انواع دوربین مداربسته داهوا

نام اصلی این دوربین ها Body Camera می باشد و به شکل سایت xiaomi-cctv مکعب مستطیل هستند. یکی از عوامل مهم و تعیین کننده بعد از نوع و کیفیت سیستم دوربین مداربسته برای منزل, کارخانه سازنده سیستم است . قیمت دوربین مداربسته یکی از عوامل بسیار تعیینکننده در انتخاب یک دوربین مداربسته خانگی و یا صنعتی است. بدن بی جان “مهاربان علی” در یک کانال فاضلاب در 250 متری خانه این خانواده در روز یکشنبه یافت شد و از آن زمان پلیس به دنبال علت قضیه بود و چیزی طول نکشید تا متوجه شد که خانواده این مرد در قتل او دست داشته اند. که دارای قابلیت هایی همچون چرخش ۳۶۰ درجه، دوران ۱۸۰ درجه و بزرگنمایی تا ۱۰ برابر تصاویر و ویدئوها در حد معمول می باشد. همچنین بزرگنمایی فوق العاده ای تا حدود ۱۰ برابر فاقد هیچگونه نقطه کوری تا شعاع ۱۰۰ متری را در محل نصب دوربین دارد. حرف T مخفف کلمه Tilt یا همان دوران بوده و Z به معنای Zoom یا همان بزرگنمایی می باشد. همسر این مرد 52 ساله بود و دخترانش به ترتیب 26 سال، 22 سال، 19 سال و 18 سال سن داشتند که همه آن ها همراه با دو مرد قاتل دستگیر شدند.

پردازش تصاویر: گرچه دوربینهای آنالوگ قابلیتهای اولیهای در این زمینه دارند اما قابلیتهای اصلی پردازش تصویر (تشخیص چهره، پلاک خودرو و …) تنها در دوربینهای دیجیتال در دسترس هستند. روش اتصال دوربین مدار بسته آنالوگ به دی وی آر به این صورت است که می بایست از هر دوربین یک کابل کواکسیل تا دی وی آر کشیده شده و در هر سمت آن یک فیش BNC نصب گردد. دوربین های مداربسته چشم ماهی، لنز ثابتی دارند و برای این که آن ها را به خوبی به کار ببرید، نیاز است در مرکز سقف یک محیط آنها را نصب کنید. دوربین مدار بسته مدرن با بهره گیری از هوش مصنوعی و مجهز بودن به سنسورهای هوشمند قادرند پلاک های خودرو، تشخیص چهره افراد، ضبط صدا، ثبت ورود و خروج و …

کاربر باید اطمینان حاصل کند که دوربین ، برنامه و برنامه رایانه با یک رمز ورود ایمن محافظت می شود ، و مهم این است که پس از اولین تنظیم رمز عبور را تغییر دهید و برنامه ها را به طور دائمی به روز کنید ، تا از آسیب پذیری های امنیتی محافظت کند. با توجه به اهمیت این مرحله، بهتر است مراحل نصب و تنظیمات سیستم مداربسته توسط یک شخص متخصص که به عنوان ” نصاب ” شناخته می شود، انجام شود. قبل از خرید، بهتر است هدف از خرید دوربین مدار بسته را برای خود مشخص کنیم. 1. کارت SD که بهتر است حداقل 16 گیگابایت 128 گیگابایت را خریداری کنید. این محصول دارای قابلیت هایی همچون پشتیبانی از حافظه جانبی SD تا ۱۲۸ گیگابایت را دارد. این ویژگی موجب شده است تا در سایر دوربین های مدار بسته برتری بیشتری را کسب کند. از این رو فرد می تواند با استفاده از قابلیت PTZ سیستم های مداربسته، دوربین را به هر جهت که می خواهد بچرخاند و در هر جا که می خواهد زوم کند. فکر ایجاد حفره در دیوارهای خانه برای سیم کشی جهت نصب دوربین مدار بسته ممکن است کمی نگران کننده باشد اما نگران نباشید با ایمن سازگار تماس بگیرید و این مشکل را حل کنید.

دوربین های مداربسته با کیفیت و قیمت مناسب از جمله اهداف این شرکت بزرگ بوده که تا به امروز هم خوب از عهده این دو ویژگی برآمده است. با توجه به بازه بزرگ لنزها و امکان انتخاب لنز این دوربین ها از بین انواع لنزها این دوربین ها بیشترین انعطاف پذیری را از نظر زاویه دید خواهند داشت. بدون 568B دوربین های IP یا هر دستگاه تحت شبکه ای کار نمیکنند. دوربین های این فرارد یا IR دوربین های مداربسته ای هستند که در آن ها از نور مادون قرمز برای تشخیص تصاویر استفاده می کنند. در دوربین آنالوگ کیفیت ارسال تصاویر به شکل 0 و 1 است. نصب دوربینهای IP آسانتر از دوربینهای آنالوگ است، زیرا نیاز به کابل کشی جداگانه و تقویت منبع تغذیه ندارند و تصاویر را در مسافتهای طولانی منتقل میکنند. آداپتور برق به عنوان تجهیزات دوربین مداربسته، وظیفه تامین تغذیه دوربین یا دستگاههای ذخیرهساز را دارد.

همه چیز در دوربین های مداربسته موجود در این مکان ثبت شده بودند و رفت و آمد این خانوم و فرزندانش نیز به طور کامل موجود بود. در سری تحت بکه دوربین اسپید دام دیگر نیازی به اتصال کابل ها نیست و شما می توانید تنها با دسترسی به اینترنت زوایای مورد نظر خود را مشخص کنید. از آن جایی که دوربین های فیش آی اکسوم در سری پروژه ای محصولات شرکت Exsom قرار میگیرند برای گرفتن قیمت باید از طریق استعلام تلفنی اقدام کرد. این دوربین های مداربسته ابعاد بسیار کوچکی دارند و در شرایط خاصی قابل استفاده هستند.

این دوربین بیشتر در موقعیتی به کار میرود که فرد باید تصاویر بر دوربین مدار بسته به طور همزمان نظارت کند. دوربین های دام معمولا روی سقف نصب می شوند. مثلا روی دیوار های داخل اتاق ها از ترانک یا داکت با توجه به حفظ زیبایی استفاده شده و یا در سقف و کف و روی دیوار ها برای تعداد کم کابل از انواع لوله و برای حجم بیشتر از سینی استفاده می شود که انتخاب آن کاملا بستگی به نوع محیط دارد. یکی از محصولات پرفروش دوربین شیائومی ، دوربین بیبی کم شیائومی است . این نوع از دوربینها در محیطهای معمولی و همچنین کم نور، کارکرد بهتری دارند. این نوع دوربین ها معمولا به شکل استوانه ای بوده و اکثراً بر روی ستون ها و دیوار های یک مکان نصب می شوند. در اصل یک دوربین IP مانند یک کامپیوتر کوچک است که می توان آن را در هر نقطه از شبکه قرار داد و در هر زمان از راه دور به آن دسترسی داشت.

گفتنی است که دوربین های تحت شبکه تنها از یک کابل برای اتصال به روتر استفاده می کنند و این در حالی است که دوربین های آنالوگ از دو کابل ( یکی برای اتصال به منبع تغذیه و دیگری برای اتصال به DVR ) بهره می برند. به دلیل استفاده از سیگنال آنالوگ و کابل مسی احتمال ایجاد نویز در تصاویر ضبط شده وجود دارد. از این رو استفاده از نویز گیر و کابل هایی با کیفیت بالا می تواند در جلوگیری از این اتفاق نقش بسزایی داشته باشد. با این پیشرفت بزرگ در صنعت دوربینهای مدار بسته و ظهور دوربینهای دیجیتال، در طی چند سال حتی پیشرفتهای بزرگتری با افزایش ظرفیت هارد دیسکها و کم حجم سازی ویدیوها اتفاق افتاد.

سپس تک تک مکانهایی که برای نصب دوربین مداربسته مشخص کردهاید را چک کنید تا مطمئن شوید در آن نقطه بهترین تصویر را از دوربین مداربسته میگیرید و شیئی مانع ضبط تصویر توسط دوربین مداربسته نیست. نقطه مشترک این دو دوربین مدار بسته این است که هر دوی آنها قابلیت نصب در محیط خارجی و داخلی دارند؛ اما دوربین های دام به دلیل داشتن برخی از ویژگی های خاص می تواند گزینه بهتری برای خرید باشد. توجه داشته باشید که ویژگی های گفته شده مختص برخی از دوربین های دام PTZ می باشد و ممکن است که قیمت این محصولات با یک دیگر متفاوت باشد، برای مشاهده قیمت تمامی محصولات این مدل به صفحه لیست قیمت هایک ویژن مراجعه کنید. در کل یک دوربین آنالوگ به سه کابل مجزا نیاز دارد: صدا، تصویر، برق. دوربین های مدار بسته دام به دو دسته تحت شبکه و آنالوگ تقسیم می شوند.

یازدهمین تفاوت دوربین آنالوگ با دوربین تحت شبکه به مسائل امنیتی آنها باز میگردد دوربینهای آنالوگ که دادهها را از طریق کابل انتقال میدهند علاوه بر آسیب پذیر بودن از این ناحیه با دنبال کردن مسیر کابل توسط هر شخص قابل شناسایی هستند. دوربین مدار بسته ای اچ دی نیز نسبت به دوربین های آنالوگ کیفیت بالاتری دارد که دوربین های HDTVI، HDCVI و HDSDI در این دسته قرار دارند. دوربین مداربسته داهووا مدل دید در شب، به نسبت سایر محصولاتی که فاقد این قابلیت هستند، تصاویر ارسالی را با وضوح بسیار بالاتری به کاربر ارائه داده و مانع از کاهش امنیت در ساعات خاصی از شبانه روز میشود. مطمئن شوید که برنامه دوربین مدار بسته به شما امکان می دهد هر تعداد کاربر که دلتان می خواهد اضافه کنید.

بعضی سیستم های امنیتی دوربین مدار بسته به صورت پکیج های بیسیم ارائه شده که نصب دوربین مدار بسته را برای مکان های کوچک بسیار آسان می کند. از این دوربین ها بیشتر در مواقعی استفاده می شود که فرد نیاز داشته باشد تصاویر دوربین مداربسته را همزمان نظارت کند. در ذیل برخی از مهمترین و رایجترین انواع DVR دوربین مدار بسته را بر اساس این طبقهبندی نام میبریم. برخی از سیستم های مدار بسته به صورت آفلاین یا آنلاین تولید شده اند که کار چندین نفر را به صورت خودکار انجام می دهند. دوربین های PTZ نوعی از دوربین های مدار بسته اسپید دام هستند.

مسافتی که این دوربین ها می توانند ضبط کنند درمحصولات مختلف متفاوت است. این دوربین ها مشابه دوربین های اسپید دام هستند و دارای قابلیت گردش در جهات مختلف و (معمولاً) زوم کردن در یک زاویه خاص هستند. دوربین مداربسته وایرلس (Wireless security camera) نوعی از دوربینهای مداربسته هستند که اطلاعات تصویر و صدا را از طریق یک ارسال کننده بی سیم برای نقطهای دیگر ارسال میکنند. دوربین مداربسته IP325SIR از محصولات برند مگاویژن است ؛ یک دوربین سقفی تحت شبکه یا دیجیتال است که از طریق کابل شبکه تصویر را ارسال میکند. در کاربردهایی که نیاز به مشاهده مسافت طولانی است بسیار مناسب هستند .این نوع دوربین ها معمولا در محفظه هایی قرار می گیرند و استاندارهای محافظت در برابر آب و خاک را دارند و بسته به نیاز شما دارای لنز ثابت یا متغیر هستند.این نوع دوربین های مداربسته به علت شکل سیلندری شان اینگونه نام گذاری شده اند .کاملا قابل دید و تشخیص هستند و یک عامل بازدارنده از سرقت محسوب خواهند شد ،اما در عین حال احتمال دزدید شدن یا آسیب دیدنشان هم بیشتر خواهد بود ; زاویه دید آن ها ثابت است بنابراین برای کنترل این ویژگی معمولا دوربین ها را به صورت ضربدری قرار می دهند تا دوربین ها یکدیگر را پشتیبانی کنند.

برخی از این کالا ها مربوط به تامین امنیت افراد است و امنیت هم از نیاز های ضروری محسوب می شود. نظارت تک تک نقاط توسط دوربین همگران است، هم غیر ضروری. میزان مقاومت در برابر نفوذ آب یا همان استاندارد IP67 جزء یکی دیگر از نکات خرید دوربین مدار بسته دام می باشد. دوربین های Bullet جزء شناخته ترین نوع دوربین های مدار بسته می باشند.این محصول نسبت به سایر رقبای خود دارای برد وسیع تر بوده حتی قابلیت دید در شب را نیز دارد. دوربین مدار بسته جزء آن دسته از ابزارهای امنیتی با تکنولوژی های پیشرفته در جهان طراحی و تولید می شوند. دوربین مداربسته چه مزایایی را برای ما فراهم می کند؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار