خرید دوربین مدار بسته ارزان

به همین دلیل، این دوربین ها برای برنامه های نظارت بر فضای باز که دوربین های IR قادر به عملکرد مطلوب نیستند ایده آل هستند. دوربین های Varifocal به شما امکان می دهند فاصله کانونی و زاویه را تنظیم کرده و بزرگنمایی را کم و زیاد کنید و برای به دست آوردن فیلم در یک اتاق مربعی که در آن شما معمولاً یک منطقه کور را تجربه می کنید ایده آل است. دوربین های تحت شبکه برای اهداف داخلی و تجاری ایده آل هستند، زیرا شما می توانید در حالی که دور از ملک هستید از همه چیز باخبر شوید.

در این دوربین ها، چراغ هایی به صورت مدور دور تا دور لنز را احاطه کرده اند. جهت شرکت در دوره نصب دوربین مدار بسته حداقل مدرک تحصیلی پایان سوم راهنمايي (پایان دوره متوسطه اول نهم) توصیه می شود و کسانی که تحصیلات کمتری دارند در صورت داشتن توانائی ، تجربه، علاقه ، استعداد و رغبت می توانند در این دوره شرکت کنند. فضاهای داخلی ادارات، شرکت ها، محیط های تجاری و مسکونی محیط های بسیار ایده الی برای نصب دوربین مداربسته دام می باشند. آنچه که بسیاری از مردم نمی دانند این است که انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته متناسب با موقعیت ها یا شرایط مختلف وجود دارد و انتخاب دوربین مناسب برای کاربرد مناسب واقعاً حیاتی است. کابلی که به صورت متداول برای این دسته از دوربین ها مورد استفاده قرار می گیرد کواکسیال RG59 است اما با توجه به شرایط، انتقال تصویر با کابل های مختلف نیز امکان پذیر خواهد بود. نیز مجهز می شوند تا گزینه های به مراتب بیشتری برای امنیت به شما ارائه شود. هزینه ای که می خواهید در قبال امنیت خودتان و خانوادتان خرج کنید، مطمئنا ارزش بیشتری برایتان خواهد داشت؛ اما دقت کنید نسبت به مدلی که مدنظر دارید، ممکن است رقم های متفاوتی در بازار وجود داشته باشد.

👁️دومین گام: به چه رزولوشن و کیفیت تصویریی نیاز دارید؟ یک دوربین تا چه فاصله ای را می بیند؟ هر کدام از موارد فوق دارای خصوصیات ویژه ای هستند و برای اینکه در یک سیستم مداربسته خاص مورد استفاده قرار گیرند، باید به درستی انتخاب شده و در محل مناسب نصب شوند. نصب دوربین مداربسته اگر به درستی انجام نشود میتواند باعث خرابی دوربین و همچنین به بارآمدن مشکلات مختلفی شود. یکی دیگر از کاربردهای دوربین های مداربسته ترافیکی کنترل میزان ترافیک در خیابان ها و بزرگراه ها و ارسال اطلاعات از طریق GPS به رانندگان که قصد عبور از مسیر را دارند. همچنین می توانند بچرخند و توسط اپراتور کنترل شوند. این دوربین ها بیشتر از قابلیت exir دید در شب هایک ویژن استفاده می کنند که می توانند تمام محیط را در طول شب نیز کنترل کنند. همچنین این نوع دوربین مدار بسته را می توان در مکان های باز مورد استفاده قرار داد، زیرا برخی از آنان را با پوشش ضد آب مقاوم می کنند. این نوع دوربین مداربسته جز اولین مدل هایی است که وارد بازار شدند.

اما اینکه چه سیستمی و چه نوع برندی مناسب و نیاز ما برای کنترل داراییهای ما خواهد بود، نکتهای هست که اکثر مردم از آن بیاطلاع هستند. اینکه دوربین در چه منطقه ای نصب می شود، در میزان کارایی آن تأثیر دارد. مهم ترین راهنمایی برای خرید دوربین مداربسته، در نظر گرفتن بودجه و توقع تان از دوربین (کیفیت، کارایی در محیط تاریک، مقاومت در برابر شرایط محیطی و …) می باشد. با اینکار میتوان کارایی آنها در گرمای شدید تابستان یا برف و باران زمستان تضمین کنید. در کل میتوان گفت داهوا یکی از بهترین انتخابها برای محصولات نظارتی است. برای استفاده در محیط داخلی موثر هستند. آن ها یک راه حل ساده و کارآمد برای بسیاری از سازمان ها از جمله پرداخت هزینه، مدیریت اقامت در هتل و مواردی مانند پارکینگ ماشین ارائه می دهند. در فروشگا ها ، ادارات ، پارکینگ منازل و مکان های عمومی ، هتل ها و بیمارستان ها استفاده می شود. بدیهی است که دوربین مداربسته مناسب خانه با دوربین مداربسته مناسب یک کمپانی، پارکینگ و غیره متفاوت خواهد بود. وضوح تصویر دوربین های HD با کیفیت بسیار بالا به حدی است که عمدتا در مراکز پر خطر مانند بانک ها و کازینوها مورد استفاده قرار می گیرند.

خیلی از سارقین با دیدن دوربین مداربسته در محلی از سرقت منصرف می شوند و خیلی ها هم با فیلمی که از آنها ثبت شده سایت xiaomi-cctv گرفتار می شوند. دوربین های ANPR و LPR برای خواندن و ذخیره داده های پلاک های ثبت شده استفاده می شوند. به طور عمده ، تعداد محدودی برای استفاده توسط محققان ارشد به منظور “توسعه نرم افزار بینایی رایانه” ذخیره می شود. از این رو می توان گفت اهمیت استفاده از انواع دوربین مداربسته بسیار زیاد است و نیاز اولیه هر مکانی برای تامین امنیت می باشد. مثلا هزینه نصب داکت کشی از حداقل 4500 تومان تا 6000 تومان با توجه به PVC 3.5 یا 9 سانتی به ازای هر متر می باشد. دوربین های مدار بسته و مدار باز تحت شبکه با پروتکل های وایفای و وایرلس هم وارد بازار شده اند و توانسته اند خیال مشتری را از کابل کشی و خرابی دکور ساختمان راحت کند. اندازه بزرگ، آن ها را قابل توجه می کند و به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می کند.

یعنی در همان ابتدا که تصویر در دوربین ثبت می شود، اطلاعات برای دستگاه گیرنده آن که NVR نام دارد (مانند DVR برای مداربسته های آنالوگ) ارسال شده و پس از رمزگشایی در دستگاه NVR به تصاویر واضح تبدیل می شوند. این دوربین ها که قادر به کار در هر دو محیط عادی و کم نور هستند از عدم نیاز به روشن کننده مادون قرمز داخلی بهره مند می شوند زیرا به لطف تراشه های تصویربرداری بسیار حساس خود می توانند تصاویر تاریک و واضح را در تاریکی ثبت کنند. در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه معرفی می کنیم. علت نیاز به وجود آنالوگ نسل جدید، بی کیفیت بودن تصاویر آنالوگ های قدیمی و قیمت بالای دوربین های تحت شبکه که در ادامه راجع به آنها توضیح خواهیم داد می باشد.

کیانام ارتباط آماده همکاری با تمامی اصناف و کاربری های مختلف در محیطهای آموزشی، بیمارستانی، ادارات ، بانکها، مراکز نظامی و دولتی و… مراکز و فروشگاه های متعددی در فروش دوربین مداربسته فعالیت دارند. این دوربین مداربسته کوچک مخفی در بازار با اسم های گوناگونی به فروش می رسد . همانطور که از اسم این نوع از دوربین مداربسته پیداست عملکرد صحیح آن مشروط به نبود نویز روی خطوط سیم انتقال دهنده است. لنز در دوربین مدار بسته دام از نوع Wide است و فاصله کانونی آن ۳.۶ یا ۴ میلی متر است. دوربین های تصویری حرارتی می توانند در مسافت های طولانی تا ۳۰۰ متر دورتر را ببینند. می توانند از تغییرات در فناوری پشتیبانی کند. دوربین مدار بسته فیش آی را در سقف با حداقل ۳ متر ارتفاع نصب می کنند و دید بسیار گسترده ای دارد و این امکان را فراهم می کند که به جای استفاده از چند دوربین از یک فیش آی استفاده شود. قسمت هایی از دوربین مداربسته که امکان چرخش، گردش و زوم سریع را فراهم می کند، “اسپید دام” نامیده می شوند. این نوع دوربین به دو مدل با سیم و بی سیم تقسیم می شوند و تصاویر دریافتی آن ها به کدهای ۰ و ۱ تبدیل می شوند و این ویژگی امکان ارسال تصاویر به اینترنت را فراهم می کند.

یکی از اصلی ترین نکاتی که در هنگام انتخاب دوربین باید به آن توجه کنیم، داشتن قابلیت دید در شب در آنها می باشد. دوربین مدار بسته خودرو تا حد امکان باید بتواند در تاریکی هم تصویر برداری کند چون بسیاری از سارقان در هنگام شب دزدی می کنند و شب زمان خوبی برای آنهاست پس با قابلیت داشتن مادون قرمز ، دوربین می تواند به راحتی در تاریکی تصویر برداری کند . مطمئن باشید بعد از یک مدت زمان به مشکل می خورید و باید اون ها رو عوض کنید . دوربین های گردان یا PTZنوعی دیگر هستند که قابلیت پریست دارند و می توانند به صورت از پیش تعیین شده ، زمان بندی شوند و به صورت منظم از مکان های مختلفی که در زاویه دیدشان قرار دارند ، تصویربرداری کنند. نمونه های رایج آن عبارت است از نصب دوربین برای کنترل صندوق فروشگاه، نصب دوربین برای نظارت بر تراکنشهای POS و نصب و راه اندازی دوربین در مکان هایی که معاملات در آنجا انجام می شود.

DOME CCTV هم بر مبنای تکنولوژی تحت شبکه و هم آنالوگ در بازار موجود است که بسته به هزینه خریدار و کاربری دوربین، نوع تکنولوژی انتخاب میشود. این مدل از دوربین مداربسته از نام Dome یا گنبد الگو گرفته است که در واقع بدنه ای کروی و گنبد مانند داشته به همین دلیل دام نامگذاری شده است. پردازش دیجیتال تصاویر و ارائه ویژگی هایی مانند نقشه گرمایی، تشخیص چهره و … کمپانی های تولید کننده دوربین مداربسته در تلاش هستند تا با ارائه تکنولوژی های جدید قادر به جلب رضایت کاربران باشند از این رو بر روی دوربین های مداربسته از ویژگی های هوشمند و خاصی استفاده می کنند که سبب بهبود کیفیت تصاویر دریافتی می گردد. برند هایک ویژن سال ها است که بخاطر کیفیت بالای و تنوع زیاد خود به عنوان بهترین برند دوربین مداربسته در مجله های معروف سیستم های حفاظتی نام برده می شود و از این رو برای پوشش محیط های حساس به سیستم های نظارت تصویری این برند پیشنهاد داده می شود. اما تصاویری که در شب توسط دوربین های مداربسته پاناسونیک روی مانیتور نمایش داده می شد ، معمولا همراه با برفک هایی بود و از طرفی تصویر کیفیت و شفاویت مورد نیاز را نداشت .

پایداری سیستم: دستگاه قدرتمند NVR516 دارای عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری فوق العاده قوی هستند. دوربین های مداربسته نسل جدید شامل تکنولوژی های AHD ، HD-CVI و HD-TVI هستند اما اغلب دوربین های موجود در بازار دارای تکنولوژی AHD هستند. این دسته نسل اول دوربین های مدار بسته است که خود به ۲ گروه آنالوگ قدیمی و آنالوگ نسل جدید تقسیم می شود. برای ضبط تصاویر فرستاده شده چاره ای جز استفاده از سیستم دیجیتال نداریم؛ در آنالوگ های خیلی قدیمی دوربین به طور مستقیم به دستگاه ضبط VCR و نمایشگر وصل می شود که نقص و کمبودهای زیادی داشت.

در ادامه این 2 مورد را به صورت کامل بررسی می کنیم. دوربین هایی که با محفظه های خاص مهر و موم می شوند در برابر انفجار شیمیایی حفظ شوند. دوربین مدار بسته اسپید دام قابلیت چرخش و زوم کردن در یک نقطه خاص را دارد و جز قوی ترین دوربین های مدار بسته است. نقاط قوت آن ها به طور خاص در برنامه هایی است که نیاز به مشاهده مسافت طولانی دارند. نمایشگر : تصاویر و دیتای ارسالی از دوربین به آن منتقل می شود و کاربر می تواند آن ها را مشاهده کند. به زبان دیگر می توان گفت این دستگاه نقش سرور دوربین های مداربسته را بازی می کند.

این امر باعث افزایش نویز و کاهش کیفیت و از همه بدتر قابل دسترس بودن برای هر گیرنده ای در منطقه می شود. مبنای ارتفاع نصب دوربین مداربسته در فاصله ۳ متری بوده و هر چه ارتفاع بیشتر شود، به تبع آن دستمزد نصب و راهاندازی دوربین مداربسته افزایش مییابد. این قابلیت چون کار را برای شما آسان می کند و دیگر نیازی به وای فای برای انتقال تصویر ندارید قیمت را افزایش میدهد. آن ها به سنسورهای اسکن پیشرفته CMOS مجهز شده اند که به دستگاه اجازه می دهد تصاویر با کیفیت بالا را انتخاب کند و نیازی به منبع نور اضافی ندارد و دوربین مداربسته مناسبی برای شب باشد. Backlight compensation (BLC) نوعی از تنظیمات برای جبران نور پس زمینه وقتی دوربین روشنایی پس زمینه را انتخاب نمی کند، به کاربر اجازه می دهد هر قسمتی از صحنه که مد نظر کاربر است به طور منظم در معرض دید قرار گیرد. در تعریفی دیگر رزولویشن به معنای واحد اندازه گیری تصویر می باشد بصورتی که هر چقدر ابعاد تصویر کوچک تر باشد رزولویشن کمتر است و در عین حال هر چقدر ابعاد تصویر بزرگتر باشد رزولویشن نیز بیشتر خواهد بود. در حالت پیشرفته تر تصاویر و فریم ها به صورت یک جا بررسی می شوند و خطوط زوج و فرد مانند دوربین مداربسته آنالوگ جداسازی نمی شوند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار