دریچه بازدید داکت اسپلیت تهویه کلوانی

همچنین برای تناسب بیشتر با محیط می‌توان طبق نظر کارفرما هر رنگی روی دریچه بازدید داکت اسپلیت پاشید. دوم اینکه با رنگ آمیزی دریچه بازدید داکت اسپلیت عمر مفید این محصول بسیار بالا رفته و این محصول از هرگونه خراش صدمه و آسیب دیدگی در امان خواهد ماند. پس از اتمام رنگ آمیزی دریچه بازدید داکت اسپلیت این محصول توسط مشمعهای حبابدار و ضد ضربه بسته‌بندی شده تا سالم به دست کارفرما رسد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت تهویه کلوانی

اگر قرار است نصب به شکل پیچ مخفی انجام شود پیچ ها باید در ساختار داخلی و دیواره ی سه پری فریم جاسازی شوند. در واقع در این حالت بر روی نمای دریچه داکت اسپلیت چیزی به نام پیچ یا جای پیچ پس از نصب قابل مشاهده نخواهد بود و نمای ظاهری بسیار زیبا خواهد بود. با تعبیه ی قفل های زیمنسی در سوراخ های مربوطه همزمان باید جای پیچ های نصب دریچه بازدید داکت اسپلیت بر روی بدنه فریم انجام گیرد.

پس از گوشه زنیِ اضلاع فریم دریچه داکت اسپلیت ،این اضلاع بوسیله ی کُرنرها یا گوشه های فلزیِ مخصوص بدون استفاده از جوشِ خاصی به هم متصل و تشکیل یک چهارچوبه به نام فریم دریچه داکت اسپلیت را می دهد. فریم این دریچه داکت اسپلیت با توجه به وزنه ای بودنِ دربِ دریچه داکت اسپلیت دارای ساختار سه پَری می باشد که درب به راحتی در داخل این چهارچوبه ی سه پری به راحتی جانمایی گردد.پس از آماده شدن فریم دریچه داکت اسپلیت باید جای پیچ های دریچه داکت اسپلیت بر روی نما یا داخل فریم دریچه داکت اسپلیت می رسد. اگر فریم بصورت پیچ ازرو نصب گردد این جای پیچ ها بر روی ساختارِ بیرونی و نمای فریم دریچه داکت اسپلیت تعبیه می گردد ولی اگر دریچه داکت اسپلیت بصورت پیچ مخفی نصب گردد این جای پیچ ها در ساختارِ دراخلیِ فریم دریچه داکت اسپلیت جانمایی می گردد. نکته مهم در اینجا که ذکرِ آن اهمیت دارد این است که تمام جای پیچها یا سوراخ های احتمالی که قرار است بر روی بدنه ی درب دریچه داکت اسپلیت تعبیه گردد باید لزوما در مراحل ساخت و قبل از عملیات رنگ بر روی بدنه یا فریمِ دریچه داکت اسپلیت تعبیه شود. استفاده از دستگاههای cncباعث گردیده ساختِ دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی در انواع مدلها قابلیت پیدا کند. دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی داری دو قطعه از جمله فریمِ چوبی و درب دریچه بازدیدِ چوبی می‌باشد که هر دو قطعه می‌تواند با طرح و رنگ های متنوع طراحی و ساخته گردد.

همزمان با آماده شدنِ فریم دریچه داکت اسپلیت شیاردار لولایی،اگر بخواهیم دریچه داکت اسپلیت را بصورت پیچ ازرو نصب کنیم بر روی بدنه ی بیرونی فریم،جاهای پیچ را بصورت فابریک حک می کنیم بتا برجستگیِ پیچ ها از راستای افقِ فریمِ دریچه داکت اسپلیت بیرون نزند و موجب زدگیِ کاربر در محیط نشود.ضمنا اگر بخواهیم دریچه داکت اسپلیت شیاردار لولایی را بصورت پیچ مخفی نصب کنیم این جای پیچها در قسمت دیواره ی داخلیِ فریم دریچه داکت اسپلیت حک می شود. پس از آماده شدنِ فریمِ آلومینیومی دریچه داکت اسپلیت نوبت به ساخت درب شیاردارِ دریچه داکت اسپلیت می رسد.ابعاد درب بر اساس ابعادِ داخلیِ فریم دریچه داکت اسپلیت شیاردارِ لولایی تعیین می گردد.البته با توجه به لولادار بودنِ فریم باید ضخامت لولا از ابعاد داخلیِ فریمِ دریچه داکت اسپلیت کسر گردد تا در زمانِ بسته شدنِ درب دریچه داکت اسپلیت و قرارگرفتنِ آن در داخلِ فریم مشکلی پیش نیاید. دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی بدون تردید پرفروشترین و پرکاربردترین مدل این محصول است. ساختار قاب در تمام مدلهای از پروفیل آلومینیوم، و ساختار درب نیز از جنس ورق آلومینیوم با طرح های گوناگون ساخته میشود. عرض های بکار رفته در تولید پروفیل فریم دریچه داکت اسپلیت در دو اندازه ۳ و ۵ سانتی متری قابل تولید و ارائه هستند.

دریچه بازدید داکت اسپیلت با درب مشبک لولایی

در مرحله بعد برای امکان تشکیل چهارچوبه‌ی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت گوشه های این اضلاع را با ارّه فلزی به صورت ۴۵ درجه گوشه زنی می نماییم. پس از آماده شدنِ بدنه و سخت افزارِ دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده‌ی لولایی نوبت به مراحل نرم افزاری و فانتزیِ ساختِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌رسد. به همین منظور برای زیباتر و دکوراتیوترشدنِ نمای دریچه بازدید داکت اسپلیت بر روی کلیه‌ی سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت از پوشش رنگ کوره‌ای پودری استاتیک استفاده می‌گردد. این پوشش رنگی هم باعث تناسب رنگی بین نمای دریچه بازدید داکت اسپلیت با نمای محیط و همچنین باعث حفاظت بدنه‌ی دریچه بازدید داکت اسپلیت در برابر ضربه و خط و خش های احتمالی می‌شود.

بنابرین امکان نصب یونیت های خارجی (کندانسینگ یونیت) بر روی بام و عدم افت راندمان بایستی بررسی شده و نیز هزینه های لوله کشی مسی بایستی متناسب با ابعاد ساختمان دریچه داکت اسپلیت اندازه گیری شود. در شکل زیر نمونه هایی از کاربرد یونیت های بیرونی که بر روی بام نصب شده ، نشان داده شده است. به طور مثال برای یک واحد مسکونی، خرید یک داکت اسپلیت بسیار کم هزینه‌تر از چند اسپلیت دیواری خواهد بود. دریچه داکت اسپیلتکه در روی سقف کاذب نصب می شود به این سیستم دسترسی پیدا می کنید. برخی از دریچه‌ها بخصوص دریچه‌های خطی اسلوت، بصورت دکوراتیو در طول‌های بالا کار می‌شوند و امکان هوادهی یکنواخت در طول بالا برای دریچه وجود ندارد. بنابراین، باید از پلنیوم باکس استفاده شود تا اختلاط کافی هوا و توزیع یکسان هوا در طول دریچه بطور صحیح انجام شود.

  • برای پوشاندن تمام سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت با گریل ۹ و ۱۸ سانتی نیز از رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک بهره می‌گیریم.
  • از آنجایی که دریچه بازدید کویل چوبی ظاهری دکوراتیو دارد بسیار زیاد مورد استقبال کارفرمایان و مهندسین ناظر و طراحان داخلی قرار گرفته است.
  • این دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز در زیرمجموعه‌ی درب های ساده و فِلَتِ دریچه های بازدید واقع شده.
  • انجام عملیات رنگ کاری موجب حفظ ساختار دریچه بازدید داکت اسپلیت در برابر آسیب هایی مثل خط و خش و ضربه های احتمالی می‌شود.
  • این دریچه داکت اسپلیت نیز در زیرمجموعه ی درب های ساده و فِلَتِ دریچه های بازدید قرار دارد.برای ساخت این دریچه داکت اسپلیت از پروفیل مخصوص تحت عنوان فریمِ دریچه داکت اسپلیت و ساختارِ ورقیِ بعنوان درب دریچه داکت اسپلیت استفاده می گردد.

در ساخت دریچه داکت اسپلیت پلاستیکی محدودیتی به لحاظ نوع،مدل و ابعاد وجود ندارد و به راحتی میتوان آنرا در مدل های متنوع با ابعاد و سایز مختلف تولید کرد.علاوه بر امکان تولید دریچه داکت اسپلیت در ابعاد و انواع مختلف،به راحتی میتوان آنرا به روش های عادی و پیچ مخفی، در محل خود نصب نمود.برای نصب دریچه داکت اسپلیت از پیچ استفاده میشود و امکان نصبِ آسانِ دریچه داکت اسپلیت پلاستیکی از مزایای منحصر به فردِ این نوع دریچه است. دریچه های بازدید داکت اسپلیت بصورت سفارشی و بر اساس ابعاد مورد نیاز از سمت کارفرما طراحی و ساخته می شوند. بدین ترتیب هیچ محدودیتی در ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت در سایز و ابعاد وجود ندارد. برای زیباتر شدن و افزایش قابلیت دکوراتیو نمای دریچه داکت اسپلیت، بر روی کلیه ی سطوح از پوشش رنگ کوره ای پودری استاتیک استفاده می شود. این پوشش رنگی هم باعث تناسب رنگی بین نمای دریچه با نمای محیط و همچنین باعث حفاظت بدنه در برابر ضربه و خط و خش های احتمالی می گردد. تنوع کد رنگ های مختلف باعث می شود تا خریدار نسبت به نوع محل کاربرد انتخاب‌های مختلفی داشته باشد.

انواع مدل های دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی:

پس از آماده شدنِ درب و فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نوبت به عملیات رنگ کاری می‌رسد. با اتصال اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نوبت به ایجاد جای پیچ بر روی نما یا دیواره‌ی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌رسد. این تعداد نه باید آنقدر زیاد باشد که ساختار و ظاهرِ فریم بدشکل دیده گردد و نه باید آنقدر کم باشد که در نگهداریِ دریچه بازدید داکت اسپلیت در محل خود ناتوان باشند.با اتمام ساخت فریمِ این دریچه، نوبت به ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌رسد. نوع و جنس درب این دریچه بازدید داکت اسپلیت از ورق پانچ آلومینیومی است.این ورقِ پانچ از ضخامت ها با چشمه ها و سوراخ های مختلف تشکیل می‌شود تا بتواند هوای لازم برای دریچه بازدید داکت اسپلیت را فراهم سازد. به طور کلی دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی از ورق روغنی با رنگ کوره‌ای ساخته می‌شود.

برای تناسب حداکثری با محیطداز انواع کد رنگ زیبا برای رنگ آمیزیِ سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌توان بهره برد. درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندیِ لولایی به وسیله قفل زیمنسی باز و بسته می‌گردد. نصبِ دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی به دو صورت پیچ از رو و پیچ مخفی در محل خود نصب و تعبیه می‌شود. سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی با رنگ کوره‌ای در انواع رنگهای متنوع از قبیل سفید، کرم و… قایل رنگ آمیزی است.

اما اگر بر اساس نیاز مشتری قرار به تولید و نصب دریچه بازدید داکت به شکل توکار باشد؛ باید محل پیچ در قسمت‌های مخفی چارچوب داخلی و دیواره قاب اصلی تعبیه شود تا پس از نصب دریچه هیچگونه ردی از پیچ نمایان نشود. جنس این دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز از چوب(ام دی اف) بوده و با روکش پی وی سی یا رنگ پلی اورتان قابل پوشش می باشد.دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی بنا به ماهیت چوبی و امکان برش و فرم پذیری ام دی اف در دستگاه سی ان سی،دارای اشکال و مدل های متنوع و گوناگونی است که کاربرد آنرا برای محیط های لاکچری میسر و مقدور می سازد. در این روش از کانال کشی داکت اسپلیت هوا از مبدا دمش که دستگاه داکت اسپلیت می باشد توسط یک تبدیلِ چهارگوش به گرد به داخل ساختار کانال فلکسیبل الاستومری روانه و در ادمه ی مسیرِ کانال کشی داکت اسپلیت در انشعابات مختلف به سمت محیط های مورد نطر هدایت می گردد.قطعات و رابط های این نوع از کانال کشی داکت اسپلیت مثل موارد مشابه،شامل انواع سه راه ها،چهارراه،تبدیل ها و حتی زانوهای همقطر و غیرهمقطر می گردد. از نظر متریال ساخت می توان دریچه بازدید داکت اسپلیت را از سه جنس آلومینیوم، چوب (ام دی اف) و پی وی سی تولید کرد. هریک از این مدل ها دارای تنوع هستند که به تناسب نوع و توان دستگاه طراحی و ساخته می شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار