دوربین تحت شبکه بیسیم چیست؟

که توانایی ایجاد تصویر ۱۰۸۰P و ۹۶۰P را دارند. دستگاه DVR تان میتواند چند دوربین مداربسته را مدیریت کند و به شما این قابلیت را می دهد تنها با یک دستگاه تصویر تمام دوربین های مداربسته را ضبط کنید. در فروشگاه اینترنتی هایک لوک شما مشخصات تمام دوربین های مدار بسته و دستگاه های ضبط کننده دی وی آر و ان وی آر را با توجه به نیازتان می توانید پیدا کرده و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید . این در این آموزش قصد داریم تمام مفاهیم ضروری و نکات مهم در خرید و انتخاب یک سیستم دوربین مدار بسته کارامد را برای شما کاربر گرامی بیان کنیم تا در انتخاب دوربین مداربسته مناسب بهترین و بهینه ترین انتخاب را داشته باشید. دارد، مناسب برای نصب در فضاهای بسته میباشد، ما در زرین سیستم این دوربین مداربسته دام را با لنز های:1.8 میلی متر – 2.8 میلی متر – 3.6 میلی متر عرضه مینماییم. توجه کنید توان خروجی منبع تغذیه دوربین را با توجه به آمپر مصرفی کل سیستم یا دوربین مداربسته مورد نظر انتخاب کنید.

کابل اول کابل تصویر نام داشته و وظیفه انتقال تصویر از دوربین به دستگاه DVR را دارد. در سال های اخیر بستری جدیدی نیز به بازار معرفی شده که دوربین ها تحت پروتکل وای فای تصاویر را به مقصد ارسال می کنند و برای این اتصال نیاز به کابل نیست از این رو به این دوربین ها دوربین های بی سیم می گویند. تمامی مراحل مثل روش آنالوگ است با این تفاوت که کابل کشی و نصب تجهیزات باید به این صورت انجام شود. فکر ایجاد حفره در دیوارهای منزل برای سیم کشی جهت نصب دوربین مداربسته امکان دارد اندکی نگران کننده باشد ولی نگران نباشید.

دو فیلتر رایج استفاده شده در سیستم های مداربسته، فیلتر RGB (قرمز،سبز،آبی) و CMYG (فیروزه ای،سرخابی،زرد،قرمز) هستند که هر یک به روشی جداگانه، ترکیبی مکمل از رنگ ها را ایجاد می کنند. این سنسورها را بعنوان سنسور سونی به مشتریان خود معرفی کرده و میفروشند. بر اساس گزارش منابع خبری، تعدادی از ادارات دولتی از جمله وزارت کشور، وزارت تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی به صورت گسترده از دوربین های هایک ویژن در مقابل ساختمانهای خود استفاده میکنند. در برخی از مدل های دستگاه NVR برند هایک ویژن خود دستگاه دارای پورت شبکه POE است که در این صورت نیازی به استفاده از سوئیچ در پیاده سازی وجود ندارد اما باید دقت نمود در این صورت مانند دوربین های توربو اچ دی سر کابل تمام دوربین ها باید تا کنار دستگاه NVR کشیده شود و نمی توان از قابلیت شبکه گسترده در این صورت استفاده کرد مگر اینکه از استفاده از پورت های خود NVR صرف نظر کنیم. برای نصب دوربین تحت شبکه نیز همانطور که از نامشان پیداست می بایست از کابل شبکه یا Cat استفاده نمود.

به طور معمول چیپست های دوربین مداربسته مگاپیکسل از نظر اندازه مانند دیگر چیپ های تصویر دوربین مداربسته هستند اما تعداد دیودهای موجود بر روی این چیپ ها به مراتب بیشتر است از این رو میزان دریافت نور توسط هر دیود بسیار کمتر بوده و حساسیت کلی چیپ نیز به مراتب کمتر خواهد بود شایان ذکر است که با افزایش تکنولوژی، ساخت این چیپ ها نیز به سرعت در حال دگرگونی و به سمت برطرف نمودن نواقص عمل می نمایند. با توجه به سرعت بالا در پردازش اطلاعات دوربین های IP، می توان این دوربین ها را به سنسور های مختلفی مانند حسگر های حساس به حرکت، حسگر های حساس به گرما، سنسور پلاک خوان و غیره مجهز نمود. دوربین مداربسته به کلیه دوربین هایی اطلاق می گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند. با روشن كردن دستگاه در عرض چند ثانیه تصاویر دوربین مداربسته به نمایش در می آیند. بطوریکه اشعه مادون قرمز ساطع شده از موجودات زنده را دریافت و از طریق الگوریتم های شبیه سازی تصویر آنها را به رنگهای قابل تشخیص برای ما تبدیل و به نمایش در میآورند. این دوربین مداربسته بولت وریفوکال فانتوم مجهز به چیپست سونی IMX323 و دید در شب فوق العاده ای دارد سی و پنج متری را به راحتی در شب به شما نمایش میدهد و قابلیت های فنی بسیار زیادی از جمله: DWDR -UTC و…

که کابل از این طریق به دوربین ها نصب می شود و سپس دوربین های را به سوفی وصل می شود. کارآموزان پس از سپری کردن این دوره میتوانند به صورت مستقل وارد بازار کار شده و پروژه های شرکتی، اداری و تجاری را سفارش بگیرند. معمولاً دستگاه های دوربین مداربسته پس از پر شدن هارد داخلی خود، قدیمی ترین تصاویر را پاک کرده و تصویرهای جدید را ضبط می کنند. دوربین های بی سیم حاوی دیسک نرم افزاری هستند که برای اتصال باید آنها را نصب کرد و برخی دیگر از دوربین ها را میتوان از طریق پورت USB به کامپیوتر وصل کرد. برای نصب دوربین مداربسته عبور دادن کابل ها احتیاج به سوراخ کردن دیوار و سپس عبور دادن کابل از بین دیوارها به طرف دستگاه DVR از طریق فضاهای باز موجود در منزل و معمولاً زیر شیروانی دارد. نقشه ی دیوارها و محل عبور لوله ها و کابل ها را پیش از شروع سیم کشی تهیه کنید. شما همچنین میتوانید کابل ها را با استفاده از یک منگنه کوب به دیوارها یا قرنیزها محکم کنید. کابل دوم، کابل برق نام داشته و باید از محلی که DVR در آن قرار دارد تا محل نصب دوربین مداربسته کشیده شود.

بطور کلی دوربین مدار بسته به دوربینی گفته می شود که در فضایی ثابت جهت حفاظت، کنترل و مانیتورینگ و ثبت رویدادهای جاری در محیط، نصب شده و می تواند تصاویر را ثبت و به یک یا چند محل ارسال کند. همانطور که در بخش قبل گفته شد ، این دستگاه ها وظیفه ی پردازش تصاویر و ویدیو ها را بر عهده دارند. شرکت ایمن تصویر امرتات نماینده انحصاری دوربین مداربسته ویدیو پارک در ایران میباشد و با پشتیبانی مستمر و خدمات پس از فروش ایده آل توانسته رضایتمندی کامل مشتریان خود را کسب نماید. و در قسمت آخر می توان این را افزود که این تکنولوژی قادر است با همین وجه تمایز میان حرکت درست و نویز های احتمالی در تشخیص حرکت به خوبی عمل کند. ویژگی این محصولات قابلیت چرخش و حرکت زاویه دوربین در جهات مختلف (بالا، پایین، چپ و راست) است. میتوانید کابل ها را در زیر فرش هم پنهان کنید ولی آن ها را بچسبانید تا بطور اتفاقی حرکت نکنند. یعنی برعکس دوربین های آنالوگ، این مدل دوربین مداربسته از همان آغاز دریافت تصاویر امواج را دیجیتال می کنند. ضریب حفاظت این دوربین IP67 می باشد یعنی بدنه فلزی و اتصالات آن به گونه ای است که برای فضاهای داخلی و خارجی مرطوب نیز می توانید استفاده کنید.

برای برق رسانی به دوربین ها موقع نصب دوربین مداربسته باید با استفاده از پاور مرکزی یا ترانسهای کم آمپر جداگانه به هر دوربین برق رسانی کنید. برای تغذیه دوربین ها می توان کنار هر دوربین یک آداپتور ۲ آمپر مجزا به کار برد و یا اینکه در کنار دی وی آر، یک درایو تغذیه آمپراژ بالا برای تمام دوربین های مداربسته استفاده شود و از یک کابل ترکیبی برای برق و تصویر استفاده گردد. همچنین می توانید سوکت های مخصوص آن ها را ایجاد یا آن ها را به همان منبع تغذیه دوربین وصل کنید. دوربین مداربسته داهووا و دیگر دوربینهای برندهای برتر در این زمینه از لحاظ تکنولوژی ساخت به سه دستهی کلی آنالوگ، مگاپیکسلی و تحت شبکه تقسیم میشوند که هر یک از این دستهبندیها با توجه به نوع کاربرد خود میتوانند سطح متفاوتی از امنیت را برای یک مکان حاصل فرمایند. دارای چیپ IMX238 و IMX255 و چند نوع دیگر می باشد.

دارد، مناسب برای نصب در فضاهای باز و یا بسته میباشد و دارای بدنه ای مستحکم استاندارد مقاومت در برابر ریزش آب و گرد و غبار IP65 میباشد. دارد، مناسب برای نصب در فضاهای باز و یا بسته میباشد و دارای بدنه ای مستحکماستاندارد مقاومت در برابر ریزش آب و گرد و غبار IP65 میباشد. برای نصب هارد دوربین مداربسته اول باید درب دستگاه ذخیره کننده (NVR, DVR, XVR یا HVR) باز شود و هارد به کف دستگاه پیچ شود بعد کابل پاور و SATA بدرستی در محل خود قرار بگیرند. کابل های استفاده شده در نصب دوربین مداربسته آی پی از نوع شبکه می باشد. زمان کابل کشی در این نوع از دوربین باید اول یک کابل شبکه از هر یک از دوربین ها به طرف سوئیچ بعد کابل دیگری از سوئیچ به طرف NVR کشیده شود. در اینصورت می بایست برق ۲۲۰ ولت را توسط کابل برق به آداپتور ۱۲ ولتی متصل و آنرا به دوربین مداربسته وصل کنید. اگر می خواهید دوربین مدار بسته خود را در فضای بیرونی نصب کنید بایدد توجه داشته باشید که دوربین ها را از ارتفاع 3 متر به بالا نصب کنید که احیانا دوربین ها در دسترس بعضی افراد سود جو قرار نگیرد .

این کابل ها دارای محدودیت کابل کشی تا نهایتا 90 متر برای کابل هایی با تست فلوک هستند. بازه ی قیمتی دوربین های بولت اکسوم سری اکونومی در محدوده 1.900.000 تا 2.300.000 تومان میباشد. این دوربین مداربسته بولت فانتوم بدنه فلزی کیس کوچک مجهز به چیپست سونی IMX323 و دید در شب سی متری است و قابلیت های فنی بسیار زیادی از جمله: DWDR -UTC و… و همینطور عبور سیم از سقف های کاذب، کناف، دوپوش، زیر نما یا زیر زمین سیم کشی را کاملاً از دید مخفی کرد. دوربین از طریق كابل كواكسیال اطلاعات خود را به DVR مركزی ارسال میكند. تمامی تنظیمات بر روی دوربین از طریق منو، کاملا محسوس است. به دنبال افزایش تقاضا برای نصب دوربین های مدار بسته بدون شک نیاز به یک نصاب حرفه ای برای نصب اصولی و تنظیمات این وسیله بیش از پیش احساس می شود.

در صورتی که مایل به تخمین دقیق هزینه پروژهای خاص هستید (مانند هزینه نصب دوربین مدار بسته مخفی در منزل)، حتما پیشنهاد میکنیم از قابلیت استعلام رایگان هزینه در اپلیکیشن یا وبسایت «خدمت از ما» استفاده کنید، تا دید بهتری از هزینهها داشته باشید. در صورتی که میخواهید تنظیماتی بر روی دوربین ها انجام دهید باید این کار را از طریق دستگاه DVR انجام دهید. در صورتی که سوئیچ شبکه دوربین مداربسته دارای قابلیت POE باشند، برای تغذیه دوربین از همان کابلی که بین دوربین و سوئیچ کشیده شده بود میتوان استفاده کرد. کابل برق از یک طرف به دوربین و از طرف دیگر به منبع تغذیه DC وصل می شود. توجه داشته باشید که در بعضی از دوربین ها به جای منبع تغذیه DC از آداپتور استفاده می شود. بسته به حجم سیم كشی و تعداد دوربین ها زمان نصب دوربین مداربسته متفاوت است. دوربین های تحت شبکه توانایی ارائه تصاویر با وضوح بسیار بالاتر نسبت به دوربین های آنالوگ را دارند و اغلب دارای قابلیت های انتقال تصویر بدون دستگاه ذخیره ساز هستند. با ما در ادامه همراه باشید تا انواع دوربین مدار بسته را بر اساس معیارهای مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

اکثر مردم به دنبال باکیفیت ترین و ارزان ترین کالاها هستند تا بتوانند بدون صرف هزینه زیاد زندگی خود را با آرامش بگذرانند. تمامی دستگاه های جدید از هارد دیسك های SATA پشتیبانی می كنند و شما میتوانید حداقل یكی از این هارد دیسك ها را بر روی دستگاه نصب كنید تا تصاویر ضبط شده بر روی آن ذخیره شود. نورپردازی دوربین های مداربسته پاناسونیک در گذشته نه چندان دور، از اهمیت زیادی برخوردار بود و با ورود پروژکتور های مادون قرمز ، و یا دوربین هایی که دارای ” ال ای دی ” مادون قرمز بودند ، این مشکل تا حدودی حل شد . از آنجا که امنیت در ساختمان ها و مراکز تجاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و یک نیاز اساسی محسوب می شود، بازار کار نصب دوربین مداربسته هر روز رونق بالاتری بخود می گیرد. آموزش نصب دوربین مداربسته یکی از رشته های پرطرفداریست که از بازار کار بسیار خوبی برخوردار است. انواع دوربین مداربسته بیسیم و چگونه کار میکنند؟ در نصب دوربین مداربسته میتوان با استفاده از تجهیزاتی مثل داکت، لوله، سینی کابل و …

اما میتوان بعضی از آنها که به برق متصل میشوند را نیز برای ضبط 24/7 سایت xiaomi-cctv تنظیم کرد. ایجاد نقاط کور: دوربینهای PTZ به این معروفند که همیشه در لحظات حساس به سمت اشتباهی چرخیدهاند، به خصوص وقتی که در حالت خودکار تنظیم شدهاند. هر یک از روش های ذکر شده نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند. ما در زرین سیستم نیز با توجه به اهمیت این مساله در ساخت محصولات دوربین مداربسته تلاش فراوان نموده و با افزایش کیفیت در تولید دوربین مداربسته توانسته سهم مطلوبی از بازار تقاضای این دسته از محصولات سیستم های حفاظتی را به خود اختصاص می دهد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار