آموزش نصب دوربین مدار بسته در کرج

گارانتی ۵ ساله محصولات و ارائه مشاوره تخصصی درباره انواع برند و انجام کلیه مراحل ثبت سفارش و نصب دوربین مداربسته در این ۱۷ سال فعالیت سبب شده کولهباری از تجربه موفق را با راهاندازی بیش از ۴۰۰۰ پروژه اجرایی به دوش بکشند. گفتی است که تمام نکاتی که در خصوص آموزش نصب و راه اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه IP به شما دوستان و همکاران عزیز گفته میشود حاصل 12 سال تجربه مجموعه دیجی رانو است و ارزش بسیار بالایی دارد. جالب است بدانید با گذشت چندین سال از تولید آن، هنوز جز پر فروش ترین دوربین ها محسوب می شود. قطعا نصب دوربین مداربسته برای هر مکانی می تواند افزایش امنیت را به دنبال داشته باشد. تکنولوژی AHD که نسل جدید دوربینهای مداربسته آنالوگ به حساب میرود، یک فرمت تصویری در انواع دوربینهای مداربسته آنالوگ است و مانند آنها از کابل کواکسیال یا RG59 برای ارتباط با دستگاه DVR استفاده میکند. در کارخانجاتی مثل کارخانجات شیمیایی یا نیروگاههای هستهای و مراکز صنعتی استفاده از دوربینهای اسکن خط تولید و دوربینهای حرارتی رواج زیادی دارد.

هر چه عدد IP بالاتر باشد، مقاومت دوربین نسبت به نفوذ آب و گرد و غبار بیشتر می باشد. نسل HD دارای کیفیت به مراتب بیشتری نسبت نسل آنالوگ می باشند امروزه نسل HD تا وضوح ۴K هم پیشرفته. اطلاعات پس از گد گذاری از طریق کابل کواکسیال یا کابل دو زوج منتقل می شوند. به طوری که امروزه می توان با استفاده از تلفن های همراه از راه های دور به سادگی امنیت منزل یا محل کار و .. را تحت نظارت و کنترل داشت. دوربین های تحت شبکه عموماً دارای یک سیستم عامل کوچک هستند که آنها را تبدیل به کامپیوتر می کند که این امر اجازه ورود دوربین به شبکه را می دهد. در اماکنی مانند آپارتمان ها که تمامی واحد های ساختمان می خواهند از تصاویر دوربین مدار بسته بهرمند باشند دور راه حل وجود دارد1-استفاده از آنتن مرکزی و انتقال تصاویر دوربین مدار بسته بر روی آنتن مزکزی که این امر سبب می شود تا تمامی واحد های ساختمان در تلویزیون خود بتوانند تصاویر دوربین ها راداشته باشند.2-استفاده از مودم که این امر باعث می شود ساکنین با وصل تلفن های همراه خود به wifi مودم بتوانند تصاویر را با نرم افزار مخصوص انتقال تصویر به صورت P2P داشته باشند.

فناوری دید در شب دوربین های مداربسته با داشتن LED هایی در اطراف لنز دوربین حاصل می شود. معمولا تعدادی led در اطراف لنز این دوربینها نصب شده و بوسیله یک سنسور نور در تاریکی روشن میشوند. این دوربین ها به دلیل تکنولوژی پیشرفته تر و چیپست هوشمندی که به آن مجهز شده اند، کیفیت تصویر بسیار بالایی را فراهم کرده و در عین حال قابلیت آنالیز هوشمند تصاویر را نیز در اختیار کاربر قرار می دهند. امواج آنالوگ همواره در معرض نویز قرار دارد. در ضمن این دوربینها همانند دوربینهای آنالوگ، نیاز به یک مودم روتر نیز دارند. برخی برندهای ایرانی بسیار معتبری در بازار وجود دارند که قدرت رقابت با برندهای معتبر جهان را داشته و از کیفیت و وضوح تصویر بسیار بالایی برخوردارند. نویزهای مختلف الکترومغناتیسی و نویزهای ناشی از نوسانات برق همواره یکی از تهدیدات جدی بر کیفیت دوربینهای مداربسته آنالوگ میباشند. از ضبط تصاویر با فرمتهای تصویری و کیفیتهای مختلف تا قابلیتهای هشداری متنوع.

عوامل تاثیرگذار بر کیفیت تصاویر دوربینهای مداربسته آنالوگ، کیفیت دستگاه مانیتورینگ، میزان نور و نویز تصویر است. در فرودگاه ها میزان کاهش جرایم 23% و در سایر مراکز عمومی روی هم رفته این مقدار 7% بوده است. معنی استاندارد و درجه IP65 مقاومت دوربین مداربسته دربرابر نفوذ آب باران است، یعنی این دوربین مداربسته قابلیت استفاده درمحیط های بیرونی را دارد. اینها استاندارد های ورودی تصاویر هستند گرچه ممکن است برخی از شرکتها خصوصا شرکتهای چینی تعداد ورودیهای متفاوتی برای محصولات خود در نظر بگیرند. این آموزشگاه دوره فوق را با هدف ورود کارآموزان به بازار کار و زیر نظر اساتید با تجربه برگزار مینماید. کابل متداول برای تصویر این دوربینها کابل کواکسیال rg59 است گرچه ارتباط تصویر این دوربینها با کابلهای مختلف بر حسب نیاز امکان پذیر است.

علاوه بر این، راهاندازی و نگهداری کمتری برای دوربین موردنیاز است و فیلم برای دسترسی آسان بهصورت آنلاین ارسال میشود. امروزه استفاده از دوربین های مدار بسته برای نظارت و کنترل اماکن عمومی و خصوصی بسیار پرکاربرد شده از این رو نیاز به افرادی که نصب دوربین های مدار بسته را بلد باشند افزایش پیدا کرده است و باعث شده این شغل به یکی از پردرآمدترین رشته های فنی تبدیل شود به همین منظور آموزشگاه فنی البرز با برگزاری دوره آموزش نصب دوربین های مداربسته این امکان را فراهم کرده است تا علاقه مندان با شرکت در این کلاس ها با نحوه نصب انواع دوربین های مدار بسته آنالوگ، تحت شبکه، دیجیتال و … سیم شبکه یک دوربین مداربسته هم ویدیو و هم انتقال برق را فراهم میکند که این باعث میشود نصب یک دوربین مداربسته IP خیلی راحتتر شود. یکی از ویژگیهای بسیار مهم دوربین مداربسته مانیتورینگ رفتوآمد و ضبط ویدیو برای مواقع بسیار ضروری میباشد. از اهرم دیگر جهت تنظیم نمودن مکان عدسی استفاده می شود و همچنین از یک اهرم برای تغییر دادن مکان عدسی نسبت به حسگر مختص تصویر استفاده می شود.

دستگاه های رکوردر HVR, DVR یا CVR در یک سیستم دوربین مدار بسته AHD وظیفه ذخیره سازی و مدیریت تصاویر دوربین های مداربسته را بر عهده دارند . به طور معمول برندهای مطرح و با کیفیت در سطح بالا قرار دارند و از قیمت بالایی برخوردار هستند. خطوط تیوی یا TV Line، به خطوط عمودی سیاه و سفیدی گفته میشود درکنار یکدیگر قرار گرفته اند. لپ تاپ گیمینگ یا کنسول بازی؟ زیرا برای دیدن ویدیوها بصورت زنده و یا فیلم های ضبط شده در هارد دیسک دوربین ها به آن نیاز دارید. در مقایسه با دوربین های مدار بسته AHD و HDCVI یک سیستم دوربین مدار بسته برای منزل از نوع تحت شبکه دارای کیفیت بسیار بالاتر و طبعا قیمت بالاتر است. فاکتورهای دیگر از جمله اندازه لنز دوربین مداربسته، بُعد تصویر و حتی صفحه نمایش مانیتور نیز در کیفیت تصویر ضبط شده اثرگذار است. ممکن است خود لنز نیز ضد آب (واتر پروف) طراحی شود اما در بیشتر موارد این قاب دوربین است که به عنوان ضد آب شناخته میشود. در مقایسه با رزولوشن 1080p، دوربینهای مداربسته با رزولوشن 4Mp و 5Mp دارای لنز بازتر هستند. از جمله کنترل میزان ترافیک در خیابان ها و ارسال اطلاعات توسط GPS به رانندگانی که قصد عبور از مسیر آن خیابانها را دارند.تحت نظارت قراردادن تصادفات و شناسایی جرایم رانندگی حداقل کاربردهای دوربین مداربسته در کنترل وسایل نقلیه هستند.

همین ویژگی تحت شبکه بودن در دوربینهای مداربسته ip برای آنها مزایای زیادی را به همراه میآورد. همین امر واردکنندگان انواع دوربین مداربسته را نیز به واردات بیشتر دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال سوق می دهد. درگاه اتصال تجهیزات IP پورت RJ-45 و دستگاه پردازش و ذخیره تصاویر آن ها NVR و واحد سنجش وضوح تصویر دوربین ها مگاپیکسل می باشد. نوع دیگه دوربین مداربسته ، دوربین مداربسته HD هست که نسل بعدی سیستم های تحت شبکه هستند و به دلیل قیمت بالای تجهیزات تحت شبکه توسط چند کمپانی در دنیا طراحی ، تولید و روانه بازار شدند ، دوربین های HD همانند دوربین های آنالوگ دارای درگاه ارتباطی BNC ، بستر ارتباطی کواکسیال هستند ولی به صورت مستقیم بر روی تلوزیون تصویر نمیدهند و دستگاه ذخیره ساز آنها HD DVR است ولی واحد سنجش وضوح تصویر آنها مگاپیکسل است . نصب دوربین مداربسته یک فعالیت تخصصی است که هرکسی از عهده انجام آن بر نمیآید.

استفاده نامحسوس از دوربین های مخفی نیز بسیار رواج یافته است. کاربرد اصلی و عمده دوربینهای مداربسته در سیستمهای حفاظتی است اما کاربردهای آن به سیستمهای حفاظتی محدود نبوده و از آن فراتر میرود کاربردهایی از قبیل کاربردهای پلیسی، نظامی، فضایی، صنعتی، کنترل ترافیک، ارتباطات ویدیویی، و تصویر برداری نامحسوس. معمولا آنها را در جایی که میخواهند دوربین نامحسوس باشد بکار میگیرند. انواع مختلف رک دوربین مداربسته وجود دارد که بسته به وجود یا عدم وجود درب، ریل، دربهای جلو و عقب و پانلهای جانبی و سایر ویژگیها متفاوت هستند. یکی از کاربردهای این دوربین ها داخل یا خارج ساختمان ها است. همان طور که از معنای این دوربین ها واضح است اصطلاح دام به شکل بدنه این نوع از دوربین های مداربسته گفته می شود.

این دوربین ها که نام اصلیشان دوربین های بادی body camera می باشد دوربین های مکعب مستطیل شکلی هستند که معمولا قابلیت نصب لنز بصورت جداگانه روی آنها تعبیه شده است. این دوربینها بیشتر برای نصب بر روی سقف طراحی شده و در اشکال فانتزی و متفاوتی در بازار موجود است. همچنین این اتصال دهنده ها فیشهای متداول برای ارتباط دوربینهای مداربسته آنالوگ هستند. این دوربینها معمولا برای نظارت بر فعالیتها و اطلاعات، با اهداف مدیریتی یا امنیتی استفاده میشوند و برخلاف دوربینهای آنالوگ برای ذخیره سازی به دستگاه ضبط محلی نیازی ندارند. کیفیت تصاویر دریافتی این دوربین 2 مگاپیسکل بوده و در زمان تاریکی یا شب تا برد 20 متر را به طور کامل پوشش میدهد. ۳۵۲ پیکسل هستند.. این رزولوشن حدود یک چهارم رزولوشن D1 است. از انواع دوربین مداربسته، دوربین چشم ماهی است که دارای یک دوربین تکی که ضبط تصاویر با نمای پانوراما 180 یا 360 درجه را امکان پذیر می کند. دوربین های مداربسته دید در شب یا همان دوربین IR به شما این امکان را می دهند تا بتوانید در تاریکی و با کیفیت مطلوب به ضبط تصویر بپردازید. با اجرا کردن این استاندارد، برای ذخیره کردن اطلاعات تنها، نصف حجم فضا اشغال میشود.

برای اتصال بی ان سیهای پرسی به کابل کواکسیال ابزار پرس بی ان سی نیاز است اما برای بی ان سیهای پیچی یک پیچ گوشتی ریز کفایت سایت xiaomi-cctv میکند. در نقل و انتقلات عمومی از دوربین مداربسته برای جلوگیری از حوادثی که ممکن است در اثر خارج از دید بودن محل صورت بگیرد استفاده میشود. دوربینهای مداربسته، دوربینهایی هستند که در محل مورد نظر نصب شده و تصاویر را ضبط میکنند. معنی لغوی آن جعبه جادویی مدار بسته است و به دوربینهایی گفته میشود که در جای خود ثابتاند. خرید در فروشگاه DCAkala می توانید انواع بی شماری از دوربین های مداربسته را ببینید، با توجه به مطالب بالا، می توانید به سادگی دوربین مورد نظر خود را از صفحات ویژه شان انتخاب کنید. برای دوربین های فضای بیرون از کاور استفاده کنید : استفاده از کاورها باعث می شود تا عمر دوربین های شما که در فضای باز در معرض نور خورشید، باران و گردو غبار هستند بالاتر رود علاوه بر این این کاورها شکیل هستند همچنین استحکام بالایی دارند و مانع از به سرقت رفتن دوربین ها می شوند. تنها نکته مهم و مورد نیاز برای این فرایند، وجود خروجی LAN در پشت دستگاه ضبط کننده شما است که اکثر دوربین های امروزی این ویژگی را دارند.

برای راه اندازی این نوع دوربین ها تنها به تغذیه دوربین و NVR نیاز است و کابل اتصالی بین این دو وجود ندارد. برای دوربینهای مداربسته بیسیم ارتباط وایفای را بررسی کنید. بعد از اطمینان از روشن بودن دوربین مداربسته کابل برق دستگاه را متصل و روشن کنید. سوالی متداول که اکثرا دنبال پاسخی کامل هستند، سعی میکنیم تو این مقاله بصورت کامل به بررسی انواع دوربین مداربسته بپردازیم. دوربین مداربسته تحت شبکه یا همون IP نسلی پیشتاز و کارآمد که به دلیل توانایی ایجاد ارتباط با دنیای تکنولوژی های نوین ، تقریبا تمام تجهیزاتی که به صورت روزانه ما باهاشون سر و کار داریم یا قابلیت اتصال به اینترنت رو دارند یا در ورژن های جدید این قابلیت رو پیدا میکنن مثل : خودرو ، موبایل ساعت هوشمند ، تلوزیون و . کارشناسان متخصص همواره تاکید دارند نحوه نگهداری و مراقبت از این سیستم های مجهز را بپرسید تا مدت زمان بیشتری بتوانید از این وسایل کارآمد استفاده کنید. همچنین میتوانید یک دوربین مدار بستهی رم خور که به وای فای دسترسی دارد تهیه کنید. به خاطر مشکلاتی و خطاهایی که احتمالا در زمان کار دچارش میشوند، هزینه نگهداری یک دوربین PTZ در طول زمان میتواند از قیمت اولیه آن نیز بیشتر شود.

همچنین برای مثال در مدل هایی مانند DS-2CD2342WD-I سطح کمتری برای اشغال توسط حشرات وجود دارد. در موادی هم دیده می شود که برای بهینه سازی مصرف انرژی، از نزدیک ترین پریز برق میتوان کار کابل کشی و برق رسانی را انجام داد. این ویژگی باعث شده تا ورودی آن دو حالت تصویر و صدا باشد و از ساده ترین و ارزان ترین انواع تستر های دوربین مدار بسته به شمار می رود . از آنجا که سایر دوربین ها قابلیت سوار شدن لنز یا تعویض آن را ندارند از این دوربین ها بیشتر در جاهایی استفاده میشود که زوم یا فکوس مطلوب باشد. واژه “دوربین مداربسته” برگردان فارسی کلمه انگلیسی closet circuit television یا به اختصار cctv میباشد. از آنجا که اغلب این دوربین ها در حفاظت، نظارت و سیستم های مانیتورینگ امنیت بکار میرود این واژه بیشتر به همین حیطه بر میگردد اما معنی فنی آن حتی دوربین های ویدیو تلفن و کنفرانس را نیز دربر میگیرد. این استاندارد برای ذخیرهسازی تصاویر و ویدئو های دریافتی دوربینهای مداربسته استفاده میشود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار