آموزش نصب دوربین مداربسته IP به زبان ساده

دسته اول لنز ثابت یا فیکس نام دارند. دسته دوم دوربین مداربسته از لحاظ لنز، لنز متغیر با تنظیم دستی و یا وریفوکال نام دارند. از لحاظ کیفیتی این تکنولوژی بسیار مشابه AHD می باشد و سیم استفاده شده در آن همان کواکسیل است. تنها سیم کشی سیستم تحت شبکه، مربوط به تامین منبع تغذیه می باشد که در بعضی از مدل ها وجود باتری نصب آن ها را آسان تر کرده است. این نوع دوربین های مدار بسته به منظور نصب در محیط های معمولی و کم نور به کار می روند. معمولا دستگاه های دی وی آر، پرتی برای لن LAN شبکه دارند که به منظور ارتباط با شبکه داخلی یا اینترنت و بخصوص در مبحث انتفال تصویر روی اینترنت استفاده میشود.

در حالی که حسگرها می توانند حرکت را تشخیص دهند و به شما اطلاع می دهند که آیا درها یا پنجرهها باز یا بسته شده اند و بدون نصب دوربین مدار بسته ، در واقع نمی توانید ببینید در خانه و یا محل کار شما چه می سایت xiaomi-cctv گذرد. نوع کاربری دوربین مدار بسته : دوربین های مدار بسته را می توان در منزل , محل کار و .. استفاده نمود . منظور از وریفوکال، لنز متغیر است و موتورایز نیز به دلیل خودکار بودن آنها استفاده می شود. هرچه میزان فاصله کانونی لنز بیشتر باشد، بزرگنمایی تصویر نیز به همان میزان بیشتر خواهد بود؛ در نتیجه یک رابطه مستقیم بین میزان فاصله کانونی و میزان بزرگنمایی وجود دارد. این دوربین ها در تاریکی شب توانایی ضبط تصویر از فاصله ۱۸۳ متری را دارند. دوربین مدار بسته دید در شب یا فروسرخ با استفاده از LED مادون قرمز کار می کنند و با قابلیت دید در شب بودن مناسب نصب در فضاهای باز و بسته است. امروزه از این دوربین برای مکانهایی مثل خانههای ویلایی، خردهفروشهای محلی و مناطقی استفاده میشود که کیفیت تصاویر ضبط شده در اولویت نیست. DVR دستگاهی است که از آن برای تبدیل تصاویر آنالوگ به دیجیتال و بعد ذخیره آن ها استفاده می شود که بنابر میزان امکانات و حافظه قیمت های متفاوتی دارد.

انتقال با سرعت، کیفیت و امنیت بالا به همراه برد ارسال سیگنال مناسب از ویژگی های بارز انواع دوربین های مدار بسته بیسیم است که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است. یک دوربین مدار بسته IP می تواند به تنهایی مساحت تحت پوشش سه دوربین مدار بسته آنالوگ را پوشش دهد. عمر باتریهای آنها معمولاً سه تا شش ماه است و معمولاً برنامه تلفن همراهتان کم شدن عمر باتری را به شما هشدار میدهد. تکنولوژی، قاب و همچنین ظاهر دوربین تاثیر به سزایی در تقسیم بندی انواع دوربینهای مدار بسته دارد. سایز دوربین مدار بسته : دوربین های مدار بسته از نظر سایز به سه دسته کیس متوسط , کیس بزرگ و کیس خیلی بزرگ تقسیم می شوند و هر کدام هم در موقعیتی خاص کاربرد دارد . باید توجه کنید که در نصب دوربین مداربسته و هنگام کابل کشی چگونه از داکت و جعبه تقسیم استفاده شده است. در انتخاب آموزشگاه نصب دوربین مدار بسته به چه نکات مهمی باید توجه کنید؟ به طوری که بالاترین کیفیت آن، رزولوشن TVL700 است که معادل ۰.۵ مگاپیکسل می باشد. دستگاه داهوا XVR5104HS-I3 دارای چهار کانال و کیفیت FULL HD 1080P است و دوربین های مداربسته تا 5 مگاپیکسل را پشتیبانی می کند.

با این حال امکان انتقال تصاویر در مسافت زیاد از طریق این سیستم وجود ندارد. نقاط قوت دوربین مداربسته فلیر ( کیفیت بالا ، امکان تشخیص سوژه ها در تاریکی مطلق ) می باشد. دوربین دام:نام این دوربین ها از قالب گنبدی شکلی که درون آن قرار گرفته اند گرفته شده که هدف از گنبدی ساختن شکل آن ها این است که جهت دوربین توسط جنایت کاران به راحتی قابل تشخیص نباشد . با این حال به دلیل مشابهت بستر انتقال تصاویر آن با انواع دوربین مدار بسته آنالوگ ، در این دسته بندی قرار می گیرد. همان طور که گفته شد با توجه به بستر انتقال اطلاعات انواع دوربین های مدار بسته آنالوگ ، سرعت انتقال و کیفیت تصاویر در این سیستم پایین است. سیستم آنالوگ در نصب و عیب یابی ساده تر است و به همین دلیل در بین کاربران محبوبیت بیشتری دارد. دوربین های مداربسته آنالوگ ساده ترین نوع دوربین مداربسته هستند . معتبرترین و رایج ترین استانداردی که برای دوربین مدار بسته به کار می رود، استاندارد IK است.

در دوربین های مداربسته آنالوگ امکان دریافت و ضبط تصاویر با روزولشن بیش از حدود 0.5 مگاپیکسل وجود ندارد. همچنین امکان اتصال روتر یا مودم به دستگاه NVR وجود داشته و به این وسیله می توان تصاویر را بر روی بستر اینترنت یا شبکه داخلی ارسال نمود. با توجه به این که استفاده از تصاویر بدون وجود دستگاه DVR در اکثر مدل ها ممکن نیست، سیم کشی انواع دوربین مدار بسته آنالوگ نسبت به سایر مدل ها بیشتر است. این نوع از دوربین­ ها در انواع با سیم و بی سیم و در ابعاد و اندازه ­های متفاوت موجود هستند. دوربینهای مداربسته تحت شبکه به دو صورت با سیم و بی سیم تولید می شوند. با توجه به آنچه در این مقاله خواندیم، می بینیم که دوربین های مداربسته انواع و اقسام مختلفی دارند. اگر آنچه می خواهید امنیت خانه شما باشد ، گزینه فعال شده با حرکت بهترین انتخاب است. آنچه که بسیاری از مردم نمی دانند این است که انواع مختلفی از دوربین مداربسته متناسب با موقعیت ها یا شرایط مختلف وجود دارد و انتخاب دوربین مناسب برای کاربرد مناسب واقعا حیاتی است. این نوع دوربین ها اکثرا برای امنیت داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. امیدواریم بتوانیم امنیت و آرامش هم وطنان عزیزمان را با استفاده از این محصول بیش از پیش تامین کنیم و خدمت گزارتان باشیم .

از دوربین های سیمی استفاده کنیم یا بی سیم؟ دوربینهای مداربسته بی سیم زمانی بهترین عملکرد را خواهند داشت که مانعی در مسیر ارسال اطلاعات آنها وجود نداشته باشد. عمده ترین مزیت و دلیل استفاده از دوربین مدار بسته آنالوگ، قیمت پایین این نوع دوربین نسبت به دوربین های پیشرفته تر نظیر دوربین مدار بسته تحت شبکه و بی سیم است. مزیت برتر در طراحی دوربین مداربسته دام امکان چرخش راحت ۳۶۰ درجهای آن است. یکی از قابلیت های مهم دوربین های مداربسته گردان امکان تعریف کردن تعداد مشخصی پریست برای دوربین است. اما برای دریافت یک نتیجه مطلوب از اتصال اینترنت به دوربین مداربسته خود، پیشنهاد میکنیم این مطلب راهنما از وبلاگ ماهان نت را تا انتها مطالعه کنید. زیرا نیاز به کابل کشی جداگانه وتقویت منبع تغذیه ندارند و تصاویر را در مسافت های طولانی منتقل می کنند.

به طوری که کاربرد آن ها در ساختمان های مختلف اداری، تجاری، صنعتی و مسکونی، روز به روز در حال افزایش می باشد. از برند های برتر دوربین مدار بسته می توان به برندهایی همچون فوتون، برایت ویژن، داهوا ( یا داهوا گستر در ایران )، پدرو، دام، آی تی آر ( تولید ایران ) و … ان وی آر یک دستگاه رکوردر تحت شبکه است که شرکت هایک ویژن آن را برای ضیط تصاویر دوربین های آی پی روانه بازار کرده است. یکی از ویژگیهایی که دوربین تحت شبکه را متمایز میکند، استفاده از قابلیت PoE است. استفاده از نرم افزار کاملاً شبیه به دستگاه NVR عمل می نماید، با این تفاوت که این نرم افزار بر روی کامپیوتر نصب شده و قابلیت مدیریت، ذخیره و ارسال تصاویر بر روی بستر شبکه را فراهم می نماید. برای استفاده از این نرم افزار لازم است تمام انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه به یک سوییچ متصل شده و در نهایت سویچ به کامپیوتر متصل گردد. دارای نمایندگی در تمام استانها. زیرا با استفاده از یک دوربین مداربسته دارای لنز ثابت که در زاویه مناسبی نصب شده باشد ، میتوانید تصویر تمام اتاق را داشته باشید. FIXED REGION(منطقه ثابت) برای فعال نمودن عملکرد ROI برای مناطق ثابت می توانید به صفحه تنظیمات ROI در دوربین مداربسته بروید.

تکنولوژی به کار رفته در این دوربین ها به دو روش عمل میکنند. لازم به ذکر است که استفاده از این دستگاه بهترین روش برای کنترل، مدیریت و ذخیره تصاویر ارسالی انواع دوربین مدار بسته IP می باشد. انواع دوربین مداربسته امروزه به سرعت در حال پیشرفت هستند تا در هر شرایطی نیاز امنیتی شما را تامین کنند. تکنولوژی دوربین های امنیتی به مدت چندین دهه بوده است، اما بهبود در سال های اخیر حتی در دستگیری مجرمان در این اقدام موثر بوده و آنها را به سمت عدالت سوق می دهد. همچنین دوربین مدار بسته آنالوگ به دلیل سیستم ساده ای که دارد، برای نصب به افراد با مهارت و متخصص بالا نیاز ندارد. اولین دوربین مدار بسته تحت شبکه در سال 1996 توسط شرکت اکسیس طراحی شد و در ابتدای ساخت آن، امکان تصویربرداری و ارسال تصاویر به صورت همزمان وجود نداشت در فاصله های زمانی 17 ثانیه ای تصاویری که ثبت شده بود از طریق بستر اینترنت ارسال می گشت. از ویژگی های اصلی آنها سرعت بالا است که می تواند تا ۳۶۰ درجه در ۱ ثانیه برسد.

در این حالت هم می توانید دوربین مخفی نصب کنید و همچنین دوربین مشخص. بنابراین اطمینان از خرید دوربین مداربسته مناسب بسیار مهم است، زیرا بسته به مکان قرارگیری و کاربرد اصلی آنها، باید دوربین مورد نیاز خود را پیدا کنید. با توجه به محیط هنگام خرید این دوربین ها باید به اندازه فاصله کانونی لنز توجه نمود که هر چه فاصله کانونی لنز بیشتر باشد زاویه دید کمتر و فاصله بیشتر و یا هر چقدر فاصله کانونی کمتر زاویه بیشتر و فاصله کمتری می توانیم داشته باشیم. در این مقاله به بررسی انواع دوربین مداربسته پرداختیم تا با استفاده از آن از سردرگمی هنگام خرید دوربین مداربسته نجات یابید. به دلیل نیااز به اختصاص IP و همچنین هماهنگی اجزای مختلف سیستم تحت شبکه، اجرای انواع دوربین مدار بسته بیسیم بایستی توسط افراد متخصص انجام شود. اما نصب دوربین مدار بسته به صورت مخفی در ساختمان یا هر محلی جرم می باشد و این خدمات از طرف شرکت انجام نخواهد شد. همان طور که قبلا در مقاله دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر درسایت دیجیرانو به این موضوع پرداختیم. همان طور که دیده شد ۲۰ مشخصه تستر دوربین مدار بسته حرفه ای باعث شده تا ویژگی های آن به خوبی محرز گردد و به دنبال همین ویژگی ها امکانات بیشتری فراهم شود .

یکی از مواردی که در دوربین های مدار بسته باید به آن توجه کرد جنس بدنه است , دوربین های مدار بسته در دو جنس فلزی و فایبرگلاس موجود هستند که هریک هم دارای ویژگی های مختص خود می باشند . البته دوربینهای مداربسته تحت شبکه رزولوشن بیشتر، قابلیتهای پیشرفته تر و بهتر و پشتیبانی وسیعتری دارند؛ ضمن اینکه دوربین مداربسته آنالوگ HD محدودیتهای مختص به خودش را در برابر دوربینهای مداربسته تحت شبکه خواهد داشت. سیستم های دیجیتال به پهنای باند بیشتری به دلیل تولید تصاویر با کیفیت، نسبت به سایر مدل ها نیاز دارد. همانطور که در بالا گفته شد قیمت انواع دوربین های مدار بسته از لحاظ جنس بدنه به فلزی یا فایبرگلاس بودن آن بستگی دارد , عوامل دیگری هم بر روی این پارامتر تاثیر گذارند : سایز آن ها , شکل ظاهری دوربین , نوع کاربری که دارند و بسیاری موارد دیگر . بنابراین قبل از اقدام به خرید دوربین مداربسته و تصمیم به انتخاب نوع آن، نیاز است از مشورت با افراد متخصص در این زمینه بهره مند گردید. تا بتوانید هم کیفیت مناسبی برای نیاز مورد نظر خود تامین نمایید، و هم قیمت خوبی برای خرید خود داشته باشید.

مشاهده واقعی از راه دور با پخش مستقیم تصاویر و ویدئو ها به شما امکان می دهد با استفاده از تلفن هوشمند یا رایانه خود دوربین خود را بررسی کرده و مکان را زیر نظر بگیرید. علاوه بر آن در برخی از آن ها امکان زوم دیجیتال و تشخیص چهره در مکان های مختلف وجود دارد. دوربین ماشین شما بستگی به مارک و کیفیت آن دارد. تکنولوژی آنالوگ روز به روز کم رنگ و در نهایت منسوخ شد. این محصولات با این که مادون قرمز ندارند، در شرایط مختلف شبانه روز قادر به ضبط تصاویر با کیفیت بالا هستند و برای فضاهای باز مناسب ترند.

دوربین های تحت شبکه بسیار آسان نصب شده و نیازی به کابل کشی جداگانه و منبع تغدیه ندارند. به طوری که پس از دریافت اطلاعات تصاویر از حسگرها، آن ها را به اطلاعات دیجیتال تبدیل نموده و مطابق پروتکل های شبکه ارسال می کنند. مدل C-mount به دلیل اینکه میتواند لنزهای گوناگون را ساپورت کند برای محیطهای بسیار بزرگ مناسب است. دوربین تحت شبکه (Internet protocol camera) که با نام دوربین IP نیز شناخته می شود، بر خلاف نوع آنالوگ در بستر اینترنت داده های دیجیتال را ارسال و دریافت می کند. چرا که از اجزای مختلفی تشکیل شده و به بستر اینترنت نیاز دارد. تستر حرفه ای می تواند تصاویر را به خوبی ضبط کرده و Snapshot ، کنترل های چرخشی و غیره را با فرمت ها بسیار با کیفیت ثبت و ضبط نماید . دوربین بولت:دوربین های بولت استوانه ای و مخروطی هستند .

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار