آشنایی با انواع دریچه کولر آبی موسسه فنی مهندسی مشایخی

یکی دیگر از کاربردهای محصول دریچه هوا، پوشاندن دستگاه های داکت اسپیلت، هواساز و فن کوئل های نصب شده بر روی سقف ها می باشد. که در این موارد اغلب از دریچه کولر زیر فن کوئلی و یا بازدید چفتی و قفل زیمنس دار استفاده می کنند. دریچه کولر خطی 30 درجه همانطور که از نامش پیداست به صورت 30 درجه رو به پایین ساخته می شود. برای مشتریانی که دریچه کولر و دریچه تنظیم هوای شیک و با دوام نیاز دارند، دریچه تنظیم هوای 30 درجه توصیه می شود. طراحان داخلی ترجیح می‌دهند در ساختمان‌های مسکونی و اداری کوچک از دریچه‌ کولر پلاستیکی استفاده کنند. چراکه این نوع دریچه‌ها، علاوه بر مقرون‌به‌صرفه بودن به زیبایی محیط داخلی کمک شایانی می‌کند.

نحوه ساخت دریچه کولر

پس از اینکه کولر آبی تولید شد، افراد کارشناس در این حوزه اقدام به طراحی کانال سازی کولر و نیز دریچه کولر نمودند. آنها بعد از بررسی های کارشناسانه متوجه این موضوع شدند که برای انتقال هوا می بایست کانال کولر طراحی و اجرا شود. در نهایت آنها برای تنظیم جهت باد دریچه کانال کولر را تولید کردند. دریچه به دلیل رفع مشکل و بهبود عملکرد کولر آبی توانست به سرعت جایگاه مناسبی را در صنعت کانال سازی کسب کند. در این بخش بهترین روش اندازه گیری ابعاد دریچه کولر را ارائه می دهیم.

شرکت صنعتی رحمتی با سابقه ی چندین ساله در صنعت ساخت انواع دریچه هوا ، انواع مختلف دریچه با متریال مختلف را تولید مینماید. همچنین این مدل از دریچه کولر پلاستیکی به صورت مشبک و خطی نیز در اندازه‌های استاندارد و قابل سفارش قابل تهیه خواهد بود. در ساخت دریچه های آهنی از هر طرف به میزان نیم سانتی متر هوا رها می شود که این مورد مشکل ساز نخواهد بود. پره های افقی دریچه های آلومینیومی که در بخش پشتی دریچه می باشند نیز متحرک بوده و به راحتی می توانند ورودی هوا را مسدود نمایند. البته همین پره های افقی میزان و مسیر پرتاب هوا را نیز می توانند تنظیم نمایند. این دریچه ها اغلب دارای یک دسته اهرم مانند هستند که به کمک آنان می توان جهت پره ها را کاملا تغییر داد.

ابعاد فریم دریچه‌ی کولر مشبک در عرض‌های 3 تا 5 سانت دریچه کولر می‌باشد. شبکه‌های داخلی این دریچه در حدود 12 میلی‌متر طول و عرض دارد. رویه این دریچه مشبک با رنگ پودری الکتروستاتیک پوشیده می‌شود. بعد از آن دریچه کولر درون کوره قرار می‌گیرد و در اصطلاح پخته می‌شود. می‌توان برای هماهنگی بیشتر با محیط از رنگ مناسب با محیط استفاده کرد. برای اینکه بتوانید دریچه کولرهای آبی مورد نظر خود را سفارش دهید کافی است با مرکز ارائه دهنده این محصولات تماس بگیرید.

آشنایی با انواع دریچه کولر آبی موسسه فنی مهندسی مشایخی

این محصول در متریال های آلومینیومی،آهنی،چوبی و پلاستیکی تولید می شود. جلوگیری از آسیب دیدن محصول دریچه کولر، اعم از خردگی، رنگ پریدگی، خم شدن و… با استفاده از بسته بندی مناسب و با کیفیت امری دست یافتنی است. شرکت تهران دما آرکا با توجه به ارسال محصولات خود به تمامی نقاط کشور ایران، در نظر گرفته است، بسته بندی محصولات سایر شهرها را به صورت ویژه و ضخیم اعمال نماید. به کمک این کار دریچه کولرهای ارسالی به شهرها را در برابر خطرات ایمن می کنیم. دریچه کولر درپوش دار پلاستیکی علاقه مندان زیادی در سراسر ایران دارد.

دریچه کولر مربع شکل

افراد می توانند بسیار آسان دمپر دریچه کولر را باز و بسته نمایند. بسیاری از افراد در جزئیات کوچک دکوراسیون منزل خود بسیار دقت نظر دارند. به همین دلیل تولید کنندگان، طراحی جدیدی از دریچه کولر را به مرحله اجرا در آوردند که نگاه هر ببینده ای را به خود جلب می کند. استفاده از متریال چوب در تولید این دریچه ها باعث شده تا جذابیت مثال زدنی به همراه داشته باشند و طرفداران خاص خود را جذب کنند. دریچه کولر با قابلیت های متفاوتی که دارند یکی از کاربردی ترین و پرمصرف ترین دریچه های تهویه هوا به شمار می روند. به همین خاطر تعبیه‌ی محل پیچ‌های نصب دریچه قبل از عملیات رنگ‌آمیزی انجام می‌گیرد.

  • امروزه انواع دریچه کولررا با استفاده از ورق های گالوانیزه،آلومینیوم،ام دی اف و پی وی سی می سازند.
  • مدل گرد دریچه کولر مخصوص دهش هوا، پره هایی به شکل دایره دارد که به صورت دوار روی یکدیگر قرار می گیرند.
  • بر روی این مدل از دریچه تنظیم هوا سه قسمت مساوری تعبیه شده است.
  • پس از تحقیقات و دریافت انتقادات و پیشنهادات، مدیر عامل شرکت تهران دما تصمیم بر این گرفت تا دریچه کولرهای این شرکت را با در بسته بندی ها مرتب به دست مشتریان برساند.

این شکل باعث می‌شود که هوا به صورت کاملاً یکسان در چهار سمت محیط پخش شود. جنس عمده تولیدی این دریچه‌ها ورق‌های آلومینیومی و روغنی گالوانیزه می‌باشد. طراحی ساختار دریچه‌های کولر آهنی به صورتی است که بتوان میزان ورودی هوا به داخل محیط را با استفاده از دمپرهای جلوی دریچه تنظیم کرد. دمپرها به صورت افقی و به شکل قالب‌های قاشقی در پشت دریچه و پره‌ها هم به صورت عمودی روی قاب تعبیه می‌شوند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار