دریچه اسلوت گروه صنعتی رجائی

به‌صورتی که اگر دو شیاره هوا و یک تیغه جداکننده در بین آن‌ها باشد، شاهد دریچه دو اسلات گفته خواهد شد. اگر تیغه جداکننده به دو عدد افزایش یابد؛ تعداد شیارهای هوا به عدد سه رسیده و دریچه سه اسلوت برای مشتری طراحی شده است. شرکت تهویه فراز تولید کننده و طراح انواع کانال های خرطومی و فلکسیبل، دریچه تنظیم هوا، کانال هواساز، دودکش صنعتی و هود صنعتی ، دمپر کانال، عایق الاستومری می باشد.

۲- دریچه اسلوت ناگونیا در زوایای بزرگتر از نود درجه و کمتر از ۱۸۰ درجه( این نوع دریچه اسلوت در کنج دیوار و سقف های قناس قابل نصب می باشد). طراحیِ دریچه اسلوت به گونه ای ست که جریانِ هوا را بصورتِ دلپذیرومطبوع به محیط تزریق و یا از محیط مکش می کند. با توجه به قابلیت پخش این دریچه، جریان هوای مطبوعی را در محیط ایجاد می‌کند. تجهیزات جانبی که به همراه آن ارائه می شود، پلنیوم باکس و بست خرچنگی است. کاربرد پلنیوم باکس، متصل شدن دریچه و پخش شدگی بهتر هوا در محیط، می باشد. قدرت دریچه اسلوت در هوادهی و توزیع همگن هوا در محیط، یکی از مزایایی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

اسلوت یا شیار های روی این دریچه متغیر است و با توجه درخواست و سفارش مشتری و محیطی که در آن نصب می شود متفاوت خواهد بود. این دریچه‌ها می‌توانند با توجه به مکان نصب، به صورت یك سر بسته، دو سر بسته و یا حتی دو سر باز ساخته شوند. در زاویه بیش از 90 درجه و کمتر از 180 درجه این نوع خط دریچه‌ به روش های مختلف در قسمت دیوار و روی سطح قابل نصب می باشد. مهم ترین نکته در انتخاب این دریچه‌ها توجه به سرعت هوای دریچه‌، ارتفاع نصب، اندازه نقطه، سازگاری دریچه‌ با جعبه پلنوم و نحوه نصب است. ذ- با توجه مکان نصب، بصورت یکسر بسته ، دوسر بسته و حتی دوسرباز می توان تولید نمود.

در مکان های مختلفی می توان از دریچه هوا خطی اسلوت استفاده نمود مثلا ساختمان مسکونی و یا تجاری این دریچه قابلیت استفاده شدن را دارد. دریچه های اسلوت خطی قوسی نیز بسته به انحنای سقف قابل تولید و نصب هستند. البته در این حالت دریچه‌ ​​اسلوت قوسی قابلیت پره های داخلی و دمپر کشویی را ندارد. علاوه بر این، دریچه‌ اسلوت امکان نصب در هر زاویه ای از گوشه صفحه داخلی را دارد.

دریچه اسلات به صورت چهار گوش بوده و از آلومینیوم برای تولید و ساخت آن استفاده می شود. دریچه اسلات 90 درجه یا گونیا؛ این نوع دریچه در کنج قائمه ی سقف قابل نصب می باشد. شرکت ارمغان تجارت ره سام با هدف پاسخ به نیازهای گسترده جامعه مهندسی و صنعت تاسیسات کشور در زمینه طراحی ، مهندسی و مستند سازی تجهیزات تنظیم هوا مشغول به فعالیت می باشد. دریچه‌های خطی ساخته شده از ورق گالوانیزه یا آهن در برابر رطوبت دچار ضعف بوده و طی چند سال کاملا کارایی و زیبایی خود را از دست خواهند داد. اما در صورتی که محل استفاده از این نوع دریچه مناطق خشک و بدون رطوبت باشد؛ از عملکرد مثبت و طول عمر بالا برخوردار است.

قیمت دریچه اسلوت برای این نوع دریچه بستگی به تعداد لاین ها و طول و عرض ودمپر دار بودن یا نبودن این محصول دارد. مثلا قیمت دریچه اسلات با طول یک متر و 8 لاین و دمپر، قیمت بالاتری از اسلات 8 لاین بدون دمپر را دارد. به صورت کلی نحوه قیمت گذاری در این نوع دریچه به تعداد لاین ها و متراژ طولی اسلات میباشد.

قابلیت پخش هوا در دریچه به گونه ای است که جریان هوای بسیار مناسب ، با کیفیت و مطبوعی را در محیط ایجاد می کند و این در واقع یکی از چندین نقطه قوت دریچه می باشد. یک از موارد دیگری که بسیار مورد توجه طراحان داخلی قرار می گیرد و موجب استفاده هر چه بیشتر دریچه اسلوت می شو همان امکان استفاده از دریچه در کنج ها می باشد . به عبارت دیگر این دریچه را می توان د رهر کنجی با هر زاویه دلخواهی طراحی و تولید نمود. این دریچه را می توان با در نظر گرفتن مکانی که می خواهیم دریچه را در آن نصب کنیم به دو صورت یک سر بسته و دو سر بسته استفاده نمود. این دریچه به دلیل استفاده از پره های قابل تنظیم در نوع خطی (در مدل های قوسی امکان وجود پره های قابل تنظیم وجود ندارد) الگوی پرتاب هوای مختلفی را داراست که سبب انتخاب دریچه خطی اسلوت در کاربری های مختلف خواهد شد. دریچه های خطی اسلوت جزء دریچه های هوای رفت مورد استفاده قرار می گیرند ولی در مواردی به منظور حفظ هماهنگی در طراحی در خط برگشت نیز بکار میروند.

  • دریچه اسلوت خطی یکی‌‌‌‌‌ از بخش های مهم سیستم‌‌‌‌‌‌های هوا‌‌‌‌رسانی می باشد انواع دریچه ها با ظاهر و عملکرد متفاوت وجود دارد.
  • از دیرباز محیط زندگی انسان ها همواره اثرات بسیار زیادی بر روی کیفیت زندگی آن ها و هم چنین حالت روحی و روانی و وضعیت جسمانی و فیزیکی آن ها داشته است.
  • شرکت ارمغان تجارت ره سام با هدف پاسخ به نیازهای گسترده جامعه مهندسی و صنعت تاسیسات کشور در زمینه طراحی ، مهندسی و مستند سازی تجهیزات تنظیم هوا مشغول به فعالیت می باشد.
  • ساخت دریچه هوای خطی با ورق گالوانیزه و آهنی موجب کاهش قیمت تمام شده محصول شده ولی تولید دریچه هوا با فلز آلومینیوم موجب بالا رفتن طول عمر دریچه هوا خواهد شد.
  • به علت شكل زیبا به صورت المان دکوراتیو و در طراحی‌های مدرن مورد توجه قرار می‌گیرد.
  • در واقع در دریچه تعداد اسلوت ها همان میزان عرض دریچه را تعیین می کند.

از کاربرد های این مدل می توان به استفاده در فضا هایی که طول پرتاب بلند بدون تغییر زاویه در دریچه مورد نیاز است از جمله فضاهایی که طول پرتاب مورد نیاز از ارتفاع سقف بیشتر باشد اشاره نمود. دریچه اسلوت ناگونیا؛ در زوایای بزرگتر از 90 درجه و کمتر از ۱۸۰ درجه کاربرد دارد. این نوع دریچه خطی اسلوت قابلیت نصب در کنج دیوار و سقف های با اشکال ناهمگون دارد. دریچه اسلات بطور کلی برای قرار گرفتن در پلنیوم طراحی شده است که البته امکان نصب در کانال را دارد . این نوع دریچه در دو مدل اسلات پره معمولی و اسلات پره کاجی تولید می گردد.در تولید این دریچه ها فاصله بین خطوط استاندار می باشد امکان تغییر بین لاینها مخصوصا اسلوت پره کاجی نیست. این نوع دریچه قابلیت این را دارد که هم در رفت وهم در برگشت هوا مورد استفاده قرار گیرد.

دریچه خطی 30 درجه

دریچه خطی اسلوت یکی از اصلی ترین زیر مجموعه های دریچه هوا می باشد که بسیار در صنعت ساختمان پرکاربرد است . دریچه خطی اسلوت با نام دریچه لاینیر نیز شناخته می شود که همواره برای سیستم رفتِ هوا مورد استفاده قرار می گیرد. خروج هوا بستگی به شکل و نوع پلنیوم باکس مورد استفاده در آن بستگی دارد. جریان هوای دریچه خطی اسلوت به طور متعادل و نامحسوس به محیط اعمال می شود. در واقع خروج هوا به شکل مستقیم به پلنیوم باکسی که پشت آن به کار رفته بستگی دارد.

قیمت دریچه اسلات

دریچه اسلوت گروه صنعتی رجائی با توجه به اینکه هوا در حجم باکس پلنیوم در همه جا پخش و یکپارچه است، بنابراین هوای خروجی از کاور برابر و دریچه اسلات آزاد خواهد بود. یکی از مواردی که خصوصا در ساختمان های بزرگ باید مورد توجه قرار گیرد، تهویه است. تهویه، در مکان هایی مانند ساختمان های تجاری به دلیل رفت و آمد زیاد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار