بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان شیائومی، سامسونگ، نوکیا آبان ۱۴۰۱ درجه

در واقع هرکاربری باید نیازها و انتظارات خود را مد نظر قرار دهد و با توجه به آنها مناسب‌ترین مدل برای خودش را انتخاب کند. گاهی خرید یک گوشی پرچمدار فقط به معنای صرف اضافی است و عملاً یک گوشی میانرده خوب هم قادر به جلب رضایت ما را به طور کامل جلب کند. در این قسمت هم یکی دیگر از گوشی های میان رده ۲۰۲۲ که عملکرد موفقی در همه‌ی زمینه‌ها داشته و گزینه‌ای ایده‌ال برای اغلب کاربران معمولیست را معرفی می‌کنیم. اگر یک گوشی خوش قیمت با متریال باکیفیت می‌خواهید، این مدل گزینه بسیار خوبیست چرا که شیائومی از شیشه گوریلا گلس ۵ برای پنل پشتی استفاده کرده و مثل خیلی از میان‌رده‌ها با پنل پلاستیکی مواجه نیستید. همچنین، اگر از آن دسته افرادی هستید که زیاد ویدئو در اینستاگرام، یوتیوب و… می‌بینید این مدل بخاطر مشخصات فوق‌العاده نمایشگر و اسپیکرها یک گزینه ایده‌آل است. بعلاوه اگر از گوشی موبایلتان زیاد برای فیلمبرداری استفاده می‌کنید این مدل‌ برایتان مناسب است چرا که فیلمبرداری را با کیفیت ۴K انجام می‌دهد.

پنل جلویی به یک نمایشگر 6.8 اینچی از نوع داینامیک آمولد 2X مجهز شده‌است. این نمایشگر به لطف بهره‌مندی از حاشیه‌های ظریف و لنز سلفی کوچک توانسته 89.8 درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص دهد تا از تماشای انواع محتواهای تصویری نهایت لذت را ببرید. با این حال جایگاهی برای این قلم در نظر گرفته نشده اما به سادگی می‌توانید به صورت جداگانه خریداری کنید و از قابلیت‌های آن بهره مند شوید. اسکنر اثر انگشت نیز زیر همین نمایشگر است که به جدیدترین سنسور 3D Sonic Gen 2 مجهز شده‌است تا دقت و حساسیتی بسیار بالاتر را در اختیارتان قرار دهد. از دیگر قابلیت‌های این 4 دوربین می‌توان به پشتیبانی از فناوری‌های auto-HDR و پانوراما اشاره کرد که سبب شده تا تصاویری با وضوح عالی و بهترین کیفیت را به ثبت برسانید. با استفاده از این 4 دوربین می‌توانید فیلم‌هایی با کیفیت 8K و نرخ 24 فریم بر ثانیه به ثبت برسانید.

بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان شیائومی، سامسونگ، نوکیا آبان ۱۴۰۱ درجه این گوشی مانند اکثر گوشی‌های مقرون به صرفه به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که شارژدهی خوبی دارد. حتی اگر استفاده‌ای سنگین در طول روز از این گوشی داشته باشید، می‌توانید یک روز کامل روی عمر باتری آن حساب کنید. ردمی نوت ۱۰ پرو ۴جی هم با وجودی که بیش از یک سال است که در بازار حضور دارد در بین گوشی های میان رده ۲۰۲۲ نیز توانسته خودش را نشان دهد و هنوز هم بعنوان یکی از بهترین و شیک‌ترین مدل‌های بازار شناخته می‌شود. یک گوشی مقرون به صرفه با ظاهری شیشه‌ای و مات که اصلاً شبیه به گوشی‌های ارزان میانرده نیست و توجه هر خریداری را به خود جلب می‌کند. مدلی که هم مناسب عملکردهایی مثل گیمینگ است و هم به مذاق طرفداران عکاسی خوش می‌آید.

ردمی نوت ۸ پرو شیائومی

اگر هم قصد خرید بصورت اینترنتی را دارید ضمن خرید از فروشگاه های مجاز به قسمت مشخصات کالا مراجعه کنید تا با جزییات گوشی موبایل مدنظرتان بیشتر آشنا شوید. مطالعه نظرات کاربرانی که از آن محصول استفاده کرده اند بسیار مثمر ثمر و مفید خواهد بود. با کمی وقت گذاشتن و مطالعه نظرات کاربران قطعا اطلاعات مفیدی کسب خواهید کرد. برای گلکسی A03، سامسونگ حالت پرتره با تنظیمات خودکار را در نظر گرفته است.

  • بهترین گوشی تا ۵ میلیون ردمی جدیدترین گوشی در فهرست گوشی تا ۵ میلیون شیائومی ردمی نوت ۱۱ است که همین ماه گذشته به بازار آمد.
  • همچنین در ادامه راهنمای خرید گوشی می‌توان گوشی پوکو M5sرا به عنوان جایگزینی مناسب با تراشه هلیو G95 و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفت.
  • در پنل پشتی چهار دوربین برای تصویر برداری در اختیار کاربران قرار گرفته و افراد می‌توانند در حالت‌های مختلفی با این گوشی هوشمند تصویر برداری کنند.
  • نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی حدود ۸۵.۶% و تراکم پیکسلی در آن حدود ۳۸۷ پیکسل در هر اینچ است.
شاید استفاده از حسگر اثر انگشت در یک گوشی پایین‌رده نقص بزرگی نباشد؛ اما فقدان آن در گوشی شرکتی با آوازه‌ی محصولات پرامکانات، کمی ناامیدکننده است. نماینده‌ی ایسوس در فهرست ما به تراشه‌ی MT6750T و ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده و نمایشگر کشیده‌ و طراحی مدرن ذن‌فون مکس پلاس آن را به گوشی زیبایی مبدل کرده است. ایسوس از دوربین دوگانه، باتری ۴۱۳۰ میلی‌آمپر ساعتی و نمایشگر فول اچ‌دی ۵.۷ اینچی در میان‌رده‌ی اقتصادی خود بهره می‌گیرد. تراشه‌ی ضعیف‌ترذن‌فون مکس پلاسنسبت به رقبای هم‌قیمتش مانع تبدیل شدن آن به گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربران شده است.

این گوشی با گواهی IP53 روانه بازار می‌شود و در برابر گردوغبار و قطرات آب مقاوم است. برای آشنایی با کار کرد انواع دوربین‌های گوشی هوشمند به لینک زیر مراجعه کنید. این لنز در بین عکاس‌های منظره و معماری طرفداران خیلی زیادی دارد زیرا به آن‌ها این امکان را می‌دهد که بخش زیادی از پیش زمینه را به همراه عناصر اطراف در یک عکس به تصویر بکشند. از سامسونگ که بگذریم میرسیم به هواوی که من راستش اطلاعات زیادی در موردش ندارم ولی رابط کاربری این موبایل هاجذاب نیست. سری پوکو که شیاومی میزنه درستع واسه گیمینگه اما نسخه m3 پردازندش ضعیفتر ساختن که نمیدونمم چرا .

حسگر اثر انگشت این گوشی زیر نمایشگر تعبیه شده که در زمینه‌ی سرعت و دقت عملکرد خوبی دارد. اول از همه باید بگوییم شیائومی Mi A3 عضو پروژه اندروید وان است و این یعنی به غیر از دریافت اندروید ۱۰، اندروید بعدی را هم دریافت می‌کند. این گوشی از نمایشگر ۶ اینچی سوپر امولد بهره می‌برد و رزولوشن پایینی دارد که چنین رزولوشنی در این بازه قیمت چندان تعجب‌آور نیست. در عوض به دلیل بهره‌گیری از نمایشگر اولد، محتواهای مختلف با کنتراست بهتر و رنگ‌های زنده‌تری نمایش داده می‌شوند. تراشه این گوشی هم اسنپ‌دراگون ۶۶۵ است که به‌عنوان یک تراشه میان‌رده می‌تواند به‌خوبی جوابگوی نیازهای کاربران باشد. با توجه به نوسانات پیوسته بازار ارز و تلاطم‌های بازار موبایل، قیمت گوشی‌های هوشمند هم مرتب تغییر می‌کنند و به همین خاطر شاید گوشی هوشمندی که در دسته بین ۱ تا ۲ میلیون تومان قرار گرفته، مدتی دیگر به دسته دیگری منتقل شود.

گوشی‌ اقتصادی شیائومی پوکو M3

قاب پشتی این گوشی خوب از جنس پلاستیک بوده و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده و جلوه‌ زیبایی به گوشی بخشیده است. این محصول سامسونگ با نسخه 12 از سیستم‌عامل اندروید روانه بازار شده است تا از هر نظر گوشی مدرنی به‌حساب بیاید. باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 33 وات، درگاه ارتباطی USB-C و جک 3.5 میلی‌متری صدا هم از دیگر مشخصات این محصول جدید است. نمایشگر 6.43 اینچی AMOLED این گوشی خوب حدود 409 پیکسل را در هر اینچ جا داده و حاشیه‌ها هم تا حد ممکن کاهش یافته است. قاب پشتی این گوشی مدل بالا از جنس پلاستیک بوده و قاب جلویی را شیشه پوشانده که جلوه‌ زیبایی به گوشی داده است.

آیا تفاوت زیادی بین ظرفیت باتری گوشی‌های اقتصادی با گوشی‌های پرچمدار وجود دارد؟ خیر. ظرفیت باتری گوشی‌های اقتصادی معمولا بین ۴۲۰۰ تا ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. باتری گوشی شیائومی Poco M4 Pro لیتیوم پلیمری غیرقابل تعویض با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعت و شارژ سریع ۳۳ واتی است. هواوی Y9A به عنوان یک گوشی زیر ۵ میلیون تومان دارای نمایشگر با ابعاد ۶.۶۳ از نوع IPS LCD است. باتری این گوشی لیتیوم پلیمری غیرقابل تعویض با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سریع ۲۰ واتی است.

ردمی ۸A شیائومی

بهترین گوشی تا ۴ میلیون شیائومی به باتری پرظرفیت ۵ هزار میلی آمپرساعتی مجهز شده که با تکیه بر توان ۱۸ واتی به سرعت به صفحه وب زیر مراجعه کنید پر خواهد شد. نمایشگر ۶.۷ اینچی این موبایل فضایی گسترده‌ای برای نمایش محتوا در اختیارتان می‌گذارد. روی این صفحه هم پوشش گوریلا گلس قرار گرفته که از آن در برابر خط و خش به خوبی حفاظت می‌کند. شیائومی ردمی 10C بهترین‌ گوشی‌ شیائومی در این رده قیمتی ردمی 10C است که به تازگی معرفی شده و در فهرست گوشی تا ۵ میلیون می‌درخشد. نوکیا C3 در بازه تا ۲ میلیون تومان گوشی‌ اندرویدی کارآمدی پیدا نمی‌کنید و تفاوت موبایل‌های این رده با رده ۳ میلیون چشمگیر است اما اگر امکان صرف هزینه بیشتر را ندارید نوکیا C20 از مدل‌های دیگر قوی‌تر است. خرید جدیدترین موبایل‌ها تا همین دو سه سال پیش کار سختی نبود اما حالا داشتن گلکسی S22 و آیفون ۱۳ مکس بیشتر یک رویا است و بسیاری از ما دنبال خرید گوشی تا ۵ میلیون یا تا ۱۰ میلیون هستیم.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار