انواع دوربین ها و روش نصب دوربین مداربسته (+ مزایا و معایب)

یکی از اقدامات اصلی که برای افزایش مقاومت دوربین مدار بسته در برابر فشر و ضربه انجام می شود این است که بدنه دوربین از مواد مخصوصی ساخته شوند که ضریب مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه داشته باشند؛ تست ضربه به وسیله چکش اجرا می شود. این مورد یکی از عوامل بسیار مهم در هنگام خرید دوربین مدار بسته می باشد و اکثر افراد از آن آگاهی ندارند. از قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان این است که برای نصب دوربین، در این مکانها نیز اجازه ساکنین و تصویب هیئت مدیره، لازم است و در صورتیکه بدون کسب اجازه اقدام به نصب دوربین کنید، طبق اصل 25 قانون اساسی متخلف محسوب میشوید و این کار تبعات قانونی در پی دارد.

در نوع وایرلس اتصال از طریق اینترنت می باشد. نصب دوربینهای مداربسته بسیار راحتتر و سادهتر از آن چیزی است که فکرش را میکنید. کاربرد دوربین مداربسته دام، بیشتر برای فضاهای داخلی ساختمان ها می باشد؛ به عنوان مثال می توان آن ها را در فروشگاه ها، پارکینگ منازل، بیمارستان ها، ادارات، هتلها و مکان های عمومی استفاده و نصب نمود. در برخی از مدل ها شما توانایی متصل کردن دائم به برق شهری و نظارت ۲۴ ساعته را دارید . منظور از رزولوشن در سیستم های جدید، تعداد نقاط نورانی کوچکی است که تصویر از آن تشکیل شده است. قدیمی ترین سیستم انتقال تصاویر که میتوان از آن در سالهای ۱۹۹۸ یاد کرد همین تکنولوژی است. SDL انتقال ندادن تصاویر در مسافتهای بیشتر از ۱۰۰ متر بود. کیفیت تصویر دوربین مداربسته، بیشتر از همه با موردی به نام رزولوشن تعیین می شود. در واقع شرکتهایی که به دنبال تمایز از سایر شرکتها هنگام فروش محصولات خود بودند این سیگنالها را انتخاب کردند. این دوربین ها در برخی از مدل های خود قابلیت چرخش نیز دارند. همان طور که در مقالات پیشین به آن اشاره نموده بودیم، دوربین های مداربسته از نظر نوع بدنه و شکلی که دارند، به چهار دسته تقسیم می شوند.

برای انجام این کار, لازم است تجهیزاتی مانند، اینترنت پر سرعت در دسترس باشد. نصب دوربین مداربسته آنالوگ به شکل تصویر بالا انجام می شود. اگرچه این یک عامل بازدارنده جدی برای سرقت نیست، اما برای کمک و شناسایی مجرمانی که فعالیتهای غیرقانونی خود را در خانه یا محل کسبوکار شما انجام میدهند، بیش از اندازه کافی است. یکی از ویژگی هایی که کاربران از دوربین های خود که در پارکینگ ها و ورودی ها نصب کرده اند انتظار دارند، این است که بتوانند پلاک خودرو ها را بدون هیچ مشکلی شناسایی کنند، حال اگر نور چراغ های جلوی خودرویی مستقیم به لنز دوربین بتابد – به خصوص اگر شب باشد – کیفیت تصاویر کاهش پیدا می کند و پلاک خودرو ناخوانا می شود. علاوه بر آن، در صورت بروز مشکل و یا اتفاقات ناگوار در خانه ها، می توانید با مشاهده فیلم های ضبط شده توسط دوربین، افراد را شناسایی کرد. بهتر است برای خرید دوربین مداربسته بیسیم علاوه بر اینکه به مزایای دوربین مداربسته وایرلس توجه می کنید مشکلات کلی این دوربین های مداربسته را نیز در نظر بگیرید.

حتی زمانی که دوربین از راه دور کنترل نمیشود، میتواند منطقه بسیار بزرگتری را پوشش دهد و کار بسیاری از دوربینهای ثابت را انجام دهد. فراهم کردن قابلیت انتقال تصویر، صدا، دیتا به شکل هم زمان بر روی کابل کواکسیال از مزیتهای شرکت داهوا است. شرکت هایک ویژن چین و کمپانی TVT از شرکتهای پیشتاز در تولید انواع دوربین مداربسته آنالوگ هستند. تهران، اصفهان و شیراز نمونه ای از شهرهایی هستند که دوربین مداربسته مایلسایت در آن ها ارائه شده است. انواع دوربین مدار بسته ضد آب کدام مدل ها هستند؟ شید های ضد نور خورشید، برف پاک کن و بخاری ها و تهویه ها برای کارایی بالای دوربین تعبیه می شوند. این دوربین ها از لحاظ شکل ظاهری به دسته های دام، بولت، اسپید دام و غیره تقسیم بندی می شوند که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند. برای دریافت لیست قیمت محصولات برایتون میتوانید وارد صفحه درخواست لیست قیمت محصولات داتیس شوید و درخواست خود را ارسال نمایید تا لیست قیمت دوربین مدار بسته برایتون را دریافت نمایید. با دیدی به آینده بستر رو طوری انتخاب نمایید که امکان افزایش تعداد کابل را داشته باشد.

یکی از توقعاتی که از دوربین مدار بسته داریم، قابلیت ضبط تصاویر است در واقع گاهی لازم است شما تصاویر دوربین ها را به صورت آنلاین مشاهده نمایید و در موارد دیگری شما نیاز دارید پس از چند ساعت یا چند روز به تصاویر دوربین هایتان سر بزنید که در این صورت برای ضبط کردن تصاویر دریافتی از دوربین های مداربسته نیاز به دستگاهی مجزا دارید که این دستگاه بسته به نوع دوربین می تواند DVR یا NVR باشد. از طریق رایانه شخصی، لپ تاپ یا تلفن همراه، فیلم را میتوان از هر نقطه در جهان مشاهده کرد. سامسونگ شرکت کرهای با فعالیت بینالمللی است که در سال 1938 در سئول کره تاسیس شد.

به طوری که میتوان گفت این تکنولوژی به کار گرفته شده، توانایی پوشش دادن بزرگترین ضعف سیستمات امنیتی را دارد. برای دور نگه داشتن حشرات از دوربین امنیتی خود از یک دافع حشرات یا اسپری عنکبوت استفاده کنید. به طور مثال زمانی که از شرکت خود دور هستید و تمایل دارید بدانید که کارها چگونه پیش می رود می توانید وضعیت شرکت را از طریق فیلم های ضبط شده توسط دوربین ها چک کنید. شاید شما از آن دسته افرادی هستید که دوربینهای دیجیتال را به آنالوگ ترجیح میدهید. با توجه به نصب این دسته از دوربین های مداربسته بر روی سقف، به آن ها دوربین سقفی هم می گویند. اینکه شما چه نوع دوربین مدار بسته ای برای محل مورد نظر نیاز دارید از مهمترین نکات قبل از خرید دوربین مدار بسته خواهد بود. به طور مثال دی وی آر 4 کانال با پشتیبانی از هارد 4 و رزولوشن 2 مگاپیکسل کمتر از نصف دی وی آر 4 کاناله با پشتیبانی از هارد 8 ترابایت و رزولوشن 5 مگاپیکسل قیمت دارد که این مثال یک مورد کوچک از اختلاف در دی وی آر هاست.

در ادامه به هر یک از این چهار دسته می پردازیم. در چنین مواقعی از عبارت Power Over Coax که مخفف POC است؛ استفاده میشود. در حال حاضر نسل جدید دوربین های آنالوگ HD می توانند تا کیفیت تصویر 8 مگاپیکسل، و دوربین های تحت شبکه تا 12 مگاپیکسل را ارئه دهند. دوربینهای آی پی تحت شبکه دوربینهای IP نسل جدید دوربینهای مداربسته هستند. دسته ی دیگر دوربین های مداربسته از لحاظ تکنولوژی، دوربین های تحت شبکه یا آی پی می باشند؛ این دوربین ها نسل جدید دوربین های مداربسته هستند. پس دوربینهای آنالوگ از نظر کیفیت ضعیفتر از دوربینهای دیجیتال هستند. مهمترین تفاوتهایی که بین دوربین مداربسته آنالوگ و دیجیتال وجود دارد قیمت آن است. یعنی به عنوان مثال اگر دوربین مداربسته ۵ مگاپیکسل رزولوشن دارد، نمی توان دستگاهی را برای آن انتخاب نمود که توانایی پردازش فقط ۳ مگاپیکسل کیفیت را دارد.

دوربین مداربسته هایک ویژن اکنون در بسیاری از مدل ها، می تواند از فناوری های هوش مصنوعی این شرکت مانند تشخیص چهره، خواندن پلاک، کنترل از راه دور تجهیزات محیط و… دوربین های مداربسته سامسونگ کره جنوبی دارای کیفیت سخت افزار ی و نرم افزاری بسیار بالایی بوده و از نظر قیمت نیز نسبت به دیگر برند های چینی دارای قیمت بالاتری هستند. دوربینهای مداربسته دیجیتال کیفیت بسیار بالاتری نسبت به آنالوگ دارند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، گروهی متشکل از 67 نماینده مجلس و لرد از دولت انگلیس درخواست دارند تا فروش و استفاده از تجهیزات نظارتی هایک ویژن و داهوا را در این کشور ممنوع اعلام کند. پس تصاویر ذخیره شده در دوربینهای دیجیتال وضوح چشمگیری دارند.دوربینهای مداربسته آنالوگ هم از نظر ظاهر و هم از نظر تکنولوژی دارای انواع مختلفی هستند. از انجایی که اطلاعات به صورت دیجیتال در این تکنولوژی انتقال پیدا می کند و هیچ تبدیلی روی آن صورت نمی گیرد، سیستم HDSDI دارای کیفیت مناسبی در تکنولوژی های انتقال تصویر است. این نوع از دوربین ها به خاطر ثابت بودن فاصله کانونی، و پشتیبانی کم از ثبت تصاویر درشب، هزینه بالایی ندارند و مناسب مناطق مسکونی و کسب و کار های کوچک هستند.

یعنی در جهت افقی توانایی چرخش ۳۶۰ درجه و در جهت عمودی توانایی چرخش ۱۸۰ سایت xiaomi-cctv درجه دارند. دوربین های چشم ماهی به شما این امکان را می دهند که زاویه دید ۱۸۰ درجه و در برخی از مدل ها زاویه دید ۳۶۰ درجه داشته باشید. تیم مجرب و حرفه ای نصب دوربین های امنیتی شرکت آس در تست دوربین مواردی مانند دید در روز و شب ، صدای دو طرفه ، ذخیره سازی ، ادغام های پلتفرم هوشمند و هوش مصنوعی را بررسی می کنند. شما باید نسبت به هدف و مکانی که قصد دارید از دوربین مدار بسته استفاده کنید، زاویه دید مناسب خود را تهیه کنید. شرکت ایمن تصویر امرتات با استفاده از رابطه خود با واسطهها و سازندگان حرفه ای دوربینهای مداربسته، بهترین گزینه برای انتخاب مناسبترین محصول منطبق با نیازهای شما میباشد.

این سیستم ها بر روی سیگنالهای تصاویر کد گذاری میکنند. CVI تا حدود بسیار بالایی از نظر سیگنال رمز گذاری و دریافت مشابه با رقیب خود یعنی AHD است. ارائه دادن کیفیت FULL HD با قیمت مناسب سبب شده تا این تکنولوژی مخاطب را به خود جذب کند. در این مقاله سعی کرده ایم تا به بررسی انواع دوربین مداربسته از جنبه های مختلف پرداخته و آن ها را در چهار دسته بندی مناسب به شما ارائه نماییم تا آرامش ذهنی و اطلاعات کامل برای خرید دوربین مداربسته به شما داده باشیم دوربین مداربسته داخلی. تقاضا برای دوربین مداربسته در سالهای اخیر در حال افزایش است و نه تنها برای کسب و کارها و شرکت ها یک ضرورت است، بلکه صرف نظر از نوع و اندازه خانه، یک وسیله ضروری برای افزایش امنیت منازل نیز به حساب می آید. این مجموعه سالیان زیادی در این زمینه مشغول فعالیت بوده که برای مشتریان و خریداران در صورت تمایل اپراتور نصب و راه اندازی نیز ارسال می کند شرکت ما علاوه بر تامین نیاز بازار داخل هر ساله حجم عمده ای از این محصولات را به کشورهای متقاضی ارائه می کند و از این رو در امر صادرات محصول مشغول می باشد و به این واسطه ارز آوریهای بسیار زیادی را برای کشور به همراه داشته است.

اصلیترین تفاوت آن در نوع کد گذاری است؛ که به صورت انحصاری در اختیار شرکت DAHUA میباشد. این کد گذاری سبب میشود تا تصاویر ضبط شده با رزولوشن بیشتر و بالاتر به DVR منتقل شود. در حال حاضر میانگین امتیاز همیاران در نصب دوربین مدار بسته شمال تهران در شمال “4.80” توسط سایر مشتریان ارزیابی شده است و متوسط هزینه نصب دوربین مداربسته و دستگاه دی وی آر در شمال در بازه قیمتی “100,000” تا “200,000” تومان می باشد. همچنین از قیمت نصب دوربین مداربسته در تهران خبر داشته و به این شکل از پرداخت هزینه های اضافی خودداری کنید. در واقع هنگام ساخت این دوربین از ابتدایی ترین تکنولوژی بهره بردهاند.

در واقع این دوربین ها جزو نسل جدیدی از دوربین های مداربسته آنالوگ به حساب میآیند. دوربین های مداربسته را جزو پیشرفته ترین دوربین های امنیتی دسته بندی می کنند. به همین خاطر جزو رقیبان دوربینهای مداربسته تحت شبکه به شمار میروند. این تکنولوژی به خاطر هزینههای بالا هنگام تولید و نداشتن شرکتهای تولید کننده از صنعت امنیت کنار گذاشته شد. پس دیگر برای دوربینها مداربسته آنالوگ ممکن نیست تا از تکنولوژیهای AHD-TVL-SDL در سیستم استفاده کنند. سپس آنرا بر روی سیستم DVR دِکد میکنند. ۵٫ منبع تغذیه (آداپتور) از آنجایی که کلیه دوربین ها با برق ۱۲ ولت کار میکنند کار آداپتور این است که برق ۲۲۰ ولت شهری را به ۱۲ ولت تبدیل کند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار