تابلو روان چیست؟

اما در هر صورت می توان از این وسیله بزرگ که هم در دید عموم است و هم تاثیر خوبی دارد، تبلیغات گسترده و البته هدفمندی را انجام قطعات تابلو روان داد. یک تلویزیون شهری یا تابلوی تبلیغاتی تصویری ساخته شده از ماژول های ال ای دی یا SMD کوچکی است که کنار هم قرار می گیرند و صفحه نمایش بزرگ اصلی را تشکیل می دهند، این ماژول ها می توانند بلوک های مربع یا مستطیل باشند که از پیکسل های متعددی تشکیل شده اند که فاصله این پیکسل ها از هم دیگر را دات پیچ می گویند که می تواند کیفیت تصویر و تراکم تصاویر را تعیین نماید. بیشترین شباهت مربوط به ابعاد وسیع هردو نمایشگر است که با قرار گرفتن ماژول ها در کنار هم محدودیتی در ابعاد ندارد.(همچنین پنل های تلویزیون شهری به صورت متری ارائه میشود.) بنابراین ویدئو وال ها کیفیتی بسیار بالاتر دارند.

قطعات تابلو روان

از لحاظ آببندی هم ماژولها به سه نوع OUTDOOR , SEMI OUTDOOR , INDOOR تقسیم میشوند. در حالت کلی 4 نوع مانیتور صنعتی وجود دارد. و همچنین جذابیت بیشتری دارد. همچنین BACK PROJECTION ها برای جاسازی درفریمهای ویژه طراحی شدهاند. اگر شما در استفاده از ویدئو وال تازه کار هستید، اکنون زمان آن فرا رسیده است که مهارت های شبکه چند نمایشگر خود را به ویژه عملکردهای زنجیره ای، مانند انتقال سیگنال های برق و ویدئو بین نمایشگرهای مختلف تقویت کنید.

تلویزیون شهری

ماژول های LED اصلی ترین قطعاتی هستند که در ساخت این تلویزیون ها به کار برده می شوند و دارای انواع مختلفی می باشند. برای اینکه جهت را به درستی تشخیص دهید، بهتر است به فلش موجود بر روی ماژول ها، دقت کنید. امروزه با رونق بازارهای تجاری و فروشگاه ها، استفاده از دیجیتال ساینیج ها، مانیتورهای صنعتی یا ویدئو وال ها برای تبلیغات و نشان دادن اطلاعات به مشتریان بسیار رونق گرفته است که در مکان های بزرگ صنایع مختلف احتمالا به چشم دیده باشید. مانیتورهای صنعتی به دلیل اینکه از بردهای صنعتی و پنلهای محکمتری استفاده میکنند، مدت زمان بیشتری کار خواهند کرد. اگر تلویزیون در بیرون ساختمان ( محیط باز ) و رو به آفتاب نصب خواهد شد ، بایستی شدت نور ( نوردهی ) نمایشگر تلویزیون زیاد باشد اگر نه در سایه نصب می شود از تلویزیونی با شدت نور پایین هم می توان استفاده کرد.

سطح ماژول ها با استفاده از لامپ های LED کوچک پوشانده شده و چینش آنها در کنار هم از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. همانطور که گفته شد ویدیو وال از کنار هم قرار گرفتن ماژول های ال ای دی و برد کنترلر، منبع تغذیه، و کابینت یا استراکچر و سازه مگنتی (با توجه به نوع ماژول و محل نصب) تشکیل می شود. ابعاد پنل ها متغیر است و معمولا بسته به مدل آن هر نمایشگر می تواند به شکل تقریبی بازه ای بین ۵۵ تا ۸۵ اینچ یا بیشتر داشته باشد که بسته به مدل انتخابی متفاوت است. اگر شما نیاز به نصب نمایشگرها در فضای بیرونی داشته باشید، حتما باید از این مدل استفاده کنید. این نمایشگرها با توجه به محل قرارگیری، اندازه، رزولوشن و روشنایی مورد نیاز طراحی میشوند و فرایند یکپارچه سازی آنها به وسیله دستگاههای مخصوص این کار انجام میشود.

همین مورد مهم از دلایل قیمت بالاتر مانیتورهای صنعتی در برابر مانیتورهای خانگی هستند. بر خلاف مانیتورهای معمولی که پورتهای ورودی و خروجی محدودی دارند و دستگاههای کمی را میتوان با فرمت های خاص به آن وصل کرد، مانیتورهای صنعتی اینگونه نیستند. سیستم ویدیو وال یک نمایشگر عریض صنعتی و یکپارچه با قابلیت انعطاف پذیری بالا در تعریف تعداد صفحه های نمایش و چیدمان متنوع تصاویر است که قابلیت استفاده در 24 ساعت شبانه روز در هفت روز هفته را دارد و بهترین گزینه برای تبلیغاتی موفق می باشد. تفاوتی که این نوع تابلو با نوع LED ثابت دارد در حرکت کردن کلمات و حروف می باشد به این صورت که در تابلو روان جملات به صورت پشت سر هم و با استفاده از نرم افزارها و برنامه نویسی های کامپیوتری حرکت کرده و تکرار می شوند.

نصب این تجهیزات برای کار با هم به صورت یکپارچه و نشان دادن محتوای صحیح در زمان مناسب، مستلزم کالیبراسیون دقیق است. شما با استفاده از نمایشگرهای بزرگ میتوانید طیف وسیعی از اهداف و دستاوردهای خود را در مکانهای مهم در ابعاد بزرگ به مخاطب نشان دهید. دیجیتال ساینیج ها مانیتوری هستند که جهت تبلیغات بصری با نشان دادن عکس، فیلم یا متن استفاده میشوند. این در حالی است که تلویزیون شهری از کنار هم قرار گرفتن این ماژول ها در کنار یکدیگر به وجود میآید و همه آنها در کنار یکدیگر وظیفه پخش تصاویر و فیلم را برعهده دارند. تلویزیون شهری، تلویزیون تبلیغاتی یا تلویزیون LED همگی اصطلاحاتی هستند که به تابلو های بزرگی اطلاق می شوند که در کنار چهار راه ها ، بزرگراه ها ، پارک ها ، مراکز تجاری و ورزشگاه های فوتبال بر روی پایه های بزرگی نصب می شوند و به صورت رنگی عکس ها ،پیام ها و فیلم های تبلیغاتی، مناسبتی، اطلاع رسانی را پخش می کنند.

در سیستمهای نظارت تصویری، عکس و ویدیو توسط دوربین گرفته شده و با کابل به سمت دستگاه ضبط کننده(دستگاه NVR، DVR، XVR، UVR) ارسال میشود. فاصله دات پیچها هر چقدر کمتر باشد، تراکم پیکسلی بالاتری در متر مربع ایجاد میشود. ایمن موج هوشمند بهترین پیشنهاد برای استفاده از نمایشگر شهری با توجه به فاکتورهایی نظیر فاصله ی بیننده تا نمایشگر و استفاده در محیط باز و بسته را در قالب بسته ی فنی در خصوص مدل ارجح به مشتریان ارائه می نماید. ویدئو والها نسل جدید مانیتورهای صنعتی هستند و نسبت به مانیتورهای معمولی و خانگی قابلیتهای بیشتری دارند و امکان استفاده و کارکرد طولانی مدت و بصورت ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته (۷/۲۴) را دارا میباشند، این نوع نمایشگرها دارای قاب یا بزل (Bezel) بسیار باریکی هستند، یکی از مهمترین موارد هنگام خرید ویدئو وال که باید به آن توجه کرد فاصله قاب تا قاب (Bezel to Bezel) این نمایشگرها است که درواقع ضخامت خطی است که بعد از نصب بین نمایشگرها ایجاد میشود، هرچقدر این فاصله کمتر باشد تصویر کلی یکپارچهتر بهنظر میرسد.

تکنولوژی لمسی، جدیدترین و مدرنترین محصولات از دسته مانیتورهای صنعتی هستند. برد های کنترل آنلاین تصاویر ورودی را مستقیم بروی تلویزیون شهری نمایش میدهند ، اما در برد های آفلاین ، ابتدا تصویر روی حافظه ی برد قرار میگیرد و از آنجا مجددا پخش می شود. در آنجا در هاردهای ذخیرهساز، ضبط شده و توسط کابل به مانیتور جهت نمایش متصل میشود. در برخی مواقع از تلویزیونهای معمولی، مانیتورهای معمولی جهت دیدن استفاده میشود. امروزه با پیشرفت پنلهای LCD و LED مانیتورهای ویدئووال به سرعت جایگزین کیوبها و پروژکتورها میشوند. این مانیتورها دارای قاب باریک هستند و تقریبا تصویر یکپارچه ارائه میدهند؛ به همین جهت از لحاظ نمایش تصویر با کیوبها قابل مقایسه هستند.

در تلویزیون شهری از پنل هایی استفاده میشود که در آن چراغ های ریز LED جاگذاری شده که چراغ های آن از نزدیک قابل تشخیص است و فناوری پیکسلی برای تصاویر وجود ندارد. ویدئو وال و نمایش تصاویر روی یک مانیتور هنگامی راضیکننده هست که جزئیات تصویر، با کیفیت بالا قابل مشاهده باشد. مانیتور ها یا پنل ها باهم بهعنوان یک نمایشگر بزرگ برای نمایش محتوای دیجیتال یا محتوای ویدیویی عمل میکنند. از نظر چینش پنل ها در کنار هم نیز محدودیت خاصی وجود ندارد و بیشتر محیطی که متقاضی در اختیار دارد ملاک است.

دارا بودن فن داخلی برای متعادل نگه داشتن دمای داخلی دستگاه ، تکنولوژی هوشمند صرفه جویی در انرژی مصرفی و قابلیت چینش پنل ها به شکل ماتریسی در ابعاد مختلف ( افقی و عمودی ) جزو مزیت های ویدئو وال های صنعتی هستند. تصاویر یکدست و یکپارچه با قابلیت چینش دلخواه بسیار مهم است. با توجه به کاربری خاص ویدئو وال صنعتی که استفاده مداوم و طولانی مدت را میطلبد، مشخصات فنی این دستگاه ها متفاوت بوده و قابلیت های بیشتری را ارائه می دهد. سیستم ویدئو وال یک سیستم نمایش یکپارچه با ابعاد وسیع و با قابلیت دریافت تعداد زیادی از ورودی های ویدئویی در فرمت های مختلف می باشد . ولی هیچ یک ، به منظور استفاده به عنوان راه انداز یک صفحه نمایش بزرگ که از تعداد بیشماری LED تشکیل شده باشد٬ نبود . به زبان ساده مهمترین وظیفه کنترلر، تبدیل نمایشگرهای تکی به بخشی از یک نمایشگر کلی است تا بتوان تصویر را به صورت یکپارچه بر روی ویدئو وال به نمایش گذاشت.

درصورتی که آماده سازیهای ابتدایی انجام شده باشد، راه اندازی نمایشگر دیواری Video Wall ساده است. برای مثال در یک پروژه که برای دیسپچینگ اجرا شد، دقیقا به دلیل وجود آنالیزهای مهم دیتا، بهترین راهکار استفاده از Video Wall بود. برای مثال در پروژههای دیسپچینگ یا فرودگاهی که نیاز هست اعداد و نمودارها بصورت کامل نمایش داده شوند، بسیار کارایی دارد. زیرا بسیاری از نکات خرید ویدئو وال کاملا تخصصی بوده و نیاز به افراد با دانش علمی بالا دارد. شرکت فنی مهندسی سپهر صنعت آداک در سال ۱۳۸۶ با اهداف بازرگانی و تولید محصولات مورد نیاز شهرداریها تاسیس شد.

تنوع محصول و توجه به تقاضای بازار در کنار تکنولوژی برتر راز موفقیت این برند تاکنون بوده و همین امر باعث شده تا خرید جک پارکینگی زومر بسیار مورد استقبال قرار گیرد. کنترلهای استفاده شده در سیستمهای ویدئو وال از بهترین برندهای موجود در بازار با کیفیت بسیار بالا تا حد 6K بوده و با انتخاب مستری امکان فارسی نیز در آن قرار داده شده است. صفحه نمایشگر (ماژول): صفحه نمایشگر و یا همان کابینتهای تلویزیون شهری هستند که برای ساخت آنها از پانلهایی (ماژول ) استفاده شده است این پانلها به صورت مجموعه در کنار یکدیگر قرار می گیرند و از کنار هم قرار گرفتن آن ها صفحه نمایشگر ایجاد می شود. سیستم داده در ماژول های تابلو روان به این صورت است که از خروجی برد کنترل به ورودی اولین ماژول وارد می شود و از خروجی اولین ماژول به ورودی دومین ماژول وارد شده و این کار تا انتها، ادامه پیدا می کند.

در ادامه در مورد تفاوتهای این دو بیشتر صحبت خواهیم کرد. ۱-آماده سازی: شامل تصمیمگیری درمورد متدهای مورد استفاده برای نصب ویدئو وال است. دیزل ژنراتور شامل بسیار زیادی از قطعات متحرک است. دیزل ژنراتورهای خورجینی یا نوع V به دقت بالایی نیازمند هستند و تعمیر و بالانس مکانیکی آنها متفاوت است. نوع 2RGB در مواردی که نیاز باشد می تواند به راحتی در بین دو پیکسل واقعی خود یک پیکسل مجازی نیز ایجاد کند که باعث میشود کیفیت تصویر بالا رفته و دید آن افزایش پیدا کند در نوع 3IN1 تنها از یک LED برای نمایشگر استفاده می شود که به تنهایی می تواند رنگ های مختلفی را ایجاد نماید. رگولاتور ولتاژ : تنظیم کننده ولتاژ جهت بخش کوچکی از خروجی ژنراتور است که ولتاژ AC را دریافت کرده و آن را به جریان DC تبدیل می نماید. منبع تغذیه در تابلوهای روان، کار تبدیل ولتاژ را انجام می دهد.

در این تلویزیونها برای هر کدام از پیکسلها، یک آفتابگیر در نظر گرفته شده است که این مانع از تابش مستقیم نور آفتاب به پیکسلها میشود. در تمامی ویدئووال ها پورت های خروجی یافت میشود و میتواند داده های مختلفی را از دیگر دستگاه ها دریافت کند و خروجی را با آن داده ها تولید کند. تابلو روان به طور کلی به نمایشگر های کوچکی که با صفحاتی از LED های کوچک و کنار هم قرار گرفته شده و با یک پردازنده به یکدیگر متصل شده باشند و یک متن یا تصویر را به صورت متحرک نمایش دهند را تابلو روان می گویند. برای انتقال داده هم از کابل های فلت همراه ماژول، استفاده می شود. Video Wall یا Display Wall مجموعه ای از چند نمایشگر هستند که با قرارگیری در کنار هم تصویری در ابعادی بسیار بزرگتر تشکیل می دهند. برای اینکه تصاویر دریافتی از کیفیت بالایی برخوردار باشد باید نوری که در آن تعبیه شده مناسب باشد به همین خاطر یکی از عواملی که میتواند در شدت نور و همچنین تصویر با کیفیت کمک کند استفاده از ال ای دیهای با کیفیت و مرغوب است.

همچنین مصرف توان در مانیتورهای ویدئو وال بسیار پایین است. از طرفی از نظر آب و هوایی استاندارد حفاظتی IP، به آنها کمک میکند تا در برابر نفوذ گردوغبار و همچنین نفوذ مایعات عملکرد مناسبی در شرایط سخت و مناطق خاص داشته باشند. باید در هنگام خرید مانیتور صنعتی کاملا این نکات را در نظر گرفت. قبل از هر چیز لازم است در مورد محل نصب و اندازه مورد نظر تصمیم گرفته شود. استفاده از تلویزیونهای شهری کوچکتر به لحاظ قیمت پایینتر بیشتر مورد استقبال شرکتها و مشتریان قرار میگیرد. جالب است بدانید که بارزترین مشخصه تابلو روان جذابیت، عمر طولانی قطعات، قیمت کمتر نسبت به دیگر محصولات تبلیغاتی و پر بازده بودن آن است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار