به خاطر داشته باشید که باتریهای آنها را شارژ کنید. دوربین های بی سیم : نصب دوربین های مداربسته بیسیم بسیار آسان تر از دوربین های سیمی است ، اما البته ما باید طول عمر باتری را در نظر بگیریم. البته برای هر مشکلی که در دوربین مداربسته خود با آن روبهرو میشوید راهحلی وجود دارد. در سال 2019 در نظر سنجی انجام شده توسط مجله Campus Saftey مشخص شد که بیش از 96 درصد افراد تحصیل کرده دارای دوربینهای امنیتی در محیط ساختمان یا مکان کاری خود هستند. این دوربینها در مکانهایی کاربرد دارد که معمولا نیاز به تصاویر محسوس نیست و تنها مشاهده افراد مهم است.

همیشه نکاتی برای خرید دوربین مداربسته وجود دارد که باید به آنها توجه داشت و برخی از آن ها، قیمت، تکنولوژی، برند، کیفیت، لنز، کیس و بدنه، قابلیت دید در شب، مخفی شدن، نحوه فروش محصول و غیره که البته باید دید برای مصارف خانگی این محصول را می خواهید یا استفاده های دیگری سایت xiaomi-cctv از آن دارید. متوجه شدیم انواع دوربین مداربسته در بازار خریدوفروش میشود که این تنوع بر اساس تکنولوژی، بدنه، کیفیت تصویر و نوع لنز قیمت متفاوتی دارد. اکسوم (Exsom) یکی از شرکت هایی است که توانسته است در صنعت تولید دوربین های مداربسته گوی سبقت را از سایر رقیبان خود مانند داهوا، یونی ارک و هایک ویژن برُباید و محصولات متنوع و با کیفیتی را به بازار عرضه میکند. مسلما محصولات شرکتهای ژاپنی بین با کیفیتترین اجناس در سراسر دنیا قرار دارند؛ شرکت پاناسونیک یک کمپانی نام آشنا در زمینه لوازم الکترونیکی است که محصولات آن در بین دنیا طرفداران زیادی دارد. همچنین از لحاظ مکانی نیز محدودیتی وجود ندارد و دسترسی Remote از هر شبکه ای و از طریق اینترنت امکان پذیر است.

توجه نمایید که تغذیه هر دوربین از یک محل مجزا امکان نصب UPS مجزا برای دوربینها را در آینده از شما خواهد گرفت. نصاب دور بین مدار بسته می بایست با برندی دوربین و دستگاهی که می خواهد نصب کند آشنایی کامل داشته باشد. دوربین مدار بسته لامپی با نام bulb camera یک دوربین ۳۶۰ درجه با امکانات عالی و کامل است. تفاوت دیگر لنز متغیر معمولی با موتورایز در تنظیم کردن فاصله کانونی است. دوربینهای نرخ متوسط دوربینهای تحت شبکه با لنز متغیر معمولی و کیفیت تصویر HD بوده و دوربین قیمت بالا دوربین تحت شبکه لنز متغیر موتوردار باکیفیت تصویر FULL HD یا 4K است. دید در شب این دوربین ها بین ۸۰ الی ۲۵۰ متر است. امروزه نسل جدید دوربینهای مداربسته به تکنولوژی هوش مصنوعی مجهز شدهاند که خودشان میتوانند یک چهره را از بین هزاران تصویر تشخیص داده و حرکت او را ضبط کنند. انتخاب بین انواع دوربین تحت شبکه بیسیم میتواند گیچکننده باشد و تصمیمگیری در مورد ویژگیهای مورد نیاز یا بهترین دوربین مداربسته بیسیم را دشوار کند. از دیگر انواع دوربین مداربسته دوربین های صنعتی با قابلیت نصب لنز باتوجه به نیاز مشتری هستند و امروزه به دلیل پاره ای محدودیت ها از جمله نداشتن دید در شب در تاریکی مطلق از این دسته دوربین ها کمتر استفاده میشود.

چرا که هم باید زیبایی محیط را بر هم نزند و هم برای عبور کابل از مسیر های مختلف باید وقت و انرژی و همچنین حساسیت بالایی به خرج داد. این نوع استریم برای شرایطی است که پهنای باند ارتباط، جوابگوی ارسال بی وقفه تصویر نیست بنابراین به صورت خودکار یکی از رزولوشن های ۴CIF ،DCIF ،۲CIF ،CIF و QCIF انتخاب شده تا تصاویر ارسالی به استانداردهای لازم برسد. در دوربینهای آنالوگ کیفیت تصاویر بر اساس TVL نمایش داده میشود که کیفیت پایین است اما در دوربینهای دیجیتال متخصصان برای کیفیت تصاویر از واژه رزولوشن استفاده میشود. به طور معمول به کیفیت تصویر رزولوشن میگویند که بر اساس پیکسل سنجیده میشود و هرچه تعداد پیکسل بیشتر باشد کیفیت تصویر نیز بالاتر خواهد بود. در بازار نرخ دوربین متفاوت بوده و بر اساس چند عامل قیمت این دستگاهها فرق میکند. انواع دوربین مداربسته چند نوع هستند ؟ باید بر اساس مکان و کاربری، نوع مناسبی از دوربین مداربسته را انتخاب و خریداری کرد.

دوربین بیسیم تصاویر خود را از طریق وای فای منتقل میکند و با استفاده از برق AC روشن میشود. با این کار عملکرد کارمندان خود را با دقت بررسی کنید. امکان استفاده از فضای ذخیرهسازی ابری نیز به شما امکان میدهد فیلمهای خود را از هرجای دیگر مشاهده کنید. دوربین های مداربسته از طریق کابل یا به صورت بی سیم قابلیت اتصال به این دستگاه ها را در اختیار شما قرار می دهند. دوربین های پین هل یا همان دوربین های مخفی دوربین های با ابعاد کوچک بوده که به دلیل حجم کم اغلب برای مصارف مخفی کاربرد دارند به طوری که فرد به سختی قادر به رویت بدنه دوربین است. چون کوچک است و قابلیت زوم و چرخش روی پایه را دارد. همانطور که از اسم این دوربین ها مشخص است این دوربین ها به نسبت سایر دوربین های مداربسته از نظر ظاهری بسیار کوچک تر و پنهان از دید دیگران می باشند. جف ولچ، افسر اصلاحات سابق و بنیانگذار مشاوران امنیتی Grab The Axe LLC میگوید: “دوربینهای بیسیم میتوانند تعیین کنند که موجود دورن ساختمان شما، یک شخص است یا حیوان. در حال حاضر از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات نظارتی، امنیتی در دنیا است.

ROI این امکان را به شما می دهد که منطقه ای که برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است را انتخاب کنید تا این منطقه را کمتر فشرده کند و کیفیت تصویر در این بخش حفظ شود. پس از این موضوع لازم است تا شما مشخص کنید که چه انتظاری از کیفیت دوربین های مدار بسته مورد نیازتان دارید . یک مزیت اصلی دوربین تحت شبکه بیسیم این است که نصب آنها بسیار راحتتر از دوربینهای سیمی است. اشاره دارد. دوربینهای بیسیم از طریق Wi-Fi ارتباط برقرار میکنند، در حالی که دوربینهای معمولی سیمی از سیم برای انتقال تصاویر خود استفاده میکنند. دوربین بدون سیم (Wire-free): دوربینهای بی سیمی که از طریق Wi-Fi به اینترنت متصل شده و به وسیله باتری کار میکنند. اولین حالت که عموما در نصب دوربینهای مداربسته مورد استفاده قرار میگیرد، مدار آنالوگ (ای اچ دی – توربو اچ دی ) است.در این حالت دوربینها به وسیله کابلهای آرجی 59-6-11 متصل میشوند و اتصالات دوربین و برق آن به دستگاه دی وی آر انجام میشود. دوربین های ۳۶۰ درجه پانوراما امکان تصویر برداری ۳۶۰ درجه افقی و ۹۰ درجه عمودی را دارند و تصویری دایره ای شکل ارائه میدهند.

تصور کنید در غیابتان فردی قصد ورود به آپارتمان شما را دارد و رفت و آمدهای مشکوکی در محوطه خانه تان صورت می گیرد. امکان برنامهریزی که به آن Preset میگویند و بر اساس قابلیت پرست شما میتوانید برنامهریزی کنید که در هر واحد زمانی دوربین چه محدودهای از محیط را فیلمبرداری کند. از آن جهت که دوربین مداربسته بیسیم مستقیماً به اینترنت متصل میشود و امکان دسترسی از راه دور را فراهم میکند، میتواند هک شوند و حریم خصوصی و امنیت شما را به خطر بیندازد. بعضی از انواع دوربین مداربسته بیسیم حافظه داخلی دارند و میتوانند تصاویر را مستقیماً روی کارت micro SD ضبط کنند. این مدل دوربین مدار بسته بیسیم حافظه دار اگر باتری و فضای ذخیرهسازی محلی داشته باشد، حتی اگر برق و اینترنت نیز قطع شود، میتواند همچنان کار کرده و ضبط کند. بعضی دیگر به جای استفاده از حافظه داخلی، از فضای ذخیرهسازی ابری استفاده میکنند. یعنی فقط زمانی که حرکتی را تشخیص میدهند روشن شده و ضبط میکنند و تا زمانی که دوباره به آنها احتیاج پیدا شود در حالت خاموش باقی میمانند.

مناسب است. چرا که ممکن است مشاهده جزییات مدارک یا چهره افراد مهم باشد. استفاده از دوربین تحت شبکه بیسیم بسیار ساده است؛ میتوانید ویدئوهای زنده یا دخیرهشده را به راحتی در یک برنامه تلفن هوشمند یا کامپیوتر مشاهده کنید. شاید نهایتا لازم باشد آنها را با استفاده از مته به دیوار یا سقف نصب کنید، ولی مراحل دیگر نصب دوربین تحت شبکه بیسیم بسیار راحتتر از انواع دیگر است. یکی از پر کاربرد ترین انواع دوربین مداربسته دوربین های دام یا همان سقفی حالتی گنبدی شکل دارند و اغلب در محیط های داخلی و روی سقف ها نصب میشوند و در مواردی نیز امکان نصب انها بصورت دیواری نیز وجود دارد. شماتیک نصب در تصویر زیر آمده است. دوربین مداربسته بیسیم برای چه افرادی مناسب است؟ همچنین اگر فکر میکنید ممکن است در آینده بخواهید جای آنها را تغییر دهید، انعطافپذیری خوبی برای جابهجایی دارند. اما خوب است این نکته را یادآور شویم که کیفیت تصویر تنها عاملی نیست که تاثیر مستقیم روی قیمت دوربین مداربسته AVTECH دارد. می توانید فیلم آنچه در داخل خانه یا محل مدنظر طی شبانه روز اتفاق می افتد حتی زمانی که در محل کار هستید یا در حال مسافرت ببینید، همچنین شما همیشه قادر خواهید بود طی 24 ساعت شبانه روز و بدون اینکه نیاز به تردد باشد و حتی به خود استرس وارد کنید، وضعیت را بطور مستقیم چک کنید.

نصب گوشه ای یا زاویه ای: در مکان هایی که دو دیوار با زاویه کنار هم قرار دارند استفاده می شود. دوربین مداربسته بولت معمولا مستطیلی شکل و یا استوانه ای شکل هستند و معمولا برای ثبت تصاویر در فواصل زیاد استفاده می شوند . در برخی از موارد خصوصا در مکان های با گستردگی بالا و فاصله زیاد دوربین تا دستگاه DVR از منبع تغذیه نصب شده در کنار دوربین برای تغذیه آن استفاده می شود. ، منبع تغذیه و فیش قرار گرفته است. در گروهبندی انواع دوربین مداربسته، لنز نیز یکی از اجزایی است که دوربینها بر آن اساس طبقهبندی میشوند. تکنولوژی دوربین مداربسته: دوربینهای مداربسته بر اساس قیمت به دو گروه آنالوگ و دیجیتال تقسیم میشود که قیمت دوربین دیجیتال بیشتر از آنالوگ است. نوع لنز: نهتنها در دوربینهای مداربسته بلکه در هر نوع دوربینی (عکاسی و فیلمبرداری) قیمت دوربین بر اساس لنز تغییر میکند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار