انواع قالب بتن تبریز صنعت یداله زاده

این شرکت از همان اوایل تاسیس اهتمام زیادی به ارتقای کیفیت محصولات خود داده است و توانسته محصولات مشتری پسندی را به بازار عرضه کند. این شرکت دارای افراد تکنسین و نیروهای متخصص و مجرب است که با تلاش های روزمره خود قادر به ساخت انواع مختلف قالب بتن در جنس های مرغوب شده است که همراه خدمات منحصر به فرد و خاص آن را ارائه می دهد. فروش محصولات تولیدی این شرکت بر اساس مشتری مداری برنامه ریزی شده است که قیمت های مقرون به صرفه این قضیه را اثبات می کند. جهت مهار قالب بتن که در زیر پلها و یا سقفها بسته میشود در صورت کم بودن ارتفاع و کم بودن حجم بتن از جک سقفی و در غیر اینصورت غالبا از داربست مثلثی استفاده میشود .

فلز منیزیوم به طور غیرمستقیم و به شکل اکسید منیزیم در ساخت قالب بتن به کار می‌رود. از مهمترین مزیت‌های قالب‌های منیزیومی می‌توان به سبکی (جابجایی راحت)، مقاومت در برابر آتش، سازگاری با محیط زیست و مقاومت بالا در برابر بارهای سنگین اشاره کرد. دوام قالب بتن از جنبه اقتصادی و دستیابی به سازه‌های بتنی باکیفیت در استفاده‌های مجدد اهمیت پیدا می‌کند. قالب بتن تقریبا همیشه در محیط باز ساخته می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل، ماده سازنده قالب و اجزا آن در فاصله زمانی بین استفاده مجدد در معرض هوا قرار می‌گیرند. در حالت ایدئال، مواد سازنده قالب، اجزا و صفحه داخلی قالب باید در مقابل عوامل محیطی از قبیل هوازدگی، خوردگی و غیره مقاوم بوده و نرخ تجزیه پایینی در برابر اثرات آفتاب، باد و باران داشته باشند.

انواع قالب بتن :

انواع قالب بتن تبریز صنعت یداله زاده

بنابرین در مکان های سردسیر برای استفاده گزینه مناسبی نمی باشند . در این مقاله به مقایسه این سه قالب بندی بتن می پردازیم و مزایا و معایب هر کدام را بررسی می نماییم . زمانی می‌توان قالب بندی را جدا کرد که بتن به حداکثر استحکام خود رسیده باشد و بتواند نیرو های وارده را تحمل کرده و در برابر نیروها تغییر شکل ندهد. قالب بتن منیزیومی به علت وزن سبکی که داره ، این امکان را فراهم میکنه تا به راحتی بتوانید آن ها را جا به جا کنید.

این شرکت با استفاده از تکنولوژی روز و بکارگیری نیروی متخصص و مجرب توانسته محصولات خود را با کیفیت و استاندارد بالا به بازار عرضه و از لحاظ صرفه جویی در وقت صنعتگران با استقبال مواجه گردد. مقاومت در برابر ضربه و آسیب ندیدن یکی از ویژگی‌های مهم قالب باکیفیت است. این ویژگی با تعیین نحوه ریزش ماده سازنده قالب قابل بررسی می‌باشد. برای رعایت این ویژگی قالب، باید استفاده از مواد شکل پذیر در اولویت قرار داده شود. در برخی از موارد مهندسی از قالب بتن در زیر پله‌ها و سقف‌ها استفاده می شود.

قالب بتن چیست؟

ابتدا قالب های عمودی برای سکوها، دیوارها و تیر های بزرگ برداشته میشوند زیرا هیچ باری را تحمل نمیکنند. همه قطعاتی که به قالب ها اتصال دارند باید با اطمینان کامل محکم شوند تا وقتی بتن می لرزد شل نشود و پایه های اطمینان باید طوری قرار بگیرند که پایداری قالب ها تامین شود. به کارگیری این صفحات بتنی استاندارد در این خانه هنوز هم به خوبی قابل رویت است. استفاده از قالب لغزان برای حذف داربست از اطراف سازه به عنوان نقطه قوت این نوع قالب محسوب می شود. این قالب در محل استفاده توسط نجارها و طبق نقشه قبلی ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

وضعیت فرایند قالب بندی یکی از مراحل با اهمیت و اساسی در ساخت سازه بتنی است. قالب فلزی بتن دارای چهارچوب فلزی است که نگهداری میلگرد ها و بتن خیس در خود کمک می کند. بیشتر هزینه های اجرای اسکلت بتنی مربوط به قالب بندی بتن می باشد کارخانه قالب بتن . برای قالب های فلزی بتن پیاده رو ها در بازار قالب هایی از جنس آهن و آلومینیوم وجود دارد.

  • این بخش جهت تحمل فشارهای افقی وارده از طرف بتن و اتصال دو جداره داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.بولت مهاری با ساختاری از کابل های فولادی محکم از درون تیر افقی و جداره داخلی رد شده و توسط پیچ و مهره سفت می‌شود.
  • مواد سازنده قالب نباید با بتن تازه یا سخت شده ناسازگاری داشته باشند.
  • مواد قالب باید ارزان و در دسترس باشد تا برای دفعات بعد نیز بتوان از آن استفاده کرد.
  • اکثر معایبی که قالب های چوبی داشت را برطرف کرد همانند ضریب تکرار پذیری بالا سرعت در ساخت ، قالب بندی و سطح نسبتا صاف و صیقلی که ایجاد میکرد .
  • در همین راستا، گروه بازرگانی مدحت وود اقدام به تولید قالب بتن با استفاده از پلای وود نموده است و محصولات خود را با بالاترین کیفیت در اختیار شما مشتریان گرامی قرار میگیرد.

از قالب های بتن چوبی ( فریم فلزی با کف پلای چوب) یا قالب های بتن فلزی (به علت قدرت تحمل وزن زیادی که در برابر وزن های بالا دارند) برای پروژه های عمرانی وسیع مثل سد و مخازن، پل ها، دیوارهای یکطرفه و دو طرفه و … استفاده می شوند. همچنین لازم به ذکر است، قالب های فلزی فولادی که در انوع مرغوب، باکیفیت و مقاوم تولید می‌شوند، توسط روش های مختلفی نظیر گالوانیزاسیون آبکاری می‌شوند و در برابر زنگ زدگی، فرسایش و پوسیدگی مقاومت فوق العاده بالایی دارند. از نکات مهم در استفاده از قالب فلزی، توجه به تمیزی، یکنواخت بودن و صاف بودن سطح قالب است در غیر اینصورت وقتی بتن ریزی انجام شود، حفره های ریز و درشت در سطح سازه ایجاد شده و موجب ناهموار شدن سازه می‌شود. برای حل این مشکل معمولا عوامل اجرایی، سطح قالب را با روغن چرب می‌کنند.

ایراد بزرگ آن داشتن انعطاف پذیری کمتر از قالب چوبی و قالب پلای وود است زیرا بسیاری از اجزای تشکیل شده آن، پیش ساخته هستند. این نوع قالب از پنل های به هم پیوسته یا سیستم های مدولار تشکیل شده از پلاستیک سبک و مقاوم ساخته شده است. قالب های پلاستیکی در پروژه های کوچک متشکل از کارهای تکراری مانند شهرک های مسکونی با هزینه کم عملکرد مناسبی دارند. محصولات قالب بتن شهر بتن با رعایت تمامی اصول مهندسی و داشتن تکنولوژی روز دنیا تولید می گردند. شهر بتن شرکتی پیش رو در تولید محصولات و قطعات موجود در صنعت ساختمان سازی می باشد. البته با توجه به اینکه ممکن است در ابتدای کار مجبور به صرف هزینه قابل توجهی برای تهیه این نوع قالب بتن ریزی باشید اما دفعاتی که از آن استفاده می ‌کنید به طور کلی هزینه های شما را در پروژه های متوالی کاهش می‌دهد.

ویژگی یک قالب بندی خوب چیست؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار