در سال 2020گوگل به تخصص،اعتبار و قابل اعتماد بودن اهمیت می دهد سایت را ارزیابی می کند. برای مثال اگر سایت شما پزشکی است نباید از سایت املاک لینک بگیرید چون ربطی به موضوع سایت شما ندارد. لینک سایت شما باید به صورت طبیعی و از سایت های معتبر با حوزه کاری شما ساخته شود.
مجموعهای از کارها و فعالیتهایی که در داخل سایت انجام میشود، سئو درونی یا داخلی گفته میشود تا ما قادر باشیم به میزان محبوبیت زیادی در نزد موتورهای جستجو دستیابیم. مثلاً هرروز مقاله سئو شده در سایت خود منتشر کنید و از طریق فرایند لینک سازی عنکبوتی، لینکهای داخلی دهید تا کاربر زمان بیشتری را در وبسایت شما صرف کند. یک دیگر از نکات مهم و حائز اهمیت در تولید محتوا و بالا بردن رتبه در گوگل، استفاده از تگ های هدینگ H1, H2, H3 می باشد. البته استفاده درست و به ترتیب از این هدینگ ها را نباید فراموش کرد.
در بازار پر رقابت امروز، دیده شدن در فراگیرترین فضای تبلیغاتی جهانی یعنی اینترنت، اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر با استفاده از کانال های کشش مختلف از جمله تبلیغات آنلاین، تبلیغات گوگل، بازاریابی در شبکه های اجتماعی، بازاریابی اپلیکیشن، سئو و… انجام می شود. گوگل اینستنت، یا جستجوی زمان واقعی، در اواخر سال ۲۰۱۰ در تلاشی بهمنظور بههنگامتر و مرتبط نمودن جستجوها ارائه شد. بهطور تاریخی، مدیران وبسایتها، ماهها یا حتی سالها روی بهینهسازی یک وبسایت و ارتقای رتبهٔ جستجوی آن زمان گذاشتهاند. در واقع هرفردی که وارد سایت شما میشود یک بازدیدکننده محسوب میشود. در کل جمع این بازدیدها و بازدیدکنندگان در یک بازه زمانی خاص را ترافیک یک وبسایت میگویند.
اگر ندانید چه چیزهایی بیشتر در گوگل جستجو میشوند، چطور میخواهید در معرض دید مخاطبان بالقوه خود قرار بگیرید؟ با ابزار آنالیز سایت جت سئو میتوانید بهراحتی فرصتهای جدید را پیدا کنید و بیشتر دیده شوید. ما به شما کمک میکنیم تا بررسی کلمات کلیدی رقبا و کلمات پر سرچ، بهترین کلمات کلیدی را برای سایت خود پیدا کرده و فرآیند تحقیق کلمات کلیدی خود را کامل کنید. بهینه سازی وب سایت یا search engine optimize با تحلیل قویترین نرم افزارهای تخصصی دنیای وب | سخت ترین کلمات رقابتی وب سایت شما را با سئو سایت تضمینی به صفحه اول گوگل می آوریم. از طرفی برای یک مجله اینترنتی یا سایت خبری که تبلیغات مهمترین منبع درآمدش است، میزان بازدید روزانه و زمان حضور کاربران در سایت مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد است. یکی از دستاورد های الگوریتم کبوتر است و به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی مشاغل اطراف خود را پیدا کنند. با این دستاورد مفهومی به نام سئوی محلی نیز ایجاد شد که بر اساس آن کسب و کارها سایتشان را برای محل نزدیک خود بهینه سازی میکنند.
این جریمهها گاهی مستقیما از سمت الگوریتمها بر روی سایت اعمال میشود و گاهی از سوی مدیران ارشد گوگل به طور دستی روی سایت پیاده میشود. این دقیقا همان موضوعی است که اکثر وبمستران به آن توجهی ندارند و از سوی دیگر انتظار دارند که گوگل جایگاه بالایی را نیز در اختیار آنان قرار دهد. گوگل از رباتها برای جستجو در بستر وب و پیداکردن صفحات جدید استفاده میکند. برای اینکه گوگل بتواند یک صفحه را پیدا کند، صفحه دیگر میبایست دارای لینکهایی باشد، که به صفحه جدید اشاره کرده باشند. به طور کلی هرچه به یک صفحه، پیوندهای بیشتر داده شده باشد، گوگل زودتر آنها را پیدا میکند و یا بروزرسانیها را مورد بررسی قرار میدهد.
از سال ۲۰۰۹ سرعت سایت رسما به عنوان یکی از فاکتورهای رتبهبندی وبسایتها در گوگل اعلام شد. این فایل به رباتهای موتورهای جستجو فرمان میدهد کدام صفحات وب را خزش کرده یا کدام صفحات را نباید خزش کنند. بعد از اینکه سایت خود را ساختید، باید به رباتهای گوگل و دیگر موتورهای جستجو اعلام کنید کدام صفحات سایت تان را crawl کنند و کدام را نکنند.